021-91305905

دانشگاه کاتب چلبی (Katip Celebi University) یک دانشگاه دولتی است که در سال 2010 در ازمیر ترکیه تأسیس شد. بنیان‌گذار این دانشگاه، پروفسور و دکتر گالیپ آخان است. در حال حاضر بیش از 15300 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه طیف وسیعی از رشته‌ها را از جمله دندانپزشکی، داروسازی، معماری، تجارت و مدیریت، مهندسی، علوم اسلامی و… در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد.

دانشگاه کاتب چلبی به دلیل تخصص خود در پیشرفت آموزشی و تحصیلی، بسیار مشهور است. رتبه دانشگاه کاتب چلبی در بین دانشگاه‌های ترکیه 93 و در بین بهترین دانشگاه‌های جهان 2853 است.

دانشگاه کاتب چلبی دارای سابقه علمی ریشه‌ای است و هدف این دانشگاه ارائه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی شایسته، مطالعات علمی و تلاش در زمینه مسئولیت اجتماعی و توسعه منطقه‌ای است. این دانشگاه به طور رسمی به تأیید شورای آموزش عالی YOK  رسیده است.

زیرساخت دانشگاه کاتب چلبی ازمیر شامل یک ساختار آکادمیک از 10 دانشکده، 3 مؤسسه و 1 کالج است. مراکز تحقیقاتی و کاربردی زیادی در این دانشکده وجود دارد و تمام امکانات مدرن و ممتاز موردنیاز برای برتری دانشجویان این دانشگاه فراهم شده است.  این دانشگاه جزو معدود دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران است.

دانشگاه کاتب چلبی با ایجاد روابط بین‌المللی و همچنین عضویت در برنامه‌های تبادلات دانشجویی مانند اراسموس فرصت‌های تحقیقاتی و تحصیلی منحصربه‌فردی را برای دانشجویان خود ایجاد می‌کند.

پردیس و امکانات

دانشگاه کاتب چلبی دارای یک پردیس اصلی است که در مرکز استان واقع شده است. بهترین  امکانات مدرن در پردیس دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود. از امکانات موجود در پردیس این دانشگاه می‌توان به  کلاس‌های درس، سالن‌های سخنرانی، آزمایشگاه‌ها، تجهیزات علمی و پرتویی، سالن‌های سمینار و کنفرانس، امکانات ورزشی و تناسب‌اندام، کتابخانه، مناطق اختصاصی دانشجویی، کافه تریا و اتاق‌های جلسات با امکانات صوتی و تصویری اشاره کرد.

نمایی از کتابخانه دانشگاه کاتب چلبی

کتابخانه دانشگاه کاتب چلبی منابع گسترده‌ای از کتاب‌ها، نسخه‌های خطی و انتشارات پژوهشی را برای پاسخگویی به نیازهای فکری جامعه دانشگاهی فراهم می‌کند. کتابخانه این دانشگاه مجموعه‌هایی را فراهم می‌کند که از اهداف یادگیری و تدریس یک مؤسسه قوی دانشگاهی پشتیبانی می‌کند. در این کتابخانه محل­های اختصاصی دانشجویی برای مطالعه و تفکر آرام وجود دارد.

دانشگاه کاتب چلبی خوابگاه‌های مجزایی برای اقامت دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته است که تمامی امکانات لازم برای یک زندگی دانشجویی راحت و بی‌دغدغه را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. برخی از ویژگی‌های این خوابگاه‌ها عبارت‌اند از:

دانشگاه کاتب چلبی خدمات اقامت خارج از محوطه دانشگاه را برای دانشجویانی که مایل‌اند در خارج از دانشگاه اقامت داشته باشند نیز، ارائه می‌دهد.

دانشگاه کاتب چلبی خدمات درمانی و اورژانسی، مانند: خدمات پیشگیرانه، خدمات اورژانسی، ارجاع و مدیریت بیماری‌های حاد و مزمن و… را به دانشجویان و کارکنان این دانشگاه ارائه می‌دهد. امکانات پزشکی دانشگاه در ساعات اداری به دانشجویان ارائه می‌شود.

دانشگاه کاتب چلبی ازمیر دارای تیم امور دانشجویی است که مسئولیت انواع باشگاه‌ها، انجمن‌ها و گروه‌های دانشجویی از جمله باشگاه‌های ورزشی، کلوپ‌های سرگرمی، باشگاه‌های مرتبط با برنامه درسی، باشگاه‌های مذهبی، باشگاه‌های دانشجویی بین‌المللی، باشگاه‌های فرهنگی و… را بر عهده دارند. همه دانشجویان این دانشگاه یک  کارت DU برای پرداخت آسان در پردیس دانشگاه دریافت می‌کنند.

همچنین بخوانید:
معرفی دانشگاه ساکاریا ترکیه + شهریه 2022-2021

دانشجویان همچنین می‌توانند از طریق فعالیت در باشگاه رقص، باشگاه نمایش، باشگاه تفریحی، باشگاه مناظره، باشگاه روان‌شناسی، باشگاه شطرنج، باشگاه سینما و… عضو فعالی از جامعه دانشجویی این دانشگاه باشند.

نمایی کلی از امکانات دانشگاه کاتب چلبی

تمرکز دانشگاه کاتب چلبی ازمیر بر ارائه پشتیبانی و کمک به دانشجویان برای ارائه آموزش، ابزار و پشتیبانی به جامعه دانشجویی در جهت موفقیت دانشجو در تمام زمینه‌ها است. این دانشگاه همچنین در زمینه حمایت از مشاوره روان‌شناختی برای مبارزه با استرس تحصیلی، مسائل شخصی، مشکلات روابط و فراتر از آن، حمایت‌های پیشگیرانه و دلسوزانه ارائه می‌دهد.

دانشگاه کاتب چلبی پشتیبانی‌های ویزا و مهاجرت را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد و در زمینه ویزا، مقررات مهاجرت، مقررات مالیاتی و استخدامی و… با ارائه پشتیبانی در امور شخصی، علمی و فرهنگی به دانشجویان کمک می‌کند.

دانشگاه کاتب چلبی امکانات لازم برای فعالیت‌های ورزشی زیادی را مانند تمرینات بدن‌سازی، دوچرخه‌سواری، زومبا، فوتبال، والیبال، بسکتبال، یوگا و… در پردیس دانشگاه فراهم کرده است. این دانشگاه دارای سابقه ورزشی عالی است و دانشجویان را تشویق به شرکت در رویدادهای ورزشی رقابتی و غیررقابتی می‌کند.

دانشگاه کاتب چلبی مجموعه‌ای متنوع از غذاها را در وعده‌های صبحانه، نهار و شام با قیمت‌های مناسب و کیفیت بالا به دانشجویان ارائه می‌دهد. انواع نوشیدنی‌های سردوگرم و خوراکی‌های سالم نیز در کافه‌تریاهای موجود در پردیس در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

دانشکده‌ها

رشته‌ها

کارشناسی

معرفی-دانشکده-های-دانشگاه-کاتب-چلبی

کارشناسی ارشد

دکتری

شهریه رشته های دانشگاه کاتب چلبی

شهریه

دانشگاه کاتب چلبی یکی از دانشگاه‌های دولتی ترکیه است که به‌عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های این کشور شناخته می‌شود. این دانشگاه شهریه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. بسیاری از رشته‌های دانشگاه کاتب چلبی به زبان ترکی تدریس می‌شوند که همین امر نیز باعث پایین بودن نرخ شهریه در این دانشگاه به شمار می‌رود. شهریه این دانشگاه بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. در زیر شهریه تحصیل در دانشگاه کاتب چلبی در یک سال تحصیلی را به شما ارائه می‌دهیم:

همچنین بخوانید:
معرفی دانشگاه قاضی ترکیه + شهریه 2022-2021

شرایط درخواست و اخذ پذیرش

دانشگاه کاتب چلبی هرساله  پذیرای دانشجویان بین‌المللی زیادی از سراسر جهان است. از مهم‌ترین شرایط پذیرش در این دانشگاه، شرکت در آزمون‌های بین‌المللی (YOS و SAT) و کسب نمره مورد قبول دانشگاه است. ازآنجایی‌که اکثر رشته‌های موجود در این دانشگاه به زبان ترکی ارائه می‌شوند، دانشجویان موظف به ارائه مدرک زبان ترکی و انگلیسی معتبر هستند. حداقل نمرات مورد قبول دانشگاه کاتب چلبی در آزمون‌های بین‌المللی به شرح زیر است:

آزمون SAT: 750

آزمون YOS: 50

در رشته دندانپزشکی، مصاحبه و آزمون عملی 50 درصد امتیاز اخذ پذیرش دانشگاه را در بر می‌گیرد.

پس از ارائه درخواست در سایت رسمی دانشگاه به آدرسhttps://www.ikcu.edu.tr   باید مدارک زیر را در صورت نیاز ترجمه و ارسال نمایید.

نمایی زیبا از دانشکده های دانشگاه کاتب چلبی

تحصیل در دانشگاه کاتب چلبی ازمیر

دانشگاه کاتب چلبی چهارمین دانشگاه دولتی ترکیه است و هرساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در این دانشگاه به رقابت می‌پردازند. این دانشگاه به دنبال ایجاد جامعه‌ای متحد از تفکرات و نگرش‌های جدید است. سطح بالای کیفیت امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه کاتب چلبی و همچنین فرصت‌های مطالعاتی و بورسیه‌های مختلف، این دانشگاه را از دیگر دانشگاه‌های ترکیه متمایز می‌کند. دانشگاه کاتب چلبی یکی از برترین دانشگاه‌های ازمیر است. این دانشگاه از زمان تأسیس تا­کنون در تلاش بوده است تا جایگاه خود را در میان بهترین دانشگاه‌های ترکیه حفظ نماید. اگر شما به دنبال تحصیل رشته پزشکی در یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ترکیه هستید، پیشنهاد ما به شما دانشگاه کاتب چلبی است. امیدواریم مطلب ارائه شده در راستای هدایت شما در زمینه تحصیل در ترکیه مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *