021-91305905

به صرفه ترین مکان اقامت در ترکیه؛ راهنمایی برای شرکت کنندگان در آزمون یوس (YOS)

فهرست مطالب

همان طور که می دانید آزمون یوس آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه است. این آزمون هر سال یک بار در یک بازه زمانی معین توسط دانشگاه های ترکیه به صورت جداگانه برگزار می شود. برگزاری جداگانه آزمون یوس برای علاقمندان این امکان را فراهم می کند که در آزمون یوس بیش از یک دانشگاه شرکت کنند.

پذیرش در این آزمون امکان تحصیل در رشته های مهندسی˓ علوم انسانی˓ پزشکی و پیراپزشکی و سایر رشته ها در مقاطع کاردانی و کارشناسی را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: کلاس آنلاین یوس ۲۰۲۱ (همه چیز درباره آزمون یوس)

آزمون یوس به جز کشور ترکیه در کشورهای مجاور از جمله ایران نیز برگزار می شود. اما همان طور که اشاره شد˓ هر دانشگاه در ترکیه آزمون یوس ویژه خود را برگزار می کند. بنابراین مراکز برگزاری آزمون هر دانشگاه می تواند با دیگر دانشگاه ها متفاوت باشد. حتی ممکن است یک دانشگاه تنها در کشور ترکیه آزمون خود را برگزار کند. با این شرایط چگونه می شود در آزمون یوس شرکت کرد؟! آیا باید به ترکیه سفر کرد؟ به صرفه ترین مکان اقامت در ترکیه چیست؟

به صرفه ترین مکان اقامت در ترکیه

آنکارا و استانبول: مراکز جامع آزمون یوس (YOS)

بیش از ۲۰۰ دانشگاه در ترکیه وجود دارد. اگر مایل باشید در آزمون یوس بیش از یک دانشگاه شرکت کنید باید مراکز آزمون یوس هر دانشگاه را از طریق سایت دانشگاه مورد نظر مشاهده کنید. سپس برای حضور در آن مراکز برنامه ریزی کنید.

اگر دانشگاه یا دانشگاه های مورد نظر شما در ایران مرکز برگزاری آزمون دارند کار دشواری پیش رویتان نیست. اما اگر دانشگاه های مورد نظر شما در ایران حوزه برگزاری آزمون نداشته باشند و هر کدام از آن ها نیز در شهرهای مختلفی واقع شده باشند کار دشوارتر به نظر می آید! اما نگران نباشید.

آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه و استانبول به عنوان بزرگ ترین شهر آن مراکز جامعی برای آزمون یوس هستند. به این معنا که بیشتر دانشگاه های ترکیه (حدودا ۹۵%) در این دو شهر حوزه برگزاری آزمون یوس دارند. برای مثال ممکن است دانشگاه انتخابی شما که برای شرکت در آزمون یوس آن ثبت نام کرده اید در شهر آدانا واقع باشد اما خبر خوش این که این دانشگاه در شهر آنکارا و استانبول نیز حوزه دارد. بنابراین از آن جایی که آزمون یوس دانشگاه های مختلف در یک بازه زمانی حدودا ۱ ماهه برگزار می شوند˓ می توانید برای شرکت در آزمون یوس دانشگاه های مورد نظر خود عازم یکی از شهرهای آنکارا و ترکیه شوید. اما اقامت یک ماهه شما در کدام یکی از این شهرها به صرفه تر است؟ در ادامه قصد داریم به صرفه ترین مکان اقامت در ترکیه جهت شرکت در آزمون یوس را به شما معرفی کنیم.

به صرفه ترین مکان اقامت در ترکیه؛ آنکارا یا استانبول

آنکارا˓ پایتخت ترکیه˓ پس از استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه محسوب می شود. با این که به نظر می رسد این شهر به خاطر پایتخت بودنش شهر شلوغ و پر سر و صدایی باشد اما این شهر یکی از ساکت ترین و بی حاشیه ترین شهرهای ترکیه است.

AVM یا مراکز خرید معروف این شهر ممکن است تنها حواس پرتی شما در آنکارا باشند اما به طور قطع می توانید بازدید از آن ها را تا اتمام آزمون های یوس خود به تعویق بیاندازید.

این شهر همچنین از وسایل حمل و نقل متنوع و بی شماری برخوردار است و در کنار هزینه مناسب حمل و نقل در این شهر امکان جابجایی سریع و ارزان شما به مراکز آزمونتان را ممکن می سازد.

علاوه بر این˓ تنوع اقامت گاه ها در آنکارا بسیار زیاد است و کیفیت خوب و هزینه مناسب آن ها دیگر ویژگی خوب این شهر به حساب می آید.

استانبول اما به عنوان بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهر ترکیه از جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری برخوردار است. به حدی که احتمالا نمی توان در مقابل وسوسه بازدید از آن ها مقاومت کرد و این موضوع برای شما که جهت شرکت در آزمون یوس راهی ترکیه می شوید می تواند عامل مهمی در انتخاب شهر محل برگزاری آزمون های یوس باشد.

همچنین به سبب جمعیت بیشتر این شهر نسبت به آنکارا˓ ترافیک شهری بیشتر˓ و مهم تر از همه هزینه بالای حمل و نقل در این شهر لازم است در انتخاب استانبول به عنوان مرکز برگزاری آزمون های یوس خود دقت کنید.

در هر حال اگر حتی هزینه حمل و نقل در استانبول برای شما مهم نباشد باید به سر وقت رسیدن به محل برگزاری آزمون خود توجه ویژه داشته باشید. در کنار موارد ذکر شده این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اقامت در استانبول هزینه بیشتری نسبت به آنکارا دارد.

تا به اینجا و در راستای معرفی جامع ترین و به صرفه ترین مرکز برگزاری آزمون های یوس به دو گزینه آنکارا و استانبول رسیدیم و به کلیتی در رابطه با حواشی و کیفیت هزینه های حمل و نقل و اقامت در آن ها اشاره کردیم. در ادامه قصد داریم نگاه دقیق تری به گزینه های موجود برای اقامت در این شهرها و هزینه تقریبی آن ها بیاندازیم. با ما همراه باشید تا با به صرفه ترین مکان اقامت در ترکیه آشنا شوید.

به صرفه ترین مکان اقامت در ترکیه: آنکارا  

همان طور که ذکر شد آنکارا در کنار استانبول دو شهری هستند که تقریبا تمامی آزمون های یوس در این دو شهر برگزار می شوند و اگر بخواهیم به صرفه ترین شهر را از میان آنکارا و استانبول به شما معرفی کنیم قطعا آنکارا به صرفه ترین مکان اقامت در ترکیه است.

البته در کنار صرفه اقتصادی این شهر مزایای دیگری نیز برای شرکت موفقیت آمیز شما در آزمون یوس دارد که در بالا به آنها اشاره شد. برای اقامت حدودا یک ماهه شما در آنکارا به منظور شرکت در آزمون یوس گزینه های مختلفی وجود دارد اما رایج ترین و بهترین گزینه ها برای شرکت کنندگان آزمون یوس رزرو خوابگاه دانشجویی و هتل می باشد.

اما هر کدام از این گزینه ها چه مزایایی دارند؟ نحوه رزرو آن ها چگونه خواهد بود؟ و به صرفه ترین آن ها به لحاظ اقتصادی کدام است؟ برای گرفتن پاسخ این سوال ها در ادامه همراه ما باشید.

به صرفه ترین مکان اقامت در ترکیه

خوابگاه دانشجویی؛ مناسب ترین و به صرفه ترین مکان اقامت در ترکیه (آنکارا) 

برای شما که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارید و برای آزمون یوس عازم این کشور شده اید اسکان در خوابگاه دانشجویی تجربه ارزشمندی خواهد بود. از آن جایی که ساکنین خوابگاه دانشجویی دانشجو می باشند شرایط خوبی برای مطالعه و حفظ تمرکز شما وجود دارد. همچنین با اقامت در یک خوابگاه دانشجویی نیاز نیست نگران امنیت خود باشید. همه این موارد در کنار هزینه بسیار خوب آن خوابگاه دانشجویی را به بهترین گزینه برای شما تبدیل می کند.

برای مثال یک اتاق دو نفره در خوابگاه دانشجویی به طور میانگین برای هر نفر هزینه حدود ۱۵۰۰-۱۰۰۰ لیر و حداکثر ۴۰۰۰-۳۰۰۰ در ماه خواهد بود. برای رزرو خوابگاه دانشجویی کافی است به سایت خوابگاه دانشجویی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. در سایت خوابگاه های دانشجویی شماره تلفن هایی جهت تماس و شماره فکس های جهت رزرو خوابگاه وجود دارد که از طریق آن ها می توانید جهت رزرو اتاق اقدام کنید. بنابراین به صرفه ترین مکان اقامت در ترکیه˓ آنکارا و اقامت در خوابگاه دانشجویی خواهد بود.

به صرفه ترین مکان اقامت در ترکیه

هتل؛ به صرفه ترین مکان اقامت در ترکیه (آنکارا) پس از خوابگاه  

هتل های متنوع و بسیاری در آنکارا وجود دارند که شرایط اسکان را برای افرادی که از این شهر بازدید می کنند بسیار ساده کرده اند. در کنار انواع هتل های لوکس و گران قیمت موجود در آنکارا˓ هتل های ارزان قیمت و دارای کیفیت مطلوب نیز بسیار یافت می شوند. برای مثال هزینه یک ماه اقامت در یک اتاق دو نفره برای هر نفر به طور میانگین ۵۰۰۰-۴۰۰۰ خواهد بود. رزرو هتل با این نرخ علاوه بر صرفه اقتصادی برای شما محیطی امن و مناسب جهت مطالعه را نیز فراهم می کند.  

البته این دو گزینه˓ خوابگاه دانشجویی و هتل˓ در استانبول نیز قابل رزرو هستند. با این تفاوت که هزینه تمام شده برای شما در هر دو مورد بیشتر از هزینه ای است که در آنکارا می توانید بپردازید. به علاوه هزینه حمل و نقل و ترافیک استانبول را نیز باید در نظر بگیرید. در برخی روزها ممکن است شما دو آزمون یوس داشته باشید˓ یک آزمون در صبح و یک آزمون در ظهر. بنابراین لازم است برای حضور به موقع در آزمون خود از قبل چاره اندیشی کنید.

در این مطلب به صرفه ترین مکان اقامت در ترکیه به منظور شرکت در آزمون یوس را به شما معرفی کردیم. همان طور که اشاره شد˓ آنکارا و استانبول به عنوان دو شهر مهم ترکیه مراکز جامعی برای برگزاری آزمون یوس هستند و حدود ۹۵% آزمون های یوس دانشگاه های ترکیه در این شهرها برگزار می شوند.

در این میان آنکارا با برخورداری از محیطی امن و آرام و سیستم حمل و نقل کافی˓ سریع و ارزان گزینه مناسبت تری برای اقامت حدودا یک ماهه شرکت کنندگان آزمون یوس محسوب می شود. همچنین بر اساس بررسی ما در یونی لند خوابگاه های دانشجویی جهت اقامت شرکت کنندگان آزمون یوس ارزانترین و مناسب ترین مکان می باشند.

در صورتی که تمایلی برای اقامت در خوابگاه ندارید نیز می توانید در هتل اقامت داشته باشید. هتل هایی در آنکارا وجود دارند که در کنار صرفه اقتصادی از کیفیت مطلوبی نیز برخوردارند. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در خصوص رزرو محل اسکان خود دارید نیاز دارید و یا در صورت نیاز به هر گونه اطلاعات بیشتر˓ سوال خود را در بخش دیدگاه ها مطرح کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.