021-91305905

چگونه برای تحصیل به ترکیه برویم ؟

چگونه برای تحصیل به ترکیه برویم

فهرست مطالب

با وجود امکانات مناسب دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه، سوال اصلی اکثر متقاضیان این است: « چگونه برای تحصیل به ترکیه برویم ؟» همان طور که می دانید؛ این روز ها ترکیه یکی از بهترین کشور هایی است که می توانید برای ادامه تحصیلات خود روی آن حساب باز کنید. به طور تقریبی ترکیه دارای ۱۲۰ دانشگاه دولتی و ۸۰ دانشگاه خصوصی است. دانشگاه های خصوصی ترکیه معمولا به طور تخصصی در رشته های اصلی فعالیت می کنند. بسیاری از دانشگاه های خصوصی تمامی شاخه های پزشکی را پوشش می دهند و دانشگاه های دیگر نیز دارای رشته های مهندسی و تمام زیر شاخه های آن هستند. شما به آسانی می توانید بر اساس رشته تحصیلیتان دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و شروع به انجام اقدامات مربوطه کنید.

شرایط پذیرش درخواست در دانشگاه های دولتی ترکیه

در کشور ترکیه، شرایط پذیرش درخواست شما در دانشگاه های دولتی اندکی سخت و دشوار است. اگر در رشته های تخصصی و حرفه ای مانند پزشکی و مهندسی در حال تحصیل هستید، باید بگوییم که کار دشوار تر از حالت عادی خواهد بود. شما برای پذیرفته شدن در اکثر دانشگاه های دولتی ترکیه نیاز به آزمون یوس ترکیه و یا آزمون های بین المللی، مانند آزمون های آمریکایی دارید. البته قطعا در این میان دانشگاه های زیادی وجود دارند که برای پذیرفته شدن درخواستتان فقط نیاز به مدارک تحصیلی دبیرستان شما دارند؛ اما دانشگاه هایی که رتبه بالا تری دارند، همان طور که گفتیم نیاز به قبولی شما در آزمون های مختلف دارند. با این شرایط دیگر نیازی به نگرانی درباره اینکه چگونه برای تحصیل به ترکیه برویم، وجود نخواهد داشت.

مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش در دانشگاه های دولتی ترکیه

چگونه برای تحصیل به ترکیه برویم

در ابتدا شما باید یک کپی ترجمه شده از گواهی اشتغال به تحصیلتان در دبیرستان داشته باشید. این گواهی باید توسط یک دفتر اسناد رسمی و معتبر نیز تایید شود. در مرحله بعد باید کپی پاسپورت دانشجویی خود را ارائه دهید و نباید به هیچ عنوان از مدت زمان اعتبار آن گذشته باشد. بر اساس دانشگاه مورد نظر خود تحقیقاتی انجام دهید و بدانید که آیا نیازی به وجود پاسپورت دانشجویی ترجمه شده است یا می توانید بدون ترجمه از آن استفاده کنید. علاوه بر کپی گواهی و کپی پاسپورت، نیاز به یک عکس بیومتریک واضح با پس زمینه ای سفید و کاملا با کیفیت دارید. اگر دارای مدرک زبان در سطوح بین المللی هستید می توانید یک کپی از آن را نیز به همراه خود داشته باشید. مهم است که بدانید برخی از دانشگاه های دولتی ترکیه برای انجام تحقیق درباره درخواست پذیرش شما نیاز به پرداخت مبلغی دارند و در صورت قبول نشدن شما نیز این پول برگشت داده نخواهد شد.

شرایط پذیرش در دانشگاه های خصوصی

پس از بررسی دانشگاه های دولتی، این بار نوبت به دانشگاه های خصوصی ترکیه می رسد. دانشگاه های خصوصی ترکیه به طور معمول برای بسیاری از دانشجویان عرب و خاورمیانه ای پذیرش آسانی دارند و آن ها می توانند به راحتی درخواست دهند. این دانشگاه ها نه تنها در مراحل درخواست و پذیرفته شدن آسان عمل می کنند؛ بلکه تحصیلات با کیفیتی نیز ارائه می دهند. دانشگاه های خصوصی ترکیه در سطح ملی و همچنین بین المللی، دارای رده های بالایی هستند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش در دانشگاه های خصوصی ترکیه

مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش در دانشگاه های خصوصی ترکیه

برخلاف دانشگاه های دولتی ترکیه برای پذیرفته شدن در دانشگاه های خصوصی، شما فقط نیاز به مدارک دبیرستان خود دارید و دیگر نیازی به قبول شدن در آزمون ها نیست. اگر می خواهید بدانید که چگونه برای تحصیل به ترکیه برویم، در ادامه با ما همراه باشید.

یک کپی از پاسپورت و کارنامه فارغ التحصیلی اخذ شده از دبیرستان برای انجام مراحل پذیرش ضروری است. علاوه بر این ها شما نیاز به یک مدرک زبان بین المللی، مانند تافل یا آیلتس نیز دارید تا بتوانید برای تحصیل در دانشگاه به زبان انگلیسی بپردازید. اگر دارای مدارک بین المللی زبان نیستید، می توانید در آزمون زبان دانشگاه شرکت کنید و مشاهده کنید که آیا واجد شرایط تحصیل به زبان انگلیسی هستید یا خیر. همچنین اگر می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد و یا بالا تر به ادامه تحصیل در ترکیه بپردازید، باید یک نامه از مرجع و یا یک نامه نامزدی در اختیار خود برای ارائه به دانشگاه داشته باشید.

بورسیه در دانشگاه های ترکیه | چگونه برای تحصیل به ترکیه برویم ؟

بورسیه در دانشگاه های ترکیه

پاسخ دیگر «چگونه برای تحصیل به ترکیه برویم»، بورسیه تحصیلی است. شاید ندانید؛ اما بورسیه تحصیلی دولت ترکیه یکی از مهم ترین بورسیه ها در خاورمیانه محسوب می شود. سالانه هزاران دانشجو در ترکیه بورسیه می شوند. دولت ترکیه برای دانشجو های بورسیه شده چندین برنامه تحصیلی مختلف را ارائه می دهد که برای تمامی دانشجو ها در سطوح مختلف مناسب اند. در ادامه می توانید برخی از امکانات بورسیه تحصیلی در ترکیه را مشاهده کنید.

  • دولت ترکیه تمام هزینه های سفر شما از کشور خود به ترکیه، و سپس از ترکیه به کشورتان را در تمام مدت زمان تحصیل پوشش می دهد.
  • تمامی هزینه های اقامت و زندگی در ترکیه توسط دولت پرداخت می شود و یک خوابگاه مناسب برای دانشجو ها در طول مدت تحصیل فراهم است.
  • دانشجو ها به طور ماهانه برای سهولت زندگی، از طرف دولت ترکیه یک کمک هزینه دریافت می کنند.
  • کارت هایی که از سوی دولت ترکیه به شما ارائه می شود، قابلیت حمل و نقل عمومی رایگان در ترکیه را به شما می دهند و می توانید برای رفت و آمد به دانشگاه از آن ها استفاده کنید.

جمع بندی

اکنون که شرایط پذیرش در دانشگاه های خصوصی و دولتی، و همچنین شرایط بورسیه در دانشگاه های ترکیه را می دانید؛ می توانید بر اساس شرایط خود تصمیم گیری کنید. ترکیه همواره یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل بوده است و زندگی در آن تقریبا آسان است. وجود امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه، شرایط را برای قبول شدن و ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی فراهم می کند. همچنین این مسئله باعث می شود به تسلط کامل بر زبان انگلیسی دست پیدا کنید و برای زندگی در اروپا آماده شوید. امیدواریم با مطالعه این راهنما، توانسته باشید پاسخی جامع و کامل برای پرسش «چگونه برای تحصیل به ترکیه برویم» پیدا کنید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.