تمدید اقامت توریستی ترکیه

تمدید ویزای توریستی ترکیه

گاهی اوقات به دلیل شرایطی که اجتناب ‌ناپذیر است، ممکن است نیاز به تمدید ویزای توریستی ترکیه داشته باشید تا بتوانید برای مدت طولانی ‌تری در این کشور اقامت داشته باشید. دولت ترکیه انواع مختلف ویزا را برای افراد صادر می ‌کند. مجوز اقامت توریستی ترکیه، تا ۲ سال اجازه اقامت در ترکیه را می ‌دهد و قابلیت تمدید دارد. این مجوز برای افرادی صادر می ‌شود که می‌ خواهند برای اهداف گردشگری در ترکیه بمانند، کسانی که می خواهند کودکانشان در مدرسه ابتدایی درس بخوانند، افرادی که در جستجوی کار هستند یا افرادی که می ‌خواهند یک شرکت ترکیه‌ ای راه‌ اندازی کنند و شغل ‌های جدید ایجاد کنند.

اقامت بیش از میزان تعیین شده در ترکیه

تمدید ویزای توریستی ترکیه

پیامد های اقامت بیش از حد در ترکیه به میزان زمان اضافه ای که غیر قانونی در کشور اقامت می‌ کنید بستگی دارد. این مورد به کشور مبدا شما نیز وابسته است. ممکن است ممنوعیت ورود بر اساس زمانی که بیشتر از حد قانونی در ترکیه اقامت کرده‌ اید صادر شود و ممکن است حداکثر تا پنج سال ماندگار باشد. برای برداشتن این ممنوعیت ممکن است نیاز باشد که با مراجع مربوطه مانند نمایندگی ‌های ترکیه در خارج از کشور در ارتباط باشید.

چه کسی باید برای ویزای توریستی ترکیه اقدام کند؟

هر فردی که قصد دارد به ترکیه نقل مکان کند و برنامه دارد بیش از سه ماه در این کشور اقامت داشته باشد، باید به محض ورود مجوز اقامت ترکیه را بگیرد. اگر این مجوز را نداشته باشید، اقامت در ترکیه غیر قانونی محسوب خواهد شد.

کارت شناسایی اقامت گردشگری توسط وزارت کشور، مدیریت کل مهاجرت در 250 دفتر در ترکیه صادر می ‌شود و به شما اجازه می‌ دهد به عنوان یک شهروند خارجی در این کشور زندگی کنید. این کارت اجازه می ‌دهد که شما با استفاده از آن برای سفر های بدون ویزا به 66 فرودگاه، 180 بندرگاه و 26 مرز ترکیه ورود یا خروج کنید. اجازه ‌نامه ‌های اقامت برای هر متقاضی به طور جداگانه صادر می ‌شود و بسته به هدف اقامت آن ها برای 60 روز مقرر می ‌گردد.

زمان انقضای ویزای ترکیه

انقضای ویزای ترکیه

دلایل مختلف و متفاوتی وجود دارد که ممکن است منجر به انقضای ویزای ترکیه شما شود که در ادامه به برخی از آن ها خواهیم پرداخت. ویزای ترکیه زمانی منقضی می شود که:

  1. پاسپورت شما اعتبار خود را از دست داده باشد؛ پاسپورت باید تا 60 روز پس از خروج از ترکیه معتبر باشد. این شرط همچنین بسته به ملیت فرد متفاوت است.
  2. از زمان ورود شما به ترکیه 180 روز گذشته باشد.
  3. از مدت زمان 90 روزه مجاز اقامت شما گذشته باشد.
  4. تصمیم به تغییر برنامه سفر خود به زندگی و یا تحصیل در ترکیه داشته باشید.
  5. شرایط لازم برای ویزای ترکیه را نداشته باشید.

پس از انقضای ویزای ترکیه باید چه کرد؟      

اگر ویزای ترکیه شما منقضی شود در حالی که در این کشور حضور ندارید، می توانید از طریق وب سایت دولتی e-visa درخواست جدیدی برای ویزا بدهید. روال درخواست بسیار ساده است. نیازی نیست تا به پایان رسیدن دوره 180 روزه منتظر بمانید تا بتوانید برای ویزای جدید ترکیه درخواست دهید. هر فرد در یک سال می تواند بطور نامحدود برای ویزا و تمدید ویزای توریستی ترکیه اقدام کند.

چگونه باید برای تمدید ویزای توریستی ترکیه اقدام کرد؟

تمدید ویزا

در صورت تمایل به تمدید ویزای توریستی ترکیه، توصیه می شود که برای تمدید ویزا، از دفتر مهاجرت، ایستگاه پلیس یا سفارت درخواست دهید. مقامات دلایل شما را برای تمدید ویزا ارزیابی می کنند و بر اساس آن ها و تابعیت شما، ویزای جدیدی به شما اعطا می کنند.

تمدید ویزای توریستی ترکیه بستگی به نوع ویزا و دلیل اصلی سفرتان دارد. به عنوان مثال یک روزنامه نگار ممکن است برای دریافت کارت مطبوعاتی موقت تا سه ماه یا بیشتر برای اقامت درخواست دهد و در صورت نیاز آن را تمدید کند. فردی که ویزای گردشگری دارد نمی تواند به صورت آنلاین برای تمدید ویزا درخواست کند؛ بلکه باید به مکان های گفته شده مراجعه کند. همچنین می توانید برای درخواست اجازه تغییر برنامه های سفر خود درخواست دهید.

اگر بیش از ۹۰ روز مدت اقامت خود را گذرانده و ویزای شما در حالی که در ترکیه هستید منقضی می شود، توصیه می شود کشور را ترک کرده و از کشور خود درخواست تمدید ویزا ارسال کنید. انجام این فرایند در حالی که هنوز در ترکیه هستید پر زحمت است.

به عنوان یک مسافر باید اقامت خود در ترکیه را به‌ طور مناسب برنامه ریزی کنید تا از تمدید ویزای توریستی ترکیه جلوگیری کنید. علاوه بر این برنامه ‌ریزی صحیح از هرگونه تداخل با مقامات محلی یا ملی جلوگیری خواهد کرد. یک مسافر با سابقه بیش‌ از حد در کشور های خارجی ممکن است در بازدید های آینده به کشور های مختلف، با افسران مهاجرتی با مشکلاتی رو به رو شود.

جمع بندی

با تمدید ویزای توریستی ترکیه افراد فرصتی برای عمیق‌ تر شدن در فرهنگ و تاریخ این کشور دارند. از این رو تمدید ویزای توریستی ترکیه بیش از یک مجوز اقامت موقت است؛ راهی برای فراهم کردن یک تجربه سفر بی‌ نظیر و فراموش نشدنی در کشوری غنی از تاریخ و فرهنگ است. برای تمدید ویزای توریستی می توانید از دفتر مهاجرت، ایستگاه پلیس یا سفارت اقدام به درخواست دادن کنید. تمدید ویزا بستگی به دلایل اقامت بیشتر و تابعیت شما دارد. بهتر است برنامه ریزی مناسبی در پیش بگیرید تا از نیاز به تمدید اقامت جلوگیری کنید.

admin
بدون دیدگاه
فهرست مطالب
پربازدید ترین ها
تبدیل ریال به لیر در استانبول
زراعت بانک ترکیه در تهران
مطالب مرتبط
ویزای توریستی ترکیه چند روزه است
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳
بدون دیدگاه
انواع کارت اقامت ترکیه
اسفند ۲۱, ۱۴۰۲
بدون دیدگاه