021-91305905

دانشگاه تیناز تپه ازمیر از دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه است که مؤسس آن بنیاد آموزشی، بهداشتی و ورزشی Ses است. این دانشگاه خصوصی که در شهر توریستی و زیبای ازمیر واقع شده است در سال 2018 تأسیس شده و مأموریت خود را به‌عنوان یک مؤسسه آموزش عالی آغاز کرده است. محوریت فعالیت‌های این دانشگاه فراهم‌کردن زمینه آموزش کاربردی در آموزش علوم مختلف به‌ویژه علوم بهداشتی است.
دانشگاه تیناز تپه برنامه‌های متنوع آموزشی خود را مطابق با استانداردهای روز جهانی و ملی کشور ترکیه به دانشجویان ارائه می‌دهد و به طور مؤثر از فعالیت‌های کارآفرینی دانشجویان خود حمایت می‌کند.

موقعیت مکانی

دانشگاه تیناز تپه ازمیر در شهر ازمیر که از جمله بزرگ‌ترین شهرهای کشور ترکیه است واقع شده است. ازمیر از شهرهای بندری، توریستی و گردشگری کشور ترکیه محسوب می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین بنادر ترکیه است.
دانشگاه تیناز تپه که در این شهر واقع شده در یکی از پرجمعیت‌ترین منطقه‌های این شهر بنا شده که به منطقه بوجا معروف است. منطقه بوجا در محله‌ای به نام آیدادو قرار گرفته است که تقریباً حدود 9 کیلومتر تا مرکز شهر ازمیر فاصله دارد و این یک مزیت فوق‌العاده برای دانشجویان این دانشگاه محسوب می‌شود که بتوانند به‌راحتی به نقاط مختلف و مراکز مهم شهر از جمله فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز خرید مختلف دسترسی داشته باشند و دغدغه خاصی برای رفت‌وآمدهای خود نداشته باشند.

رنکینگ ملی و جهانی

همان‌طور که قبلاً هم به این موضوع اشاره کردیم دانشگاه تیناز تپه ازمیر در سال 2018 تأسیس شده و در نتیجه در دسته دانشگاه‌هایی جوان و نوظهور کشور ترکیه قرار می‌گیرد و هنوز باید راه زیادی را طی کند تا بتواند یک جایگاه مطمئن و قابل‌قبول در میان سایر دانشگاه‌های مطرح کسب کند.
با درنظرگرفتن این مسئله که اکنون فقط 5 سال از زمان تأسیس این دانشگاه گذشته این یک امر طبیعی است که در ابتدای راه رنکینگ‌های دانشگاهی قرار داشته باشد. رتبه کنونی دانشگاه تیناز تپه در بین دانشگاه‌های کشور ترکیه 206 و در میان دانشگاه‌های جهان 18058 است.

دانشکده ها و رشته های دانشگاه تیناز تپه ازمیر

دانشکده ها و رشته های موجود در دانشگاه تیناز تپه

دانشگاه تیناز تپه ازمیر دارای 2 دانشکده و یک مدرسه حرفه‌ای است. به‌طورکلی 10 قسمت و گروه متفاوت در دانشگاه تیناز تپه وجود دارند که عبارت هستند از: دانشکده پزشکی، دانشکده علوم بهداشت و دانشکده حرفه‌ای خدمات بهداشتی و درمانی.
هر کدام از بخش‌های مختلف این دانشکده‌ها به ارائه رشته‌های مختلف و گوناگون در حوزه‌های علوم بهداشتی و سلامتی در پایه‌های مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان داخلی و خارجی می‌پردازد.
رشته‌های پرطرفدار دانشگاه خصوصی تیناز تپه عبارتند از:

آزمون های ورود به دانشگاه (ویژه دانشجویان بین المللی)

دانشگاه تیناز تپه ازمیر به دلیل سهمیه‌بندی که توسط مجلس سنای دانشگاه ارائه شده می‌تواند دانشجویان بین‌المللی را در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش کند. البته دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند لازم است علاوه بر ارائه کارنامه خود که دارای حدنصاب نمره تعیین شده توسط این دانشگاه است در آزمون ورودی دانشگاه تیناز تپه ازمیر نیز شرکت کنند و حداقل نمره تعیین شده توسط دانشگاه را کسب کنند که البته این حداقل نمره متناسب با رشته تحصیلی انتخابی هر دانشجو و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. درصورتی‌که مدرک دیپلم ندارید و یا معدل دیپلم شما به حدنصاب تعیین شده توسط دانشگاه نمی‌رسد به‌هیچ‌وجه ناامید نشوید؛ چون این دانشگاه برای شما نیز تدابیر کارآمدی در نظر گرفته است. در چنین شرایطی شما می‌توانید از مدارک دیپلم بین‌المللی استفاده کنید به این صورت که با دریافت مدارک دیپلم بین‌المللی Gce ،Gre ،Matura ،Abitur و… یا ارائه مدارک آزمون‌های بین‌المللی SAT و ACT به دانشگاه تیناز تپه درخواست پذیرش دهید.

زبان تدریس در دانشگاه خصوصی تیناز تپه زبان ترکی استانبولی است ضروری است که متقاضیان تحصیل در این دانشگاه حتماً به زبان ترکی استانبولی تسلط کافی داشته باشند و پس از شرکت در کلاس‌های آموزش زبان ترکی تومر و آزمون‌های این کلاس مدرک قبولی خود را که تعیین‌کننده کسب حداقل سطح مورد تأیید دانشگاه تیناز تپه است را به دانشگاه ارائه دهند.
حداقل سطح موردنظر جهت اخذ پذیرش در مقطع کاردانی دانشگاه تیناز تپه سطح B2 و برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری سطح C2 است.

شهریه رشته های دانشگاه تیناز تپه ازمیر

شهریه رشته های مختلف دانشگاه

مقدار شهریه رشته‌های مختلف دانشگاه تیناز تپه ازمیر را هیئت‌امنای این دانشگاه متناسب با رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی دانشجویان مشخص می‌کنند.
و البته لازم است بدانید که دانشگاه تیناز تپه به این دلیل که تازه‌تأسیس و جوان است برای جذب دانشجویان بیشتر میزان شهریه کمتری نسبت به سایر دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه برای دانشجویان خود در نظر گرفته است بااین‌وجود نباید توقع داشته باشید که شهریه این دانشگاه بیش از اندازه پایین باشد؛ چون درهرصورت شهریه دانشگاه خصوصی نسبت به دانشگاه‌های دولتی بالاتر است.
در ادامه میزان شهریه چند مورد از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی این دانشگاه را بیان می‌کنیم:

نیازی نیست با دیدن میزان شهریه نگران شوید و از تحصیل در دانشگاه تیناز تپه ازمیر پشیمان شوید؛ چون این دانشگاه برای تشویق و جذب دانشجویان برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته و علاوه بر تخفیفات مختلفی که در مواردی برای دانشجویان در نظر می‌گیرد برنامه بورسیه تحصیلی را نیز برای دانشجوهای خود در نظر گرفته است. دریافت این بورسیه تحصیلی شرایط خاص خود را دارد که در ادامه به بیان شرایط اخذ این بورسیه تحصیلی می‌پردازیم:
اول این که میزان سهمیه دانشجویان دریافت‌کننده بورسیه موفقیت تحصیلی هرساله متغیر است و توسط هیئت‌امنای دانشگاه تعیین می‌شود و شورای آموزش عالی دانشگاه هرساله این میزان شهریه تعیین شده را به دانشجویان اعلام می‌کند.
مدت‌زمان استفاده از این بورسیه تحصیلی به میزان طول دوره عادی تحصیلی است که برای دوره کاردانی دو سال، کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری 7 سال می باشد و نکته مهم این که این شهریه شامل هزینه خوابگاه دانشجویان نمی‌شود.

مدارک لازم برای ثبت نام

دانشجویانی که خواهان پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه تیناز تپه ازمیر هستند؛ لازم است که در زمان تعیین شده توسط دانشگاه به سایت اینترنتی دانشگاه تیناز تپه مراجعه کنند و پس از تکمیل فرم درخواست پذیرش آنلاین به آپلود مدارک خواسته شده در سایت بپردازند.
مدارکی که به طور معمول توسط دانشگاه خواسته می‌شود عبارت هستند از:

پس از پر کردن فرم و آپلود این مدارک گفته شده درخواست دانشجو توسط دانشگاه بررسی می‌شود و نتیجه درخواست و پذیرش یا عدم‌پذیرش از طریق ایمیل به متقاضی اعلام می‌شود. در صورت پذیرفته‌شدن، متقاضی یک دعوت‌نامه رسمی از طرف دانشگاه دریافت می‌کند و با استفاده از این دعوت‌نامه فرد می‌تواند برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کند.
پس از این که دانشجو ویزای تحصیلی خود را دریافت کند لازم است به‌صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کند و با تحویل مدارک به‌صورت حضوری فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل کند.

مدارکی که دانشجو در این مرحله از ثبت‌نام لازم است به دانشگاه ارائه دهد عبارت است از:

امکانات دانشگاه تیناز تپه ازمیر

امکانات دانشگاه

دانشگاه تینازتپه ازمیر امکانات و مزایای گوناگون و مختلفی را برای دانشجویان خود در نظر گرفته است و همکاری‌های گسترده‌ای با بیمارستان‌های تحت‌نظر گروه بهداشتی تیناز تپه در برنامه خود قرار داده است که برای دانشجویان خود امکان استخدام پس از طی دوران تحصیل را فراهم می‌آورد و دانشجویان می‌توانند در این مراکز با تکمیل دوره کارآموزی خود به تخصص بالایی در زمینه تحصیلی خود برسند.

گروه سلامتی دانشگاه تینازتپه ازمیر امکان دسترسی دانشجویان این دانشگاه را به بخش‌های بالینی 4 بیمارستان گروه بهداشتی تینازتپه فراهم می‌کند؛ به دلیل داشتن آزمایشگاه‌های فراوان و مجهز این دانشگاه امکان آموزش عملی را در یک محیط آموزشی پیشرفته و کسب تجربه علمی برای دانشجویان فراهم کرده است.

این دانشگاه با دارابودن کتابخانه مجهز امکان دسترسی راحت به منابع مختلف علمی را برای دانشجویان فراهم کرده و به‌علاوه با داشتن سالن‌های کنفرانس و کافه‌تریا مجهز و مدرن یک محیط اجتماعی جذاب و باکیفیت برای دانشجویان به وجود آورده.

بورسیه تحصیلی دانشگاه تیناز تپه

به‌علاوه دانشگاه تینازتپه برنامه‌های بورسیه تحصیلی و برنامه‌های کاهش شهریه را نیز برای دانشجویان موفق خود در نظر گرفته که این برنامه‌ها در جلب نظر و تشویق دانشجویان بسیار مؤثر بوده‌اند.
دانشگاه تیناز تپه مثل بسیاری از دانشگاه‌های سطح بالای ترکیه در برنامه‌های تبادل دانشجو شرکت می‌کند که یکی از این برنامه‌های معروف، مؤثر و کارآمد برنامه تبادل دانشجوی اراسموس است که به دانشجویان این امکان را می‌دهد که فرصت کارآموزی در دانشگاه‌های سطح بالای اروپایی را تجربه کنند.

پردیس دانشگاه تیناز تپه در یک منطقه سرسبز و پهناور واقع شده که مساحت آن به حدود 102 هکتار می‌رسد و این امر برای دانشجویان امکان زندگی در یک محیط سرسبز و خوش‌آب‌وهوا را فراهم کرده است.

دانشگاه تیناز تپه ازمیر

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل به معرفی دانشگاه تیناز تپه ازمیر پرداختیم. این دانشگاه که تحت‌نظر بخش خصوصی ترکیه است یک دانشگاه جوان است که در سال 2018 فعالیت‌های علمی خود را آغاز کرده و در حوزه سلامت پزشکی و علوم بهداشتی به جذب دانشجویان مختلف هم از داخل ترکیه و از خارج ترکیه پرداخته است.
دانشگاه تیناز تپه تمام سعی خود را جهت به استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات و شیوه‌های آموزشی جهان به کار گرفته و به‌علاوه با درنظرگرفتن دوره‌های کارآموزی متعدد برای دانشجویان خود که در بیمارستان‌های تحت‌نظر خود دانشگاه صورت می‌گیرد نقش پررنگی در افزایش تخصص دانشجویان فارغ‌التحصیل خود و ورود آن‌ها به بازار کار داشته است.

درهرحال این دانشگاه به دلیل جوان بودن همچنان لازم است راه زیادی را برای کسب جایگاه مناسب در رنکینگ جهانی دانشگاه‌ها طی کند و به همین دلیل است که سعی دارد با برنامه‌های مختلف رزومه علمی و تحقیقاتی خود را پربارتر کند و با درنظرگرفتن برنامه‌های تشویقی مختلف بورسیه و تخفیف شهریه دانشجویان را علاقه‌مند به کسب بهترین جایگاه‌های علمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *