021-91305905

دانشگاه کادیر هاس (Kadir Has University) واقع در قلب استانبول، در سال 1997 توسط صنعتگر و بشردوستی به همین نام تأسیس شد. دانشگاه کادیر هاس یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که هدف آن انجام تحقیقات باکیفیت بالا و همچنین تربیت دانشجویانی با بالاترین استانداردهای شایستگی و توسعه یک مدل آموزشی جدید مبتنی بر پژوهش و تحقیقات است. این دانشگاه با پنج دانشکده و چندین مدرسه حرفه‌ای خود، برای تبدیل‌شدن به یک دانشگاه پیشرو در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی در ترکیه و همچنین ایجاد یک مرکز بین‌المللی برای تحقیق و توسعه علمی تلاش می‌کند.

چشم‌انداز دانشگاه کادیر هاس تبدیل‌شدن به یک دانشگاه پژوهشی با استانداردهای جهانی است؛ که بتواند با رویکردی مبتنی بر ارزش‌های جهانی و بشردوستانه، راه‌حل‌های پایداری برای مشکلات محلی، ملی و بین‌المللی پیش روی بشر ارائه دهد؛ دانشجویانی تربیت کند که دارای شایستگی‌های فردی و حرفه‌ای در زمینه‌های تخصصی خود باشند و بتوانند خروجی‌های تحقیقاتی با تأثیرگذاری بالا و راه‌حل‌های انسان‌محور و نوآورانه برای مشکلات اجتماعی تولید کنند و قادر باشند دانش خود را در همه ابعاد به جامعه منتقل کنند. دانشگاه کادیرهاس یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ترکیه است که در ابتدا یک کارخانه دخانیات بوده و بعد توسط بنیاد کادیرهاس به محوطه دانشگاه تبدیل شده است.

اهداف دانشگاه کادیرهاس

اهداف دانشگاه کادیر هاس

دانشگاه کادیر هاس با تلاش مستمر برای ارتقای جایگاه خود در بین دانشگاه‌ها در سال 2022 موفق به کسب رتبه 75 در بین دانشگاه‌های ترکیه و رتبه 2742 در بین بهترین دانشگاه‌های جهان شد.

دانشگاه کادیرهاس در مرکز بخش اروپایی استانبول در امتداد شاخ طلایی معروف در منطقه فاتح واقع شده است. موقعیت این دانشگاه که متصل به شبکه حمل‌ونقل عمومی و نزدیک به کلیه مراکز خدماتی و مؤسسات دولتی است، زندگی و حمل‌ونقل دانشجویان را تسهیل می‌کند. دانشگاه کادیرهاس دارای یک پردیس است که مدرنیته و اصالت را باهم تلفیق می‌کند و مجهز به جدیدترین ابزارها و امکانات تکنولوژیک برای ترویج تحقیقات علمی است. پردیس دانشگاه کادیر هاس شامل دانشکده‌ها، آموزشگاه‌های حرفه‌ای و تحصیلات تکمیلی است. این دانشگاه در سال 2003 برنده جایزه Nostra از طرف میراث‌فرهنگی به‌منظور تجلیل از برتری این دانشگاه در بازسازی اماکن تاریخی شد.

معرفی دانشکده های دانشگاه کادیر هاس

دانشکده‌ها و رشته‌ها

دانشکده اقتصاد و علوم اداری و اجتماعی

دانشکده ارتباطات

دانشکده مهندسی و علوم طبیعی

دانشکده هنر و طراحی

کارشناسی ارشد

دکتری

شهریه

دانشگاه کادیر هاس یکی از دانشگاه‌های معتبر و خوش‌نام خصوصی ترکیه است. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. شهریه دانشگاه کادیر هاس برای تحصیل در تمامی رشته‌ها در مقطع کارشناسی 5400 دلار در سال است. شهریه این دانشگاه به‌صورت سالانه در مقطع کارشناسی برابر با 6000 دلار و در مقطع دکتری 10000 دلار است.

مزایای تحصیل در دانشگاه کادیر هاس

مزایای تحصیل در دانشگاه کادیر هاس

آزمون های مورد تایید دانشگاه کادیر هاس

شرایط درخواست و اخذ پذیرش

دانشگاه کادیرهاس استانبول یکی از معتبرترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که هرساله دانشجویان زیادی را از سراسر جهان جذب می‌کند. این دانشگاه مانند دیگر دانشگاه‌های خصوصی ترکیه دارای خط‌مشی پذیرش بر اساس آزمون‌های ورودی (YOS،SAT) است. از دیگر شرایط درخواست تحصیل در این دانشگاه اتمام 12 سال تحصیلی کامل و حداقل معدل 60 درصد از 100 درصد است. زبان‌ آموزش در اکثر رشته‌های این دانشگاه زبان انگلیسی است بنابراین دانشجویان ملزم به ارائه مدرک مهارت زبانی معتبر هستند. برای ارسال درخواست تحصیل در دانشگاه کادیر هاس باید ابتدا به وبسایت رسمی این دانشگاه به آدرس www.khas.edu.tr  مراجعه کرده و فرم درخواست را پر کنید و مدارک لازم را در صورت نیاز ترجمه و ارسال نمایید. لازم به ذکر است که مهلت ارسال درخواست آنلاین برای کارشناسی ارشد و دکتری تا 29 ژانویه هرسال است. حداقل نمره مورد قبول در آزمون‌های مهارت زبانی عبارت‌اند از:

دانشگاه کادیر هاس امکان پذیرش دانشجویان بدون آزمون را برای دانشجویان فراهم کرده است و به یکی از دانشگاه‌های محبوب در بین دانشجوهای بین‌المللی تبدیل شده است. برای پذیرش بدون آزمون در دانشگاه کادیرهاس دانشجویان می‌توانند به‌ازای پرداخت مبلغی به دانشگاه بدون نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی پذیرش بگیرند و در این دانشگاه آغاز به تحصیل کنند.

مدارک لازم

نمایی زیبا از دانشگاه کادیر هاس

تحصیل در دانشگاه کادیر هاس

دانشگاه کادیر هاس یکی از دانشگاه‌های خصوصی پژوهش­ محور ترکیه است که باهدف تولید تحقیقات باکیفیت بالا، یک روش آموزش جدید را در پیش گرفته است. این دانشگاه اخیراً به یکی از دانشگاه‌های موردعلاقه دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. با تحصیل در دانشگاه کادیرهاس فرصت خوبی برای ارتباط با فرهنگ و تاریخ ترکیه و زندگی اجتماعی پویای آن بدست خواهید آورد. در این مقاله به معرفی دانشگاه کادیرهاس ترکیه پرداختیم. امید است مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد. امید است مطالعه این مقاله در راستای تحصیل در ترکیه برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *