021-91305905

کدام شهر ترکیه برای زندگی بهتر است ؟

کدام شهر ترکیه برای زندگی بهتر است

فهرست مطالب

ترکیه کشوری با تنوع فرهنگی و تاریخی فراوان است که شهر های بسیاری را در خود جای داده است. شهر های ترکیه با جاذبه های گردشگری متنوع، سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر جهان هستند. از مهم ترین شهر های ترکیه می توان به استانبول، آنکارا، ازمیر و آنتالیا اشاره کرد. اما اگر قصد دارید به صورت طولانی مدت در این کشور اقامت داشته باشید، باید بهترین شهر این کشور را برای زندگی انتخاب کنید. در ادامه درمورد این که کدام شهر ترکیه برای زندگی بهتر است ، توضیح خواهیم داد.

استانبول

فرقی ندارد که به دنبال راه اندازی کسب و کار هستید یا به دنبال کار می گردید، استانبول علاوه بر اینکه یکی از بهترین شهر های ترکیه برای زندگی است، از بهترین شهر های این کشور برای تجارت نیز به حساب می آید. این شهر یکی از مهم ترین بخش های تاریخی، اقتصادی و فرهنگی کشور ترکیه است.

بهترین خدمات اینترنتی کشور ترکیه نیز در این شهر قرار گرفته اند که زندگی را بسیار آسان تر می کند. البته برای پاسخ به این سوال که کدام شهر ترکیه برای زندگی بهتر است باید گفت که هزینه زندگی یکی از عوامل مهم در انتخاب شهر مناسب است. هزینه های زندگی در استانبول نسبت به دیگر شهر های ترکیه کمی بالاست. اما شما می توانید با رفت و آمد به حومه شهر و خرید از مکان های ارزان تر، از هزینه های زندگی خود بکاهید.

استانبول تقریبا هر آنچه که درمورد یک شهر کامل در ذهن شما هست، دارد. از زندگی شبانه پر جنب و جوش گرفته تا مراکز خرید فراوان، مدارس محلی و بین المللی عالی، جاذبه های گردشگری فوق العاده مانند ایاصوفیه، مسجد آبی و… که همگی استاندارد های زندگی را در سطح بالایی قرار می دهند.

از نظر این که آب و هوای کدام شهر ترکیه برای زندگی بهتر است باید گفت که استانبول یکی از بهترین آب و هوا ها را در بین شهر های ترکیه دارد. در تابستان ها این کشور خیلی گرم نمی شود و نقطه اوج دما در آن 24 درجه است. البته در زمستان کمی نسبت به شهر های دیگر سرد تر است و دیدن برف های نسبتا سنگین خیلی عجیب نیست.

استانبول همچنین برای کسانی که مهارت چندانی در زبان ترکی ندارند نیز مقصد مناسبی خواهد بود. چرا که خیلی از شهروندان استانبول قادر به صحبت به زبان انگلیسی هستند.

کدام شهر ترکیه برای زندگی بهتر است

آنتالیا

آنتالیا یکی از قطب های گردشگری کشور ترکیه محسوب می شود؛ بنابراین یک مکان ایده آل برای راه اندازی رستوران یا هتل است. علاوه بر این به طور کلی موقعیت های شغلی فوق العاده ای در این شهر هست.

آنتالیا از تمیز ترین و امن ترین شهر های ترکیه محسوب می شود. در این شهر بازار های هفتگی زیادی مشاهده می شود که معمولا مواد غذایی را با قیمت بسیار پایین تر از فروشگاه ها می فروشند که می تواند به کاهش هزینه های زندگی کمک کند. همچنین از لحاظ سرعت اینترنت و شبکه حمل و نقل عمومی، آنتالیا در بین بهترین شهر های ترکیه قرار می گیرد.

اگر بخواهیم این شهر را از نظر جاذبه های گردشگری بررسی کنیم، باید بگوییم که آنتالیا دارای مکان های گردشگری و دیدنی زیادی است. این شهر به دلیل اینکه در کنار دو عدد از بهترین سواحل ترکیه یعنی کنیالی و لارا قرار گرفته است، می تواند انتخاب مناسبی از لحاظ مکان های دیدنی محسوب شود.

از لحاظ آب و هوا باید گفت که آنتالیا به دلیل قرار گرفتن در سواحل مدیترانه آب و هوای گرم تری نسبت به استانبول دارد. تابستان ها دما حداکثر به 28 درجه سانتی گراد می رسد و در زمستان ها نیز دما به ندرت به زیر 10 درجه سانتی گراد می رود.

آنتالیا

بدروم

بدروم محل رفت و آمد هنرمندان و نویسندگان معروف ترکی و خارجی است و این موضوع باعث شهرت و محبوبیت بسیار آن شده است. از لحاظ امکانات این شهر در سطح پایین تری نسبت به استانبول و آنتالیا قرار می گیرد. اما اگر هنوز به دنبال این هستید که به غیر از استانبول و آنتالیا کدام شهر ترکیه برای زندگی بهتر است ، می توانیم بدروم را پیشنهاد کنیم.

جاذبه های گردشگری بدروم، از جمله فستیوال بین المللی موسیقی کلاسیک Gumusluk برای موسیقی دوستان انگیزه خوبی محسوب می شود.

بدروم در ساحل دریای اژه قرار گرفته است. میانگین دما در این شهر کمی بالا است و در تابستان به 34 درجه سانتی گراد می رسد. در مواردی گزارش شده است که دما در این شهر حتی به 45 درجه سانتی گراد نیز رسیده است. اما زمستان های این شهر بسیار ملایم و در حدود 15 درجه سانتی گراد است. به همین دلیل اگر علاقه ای به سرما ندارید، این شهر مناسب شما خواهد بود.

ازمیر

اگر به دنبال شهری برای گذراندن دوران بازنشستگی خود هستید، ازمیر انتخاب مناسبی است و تقریبا تمام امکاناتی را که یک شهر باید داشته باشد، دارد.

ازمیر از نظر جغرافیایی غربی ترین شهر ترکیه محسوب می شود. تمایز این شهر با دیگر شهر های ترکیه ارتباطات و حمل و نقل بین المللی آن است.

ازمیر در ساحل دریای اژه قرار گرفته است. به همین دلیل ورزش های آبی در این شهر رونق زیادی دارد. میانگین دما در تابستان در این شهر به 33 درجه سانتی گراد می رسد و در زمستان نیز 13 درجه است. همچنین به این علت که ازمیر از غربی ترین شهر های ترکیه است، برای پیدا کردن ملک نیز مشکل کمتری خواهید داشت.

ازمیر

جمع بندی

شهر های ترکیه مانند استانبول، انکارا، ازمیر و آنتالیا به دلیل داشتن امکانات مختلف و جاذبه های گردشگری متنوع، مقاصد محبوبی چه برای گردشگران و چه برای کسانی که به دنبال اقامت طولانی مدت هستند، محسوب می شود. همچنین از نظر فرصت های شغلی پیشنهاد می دهیم این شهر ها را در نظر داشته باشید. زندگی در شهر های ترکیه می تواند تجربه ای فراموش نشدنی برای شما رقم بزند. در این مقاله برای پاسخ به این پرسش که کدام شهر ترکیه برای زندگی بهتر است ، برخی از بهترین شهر های این کشور را نام بردیم و درمورد هر کدام توضیح دادیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.