021-91305905

رشته های تحصیلی پر تقاضا در ترکیه

رشته های تحصیلی پر تقاضا در ترکیه

فهرست مطالب

بهترین رشته تحصیلی در ترکیه رشته‌ای است که فرد بیشترین علاقه را به آن داشته باشد. از دیدگاه کلی بررسی رشته‌های تحصیلی پر تقاضا در ترکیه نیز اهمیت خاص خودش را دارد. رشته‌هایی از جمله علوم کامپیوتر، حقوق، مدیریت کسب‌وکار و مهندسی خودرو از جمله رشته‌های دانشگاهی در ترکیه هستند که تقاضا برای تحصیل در آن‌ها زیاد است.

در واقع میزان تقاضا برای تحصیل در هر رشته رابطه‌ای مستقیم با محبوبیت، میزان استخدام و درآمد آن رشته در جامعه دارد. هنگامی که در یک بازه زمانی مشخص تعداد افرادی که برای تحصیل در رشته‌ای خاص اقدام می‌کنند افزایش می‌یابد، افراد راحت‌تر می‌توانند بهترین مسیر تحصیلی و شغلی ممکن را برگزینند.

رشته های پر تقاضا در ترکیه مناسب برای تمام ملیت ها

ترکیه از جمله کشورهایی است که تعداد بسیار زیادی دانشجوی بین‌المللی را در خود جای‌داده است. دانشجویانی که عده زیادی از آن‌ها نه صرفاً به‌قصد تحصیل بلکه به هدف زندگی چند ساله یا دائم به این کشور مهاجرت کرده‌اند. از همین رو می‌توان محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در ترکیه را بهترین انتخاب‌های تحصیلی برای افراد بومی و غیربومی ترکیه به‌حساب آورد.

رشته های تحصیلی پر تقاضا در ترکیه

در ادامه بهترین رشته های دانشگاهی در ترکیه را به طور مختصر معرفی کرده‌ایم. این برتری بر اساس معیارهای مختلفی تنظیم شده است. از جمله آن‌ها می‌توان به بازار کار، درآمد، مقبولیت و محبوبیت اجتماعی اشاره کرد. بدیهی است که محبوبیت این رشته‌ها باعث شده است که در دسته پرتقاضاترین رشته‌های تحصیلی در ترکیه قرار داشته باشند.

علوم کامپیوتر یکی از رشته های تحصیلی پر تقاضا در ترکیه

علوم کامپیوتر از جمله رشته های تحصیلی پر تقاضا در ترکیه است. این رشته در پیشرفت تکنولوژی‌های مبتنی بر کامپیوتر نقش پر رنگی ایفا می‌کند. یک مهندس کامپیوتر باید با کسب شناخت کافی از اجزای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کامپیوتر توانایی تحلیل، توسعه و تعمیر اجزای مختلف کامپیوتر را داشته باشد.

این رشته امروزه به یکی از پر تقاضاترین و در نتیجه محبوب‌ترین رشته‌های مهندسی در دنیا تبدیل شده است. این رشته در ترکیه نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ همچنین امکان کار در مؤسسات دولتی و خصوصی ترکیه با ارائه مدرک دانشگاهی این رشته فراهم شده است. مهندسی کامپیوتر در برترین دانشگاه‌های ترکیه نظیر دانشگاه سابانجی، دانشگاه بغازیچی و دانشگاه فنی خاورمیانه تدریس می‌شود.

رشته حقوق در ترکیه

حقوق از رشته های تحصیلی پر تقاضا در ترکیه

ترکیه کشوری توریستی و مهاجرپذیر است. از طرفی آمار بالای معاملات و فعالیت‌های تجاری در این کشور باعث شده است که حقوق به یکی از رشته‌های تحصیلی پر تقاضا در ترکیه تبدیل شود. زیرا افراد پس از گذراندن دوره ۴ساله کارشناسی این رشته می‌توانند در آزمون وکالت شرکت کرده و در صورت قبولی و پس از گذراندن دوران تحصیلی مشخص به شغل وکالت مشغول شوند.

وکلا می‌توانند به‌صورت خصوصی و یا دولتی کار کنند. وکالت از جمله رشته‌هایی است که امکان ترقی شغلی در آن بسیار زیاد است. افراد در این رشته به نسبت میزان مهارت و دانشی که دارند می‌توانند کسب درآمد کرده و دامنه فعالیت‌های خود را گسترده‌‌تر کنند.

البته، دقت داشته باشید که فرصت‌های شغلی فارغ‌التحصیلان رشته حقوق فقط به وکالت ختم نمی‌شود. این افراد می‌توانند به‌عنوان قاضی، دادستان و بسیاری از مناسب حقوقی دیگر مشغول به کار شوند. حقوق در دانشگاه‌هایی نظیر باغچه شهیر، باشکنت، آلتین باش و بیلگی تدریس می‌شود.

مدیریت کسب و کار یکی از رشته های تحصیلی پر تقاضا در ترکیه

در کل رشته‌های حوزه مدیریت از جمله رشته های تحصیلی پر تقاضا در ترکیه هستند. اما از میان آن‌ها مدیریت کسب‌وکار یکی از محبوب‌ترین‌ها در میان داوطلبان تحصیل در رشته‌های مدیریت به‌حساب می‌آید. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در مراکز دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند.

علاوه بر این خود می‌توانند با راه‌اندازی اصولی یک کسب‌وکار به حداکثر درآمد ممکن رسیده و به رشد اقتصادی کشور نیز کمک کنند. به همین دلیل است که علاوه بر تقاضای بالا برای تحصیل در این رشته بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه این رشته را تدریس می‌کنند. در نتیجه امکان رسیدن به این رشته برای علاقه‌مندان بسیار محتمل است. تحصیل در رشته مدیریت کسب‌وکار در دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه کوچ و گالاتاسرای امکان‌پذیر است.

مهندسی خودرو از رشته های تحصیلی پر تقاضا در ترکیه

رشته مهندسی خودرو که به طور مستقیم با طراحی و توسعه اجزای مختلف خودرو سروکار دارد از جمله رشته‌های مادر انواع مهندسی مکانیک به‌حساب می‌آید.

ازآنجایی‌که ترکیه از جمله کشورهای مترقی در صنعت خودرو است و سعی بر رسیدن به استانداردهای خودروسازان اروپایی دارد به مهندسان خودرو بهای زیادی می‌دهد. به‌طوری‌که برترین دانشگاه‌های ترکیه از جمله دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه فنی ییلدیز و دانشگاه قاضی به ارائه این رشته می‌پردازند.

امکان ادامه تحصیل در رشته مهندسی خودرو تا دوره دکتری و در سه حوزه سیستم محرکه خودرو، سازه و بدنه خودرو و طراحی سیستم‌ها تعلیق، ترمز و فرمان وجود دارد. فارغ‌التحصیلان این رشته در هر مقطعی می‌توانند در بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی ترکیه مشغول به کار شوند.

رشته های تحصیلی پرتقاضا در ترکیه

جمع‌بندی

رشته های تحصیلی پر تقاضا در ترکیه آن‌هایی هستند که به‌احتمال زیاد آینده شغلی شما را تضمین خواهند کرد. ازآنجایی‌که ترکیه کشوری با مرزهایی باز است می‌توان گفت که رشته‌های پر رونق در آن تقریباً در سراسر جهان محبوبیت فراوان دارند. ازاین‌رو می‌توانید به این رشته‌ها به‌عنوان فرصتی برای مهاجرت به دیگر کشورها نیز نگاه کنید.

دقت داشته باشید که رشته‌های معرفی شده در این مطلب بر طبق آخرین آمار دانشگاهی و استخدامی کشور ترکیه دسته‌بندی شده بودند. احتمال این که در آینده رشته‌های این لیست تغییراتی داشته باشند وجود دارد. اما اطمینان داشته باشید که به‌هرحال این پنج رشته معرفی شده برای تحصیل در ترکیه سال‌های سال آینده شغلی شما در این کشور را تضمین خواهند کرد.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.