021-91305905

تحصیل دامپزشکی در ترکیه |شرایط پذیرش + هزینه تحصیل|

تحصیل-در-رشته-دامپزشکی-در-ترکیه

فهرست مطالب

تحصیل دامپزشکی در ترکیه یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان علاقه‌مند به این رشته است. با تحصیل دامپزشکی در کشور ترکیه، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که تحصیلات خود را در بهترین دانشگاه‌های جهان ادامه دهند و آینده شغلی و تحصیلی بسیار خوبی را برای خود رقم بزنند. به‌طورکلی رشته دامپزشکی مربوط به امور و مسائل بهداشتی و درمانی دام‌ها است. علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند با تحصیل در یکی از دانشگاه‌های ترکیه، علاوه بر فرصت تحصیل در یک دانشگاه برتر، از هزینه مقرون‌به‌صرفه تحصیل در این کشور بهره‌مند شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا هرآنچه را که لازم است درمورد تحصیل دامپزشکی در ترکیه بدانید، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

رشته دامپزشکی در ترکیه

مدت‌زمان تحصیل دامپزشکی در ترکیه، 5 سال (10 ترم) است. دروس رشته دامپزشکی هم به‌صورت تئوری و هم به‌صورت عملی ارائه می‌شوند. علاوه بر این، یک دوره کارورزی نیز برای دانشجویان دامپزشکی در ترکیه در نظر گرفته شده است. دانشجویان رشته دامپزشکی در ترکیه باید به حیوانات عشق بورزند و در طول معاینه و درمان حیوانات صبر و پشتکار کافی داشته باشند. دانشجویان در پایان دوره تحصیل دامپزشکی در ترکیه، قادر خواهند بود تا انواع گونه‌های دامی را معاینه و درمان کنند. علاوه بر این، مراقبت از سلامت دام، جلوگیری از انتشار بیماری‌های دامی به سایر گونه‌ها و انسان‌ها نیز در دستور کار دانشجویان دامپزشکی قرار می‌گیرد.

دروس برنامه تحصیلی دامپزشکی در ترکیه

  • سال اول: دروس پایه و دروس عمومی مانند فیزیک، جانورشناسی، شیمی، گیاه‌شناسی و…
  • سال دوم: دروس تئوری و عملی مانند آناتومی، بافت‌شناسی، جنین‌شناسی دام، فیزیولوژی، بیوشیمی و…
  • سال سوم: دروس تخصصی مانند بیماری‌های داخلی دام، جراحی حیوانات، فارموکولوژی، انگل‌شناسی، باکتری‌شناسی، تغذیه دام، اصلاح نژاد دام و…
  • سال چهارم: دروس تخصصی و عملی در آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌ها مانند مراقبت از دام، بیماری‌های دامی، آسیب‌شناسی دام، تولید محصولات حیوانی و…
  • سال پنجم: دروس نهایی معاینه و تکنولوژی محصولات دامی، تولیدمثل حیوانات، طب داخلی حیوانات، جراحی دام، تولد، درمان حیوانات بیمار به‌صورت عملی و…

دانشجویانی که قصد تحصیل دامپزشکی در ترکیه را دارند، باید توانایی بالایی در دروس شیمی و زیست داشته باشند. یکی از شروط پذیرش در رشته دامپزشکی در ترکیه، نمرات بالای این دروس و دروس دیگر از جمله فیزیک و ریاضی است.

رشته دامپزشکی در ترکیه شامل 5 گرایش مختلف است که دانشجویان باتوجه‌به علاقه و شرایط خود می‌توانند در یکی از این گرایش‌ها مشغول به تحصیل شوند. این 5 گرایش عبارت‌اند از:

  • علوم پایه دامپزشکی
  • علوم پیش بالینی
  • علوم بالینی
  • علوم دامی و تغذیه حیوانات
  • بهداشت و فناوری مواد غذایی
تخصص-دامپزشکی-در-ترکیه

تخصص دامپزشکی در ترکیه

27 دانشگاه از دانشگاه‌های ترکیه امکان تحصیل تخصص دامپزشکی را به دانشجویان علاقه‌مند ارائه می‌دهند. این دانشگاه‌ها تخصص دامپزشکی را در گرایش‌های مختلفی مانند جراحی دام، بیهوشی، مراقبت‌های ویژه دام، بافت‌شناسی، اپیدمولوژی، انگل‌شناسی، باکتری‌شناسی، بیماری‌های داخلی دام، آناتومی و جنین‌شناسی دام، فیزیولوژی دام، بهداشت و بیماری‌های پرندگان و… ارائه می‌دهند.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دامپزشکی در ترکیه

رشته دامپزشکی در بسیاری از دانشگاه‌‌‌‌های دولتی و خصوصی ترکیه ارائه می‌شود. دانشگاه بورسا اولو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داغ و دانشگاه فرات از بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل دامپزشکی هستند که در میان 300 دانشگاه برتر جهان در این رشته نیز قرار دارند. از جمله دانشگاه‌های برتر ترکیه که رشته دامپزشکی را ارائه می‌دهند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل دامپزشکی در ترکیه به مواردی مانند نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی، زبان تحصیل و… بستگی دارد. شهریه تحصیل دامپزشکی در دانشگاه‌های دولتی ترکیه، حدود 300 دلار است. هزینه تحصیل دامپزشکی در ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی حدود 240 الی 750 دلار برای تحصیل به زبان ترکی و 450 الی 1500 دلار برای تحصیل به زبان انگلیسی است.

آینده-شغلی-تحصیل-دامپزشکی-در-ترکیه

آینده شغلی تحصیل دامپزشکی در ترکیه

ترکیه دارای شرایط شغلی و بازار کار خوبی برای فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی در این کشور است. فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی در ترکیه می‌توانند جذب سازمان‌های درمانی دولتی و خصوصی شوند. کسانی که در کنار دامپزشکی علاقه‌مند به آموزش این حرفه هستند، می‌توانند با شرکت در آزمون‌های ورودی آموزش عالی ترکیه، به‌عنوان مدرس در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تدریس شوند. از دیگر موقعیت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی در ترکیه می‌توان به تأسیس کلینیک دامپزشکی، کار در بیمارستان، داروخانه، کلینیک‌ها و سازمان‌های مرتبط و… اشاره کرد.

درآمد کار دامپزشکی در ترکیه

دانشجویان با تحصیل دامپزشکی در ترکیه می‌توانند در آینده از درآمد خوبی بهره‌مند شوند. درآمد یک دامپزشک در ترکیه بسته به میزان سابقه، نوع مدرک، توانایی و… متغیر است. به‌طورکلی میانگین درآمد یک دامپزشک در ترکیه معادل 9220 لیر در ماه و حدود 111000 لیر در سال است. این میزان درآمد در کم‌ترین حالت 4330 لیر در ماه و در بیشترین حالت 14600 لیر است. فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی در ترکیه با داشتن مدرک کارشناسی دامپزشکی 3680 لیر، مدرک کارشناسی ارشد 9860 لیر و با مدرک دکتری 13100 لیر درآمد خواهند داشت.

شرایط تحصیل در رشته دامپزشکی در ترکیه

اولین شرط برای تحصیل دامپزشکی در ترکیه، مدرک دیپلم و حداقل 18 سال سن است. از دیگر شروط مهم برای اخذ پذیرش در این رشته، شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ترکیه است. آزمون‌های ورودی بر اساس هر دانشگاه و زبان تحصیل، متفاوت خواهد بود. به‌طورکلی برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های دولتی ترکیه باید در یکی از آزمون‌های YOS یا SAT شرکت کنید. از دیگر شرایط تحصیل دامپزشکی در ترکیه، تسلط به زبان ترکی یا انگلیسی بر اساس دانشگاه موردنظر است. از جمله مهم‌ترین مدارک مهارت زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه‌های ترکیه می‌توان به IELTS و TOEFL اشاره کرد. اگر دانشگاه موردنظر شما رشته دامپزشکی را به زبان ترکی ارائه دهد، باید مدرک مهارت زبان ترکی TOMER را ارائه دهید یا در غیر این صورت در دوره‌های آمادگی زبان که دانشگاه ارائه می‌دهد، شرکت کنید.

مدارک-لازم-برای-تحصیل-در-رشته-دامپزشکی-در-ترکیه

مدارک لازم

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته دامپزشکی در ترکیه ممکن است بر اساس هر دانشگاه متفاوت باشد. اما به‌طورکلی مدارک زیر برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور الزامی هستند:

  • ترجمه مدرک دیپلم
  • ترجمه ریز نمرات دیپلم و دبیرستان
  • پاسپورت معتبر
  • رزومه تحصیلی
  • نتایج آزمون ورودی
  • عکس
  • بیمه درمانی
  • مدرک مهارت زبان (ترکی یا انگلیسی)
  • توصیه‌نامه
  • انگیزه نامه

تحصیل در رشته دامپزشکی در ترکیه

امروزه رشته دامپزشکی به دلیل نیاز انسان به انواع حیوانات و استفاده مردم از حیوانات خانگی، طرف‌داران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است. همان‌طور که می‌دانید دانشگاه‌های ترکیه از جایگاه علمی بالایی در اروپا و جهان برخوردارند. تحصیل دامپزشکی در ترکیه، امکان دریافت مدرک معتبر در سطح جهانی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این مقاله کوشیدیم تمام اطلاعاتی که درمورد تحصیل دامپزشکی در ترکیه نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم. امید است مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشند. موفقیت شما آرزوی قلبی ما است.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.