021-91305905

بررسی معایب زندگی در ترکیه

معایب زندگی در ترکیه

فهرست مطالب

ترکیه سرزمین تضاد هاست. جایی که فرهنگ شرق با غرب تلاقی پیدا کرده است و سنت های دیرینه به طور واضح در زندگی مدرن امروزی به چشم می آیند. این کشور یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید در آن برخی از خوشمزه ترین غذا های جهان را تست کنید و از دیدن مناظر طبیعی و زیبا لذت ببرید. با وجود مزیت های زیاد، زندگی در ترکیه معایبی نیز به همراه دارد که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. به عبارت دیگر، بهتر است قبل از تصمیم قطعی برای مهاجرت به ترکیه، معایب زندگی در ترکیه را نیز بدانید. در ادامه به طور مفصل درمورد این معایب صحبت می کنیم.

معایب زندگی در ترکیه

معایب زندگی در ترکیه

همان طور که گفته شد برای مهاجرت علاوه بر مزایای زندگی در یک کشور باید معایب آن را نیز بدانید که در صورت روبرو شدن با آن ها دچار شوک نشوید. از جمله معایب زندگی در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. مسلط نبودن مردم به زبان انگلیسی

شاید یکی از مهم ترین کار هایی که باید قبل از مهاجرت به ترکیه انجام دهید، تقویت دانش زبان ترکی است. ساکنین شهر های بزرگ ترکیه اغلب به انگلیسی مسلط هستند؛ اما مردم محله ها و شهر های کوچک معمولا به زبان رسمی خود صحبت می کنند و در صورت ندانستن زبان ترکی نمی توانید به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کنید. این مشکل ممکن است یک شوک فرهنگی بزرگ برای شما باشد.

2. پیدا کردن کار

یکی از مهم ترین معایب زندگی در ترکیه این است که به دلیل بالا بودن تعداد مهاجران، متاسفانه پیدا کردن شغل و گرفتن مجوز کار در این کشور یک چالش بزرگ است. مجوزی که بدون داشتن آن نمی توانید به صورت قانونی در این کشور درآمد کسب کنید.

مانند اکثر کشور های اروپایی بیشتر فرصت های شغلی موجود در ترکیه ابتدا به شهروندان رسمی این کشور یا افرادی که بتوانند ترکی را روان و خوب صحبت کنند، اختصاص پیدا می کند. حتی اگر موفق شوید یک موقعیت کاری پیدا کنید، معمولا ماه ها زمان می برد تا کارفرما به شما جواب دهد. علاوه بر این در صورت موفق شدن، احتمالا دستمزد کمتری نسبت به یک فرد ترک زبان دریافت می کنید.

به طور کلی، وجود بوروکراسی باعث شده، گرفتن مجوز کار در این کشور به یک روند آهسته تبدیل شود.

پیدا کردن کار

3. کم ارزش بودن ارز ترکیه

لیر ترکیه در کشور های دیگر ارزش چندانی ندارد؛ بنابراین اگر قصد دارید برای مهاجرت به کشوری بهتر در ترکیه پول پس انداز کنید، شاید کمی ناامید شوید. در نظر داشته باشید که ارزش لیر نسبت به ریال بیشتر است و اگر بخواهید همان مبلغ را در ایران پس انداز کنید، به نسبت خوب است.

4. گران بودن کالا های وارداتی

در حالی که بیشتر محصولات و تولیدات محلی ترکیه از قیمت خوبی برخوردار هستند، اما کالا های وارداتی در این کشور نیز درست مانند ایران، بسیار گران هستند. این گرانی به دلیل مالیات سنگینی است که وارد کننده مجبور به پرداخت آن است. با توجه به این موضوع، انتظار نداشته باشید که با مهاجرت به ترکیه خودرو ها و لوازم الکترونیکی وارداتی با قیمت پایینی در اختیار شما قرار بگیرند.

6. نژاد پرستی زیاد

هرچند مردم ترکیه بسیار خونگرم و مهربان هستند، اما یکی دیگر از معایب زندگی در ترکیه این است که هرچقدر هم در این کشور سکونت داشته باشید، باز هم یک خارجی محسوب می شوید؛ حتی اگر موفق شوید اقامت ترکیه را به دست آورید.

این موضوع شاید در شهر های بزرگ چندان مهم نباشد، اما شما در شهر های کوچک و جوامعی که اغلب به زبان ترکی صحبت می کنند، معمولا بسیار متفاوت از مردم محلی به نظر می رسید و همیشه به چشم یک خارجی به شما نگاه می شود. در این شرایط اغلب پیدا کردن دوستان محلی کمی مشکل است.

مزایای زندگی در ترکیه

مزایای زندگی در ترکیه

هرچند دانستن معایب زندگی در ترکیه اهمیت بسیاری دارد، ولی با مهاجرت به این کشور امتیاز های مثبت بسیاری نصیب شما می شود که می توانند به راحتی این مشکلات را پوشش دهند.

از جمله مزایای زندگی در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. سیستم درمانی خوب

سیستم مراقبت های بهداشتی ترکیه عملکرد بسیار خوبی دارد و در صورت داشتن یک طرح درمانی خوب می توانید از امکانات آن، نهایت استفاده را ببرید.

2. هزینه پایین زندگی

هرچند ارزان بودن لیر در کشور های اروپایی یکی از معایب زندگی در ترکیه است، اما به هر حال هزینه زندگی در این کشور پایین است و با کمی صرفه جویی می توانید پس انداز خوبی داشته باشید.

3. مردم مهربان و صمیمی

به طورکلی، مردم ترکیه با مهاجران بسیار دوستانه رفتار می کنند و اغلب به مهمان نوازی معروف هستند. آن ها آشپز های فوق العاده ای هستند و دوست دارند تجربیات و غذا های عالی خود را با شما به اشتراک بگذارند.

4. وجود اجتماع بزرگ مهاجران

در حال حاضر تعداد قابل توجهی مهاجر از سراسر جهان در ترکیه ساکن هستند. این یعنی مهاجران از سیستم پشتیبانی خوبی در این کشور برخوردار می شوند و می توانند به راحتی در ترکیه به کار و تحصیل مشغول شوند.

خاطرتان باشد، موارد گفته شده تنها بخش کوچکی از مزایای تحصیل و زندگی در ترکیه است.

جمع بندی

برای مهاجرت به هر کشور، ابتدا باید با معایب و مزایای زندگی در آن آشنا شد. هرچند معایب زندگی در ترکیه مانند مشکل پیدا کردن شغل، کم ارزش بودن لیر نسبت به دلار و یورو، گران بودن تولیدات وارداتی، تعصب مردم بومی و نژادپرستی، تسلط نداشتن بیشتر مردم به زبان ترکی و… اهمیت بسیاری دارد؛ اما مزیت های زندگی در آن به اندازه ای زیاد است که نمی توان از مهاجرت به این کشور جذاب و رویایی اجتناب کرد. ترکیه از جمله کشور هایی است که آب و هوای فوق العاده ای دارد و به دلیل نزدیک بودن به اروپا می تواند سکوی پرواز شما باشد.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.