021-91305905

بررسی شرایط شهر دنیزلی ترکیه برای زندگی

شهر دنیزلی ترکیه برای زندگی

فهرست مطالب

ترکیه در حال حاضر یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان محسوب می شود. این کشور در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه شاخص توسعه انسانی برای بهبود کیفیت زندگی، پیشرفت های زیادی کرده است. ترکیه دارای شهر های متفاوتی است که هر کدام از آن ها شرایط خاصی برای زندگی دارند. یکی از شهر های محبوب ترکیه، شهر دنیزلی است. شهر دنیزلی در حال حاضر پذیرای بسیاری از مهاجران برای زندگی است. در این مقاله قصد داریم درمورد وضعیت شهر دنیزلی ترکیه برای زندگی توضیح دهیم.

درباره شهر دنیزلی ترکیه

شهر دنیزلی ترکیه برای زندگی

شهر دنیزلی در بخش جنوب غربی شبه جزیره آناتولی واقع شده است. این شهر در قسمت جنوب شرقی منطقه اژه و گذرگاه بین دریای اژه، آناتولی میانه و مناطق مدیترانه ای قرار دارد. شهر دنیزلی از جمله شهر های صنعتی در حال رشد ترکیه محسوب می شود. همچنین رودخانهBüyük Menderes نیز از این شهر می گذرد. این شهر بر اساس سرشماری سال 2009 حدود 488768 نفر جمعیت دارد. درمورد شهر دنیزلی ترکیه برای زندگی باید گفت که این شهر در دهه های گذشته به دلیل توسعه اقتصادی قابل توجه به خاطر تولید صادرات منسوجات به یکی از بهترین شهر های ترکیه برای زندگی تبدیل شده است.

خیلی از افرادی که برای گردشگری به ترکیه سفر می کنند، شهر دنیزلی ترکیه را به خاطر محصولات نساجی، پاموکاله، سنگ های زیبا تراورتن سفید و قرمز، جنگل ها، گیاهان خاص و زیبا، چشمه های آب گرم و… شناخته می شود.

جنگل های وسیع و مناطق متعدد برای پیک نیک و کمپینگ باعث شده است تا بسیاری از افراد برای گردشگری به این شهر سفر کنند. علاوه بر این چشمه های آب گرم با اثرات درمانی، از دیگر دلایلی است که شهر دنیزلی ترکیه برای زندگی به یکی از شهر های محبوب این کشور تبدیل گشته است.

همچنین یکی از مشهور ترین نماد های این شهر، خروس دنیزلی است. خروس دنیزلی از زمان های قدیم تا به امروز فقط در این شهر پرورش داده می شده است. این خروس با شرایط سخت محیطی سازگار است و در برابر بیماری های واگیردار نیز مقاومت زیادی نشان می دهد؛ با این حال دولت و دایرکتوری استان دنیزلی نیز تلاش های زیادی برای حفظ ژن این خروس کرده است.

تاریخ شهر دنیزلی

تاریخ شهر دنیزلی

اگر قصد دارید با وضعیت شهر دنیزلی ترکیه برای زندگی آشنا شوید، بهتر است که درمورد تاریخچه آن نیز اطلاع داشته باشید.

قدمت شهر دنیزلی به دوران کالکولتیک باز می گردد. این شهر در دوره های تاریخی مختلف مرکز تمدن های مختلف بوده است. البته سابقه سکونت انسان ها در این منطقه به دوران ماقبل تاریخ باز می گردد. همچنین بسیاری از شهر های مهم یونانی و رومی باستان از جمله هیراپولیس و لائودیسه در نزدیکی این شهر قرار گرفته بودند. دنیزلی پس از سکونت ترک ها به رسمیت شناخته شد. همچنین خوب است بدانید که ساکنان لائودیسه در دوره سلجوقیان در این شهر سکونت داشته  اند.

اقلیم

یکی از مهم ترین عواملی که وضعیت شهر دنیزلی ترکیه برای زندگی تحت تاثیر قرار می دهد، اقلیم آن است. آب و هوای شهر دنیزلی را نمی توان به طور کلی توصیف کرد؛ زیرا آب و هوا در همه جای آن یکسان نیست. در مرکز استان آب و هوای خشکی وجود دارد؛ اما مناطق نزدیک به دریا مرطوب تر هستند و منطقه داخلی شهر دنیزلی خنک تر از مناطق نزدیک به ساحل است.

در شهر دنیزلی باد هایی از سمت دریای اژه می آیند، به راحتی احساس می شوند؛ زیرا کوه ها بر دریا عمود هستند. برای آشنایی با وضعیت شهر دنیزلی ترکیه برای زندگی باید بدانید که این شهر در تابستان ها بسیار گرم است. در حالی در زمستان ها ممکن است بسیار سرد باشد. این موضوع به این دلیل است که کوه ها این شهر را احاطه کرده اند. هوا در بهار و پاییز نیز عموما بارانی است.

حمل و نقل

مهم ترین راه حمل و نقل در شهر دنیزلی راه هوایی است. فرودگاه دنیزلی چارداک حدود 45 دقیقه با ماشین از شهر فاصله دارد. برای اطلاع از وضعیت شهر دنیزلی ترکیه برای زندگی باید بدانید که هر روز پرواز های داخلی زیادی از این فرودگاه انجام می شود. پرواز هایی که از این فرودگاه به سمت استانبول می رود، حدود 1 ساعت طول می کشند. همچنین پرواز های به سمت آنکارا نیز 45 دقیقه به طول می انجامند.

برای رفتن به پایتخت از طریق رانندگی حدود 7 ساعت باید رانندگی کنید. زمان رانندگی تا ازمیر نیز حدود 3 ساعت است. البته امکان رفتن به ازمیر با اتوبوس نیز هست که حدود 3.5 ساعت طول می کشد و قیمت بلیت اتوبوس ها حدود 20 تا 25 لیره است.

فاصله شهر دنیزلی تا آنکارا و ازمیر به ترتیب حدود 480 و 240 کیلومتر است.

شهر دنیزلی

هزینه زندگی

از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در وضعیت شهر دنیزلی ترکیه برای زندگی، هزینه های زندگی است. اگر قصد دارید یکی از شهر های کم هزینه ترکیه را برای زندگی انتخاب کنید، دنیزلی از بهترین انتخاب ها محسوب می شود.

شهر دنیزلی به دلیل این که به اندازه دیگر شهر های ترکیه پرجمعیت و معروف نیست، هزینه های زندگی پایینی دارد. به همین دلیل برای علاقه مندان به زندگی در ترکیه که بودجه کمی دارند، شهر دنیزلی انتخاب بسیار خوبی است.

علاوه بر این شهر دنیزلی به دلیل صنعتی بودن، کارخانه های متعددی را در خود جای داده است. به همین دلیل پیدا کردن کار در آن بسیار راحت تر از پیدا کردن کار در دیگر شهر های پرجمعیت ترکیه است. در صورتی که به زبان ترکی خوب مسلط باشید، می توانید به راحتی در کارخانه های نساجی این شهر برای خود کار پیدا کنید.

جمع بندی

یکی از شهر های ترکیه به اندازه دیگر شهر ها شناخته نشده است، شهر دنیزلی است. شهر دنیزلی طبیعت بکر و منحصر به فردی دارد. علاوه بر این، این شهر یک شهر صنعتی محسوب می شود و هزینه های زندگی نیز در آن نسبت به دیگر شهر های ترکیه کمتر است. در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما با تاریخچه و اقلیم این شهر، درمورد وضعیت شهر دنیزلی ترکیه برای زندگی توضیح دادیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.