021-91305905

کشور ترکیه مقصدی جذاب برای آن دسته از متقاضیان ایرانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. دانشگاه های ترکیه دارای اعتبار جهانی هستند و مدرک اخذ شده از آن ها در تمام دنیا به رسمیت شناخته می شود. دانشگاه اردو (Ordu University) یکی از دانشگاه های این کشور است. دانشگاه اردو ترکیه دارای دانشکده های مختلفی است که فرصت تحصیل در رشته های متنوعی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. شما متقاضیان عزیز می‌توانید مقاله ای که تیم تولید محتوای یونی لند در این خصوص تهیه کرده است را مطالعه نمایید.

آشنایی با دانشگاه اردو

دانشگاه اردو در سال 2006 تأسیس شد. این دانشگاه دولتی جزو دانشگاه های جوان در کشور ترکیه محسوب می شود. دانشگاه اردو دارای 12 دانشکده مستقل می باشد. سیاست آموزشی این دانشگاه مطابق با استانداردهای بین المللی بوده و هدف آن پرورش افرادی محقق، منتقد، مسئولیت پذیر و دارای ابتکار عمل است.

این دانشگاه فرصت تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می‌دهد. دانشکده های دانشگاه اردو در ترکیه به شرح زیر می‌باشند:

دانشکده آموزش

دانشکده آموزش دانشگاه اردو توسط شورای وزیران تأسیس شد. این دانشکده دارای بخش های علوم تربیتی، آموزش ابتدایی، آموزش ترکی، آموزش رایانه و فناوری آموزشی، آموزش ویژه و آموزش زبان های خارجی می باشد.

دانشکده علوم دریایی

دانشکده علوم دریایی با تصمیم شورای وزیران در سال 2003 تأسیس شد. در این دانشکده 6 بخش وجود دارد که این بخش ها عبارت اند از:

دانشکده علوم و هنر

این دانشکده دارای 2449 دانشجوی کارشناسی، 342 دانشجوی کارشناسی ارشد و 69 دانشجوی دکترا، 21 استاد و 20 استاد دانشیار است. فرصت های شغلی زیادی برای فارغ التحصیلان این دانشکده وجود دارد. دانشجویانی که از گروه زیست شناسی فارغ التحصیل می شوند بیشتر در بخش بهداشت کار می کنند. جدا از این، آن ها می توانند در بخش های زیست شناسی و علوم دریایی دانشگاه ها، بخش های مرتبط با دانشکده های کشاورزی و موسسات تحقیق و توسعه مشغول به فعالیت شوند.

دانشکده هنرهای زیبا

دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه اردو با تصمیم شورای وزیران در سال 2009 تأسیس شد. مساحت دانشکده هنرهای زیبا 4000 متر مربع است. دانشجویان می توانند از وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی مختلف و همچنین امکانات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی مانند کتابخانه، خوابگاه، سالن غذاخوری، کافه تریا، سالن ورزشی سرپوشیده، زمین های بسکتبال و فوتبال و نیز زمین تنیس استفاده کنند.

دانشکده اقتصاد و علوم مدیریت

این دانشکده تحت قانون فنی کارادنیز با قانون شماره 3837 تأسیس شد. دانشکده اقتصاد و علوم مدیریت در زمینی به مساحت 11700 متر مربع فعالیت می کند. این محوطه شامل یک ساختمان اداری، امکانات اجتماعی (سالن کنفرانس، آشپزخانه، سالن غذاخوری، غذاخوری دانشجویی) و یک ساختمان خدماتی با کلاس ها و دفاتر کارمندان دانشگاهی است. سالن کنفرانس دارای ظرفیت 250 نفری بوده و توانایی پاسخگویی به انواع رویدادها را دارد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه اردو

دانشکده پزشکی دانشگاه اردو با تصمیم شورای وزیران در تاریخ 01 مارس 2006 تأسیس شد. 11 استاد، 15 استاد دانشیار و 32 دستیار استاد در دانشکده پزشکی این دانشگاه وجود دارد. تلاش های زیادی در حال انجام است تا در اسرع وقت بیمارستان دانشکده پزشکی که خدمات بزرگی به استان اردو ارائه می دهد، افتتاح شود. در سال تحصیلی 2012 – 2011، این دانشکده آموزش خود را با 37 دانشجو آغاز کرد که 6 نفر از آن ها اتباع خارجی بودند و امروزه 470 دانشجو در دانشکده پزشکی در حال تحصیل هستند.

شرایط تحصیل در دانشگاه اردو ترکیه

 متقاضیان برای اخذ پذیرش در دانشگاه اردو ترکیه می توانند در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کرده یا با مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان نسبت به پذیرش دانشگاه اقدام کنند. برای آشنایی با آزمون های ورودی یوس و ست می توانید به مقاله تفاوت آزمون YOS و SAT مراجعه کنید. با خواندن این مقاله تفاوت آزمون یوس و ست را متوجه شده و بهتر می توانید تصمیم بگیرید برای کدام آزمون اقدام کنید.

مشاوران مجموعه یونی لند آماده ارائه مشاوره رایگان و پاسخ به سوالات شما عزیزان هستند.

مدارک لازم

متقاضیان تحصیل در دانشگاه اردو در کشور ترکیه باید هنگام درخواست آنلاین برای پذیرش در دوره‌های تحصیلی این دانشگاه تمام مدارک زیر را ارسال کنند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش از این دانشگاه به شرح زیر می‌باشد:

رشته های موجود در دانشگاه اردو

دانشگاه اردو دارای 12 دانشکده گوناگون است که هر کدام از این دانشکده ‌ها فرصت تحصیل در طیف گسترده‌ای از رشته‌ های تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می‌ دهند. برخی از رشته‌ های تحصیلی پر طرفدار و مهم در این دانشگاه برجسته و مهم به شرح زیر می ‌باشند:

هزینه تحصیل در دانشگاه اردو

از آن جایی که دانشگاه اردو جزو دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه محسوب می‌شود؛ در نتیجه هزینه تحصیل این دانشگاه در کشور ترکیه در مقایسه با هزینه های تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی این کشور و یا سایر کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل دانشجویان بر اساس رشته انتخابی و مقطع تحصیلی آن‌ها متفاوت خواهد بود.

شهریه برخی از رشته های این دانشگاه در سال 2021 را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

رشته پزشکی27854 لیر
رشته دندانپزشکی10047 لیر
رشته های هنرهای زیبا6896 لیر
رشته موسیقی و هنرهای نمایشی6896 لیر
رشته اقتصاد و علوم اداری4140 لیر
شهریه دانشگاه اردو 2021

برای مشاهده شهریه سایر رشته ها می توانید PDF زیر را دانلود کنید.

رنکینگ دانشگاه اردو

این دانشگاه در سال 2021 در هیچ یک از مجلات معتبر رنکینگ دانشگاه ها رتبه ای را کسب نکرده است.

هزینه های زندگی

دانشجویان بین المللی دانشگاه اردو در کشور ترکیه علاوه بر هزینه‌ های تحصیل با هزینه ‌های دیگری از جمله هزینه زندگی نیز رو به رو خواهند بود. هزینه‌ های زندگی در این کشور تا حد زیادی به عادات و سبک زندگی دانشجویان بستگی دارد. به طور کلی، برخی از هزینه‌ های زندگی دانشجویی در کشور ترکیه به شرح زیر است:

یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت35 لیر
نوشابه کوچک5.3 لیر
موز (1 کیلوگرم)14.6 لیر
هزینه یک دقیقه تماس با موبایل0.77 لیر
یک جفت کفش ورزشی نایک557.6 لیر

خوابگاه دانشگاه اردو

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در این دانشگاه در کشور ترکیه امکان استفاده از خوابگاه های دانشجویی است. دانشجویان بین المللی دانشگاه اردو امکان اسکان در چندین خوابگاه دانشجویی را خواهند داشت. ظرفیت خوابگاه های دانشجویی در هر پردیس متفاوت است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه اردو در کشور ترکیه

این دانشگاه بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی را برای دانشجویان خود در نظر گرفته است. این بورسیه ها به دانشجویانی اعطا می شود که نیاز به حمایت اقتصادی از سوی موسسات، بنیادها، انجمن ها و شرکت های مختلف دارند. علاوه بر این، بورسیه های غذایی به دانشجویان موفق و کم درآمد توسط اداره بهداشت، فرهنگ و ورزش اعطا می شود. دانشجویانی که می خواهند از بورسیه تحصیلی غذا بهره مند شوند باید فرم درخواست را در زمان مشخص شده پر کنند.

ویزای دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه اردو ترکیه

متقاضیان تحصیل در دانشگاه اردو در کشور ترکیه نیازمند اخذ ویزای دانشجویی می‌ باشند. در صورتی که آن ‌ها در آزمون ‌های ورودی و زبان نمره لازم را کسب کنند، می‌توانند نامه پذیرش از این دانشگاه را اخذ کنند. دانشجویان با ارائه این نامه پذیرش می ‌توانند به سفارت کشور ترکیه مراجعه کرده و درخواست ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشند. مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی کشور ترکیه به شرح زیر می ‌باشد:

آشنایی با استان اردو

استان اردو یکی از 81 استان در کشور ترکیه است. مرکز این استان نیز شهری به همین نام می باشد. شهر اردو دارای آب و هوای اقیانوسی با تابستان های معتدل است. این شهر یکی از مهم ترین تولید کنندگان فندق در کشور ترکیه است. دانشگاه اردو مهم ترین دانشگاه این شهر محسوب می شود.

سخن آخر

دانشگاه اردو از جمله دانشگاه‌ های کشور ترکیه است که هر ساله اقدام به پذیرش دانشجویان بومی و بین المللی از سراسر دنیا می‌ کند. این دانشگاه در برنامه‌ های تبادل دانشجو مانند اراسموس، فارابی و مولانا شرکت می‌کند و دانشجویان امکان ادامه تحصیل در سایر کشورها را خواهند داشت. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای رشته پزشکی 27854 لیر و برای سایر رشته ها به طور میانگین 6000 لیر است. با توجه به توضیحات ارائه شده در طول مقاله، آیا این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *