021-91305905

معرفی ۶ کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی

کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی

فهرست مطالب

برای فراگیری زبان ترکی استانبولی، منابع آموزشی متنوعی در دسترس است. از کتاب های گرامر گرفته تا کتاب های واژگان مختلف، می توانند برای یادگیری زبان ترکی استانبولی مناسب باشند. اما بسته به سطح و شیوه یادگیری که دارید، باید سعی کنید که بهترین کتاب را انتخاب کنید. امروزه کتاب های بسیار متنوعی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی چاپ شده است. در این مقاله قصد داریم چند کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی به شما معرفی کنیم. کتاب های این لیست همگی از بین بهترین کتاب های آموزش زبان ترکی بازار گلچین شده اند.

بهترین کتاب های آموزش زبان ترکی استانبولی

کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی

  1. The Delights of Learning Turkish: Best for guided self-study

کتاب «لذت‌ های یادگیری ترکی استانبولی» به شما کمک می ‌کند تا از سطح مبتدی به سطح متوسطه جهش پیدا کنید. این کتاب شامل ۱۷ درس است که هر کدام با یک مکالمه شروع می ‌شوند و به دنبال آن، توضیحات مرتبط با گرامر، لیست واژگان و تمرین ‌هایی ارائه می ‌شود. همچنین در این کتاب، اطلاعاتی در مورد فرهنگ و سنت ‌های ترکی به همراه واژه ‌نامه‌ های دو زبانه، خواهید یافت. کتاب لذت های یادگیری که برای خودآموزی طراحی شده است، به شما کمک می‌ کند تا برای سفر به ترکیه، سفر کاری به شهر های مختلف این کشور یا تمرین مکالمه با افراد بومی زبان آماده شوید.

ویژگی‌ ها:

  • ۱۷ درس با مکالمه، مثال ‌ها و تمرین ‌های گرامر و واژگان
  • واژه ‌نامه‌ های ترکی-انگلیسی و انگلیسی-ترکی
  • فهرستی از ضرب‌ المثل ‌ها و اصطلاحات ترکی
  1. Complete Turkish: Best for independent self-study

کتاب آموزشی زبان ترکی استانبولی «ترکی کامل» همان ‌طور که از نام آن پیدا است، بر تمامی مهارت‌ های چهارگانه زبان (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) تمرکز دارد. این کتاب علاوه بر توضیح مباحث مربوط به گرامر و لغات، خواننده را با فرهنگ ترکی آشنا می ‌کند. در «ترکی کامل» از روش اکتشافی استفاده شده است و زبان‌ آموز را تشویق می‌ کند تا با الگو‌یابی، قواعد زبان را به صورت خودگردان کشف کند. به عبارت دیگر این کتاب «نحوه‌ یادگیری زبان ترکی» را به شما می ‌آموزد. اگر یادگیرنده ‌ای مستقل هستید، از این روش منعطف لذت خواهید برد و فرصت پیشرفت سریع را به دست خواهید آورد.

ویژگی‌ ها:

  • ۱۸ درس با تمرکز بر مهارت‌ های خواندن، گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن
  • امکان دانلود رایگان فایل ‌های صوتی
  • شامل انواع سبک ‌های یادگیری

زیان ترکی

  1. Turkish Short Stories for Beginners: Best for reading skills

این کتاب به عنوان اولین جلد از مجموعه «رده ‌بندی ‌شده ‌های خواندنی ترکی»، شامل شش فصل داستان کوتاه است. موضوعات این داستان ‌ها شامل اتفاقات واقعی زندگی روزمره مانند رفتن به جشن تولد یا صرف غذا در رستوران می شوند. تصویرگری ‌ها، آزمون ‌ها و واژه‌ نامه ‌های انتهای هر فصل به شما کمک می ‌کنند تا هر داستان را در بافت زبان درک کنید. این کتاب آموزشی زبان ترکی استانبولی با توجه به برخورداری از فایل ‌های صوتی رایگان همراه، ارزش خرید بالایی دارد. پس از اتمام مطالعه‌ این کتاب می ‌توانید جلد دوم با سطح مقدماتی-متوسط (A2) و سپس جلد سوم با سطح متوسط (B1) را تهیه کنید.

ویژگی ‌ها:

  • ۶ فصل داستان کوتاه مناسب برای خوانندگان سطح مقدماتی (A1)
  • فایل‌ های صوتی رایگان
  • پرسش ‌های درک مطلب، گرامر و واژگان در انتهای هر داستان کوتاه
  1. Turkish Grammar in Practice: Best for grammar

گرچه گرامر زبان ترکی با اغلب زبان‌ های اروپایی متفاوت است، اما این موضوع نباید دلسردتان کند. بسیاری از زبان ‌آموزان به سرعت در می یابند که قواعد ترکی منظم و ساختار یافته است. پس از یادگیری قواعد، دشوار ترین بخش را پشت سر گذاشته ‌اید. با استفاده از کتاب‌ آموزش زبان ترکی استانبولی «گرامر ترکی استانبولی در عمل» با اطمینان بنیان محکمی در گرامر خواهید داشت. بدین ترتیب به راحتی قادر به انجام تمرین ‌های خواندن و نوشتن خواهید بود. این کتاب تمامی اصول اولیه گرامر ترکی را پوشش می ‌دهد و به سادگی قابل استفاده است. توضیحات موضوعات در سمت چپ صفحه و تمرین ‌ها در سمت راست صفحه قرار گرفته‌ اند.

ویژگی ‌ها:

  • ۱۱۴ درس که موضوعات مختلف گرامر ترکی را پوشش می ‌دهند.
  • بیش از ۱۰۰۰ جمله‌ مثال، پرسش‌ های تمرینی و واژگان رایج ترکی
  • واژه ‌نامه و کلید پاسخنامه
  1. Yedi Iklim Turkce: Best for guided study with your tutor

بسیاری از مدرسین آنلاین ترکی از این کتاب آموزشی زبان ترکی استانبولی استفاده می ‌کنند. علت آن این است که این مجموعه توسط موسسه یونس امره، یک سازمان غیر دولتی بین ‌المللی، برای ترویج زبان و فرهنگ ترکی منتشر شده است. کل محتوای کتاب به زبان ترکی است و هیچ ترجمه ‌ای به انگلیسی ندارد؛ بنابراین بهترین حالت استفاده از آن همراه با یک مدرس است.

پس از اتمام کتاب اول که برای سطح مقدماتی (A1) است، می ‌توانید به سراغ کتاب‌ های بعدی بروید. کتاب های این سری تا سطح C2 یعنی بالا ترین سطح زبان ترکی ادامه می یابد. اگر می ‌خواهید برای کار، زبان ترکی استانبولی یاد بگیرید یا در یک آزمون سطح بالا شرکت کنید، این کتاب تمام نیاز های شما را برطرف می‌ کند.

ویژگی ‌ها:

  • ۸ درس که مهارت‌ های خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن را از طریق کاوش در فرهنگ ترکی تقویت می ‌کند.
  • لینک رایگان برای فایل ‌های صوتی
  • لیست واژگان، جداول خودارزیابی و تمرین ‌ها

تمرین کافی

  1. Turkish Tutor: Best for advanced beginners

کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی «مدرس ترکی استانبولی» برای افرادی که دانش اولیه ‌ای از این زبان دارند، مناسب است و به آن ‌ها کمک می ‌کند تا به سطح بالا تری برسند. این کتاب بر مهارت ‌های ارتباطی، گرامر، واژگان، خواندن و نوشتن تمرکز دارد. هر درس بر اساس موضوعی از دنیای واقعی مانند صحبت در مورد خاطرات یا مقایسه محصولات در فروشگاه طراحی شده است.

جمع بندی

امروزه ترکیه یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی و کاری در دنیا محسوب می شود. یکی از مهم ترین پیش نیاز هایی که قبل از سفر به ترکیه باید داشته باشید، درست مانند دیگر کشور های دنیا یادگیری زبان آن است. برای یادگیری زبان ترکی استانبولی راه های زیادی پیش روی شما است. اما یکی از بهترین راه ها استفاده از کتاب است؛ از این رو در این مقاله چند کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی معرفی کردیم که به شما کمک می کنند تا بهتر زبان ترکی را فرا بگیرید.

 

 

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.