021-91305905

معرفی چند کتاب زبان ترکی استانبولی

کتاب زبان ترکی استانبولی

فهرست مطالب

یادگیری یک زبان جدید همیشه می تواند به شما کمک کند تا فرصت های بیشتری چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری بدست آورید. یکی از پر طرفدار ترین زبان ها برای یادگیری در کشور در حال حاضر زبان ترکی استانبولی است. ترکیه یکی از کشور های همسایه ایران است و سالانه تعداد زیادی از ایرانیان با اهداف مختلف به این کشور سفر می کنند. در صورتی که قصد دارید به صورت کاری یا تحصیلی به این کشور مهاجرت کنید، حتما باید به زبان ترکی مسلط باشید. در این مقاله قصد داریم برای آموزش زبان ترکی، چند کتاب زبان ترکی استانبولی را به شما معرفی کنیم.

بهترین کتاب زبان های ترکی استانبولی

کتاب زبان ترکی استانبولی

  • کتاب 1 و 2 استانبول (Istanbul)

یکی از بهترین کتاب هایی که می توانید برای یادگیری زبان ترکی از آن استفاده کنید، کتاب استانبول است. کتاب استانبول از مبتدی ترین سطح یعنی A1 تا سطح حرفه ای یعنی C1 را پوشش می دهد و می تواند برای کسانی که به خودآموزی علاقه دارند انتخاب خوبی باشد.

هر کتاب استانبول دارای 6 درس است که هر درس نیز به سه بخش جداگانه تقسیم شده است. برخی از بخش های مختلف کتاب شامل فعالیت های ابتدایی برای آشنایی با درک مطلب و تقویت مهارت های شنیداری، تمرین هایی برای تقویت مهارت صحبت کردن، نکاتی در مورد فرهنگ ترکی و تمرین های جداگانه برای یادگیری و تثبیت لغات جدید می شود. همچنین کتاب استانبول به عنوان یک کتاب زبان ترکی استانبولی فهرستی از واژگان نیز دارد تا علاقه مندان به یادگیری بتوانند دایره لغات خود را گسترش دهند.

  • کتاب هیتیت (Hitit)

یکی از کتاب های بسیار خوبی که برای آموزش زبان ترکی استانبولی چاپ شده است، مجموعه کتاب های هیتیت است. کتاب زبان ترکی استانبولی هیتیت در سه جلد به چاپ رسیده است که هر جلد آن مخصوص یک سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته است.

مجموعه کتاب هیتیت توسط مرکز آموزش زبان تومر دانشگاه آنکارا و بر اساس CEFR طراحی شده است. کتاب نام برده شده 12 فصل دارد که در تمامی فصل های آن به چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن توجه ویژه ای شده است. کتاب زبان هیتیت یک کتاب کار و سی دی فایل های صوتی نیز دارد.

(Hitit)

  • کتاب Elementary Turkish

کتاب زبان ترکی استانبولی Elementary Turkish برای یادگیری زبان ترکی استانبولی به آسان ترین روش ممکن به چاپ رسیده است. این کتاب دارای مهم ترین واژگان ترکی و گرامر های مهم است و همچنین نحوه ساخت جمله های ترکی ساده را به شما آموزش می دهد.

همان طور که از نام کتاب نیز پیدا است تنها برای سطوح مبتدی A1 و A2 چاپ شده است. به همین دلیل شما می توانید با تمام کردن این کتاب خود را تا سطح متوسط زبان ترکی برسانید.

از نقاط قوت کتاب زبان ترکی استانبولی Elementary Turkish می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آموزش چهار مهارت مهم زبان ترکی
  • داشتن تمرین های زیاد به همراه پاسخنامه های کامل در آخر فصل
  • آموزش به زبان ساده
  • استفاده از رایج ترین مثال هایی که در زندگی روزمره استفاده می شود.
  • مناسب برای سطوح مبتدی و متوسط
  • کتاب Yedi İklim Türkçe

یکی دیگر از کتاب های بسیار خوبی که می توانید برای یادگیری زبان ترکی استانبولی انتخاب کنید، کتاب Yedi İklim Türkçe است. این کتاب دارای 8 درس است که تمامی مهارت های زبان ترکی یعنی شنیدن، نوشتن، صحبت کردن و خواندن را آموزش می دهد. کتاب زبان ترکی استانبولی Yedi İklim Türkçe از روش های مدرنی برای آموزش زبان استفاده می کند و به 3 بخش مختلف تقسیم شده است.

این کتاب درسی فرهنگ لغت و همچنین بخش مخصوصی برای گرامر دارد تا بتوانید به خوبی زبان ترکی را یاد بگیرید. البته این کتاب به اندازه کتاب های دیگر برای خودآموزی زبان ترکی مناسب نیست و بهتر است که در کنار مطالعه آن از یک معلم زبان ترکی نیز کمک بگیرید.

در کنار کتاب اصلی Yedi İklim Türkçe یک کتاب کار نیز وجود دارد. در کتاب کار علاوه بر تمارین مختلف بارکد هایی نیز قرار گرفته اند که با اسکن کردن آن ها می توانید به فایل های صوتی دسترسی داشته باشید تا مهارت شنیداری خود را با آن ها بهبود دهید.

Yedi İklim Türkçe

  • کتابMost Common Turkish Words in Context  2000

اگر به زبان ترکی تا حد متوسط تسلط دارید، بهتر است به دنبال یک کتاب زبان ترکی استانبولی باشید که برای سطح شما مناسب باشد. اگر قصد دارید دایره لغات خود را گسترش دهید، کتاب Most Common Turkish Words in Context  2000 برای شما مناسب است. شما می توانید با مطالعه این کتاب 2000 لغت رایج در زبان ترکی را به همراه کاربرد آن ها در جمله یاد بگیرید.

لغاتی که در این کتاب قرار گرفته است، بر اساس حروف الفبا و همچنین موضوعاتی مانند خانواده و یا محل کار مرتب شده اند. از مهم ترین نکات مثبت این کتاب می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از رایج ترین لغات ترکی
  • مرتب سازی لغات بر اساس دسته بندی های مختلف
  • ارائه مثال های مختلف برای هر کلمه
  • آموزش نحوه تلفظ کلمه با راهنما
  • جایگزینی کلمات برای بیان بهتر جملات
  • کتاب Collins Gem Turkish Phrasebook Dictionary

اگر به دنبال کتاب زبان ترکی استانبولی جیبی می گردید که همیشه همراه شما باشد، کتاب Collins Gem Turkish Phrasebook Dictionary برای شما مناسب است. در این کتاب حدود 3000 کلمه بر اساس موضوعات مختلف مانند خرید، رستوران و آداب و رسوم مردم ترکیه دسته بندی شده است.

این کتاب به دلیل این که کلمات آن بر اساس حروف الفبا دسته بندی شده اند و نحوه تلفظ کلمات در آن بیان شده است، گزینه ای فوق العاده برای کسانی است که به دنبال گسترش دایره لغات خود هستند.

جمع بندی

کشور ترکیه یکی از کشور های همسایه ایران محسوب می شود که سالانه ایرانیان زیادی به آن مهاجرت می کنند. برای مهاجرت به ترکیه چه از طریق کاری و چه از طریق تحصیلی لازم است که به زبان ترکی مسلط باشید. برای تسلط به زبان ترکی استانبولی روش های مختلف زیادی وجود دارد. اما یکی از بهترین روش ها، مطالعه از روی کتاب زبان ترکی استانبولی است؛ به همین دلیل در این مقاله برخی از بهترین کتاب های آموزش زبان ترکی استانبولی را نام بردیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.