021-91305905

دانشگاه عبدالله گل به نام شهروند برجسته قیصری و یازدهمین رئیس جمهور کشور ترکیه، عبدالله گل نامگذاری شد و به طور رسمی در 21 ژوئیه 2010 شروع به کار کرد. AGU یک دانشگاه تحقیقاتی است، که به دنبال راه‌حل‌هایی برای چالش‌های جهانی از طریق مشارکت و رویکردهای یادگیری محور می‌باشد. داوطلبان زیادی به‌خصوص در ایران همواره خواستار تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کشور ترکیه هستند. در این مقاله قرار است به بررسی دانشگاه عبدالله گل ترکیه بپردازیم و ویژگی‌ها و امکانات آن را به طور کامل برای شما بیان کنیم.

هدف آن توسعه شهروندانی است که می‌توانند با تبدیل دانش به ارزش‌های شخصی و اجتماعی به جوامع کمک کنند و آینده را تشکیل دهند.

دانشگاه عبدالله گل ترکیه چه ویژگی‌هایی دارد؟

دانشگاه عبدالله گل یا (AGU) در واقع یک دانشگاه دولتی است که توسط یک بنیادی بشردوستانه به نام (AGUV) پشتیبانی می‌شود.

این دانشگاه در سال 2010 در منطقه قیصری کشور ترکیه تأسیس شد. دارای 5 دانشکده است که 12 رشته در مقطع کارشناسی و 11 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را شامل می‌شود.

دانشگاه عبدالله گل ترکیه تمامی دروس و دوره‌های خود را به زبان انگلیسی برگزار می‌کند. این مورد باعث می‌شود دانشجویان بین‌المللی به‌آسانی به تحصیل در این دانشکده‌ها بپردازند.

اولین پردیس دانشگاه در محل سابق اولین مجتمع صنعتی ترکیه واقع در پردیس سومر است که 280000 مترمربع را پوشش می‌دهد. همچنین یک بخش پردیس دیگر نیز تأسیس کرده است که خارج از مرکز شهر و با مساحت کل برنامه‌ریزی‌شده 360000 مترمربع است.

در حقیقت پردیس فعلی این دانشگاه در داخل یک کارخانه نساجی سابق ساخته شده است که تا مرکز شهر فاصله زیادی ندارد و دارای خوابگاه دانشجویی است.

پردیس معمار سینان نیز که در حال ساخت است، به نام معمار معروف قیصری معمار سینان گذاشته شده و 14 کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد.

AGU شامل چه دانشکده‌ها و رشته‌هایی است؟

امکانات دانشگاه عبدالله گل

معرفی چند مورد از امکانات دانشگاه عبدالله گل

  1. این دانشگاه دارای مرکز تخصصی آموزش کودکان است. در این بخش دوره‌های آموزشی و فعالیت‌های فوق‌برنامه را برای کودکان تیزهوش از گروه‌های سنی مختلف باهدف شکوفایی استعدادها و پتانسیل‌های آن‌ها ارائه می‌شود.
  2. در این دانشگاه آکادمی‌های آموزشی وجود دارد که به افراد آموزش مداوم و گواهی‌نامه‌هایی داده می‌شود. این آموزش‌ها شامل مدیریت، سواد مالی، بازاریابی و منابع انسانی هستند.
  3. دانشگاه عبدالله گل یک مرکز آزمون SAT تأیید شده است.
  4. این دانشگاه یک مرکز تحقیق و توسعه است که با مشارکت دفتر انتقال فناوری و توسعه و نوآوری AGU خدماتی را به محققان برای نوشتن پیشنهادها، یافتن شرکای تحقیقاتی و آماده‌سازی برنامه‌های کاربردی پروژه برای تأمین مالی کمک می‌کند.
  5. دانشگاه عبدالله گل ترکیه یک مرکز آموزشی و یادگیری نیز هست. مرکز آموزش (CeLT) درواقع فرایندهای مدل آموزشی در حال تغییر را با کشورهای درحال‌توسعه مقایسه کرده و مدل‌های آموزشی را در خود پیاده می‌کند.

برخی افتخارات AGU

دانشگاه عبدالله گل ترکیه در آوریل سال 2014 این افتخار را داشت که میزبان اولین کنگره بین‌المللی فناوری‌های پلاسما باشد. همچنین اساتید و پزشکان زیادی را در این کنگره میزبانی کند.

از دیگر افتخارات آن میزبانی کارگاه بین‌المللی میراث فرهنگی در جاده کاروان‌سراهای ترکیه بود. این کارگاه در اکتبر سال 2014 برگزار شد و هدف از آن ارائه یک ارزیابی اصولی از تحقیقات با موضوع کاروان‌سراها و بررسی مطالعات و کارهای مرمت و نگهداری آن‌ها بود.

افتخار دیگر دانشگاه در ژوئن 2014، میزبانی از اولین سمپوزیوم بین‌المللی چالش‌های اشتغال جوانان (ISYEC) با مشارکت وزارت ورزش و جوانان ترکیه، وزارت اتحادیه اروپا و مرکز منابع بود.

در این میزبانی همه‌ی نمایندگان کشور‌ها دور هم جمع شدند و همگی بر روی آینده اشتغال جوانان کار کردند.

برخی پژوهش‌های دانشگاه عبدالله گل

این دانشگاه در زمینه مهندسی زیست پزشکی موفق به تشخیص الگوی زیست پزشکی پردازش سیگنال و مدل‌سازی ریاضی سیستم‌های فیزیولوژیکی و بیوانفورماتیک مهندسی بافت شده است.

در حیطه علم مواد و نانوتکنولوژی نیز توانسته است، حامل‌های پلیمری مواد کامپوزیت و پلیمر – سرامیک، پلیمرهای زیست‌تخریب‌پذیر، بافت حامل سلولی، فیلترهای سرامیکی سلول‌های خورشیدی و دیودهای شاتکی را بسازد.

همچنین دانشگاه عبدالله گل ترکیه در زمینه بیوتکنولوژی توانسته به انتشار دارو و ژن درمانی نیز بپردازد. برای مشاهده نمونه سوالات دانشگاه عبدالله گل و سایر دانشگاه‌های ترکیه به سایت نمونه سوالات مراجعه کنید.

خدمات دانشگاه عبدالله گل

معرفی خدمات دانشگاه AGU عبدالله گل

دانشگاه عبدالله گل ترکیه دارای امکانات ورزشی مجهز برای دانشجویان و کارکنان دانشگاه است.

این دانشگاه دارای مرکز تناسب‌اندام در محوطه دانشگاه همچنین زمین‌های فوتبال، تنیس، بسکتبال و والیبال است. از دیگر تجهیزات دانشگاه داشتن یک مسیر برای دویدن ورزشکاران و یک سالن پینگ پونگ و میز‌های بیلیارد و تخته‌های دارت است.

دانشگاه عبدالله گل دارای 16 باشگاه دانشجویی مفید است که دانشجویان بین‌المللی نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این باشگاه‌ها عبارت‌اند از:

بخش خیریه، بخش موسیقی و هنرهای نمایشی، باشگاه ورزشی در فضای باز، باشگاه فعالیت‌های ورزشی، بخش عکاسی، بخش انجمن بین‌المللی، باشگاه دوچرخه‌سواری، بخش علم و فناوری، بخش مهندسی و تحقیقات عملیاتی، بخش ساخت‌وساز.

دیگر خدمات دانشگاه عبدالله گل

در پردیس Sümer دانشگاه یک سبک مرکز بهداشت وجود دارد که پرستار آن تا ساعت 5 بعدازظهر در دسترس است. در طول هفته هر روز صبح یک پزشک در این مرکز آماده ارائه خدمات به دانشجویان دانشگاه است.

کتابخانه این دانشگاه همواره در دسترس دانشجویان و کارکنان است. طیف گسترده‌ای از انواع کتاب‌ها را می‌توان در این کتابخانه پیدا کرد.

از دیگر خدمات این دانشگاه که بسیار نیز مهم است، خدمات اسکان و خوابگاه‌هاست که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

همچنین محله قیصری در موقعیت بسیار مناسبی در مرکز توریستی جهانی قرار دارد. این منطقه در کنار مناطق  کاپادوکیه و کوه است که این خود باعث می‌شود اقامت در آن آسان شود.

هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه چگونه است؟

در واقع تقویم تحصیلی در دانشگاه عبدالله گل ترکیه شامل دو ترم است. برای آسان‌تر شدن محاسبه هزینه‌ها آن را در یک سال محاسبه می‌کنیم.

شهروندان محلی برای یک سال تحصیل در این دانشگاه به حداقل مبلغ 37 دلار نیاز دارند. برای دانشجویان خارجی بحث فرق می‌کند. درواقع هزینه تحصیل آن‌ها بیشتر بوده و به سالانه 2500 دلار نیز می‌رسد.

دانشگاه از طریق برنامه‌های مالی مختلف و حمایت‌های مالی به دانشجویان در پرداخت شهریه کمک می‌کند. این کمک‌ها هم برای دانشجویان محلی و هم دانشجویان بین‌المللی در دسترس هستند. هزینه دقیق هر ترم را می‌توان در سایت اصلی دانشگاه عبدالله گل مشاهده کرد.

اگر شما داوطلب تحصیل در این دانشگاه هستید باید همواره هزینه‌های محل اقامت، حمل‌ونقل، مواد تحصیلی، خوراک و هزینه‌های شخصی خود را در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید به سایت دانشگاه عبدالله گل مراجعه کنید.

تحصیل در دانشگاه عبدالله گل

AGU چه مکان‌هایی را برای راحتی شما ایجاد کرده است؟

آشنایی با دانشگاه عبدالله گل

دانشگاه عبدالله گل (AGU) یک دانشگاه دولتی جوان و پویا در ترکیه است و در حال حاضر یکی از بهترین دانشگاه‌هاست که در این کشور فعالیت می‌کند.

همه رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه تماماً به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و دانشجویان در یک محیط چندفرهنگی تکامل می‌یابند؛ برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره دانشگاه‌های انگلیسی زبان ترکیه به مقاله سایت مراجعه کنید؛ همین امر موجب می‌شود آگاهی اجتماعی برای همه آن‌ها ارتقا یابد.

به‌طورکلی در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مهم و کلیدی درمورد دانشگاه عبدالله گل ترکیه را برای شما بگوییم. همچنین شما را با خصوصیات و امکانات این مرکز آموزشی آشنا کنیم، تا بتوانید هنگام انتخاب دانشگاه مود نظر خودآگاهی کاملی داشته باشید. امید‌واریم که بتوانید با مطالعه این مقاله برای تحصیل در ترکیه موفق‌تر عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *