021-91305905

راهنمای نحوه گرفتن راندوو اقامت ترکیه

نحوه گرفتن راندوو اقامت ترکیه

فهرست مطالب

اگر قصد دارید به ترکیه مهاجرت کنید، احتمالا می دانید که قبل از مهاجرت باید مراحل قانونی زیادی را پشت سر بگذارید، یکی از این مراحل مراجعه به اداره های مهاجرتی ترکیه است. برای این کار لازم است که ابتدا فرم راندوو اقامت ترکیه را پر نمایید و پس از آن در زمان مقرر شده به مراکز معتبر مربوطه مراجعه کنید. در این مقاله به بررسی نحوه گرفتن راندوو اقامت ترکیه می پردازیم تا شما را در این مسیر یاری کنیم.

فرم راندوو چیست و چگونه باید آن را دریافت کرد؟

فرم راندوو اقامت ترکیه در واقع فرم ثبت نام یا ثبت درخواست برای اقامت در ترکیه است. مهاجران موظف اند که این فرم را با اطلاعات شخصی و دقیق مربوط به خود پر نمایند. این فرم به صورت آنلاین در دسترس است و برای دریافت آن نیازی به مراجعه حضوری نیست. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت اداره مهاجرت ترکیه این فرم را دریافت کنند و به صورت آنلاین در صدد تکمیل آن برآیند. پس از پر کردن این فرم، متقاضی قادر خواهد بود که وقت مصاحبه یا راندوو را دریافت کند.

نحوه گرفتن راندوو اقامت ترکیه چگونه است؟

نحوه گرفتن راندوو اقامت ترکیه

برای آشنایی با نحوه گرفتن راندوو اقامت ترکیه ابتدا باید با برخی مسائل کلی درباره مهاجرت به این کشور آشنا شوید. کسانی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند باید پس از آشنایی با قانون مهاجرت این کشور، به سایت اداره مهاجرت ترکیه مراجعه نمایند و ضمن پر کردن فرم راندوو، جهت تعیین وقت مصاحبه اقدام کنند. توجه داشته باشید که اداره مهاجرت ترکیه تحت هیچ شرایطی بدون وقت قبلی با فردی مصاحبه نمی کند، پس ضروری است که مدت مشخصی پیش از زمان مهاجرت خود، نوبت مصاحبه خود را رزرو کنید.

فرم راندوو شامل چه بخش هایی است؟

همان طور که پیش تر اشاره شد، نحوه گرفتن راندوو اقامت ترکیه به این صورت است که ابتدا باید فرم ثبت درخواست یا فرم راندوو بارگذاری شده در سایت اداره مهاجرت را پر کنید؛ اما این فرم شامل چه بخش هایی است؟ این فرم بخش های مختلفی دارد که هر کدام به بررسی جنبه خاصی از اطلاعات فردی و هویتی داوطلب می پردازد. توجه داشته باشید که فرم راندوو فقط شامل اطلاعات متنی نیست و برای پر کردن کامل و صحیح آن باید در برخی از فیلد ها، عکس هایی از مدارک خود بارگذاری کنید. به همین دلیل پیشنهاد می شود که حتما قبل از پر کردن نهایی فرم، همه مدارک مورد نیاز را به صورت اسکن شده آماده کنید. نکته دیگر قابل توجه درباره نحوه گرفتن راندوو اقامت ترکیه این است که فرم ثبت نام به زبان ترکی استانبولی نوشته شده است و داوطلب موظف است که به زبان ترکی به سوالات پاسخ دهد. پس اگر هنوز به قدر کافی به این زبان مسلط نیستید، بهتر است از یک مترجم زبان ترکی کمک بگیرید. علاوه بر این دقت به این مسئله ضروری است که همه اطلاعات وارد شده باید از صحت و سقم کامل برخوردار باشند تا در هنگام مراجعه حضوری با مشکلی مواجه نشوید.

چه مدارکی برای گرفتن راندوو اقامت ترکیه لازم است؟

راندوو اقامت ترکیه

پیش تر گفتیم که نحوه گرفتن راندوو اقامت ترکیه به این صورت است که باید با توجه به مدارک خود، فرم را پر نمایید. در این بخش به معرفی مدارک مورد نیاز برای گرفتن راندوو اقامت ترکیه می پردازیم. این مدارک عبارت اند از:

  • شناسنامه
  • پاسپورت
  • چهار قطعه عکس
  • اطلاعات تماس
  • مدارک کاری
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک مربوط به بیمه
  • اجاره نامه نوتر شده
  • فیش آب، برق یا گاز
  • شماره مالیاتی و فیش واریز مالیاتی

متقاضیان دریافت اقامت ترکیه باید پس از تکمیل فرم راندوو و آگاهی از نحوه گرفتن راندوو اقامت ترکیه، اقدام به دریافت نوبت نمایند. توجه داشته باشید که تمامی این مدارک باید در زمان مصاحبه حضوری همراه شما باشند تا در انجام مراحل دچار مشکل نشوید.

هزینه تکمیل فرم راندوو اقامت ترکیه چقدر است؟

برای تکمیل فرم راندوو باید هزینه ای را پرداخت کنید؛ اما مجبور به پرداخت این هزینه به صورت آنلاین نخواهید بود و اگر تمایل داشته باشید، می توانید برای پرداخت هزینه به صورت حضوری به باجه های معین شده در اداره مالیات یا بانک های مشخص شده مراجعه نمایید و هزینه را بپردازید.

لازم به ذکر است که امکان پرداخت هزینه راندوو اقامت ترکیه، حتی پس از مصاحبه حضوری نیز فراهم است و لزومی ندارد که حتما در همان ابتدا این مبلغ پرداخت شود.

نحوه گرفتن راندوو اقامت ترکیه به این شکل است که هزینه صدور کارت اقامت این کشور که حدودا 72 لیر می باشد، باید پرداخت شود و افراد باید علاوه بر آن هزینه ای را تحت عنوان حق خاک پرداخت نمایند که آن نیز نزدیک به چیزی حدود 80 دلار در سال محاسبه می شود؛ البته این هزینه ها برای افراد زیر هجده سال به صورت نیم بها در نظر گرفته می شود و دانشجویان نیز نیازی به پرداخت حق خاک نخواهند داشت و تنها با پرداخت هزینه کارت اقامت قادر به ادامه تحصیل در این کشور خواهند بود.

آیا امکان تغییر زمان مصاحبه وجود دارد؟

چگونه می توان راندوو اقامت ترکیه را پیگیری کرد؟

خیر. نحوه گرفتن راندوو اقامت ترکیه بسیار سختگیرانه است و پس از مقرر شدن زمان مصاحبه امکان تغییر آن وجود ندارد، پس در زمان تعیین وقت، نهایت دقت را داشته باشید. شما به این منظور می توانید از وکیل ها یا موسسات مهاجرتی ترکیه کمک بگیرید تا ضریب خطای انسانی را کاهش دهید.

چگونه می توان راندوو اقامت ترکیه را پیگیری کرد؟

شما باید پس از تکمیل فرم راندوو و شرکت در مصاحبه حضوری، منتظر اعلام نتایج بمانید. اداره مهاجرت ترکیه پس از اینکه اطلاعات شما را به صورت کامل بررسی کند، نتیجه را از طریق سایت خود اعلام خواهد کرد. پس شما می توانید برای پیگیری درخواست خود به سایت اداره مهاجرت ترکیه مراجعه نمایید و نیازی به اقدامات جانبی نیست.

جمع بندی

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، باید ابتدا با مراحل قانونی آن آشنا شوید. یکی از این مراحل تکمیل فرم راندوو اقامت ترکیه و گرفتن وقت مصاحبه است. این مرحله باید با دقت زیادی انجام شود تا در مراحل بعدی با مشکلی مواجه نشوید. به همین دلیل در این مقاله به بررسی نحوه گرفتن راندوو اقامت ترکیه پرداختیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.