تخفیف دانشجویی ترکیش

تخفیف دانشجویی ترکیش

اشتراک گذاری:

بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاه های ترکیه، اولین کاری که باید برای شروع سفر خود انجام دهید، خرید بلیت هواپیما است. گاهی اوقات قیمت بلیت ممکن است تا حدی بالا باشد که شما را درباره تحصیل در دانشگاه مورد نظر مردد کند. خبر خوب این است که برخی از شرکت های هواپیمایی همچون ترکیش، تخفیفات خوبی برای دانشجویان در نظر گرفته اند.

این تخفیفات دانشجویی می تواند تا حد زیادی در کاهش هزینه های سفر شما موثر باشد. اگر می خواهید در مورد تخفیف دانشجویی ترکیش و نحوه دریافت آن اطلاعات بیشتری داشته باشید، پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را با دقت مطالعه کنید.

چرا باید از تخفیف دانشجویی ترکیش استفاده کنیم؟

تخفیف دانشجویی ترکیش

شما یک دانشجو هستید و باید از تمام امکاناتی که در اختیارتان قرار داده می شود نهایت استفاده را ببرید تا بتوانید دوران تحصیل خود در خارج از کشور را با آسودگی خاطر پشت سر بگذارید. یک دانشجو تنها به کمک همین تخفیفات دانشجویی است که می تواند مقداری پول برای خود ذخیره کند. علاوه بر این، هنگام خرید بلیت دانشجویی، شما معمولا می توانید 30 کیلوگرم بار همراه خود داشته باشید.

این امتیاز برای دانشجویانی که مجبور هستند از کشور خود وسایل زیادی را وارد ترکیه کنند، بسیار ارزشمند است. نکته جالب این است که در اکثر مواقع با تخفیف دانشجویی ترکیش می توانید 10 کیلوگرم بار اضافه را نیز به صورت رایگان وارد هواپیما کنید. شاید این بهترین اتفاقی باشد که در ابتدای مهاجرت دانشجویی خود با آن روبرو می شوید.

شرایط لازم برای استفاده از تخفیف دانشجویی ترکیش

به طور کلی خطوط هوایی ترکیش دو نوع تخفیف برای دانشجویان در نظر گرفته است:

  1. تخفیف در پرواز های داخلی
  2. تخفیف در پرواز های خارجی

پرواز های داخلی به پرواز هایی که داخل خطوط هوایی ترکیه است، اطلاق می شود و پرواز های خارجی هم به پرواز های بیرون از مرز های ترکیه گفته می شود.

برای استفاده از تخفیف دانشجویی ترکیش باید شرایط خاصی داشته باشید که مهم ترین آن ها عبارت است از:

  • قرار داشتن در محدوده سنی مجاز (12 تا 34 سال)
  • داشتن شماره دانشجویی یا مدارکی که ثابت کند شما دانشجوی یکی از دانشگاه های ترکیه هستید.

چطور از تخفیف دانشجویی ترکیش استفاده کنیم؟

وب سایت

برای استفاده از تخفیف دانشجویی ترکیش ابتدا باید وارد سایت شوید و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. در ابتدا ممکن است به علت آشنا نبودن با وب سایت، کمی گیج شوید. شما با کمی تلاش می توانید به راحتی حساب کاربری خود را ایجاد کنید. برای این کار کافی است بر روی sign in کلیک کنید و در قسمت Miles&Smiles یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.

پس از ایجاد حساب کاربری، باید بر روی گزینه بازخورد جدید یا new feedback کلیک کرده و از منوی باز شده، گزینه برنامه دانشجویی (Student application) را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه یک فرم برای شما نمایش داده می شود که باید قسمت های خواسته شده آن را پر کنید. در قسمت توضیحات می توانید به صورت مختصر خود را معرفی کنید.

اصولا برای استفاده از تخفیف دانشجویی ترکیش تنها به دو مدرک نیاز دارید. اول مدرکی که ثابت کند دانشجوی یکی از مراکز آموزشی ترکیه هستید و دوم سندی که نشان دهد در محدوده سنی مجاز قرار دارید. برای اثبات سن خود مهم نیست چه مدرکی را آپلود می کنید.

فقط باید مطمئن شوید تاریخ تولد شما در آن به درستی نوشته شده باشد. برای اثبات دانشجو بودن می توانید کارت دانشجویی، کارت های ISIC، گواهی های دانشجویی یا ریز نمرات خود را در فرم، آپلود کنید.

شما می توانید مدارک خود را به هر زبانی آپلود نمایید؛ اما اسنادی که به زبان ترکی یا انگلیسی باشند زود تر مورد پردازش قرار می گیرند. اگر هنوز در کشور خود هستید می توانید یک ایمیل به دانشگاه بزنید و نامه تایید دانشجو بودن خود را دریافت کنید.

بعد از پر کردن فرم و آپلود اسناد خواسته شده، کمی منتظر بمانید تا هویت شما تایید شود و از تخفیفات استفاده کنید.

پس از تایید درخواست، می توانید بلیط خود را رزرو و خریداری کنید. خاطرتان باشد که هیچ کد تخفیفی برای شما ارسال نمی شود. فقط باید هنگام انتخاب مسافر به جای بزرگسال، گزینه دانش آموز را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه به طور خودکار تمام تخفیفات دانشجویی برای شما اعمال خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم این کار را حداقل دو هفته قبل از سفر خود انجام دهید تا خیالتان بابت هزینه بلیت راحت باشد.

نکات مهم استفاده از تخفیف دانشجویی ترکیش

نکات مهم

استفاده از تخفیف دانشجویی ترکیش ، کار چندان سخت نیست. برای استفاده از آن باید نکات خاصی را مد نظر داشته باشید که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • حتما قبل از خرید بلیت، حساب کاربری خود و تخفیفات دانشجویی را فعال کنید.
  • در صورت متاهل بودن نمی توانید برای خرید بلیت همسر خود از این تخفیف استفاده کنید؛ مگر اینکه او نیز مثل شما دانشجو باشد.
  • اگر هر دو دانشجو هستید، باید به صورت جداگانه حساب کاربری ایجاد کنید و بعد از تایید می توانید به صورت جدا یا از یک حساب بلیت های خود را خریداری کنید.

جمع بندی

از آنجایی که کسب علم و دانش در سراسر جهان اهمیت بسیاری دارد، اکثر سازمان ها سعی می کنند به هر نحوی از دانشجویان به ویژه دانشجویان بین المللی حمایت کنند. شرکت هواپیمایی ترکیش نیز از جمله سازمان هایی است که همواره پشتیبان دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در این کشور است و سعی کرده با ارائه خدمات مقرون به صرفه، از آن ها حمایت کند.

این شرکت با متن زیر دانشجویان را دعوت می کند تا از تخفیف دانشجویی ترکیش ، استفاده کنند:

«ما به هر روشی از دانشجویان خود حمایت می کنیم! ما در نظر داریم امتیازاتی برای سفر های داخلی و خارجی به دانشجویان ارائه دهیم و گزینه های ایمن و سریع برای رسیدن به خانواده، مدارس و مقصد های جدید سفر را برای شما فراهم کنیم. برای استفاده از تخفیفات و مزایای ویژه برای دانشجویان فقط باید در سایت ما عضو شوید. کافی است ثبت نام آنلاین خود را انجام دهید و از فرصت های پرواز داخلی و بین المللی ما لذت ببرید.»

فهرست مطالب

مطالب مرتبط