021-91305905

هر چیزی که برای ثبت نام آزمون یوس لازم است بدانید.

ثبت نام آزمون یوس

فهرست مطالب

ترکیه یکی از کشور هایی است که بسیاری از دانشجویان تمایل دارند در آن تحصیل کنند؛ زیرا دانشگاه‌ های معتبر داخلی و بین ‌المللی بسیاری دارد و شرایط کار و زندگی در ترکیه نیز مقبول است. اگر شما نیز در نظر دارید تحصیلات خود را در ترکیه ادامه دهید، ممکن است سوالات زیادی در مورد آزمون‌ های ورودی دانشگاه‌ های ترکیه و ثبت نام آزمون یوس (YÖS) داشته باشید. این آزمون یکی از مهم ‌ترین و محبوب ‌ترین آزمون‌ های ورودی در ترکیه است. آزمون یوس برای دانشجویان خارجی که می‌ خواهند تحصیلات خود را در ترکیه ادامه دهند، طراحی شده است. در این مقاله، سعی می ‌کنیم به تمامی سوالات شما در مورد ثبت نام آزمون یوس پاسخ دهیم.

قبل از ثبت نام آزمون یوس در نظر داشته باشید:

سختی آزمون یوس بسته به دانشگاهی که برای آن درخواست می دهید، می تواند متفاوت باشد. برخی از دانشگاه ها ممکن است سوالات چالش برانگیز تری نسبت به سایرین داشته باشند. در کل آزمون یوس دشوار نیست و ساختار سوالات از پیش مشخص است. فراموش نکنید که نتایج آزمون YÖS تنها یک سال بعد اعتبار دارد؛ پس پیش از ثبت نام برای آزمون یوس ۲۰۲۳ برنامه ریزی داشته باشید.

زبان در آزمون یوس

آزمون یوس به شما این امکان را می دهد که بسته به اولویت خود، زبان ترکی یا انگلیسی را برای آزمون انتخاب کنید. برخی از دانشگاه ها ممکن است گزینه ای را برای شرکت در آزمون به زبان های دیگر مانند فرانسوی ارائه دهند.

ثبت نام آزمون یوس چه زمانی است و چه زمانی باید در آزمون شرکت کنیم؟

ثبت نام آزمون یوس

آزمون یوس تاریخ ثابتی ندارد. هر یک از دانشگاه ها آزمون خودش را در بازه ای دو ماهه، از میانه آوریل تا میانه ژوئن، برگزار می کند و ثبت نام برای آزمون یوس معمولا از اوایل فوریه صورت می گیرد. با این حال، زمان بندی ممکن است متفاوت باشد.

آزمون یوس کجا برگزار می شود؟

محل برگزاری آزمون یوس بسته به دانشگاه متفاوت است. آزمون می تواند در شهر های بزرگ مانند استانبول و آنکارا یا در محوطه دانشگاه برگزار شود.

آزمون یوس چند بار در سال برگزار می شود؟

آزمون یوس معمولا سالی یک بار در هر دانشگاه برگزار می شود. با این حال، برخی از دانشگاه های ترکیه مانند کاپادوکیا، کارابوک، باشکنت، آیدین و یلدیز تکنیک ممکن است بیش از یک بار در سال آزمون YÖS را برگزار کنند. این نکته را با همان دانشگاه خاصی که قصد دارید برای آزمون آن درخواست دهید، بررسی کنید.

نمره امتحان یوس؟

نمره آزمون

آزمون یوس سه بخش و حداکثر 100 امتیاز دارد. در برخی از دانشگاه ها، برای هر چهار پاسخ نادرست یک نمره منفی در نظر گرفته می شود. برای ثبت نام در دانشگاه حداقل به نمره 50 از ترکیب نمرات هر سه بخش لازم است؛ اما دانشگاه های رقابتی ممکن است به نمرات بالاتر از 90 نیاز داشته باشند. عوامل دیگری مانند نمرات دبیرستان نیز برای پذیرش مهم هستند.

سوالات و منابع آزمون یوس

آزمون یوس شامل سه بخش هوش، ریاضی و هندسه است.

  1. بخش هوش: عمدتا شامل سوالات تست هوش است که حدود نیمی از آزمون را تشکیل می دهد. این سوالات با تمرین قابل حل هستند.
  2. بخش ریاضی: شامل حدود 30 سوال است. اگر تعداد کل سوالات 100 باشد، این تعداد به 45 سوال می رسد. این بخش موضوعات مختلف ریاضی را پوشش می دهد که از اصول اولیه مانند توابع شروع می شود و به مشتقات و انتگرال ها می رسد.
  3. بخش هندسه: شامل حداقل 5 تا 10 سوال با تمرکز بر مفاهیم اساسی هندسی، زوایا، دایره ها، مثلث ها و هندسه فضایی است. به دلیل تعداد محدود سوالات، نمره خوب در اینجا می تواند سودمند باشد.

نحوه قبولی در آزمون یوس:

نحوه قبولی

برای قبولی در آزمون YÖS مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. آمادگی: بر عادات مطالعه ضروری و مهارت های آزمون دادن تمرکز کنید.
  2. مواد مطالعه: کتاب های لازم را تهیه کنید یا به کلاس هایی بپیوندید که موضوعات امتحان یوس را پوشش می دهد.
  3. کلاس ها: در کلاس های آنلاین یا حضوری شرکت کنید. این کلاس ها معمولا شش تا نه ماه طول می کشند.
  4. دوره زبان ترکی: به خاطر داشته باشید که حتی با نمره بالا در آزمون یوس، ممکن است قبل از ثبت نام در دانشگاه های ترکیه نیاز به گذراندن دوره 6 ماهه زبان ترکی داشته باشید.

شرط سنی آزمون یوس

هیچ شرط سنی خاصی برای آزمون وجود ندارد. هر کسی می تواند پس از اتمام دبیرستان در آن شرکت کند.

ثبت نام آزمون یوس برای سال 2023

دوره ثبت نام آزمون یوس معمولا از فوریه آغاز می شود و تا آوریل ادامه دارد. هر دانشگاه ممکن است تاریخ ثبت نام خاص خود را داشته باشد؛ بنابراین بازدید از وب سایت آن ها برای دریافت دقیق ترین اطلاعات در مورد تاریخ آزمون و روند ثبت نام آزمون یوس بسیار مهم است.

مراحل ثبت نام آزمون یوس

مراحل ثبت نام

برای ثبت نام آزمون یوس می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به وب سایت دانشگاهی که قصد شرکت در آزمون یوس را دارید مراجعه کنید.
  2. دفترچه آزمون یا اطلاعات ارائه شده در وب سایت را برای درک جزئیات، فرمت و شرایط آزمون بررسی کنید.
  3. بخش یا صفحه را در وب سایت اختصاص داده شده به ثبت نام آزمون یوس پیدا کنید.
  4. اطلاعات درخواستی را در فرم ثبت نام با ارائه مشخصات دقیق تکمیل کنید.
  5. پرداخت هزینه آزمون مورد نیاز که معمولا در سایت دانشگاه و یا در مراحل ثبت نام ذکر شده است.
  6. در تاریخ و ساعت مشخص شده و در محلی که دانشگاه اعلام کرده است، در آزمون یوس شرکت کنید.

لطفا توجه داشته باشید که فرآیند ثبت نام آزمون یوس و شرایط خاص ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر کمی متفاوت باشد؛ بنابراین مراجعه به وب سایت رسمی دانشگاه مقصد، برای به روز ترین و دقیق ترین دستورالعمل های ثبت نام ضروری است.

هزینه آزمون یوس

هزینه آزمون YÖS بسته به دانشگاه متفاوت است. این هزینه به طور متوسط، حدود 400 لیر ترکیه است؛ اما قیمت ها می تواند متفاوت باشد، به طوری که دانشگاه های دولتی اغلب بیشتر از دانشگاه های خصوصی ترکیه هزینه می گیرند.

قوانین در آزمون یوس

قوانین در آزمون یوس

در اینجا قوانین مهمی وجود دارد که باید هنگام شرکت در آزمون YÖS در نظر داشته باشید:

  1. اصل پاسپورت خود را بیاورید و از منقضی نبودن آن اطمینان حاصل کنید.
  2. با محل آزمون آشنا شوید و به موقع حاضر شوید.
  3. وقت شناس باشید؛ زیرا در های محل آزمون به سرعت بسته می شوند.

جمع بندی

پس از ثبت نام در آزمون یوس و آمادگی برای سوالات آزمون، تا پذیرش در دانشگاه های ترکیه راهی نیست. هر دانشگاه با دوره ‌ها و نیاز های مختص خود این آزمون را برگزار می‌ کند. به خوبی برنامه ‌ریزی و مطالعه کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. تحصیل در ترکیه تجربه ‌ای بی‌ نظیر از یادگیری و زندگی در یک محیط چند فرهنگی است که باعث می ‌شود رویا های تحصیلی و فرهنگی شما به واقعیت تبدیل شوند.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.