021-91305905

معرفی آک بانک ترکیه | آیا افتتاح حساب برای ایرانیان ممکن است؟

آک بانک ترکیه

فهرست مطالب

می دانیم برای شما بسیار مهم است که پس از مهاجرت با بانک های ترکیه آشنا شوید. آک بانک به عنوان یکی از بانک های پیشرو در کشور شناخته می شود. این بانک خصوصی را در سال 1948، حاجی عمر سابانچی، یک تاجر برجسته و ثروتمند در ترکیه، به همراه دیگر کارآفرینان با هدف ارائه کمک های مالی به کشاورزان پنبه در آدانا و قیصریه تاسیس نمود. در طول سال ها، آک بانک رشد قابل توجهی داشته است و اکنون دارای سرمایه فعال چشمگیر 94 میلیارد دلاری است که آن را به یکی از بزرگ ترین بانک های ترکیه تبدیل کرده است. با ما همراه باشید تا در این راهنما به بررسی آک بانک ترکیه و تاریخچه آن بپردازیم.

تمام اطلاعات در مورد آک بانک ترکیه

آک بانک ترکیه

پس از پایان جنگ جهانی دوم، حاجی عمر سابانجی به همراه برادران ساپمازو که چهار نفر از صاحبان صنایع ملی نساجی آدانا بودند، تصمیم به تاسیس این بانک گرفتند. هدف اولیه آن ها حمایت مالی از کشاورزان پنبه در منطقه بود. این افراد همگی از تاجران شهر قیصری بودند که در آدانا سکونت داشتند.

در نتیجه، بانک تازه تاسیس در ابتدا بانک آدانا-کایسری نام گرفت که بعد ها بر اساس حروف اول دو شهر به «آک بانک» معروف شد. این بانک در زمان تاسیس با یک شعبه در یک منطقه خاص شروع به کار کرد و در بین چهار بانک بزرگ فعال در ترکیه کوچک ترین بانک محسوب می شد.

هر یک از بنیانگذاران این بانک 15 درصد از سهام را در اختیار داشتند و بقیه سهام را به بازرگانان و سرمایه داران آدانا و استانبول فروختند. در نتیجه 83 نفر از طریق فروش این سهام به عضویت این بانک درآمدند.

در سال 1998، پس از عرضه عمومی 51 درصد از سهام، این بانک به عنوان یک رسید سپرده گذاری آمریکایی (ADR) در خارج از کشور شناخته شد.

در سال 2017، آک بانک ترکیه در مطالعه تحقیقاتی با عنوان «500 بانک ارزشمند جهان» که توسط Brand Finance انجام شد، شش بار به عنوان با ارزش ترین بانک ترکیه شناخته شد. با این دستاورد، این بانک جایگاه 94 را در بین 500 بانک برتر جهان به دست آورد.

در سال 2018، آک بانک ترکیه بار دیگر برای هفتمین بار در رتبه بندی برند مالی، عنوان بانک برتر ترکیه را از آن خود کرد. علاوه بر این، این بانک در همان سال جایزه معتبر یورومانی را دریافت کرد.

با توجه به جایگاه این بانک در رتبه بندی جهانی و در بین بانک های ترکیه، امکان افتتاح حساب بین المللی در ترکیه از طریق آک بانک وجود دارد.

خدمات آک بانک ترکیه

خدمات آک بانک ترکیه

آک بانک خدمات گسترده ای را ارائه می دهد که در این قسمت به بررسی اجمالی یکی از این خدمات می پردازیم.

یکی از اصلی ترین خدماتی که در منوی اصلی وب ‌سایت آ‌ک بانک به‌ طور برجسته نمایش داده می‌ شود، سیستم وام دهی آن‌ است. به عنوان یک مشتری آک بانک، می توانید به راحتی از طریق وب سایت با استفاده از اطلاعات شخصی خود برای دریافت وام اقدام کنید. دوره بازپرداخت این وام ها می تواند تا 24 ماه افزایش یابد و شما این انعطاف را دارید که دوره بازپرداخت مورد نظر را که مناسب شماست انتخاب کنید. علاوه بر این، نرخ بهره وام به وضوح در همان صفحه ذکر شده است که معمولا حدود 4٪ است. مبلغ وام نیز می تواند با توجه به نیاز های خاص شما تنظیم شود.

آک بانک انواع مختلفی از وام ها از جمله وام مسکن، وام خودرو و وام فوری را ارائه می دهد. این وام ها معمولا مدت بازپرداخت طولانی تری دارند و نرخ بهره پایینی ارائه می دهند. همچنین یکی از مزیت های اخیر آک بانک، امکان خرید اقساطی از طریق اپلیکیشن موبایلی با سود صفر درصد برای مبالغ تا سقف 20 هزار لیر است. این به شما امکان می دهد بدون نگرانی در مورد هزینه های اضافی، پرداخت های اقساطی را به راحتی انجام دهید.

نحوه افتتاح حساب در آک بانک

افتتاح حساب در آک بانک نیاز به اقامت ترکیه دارد؛ زیرا این بانک خصوصی است. متاسفانه ایرانی ها با محدودیت های اضافی مواجه هستند و حتی با کیملیک هم نمی توانند حساب باز کنند؛ اما اگر در کشوری غیر از ایران مانند کویت متولد شده اید، می توانید در آک بانک ترکیه حساب باز کنید. اگر آک بانک گزینه ای برای شما نیست، بانک های دیگری نیز خدمات مشابهی را ارائه می دهند. در مقالات قبلی نحوه افتتاح حساب در بانک های ترکیه را توضیح دادیم.

موسسات وابسته به آک بانک ترکیه

موسسات وابسته به آک بانک ترکیه

آک بانک ترکیه چندین موسسه وابسته را برای گسترش خدمات خود فراتر از بانکداری سنتی تاسیس کرده است. این موسسات بر خدمات مالی در بازار سرمایه، خدمات سرمایه گذاری و سایر فعالیت های اقتصادی تمرکز دارند. در حال حاضر آک بانک در مجموع دارای 5 موسسه وابسته است.

یکی از این موسسات موسسه لیزینگ آک بانک است که با نام آک بانک ترکیه نیز شناخته می شود. در سال 1988 تاسیس شد و بعدا در سال 2005 توسط آک بانک خریداری شد و به یکی از زیرمجموعه های این بانک تبدیل شد. موسسه لیزینگ آک بانک به ارائه راهکار های لیزینگ، مشاوره و پشتیبانی از عملیات اقتصادی در زمینه لیزینگ اختصاص دارد.

یکی دیگر از موسسات وابسته، Ak Bank Ak Yatırım Menkul Değerler A.Ş، یک مؤسسه اوراق بهادار سرمایه گذاری است که در سال 1996 تاسیس شد. این موسسه خدمات مشاوره مالی را به مشتریان داخلی و خارجی ارائه می دهد. این شرکت با گزارش های تحلیلی خود در مورد مسائل مالی، قصد دارد فرآیند های تصمیم گیری را برای مشتریان خود ساده کند. در سال 2009، Ak Bank Ak Yatırım Menkul Değerler A.Ş یک قرارداد همکاری استراتژیک با شرکت آمریکایی Murphy & Durie L.P امضا کرد. این قرارداد با هدف تسهیل دسترسی شرکت های آمریکایی برای سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه ترکیه بود.

جمع بندی

آک بانک ترکیه به عنوان یک بانک خصوصی برجسته در ترکیه با سابقه غنی و تخصص گسترده شناخته می شود و  می توان گفت انتخابی برتر است برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در بانک های ترکیه هستند. آک بانک از طریق پیشرفت های مستمر و طیف گسترده ای از خدمات، پایگاه مشتریان خود را با موفقیت گسترش داده است. آک بانک ترکیه با ارائه خدمات مختلف بانکی و ساده سازی فرآیند های وام و سرمایه گذاری، تجربه بانکی متمایز را برای مشتریان خود تضمین می کند. سرمایه تخمینی آک بانک برای سال 1402 تقریبا 400 میلیارد لیر است که نشان دهنده استحکام مالی و قابلیت اطمینان این بانک است و موقعیت آن را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بخش مالی ترکیه مستحکم می کند.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.