021-91305905

مسدود شدن حساب ایرانیان در ترکیه

مسدود شدن حساب ایرانیان در ترکیه

فهرست مطالب

مسدود شدن حساب هایی که به نام اشخاص ایرانی در ترکیه افتتاح شده است، رو به افزایش است. این موضوع نگرانی هایی را برای ایرانیانی که داخل کشور ترکیه حساب بانکی دارند ایجاد کرده است. مهم ترین دلایل مسدود شدن حساب های ایرانی در ترکیه را می توان شفاف سازی نکردن تراکنش ها و وجود نقص در مدارک ثبت نامی دانست. در این مقاله قصد داریم درمورد دلایل مسدود شدن حساب ایرانیان در ترکیه بیشتر صحبت کنیم.

نظارت بر بانک های ترکیه به عهده چه نهادی است؟

تمام بانک هایی که در ترکیه فعالیت می کنند، تحت نظر آژانس مقررات و نظارت بانکی (BRSA) ترکیه هستند. این آژانس بر اساس استاندارد ها و قوانین بین المللی عمل می کند. به همین دلیل حساب ایرانیان در ترکیه ممکن است به دلایل مختلفی مانند تغییر در قوانین، شرایط ژئوپلیتیکی، اقدامات ضد پولشویی یا استفاده تجاری از حساب شخصی مسدود شود.

دلایل مسدود شدن حساب ایرانیان در ترکیه چیست؟

مسدود شدن حساب ایرانیان در ترکیه

مسدود شدن حساب ایرانیان در ترکیه می تواند دلایل بسیار مختلفی داشته باشد؛ برای مثال فعالیت های مشکوک به کلاهبرداری، نقص مقررات بانکی، مشارکت در معاملات غیر قانونی و همچنین رعایت نکردن شرایط مختلف می تواند از جمله دلایلی باشد که باعث مسدودیت حساب مقیمان خارجی شده است. برخی از مهم ترین دلایلی که باعث مسدود شدن حساب های ایرانی در ترکیه می شود عبارت اند از:

  • استفاده تجاری از حساب شخصی

مهم ترین و رایج ترین دلیلی که باعث می شود حساب ایرانیان در ترکیه مسدود شود، سوء استفاده از حساب های شخصی برای اهداف تجاری است. بر اساس قوانین ترکیه تمامی حساب های شخصی تنها باید برای فعالیت های فردی و شخصی استفاده شوند و در صورتی که برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار بگیرند، مسدود خواهند شد.

  • نقص مدارک

یکی دیگر از دلایل مسدود شدن حساب ایرانیان در ترکیه نقص مدارک است. در زمان افتتاح حساب می توانید با مدارک محدودی در بانک های ترکیه ثبت نام کنید. اما اگر بعد از مدتی مدارک مورد نیاز را فراهم نکنید، حساب شما به علت نقص مدارک مسدود خواهد شد. بانک های ترکیه برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم قوانین بسیار سخت گیرانه ای را برای افتتاح حساب اعمال کرده اند. در صورتی که مدارک شناسایی شما به صورت کامل به بانک ارائه نشود، حساب شما مسدود خواهد شد.

  • جا به جایی های مشکوک ارزی

یکی دیگر از مهم ترین دلایل مسدود شدن حساب ایرانیان در ترکیه به علت جا به جایی های مشکوک است. جا به جایی های مشکوک در ترکیه معمولا به عنوان پولشویی تشخیص داده می شوند که خط قرمز بانک های ترکیه محسوب می شود. حساب های ایرانی که معاملات بزرگ را به صورت مداوم و بدون هیچ دلیل مختلفی و با اهداف تجاری انجام می دهند، زیر ذره بین می روند و مورد بررسی قرار می گیرند. در صورتی که دلایل مشخصی برای این جا به جایی های مشکوک وجود نداشته باشد، حساب مسدود خواهد شد.

چگونه از مسدود شدن حساب خود در ترکیه جلوگیری کنیم؟

چگونه از مسدود شدن حساب خود در ترکیه جلوگیری کنیم؟

مسدود شدن حساب ایرانیان در ترکیه یک مشکل رایج است. اما برای این که بتوانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید، راه های بسیار زیادی وجود دارد. برخی از اقدامات پیشگیرانه ای که می تواند به جلوگیری از مسدود شدن حساب شما کمک کند عبارت اند از :

  • افتتاح حساب های تجاری برای فعالیت های تجاری و افتتاح حساب های شخصی برای استفاده های شخصی و ایجاد تمایز بین این دو فعالیت.
  • از داشتن مدارک کامل برای ثبت نام حساب مطمئن شوید. علاوه بر این برای جلوگیری از مسدود شدن حساب حتما باید مدارک شما علاوه بر معتبر بودن به روز نیز باشند و تاریخ زیادی از ثبت آن ها نگذشته باشد.
  • داشتن اسناد و مدارک پشتیبان برای هر گونه فعالیت تجاری مشروع که می تواند شما را متهم به پولشویی کند.
  • گرفتن مشاوره از مشاوران معتبر و با تجربه قبل از افتتاح حساب در بانک های مختلف ترکیه.

آیا امکان سپرده گذاری در بانک های ترکیه وجود دارد؟

افتتاح حساب در ترکیه با چالش های بسیار زیادی همراه است. اما ایرانیان همچنان می توانند حساب های سپرده را در بانک های این کشور افتتاح کنند. زیرا بانک های کشور ترکیه انواع سپرده ها از جمله حساب های پس انداز، جاری و مشارکت را می پذیرند. البته باید دقت کنید برای جلوگیری از مسدود شدن حساب ایرانیان در ترکیه حتما باید قوانین را رعایت کرد. برای مثال داشتن یک مجوز اقامت معتبر و رعایت تمامی قوانین مقررات برخی از قوانین رایجی هستند که باید به آن ها دقت کنید.

همچنین آخرین نکته ای که برای افتتاح حساب سپرده لازم است به آن اشاره کنیم این است که برخی از بانک ها ممکن است محدودیت های حداقلی را برای افتتاح حساب های سپرده گذاری اعمال کنند. همچنین امکان دارد که بانک هزینه های خاصی را برای نگهداری از حساب از شما دریافت کند.

بهترین بانک ترکیه برای افتتاح حساب ایرانیان

آیا امکان سپرده گذاری در بانک های ترکیه وجود دارد؟

در حال حاضر بهترین بانک ترکیه که میزان مسدود شدن حساب ایرانیان در ترکیه در آن خیلی کمتر از بانک های دیگر است، بانک زراعت است. بانک زراعت به دلیل خدمات بسیار خوبی که ارائه می دهد، یک بانک محبوب در بین ایرانیان برای افتتاح حساب است. علاوه بر این بانک زراعت تسهیلات زیادی را برای حواله رقابتی و درک عمیق از بازار ارائه می دهد.

از دیگر دلایل محبوبیت این بانک پاسخگویی دقیق به نیاز های مشتریان ایرانی و همچنین پشتیبانی فوق العاده بانک از تراکنش های بین المللی است. همه این مزایا باعث شده است که بانک زراعت تبدیل به بهترین و محبوب ترین بانک بین ایرانیان برای افتتاح حساب در ترکیه تبدیل شود.

جمع بندی

مسدود شدن حساب ایرانیان در ترکیه یک مشکل رایج است که در چند وقت اخیر به شدت افزایش یافته است. حساب ایرانیان در ترکیه ممکن است به دلایل مختلفی از جمله پولشویی، فعالیت های مشکوک، استفاده از حساب شخصی برای مقاصد تجاری و یا نقص مدارک مسدود شود. در این مقاله برای آشنایی بیشتر، برخی از مهم ترین دلایلی که می تواند باعث مسدود شدن حساب شما در بانک های ترکیه شود را نام بردیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.