021-91305905

دانشگاه آلتینباش (Altinbas University) با نام «دانشگاه استانبول کمربورگاز» توسط بنیاد آموزش و فرهنگ در سال 2008 تأسیس شد و پس از تغییر نام آن به دانشگاه آلتین باش در سال 2017 تا به امروز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. دانشگاه آلتین باش یک موسسه غیر انتفاعی است که در شهر استانبول واقع شده است. این دانشگاه به وصیت تاجر فقید محمد آلتینباش، که همیشه بر اهمیت سرمایه‌گذاری در آموزش تاکید می‌ورزید، تأسیس شد. دانشگاه آلتیناش گرانبهاترین میراث برای خانواده آلتین باش بوده است. این دانشگاه با نام تجاری جدید خود که توسط هلدینگ آلتین باش هدایت می‎شود، اکنون در حال برداشتن گام‌های محکم‌تر و قوی‌تری به سمت اهداف جدید خود است.

دانشگاه آلتین باش پس از پذیرش اولین دانشجویان خود در سال تحصیلی 2011 – 2012 به یک دانشگاه تحقیقاتی بین‌المللی تبدیل شد و پیشرفت خود را در زمان بسیار کوتاهی نشان داد. دانشگاه آلتین باش از سال تحصیلی 2018-2017 دارای 9 دانشکده کارشناسی، 3 دانشکده کارشناسی ارشد، 2 مدرسه حرفه‌ای و … است. این دانشگاه درحال حاضر 30 برنامه در مقطع کارشناسی، 34 برنامه در مقطع کاردانی، 28 برنامه کارشناسی ارشد و 6 برنامه دکترا ارائه می‌دهد.

آشنایی با دانشگاه آلتین باش

آلتین باش به عنوان بخشی از هدف خود برای تبدیل شده به یک مرکز تحقیقات و فعالیت‌های علمی بین‌المللی، بیش از 3000 دانشجو از هر 10000 دانشجوی پذیرفته شده در دانشگاه آلتین باش از 88 کشور مختلف جهان هستند.

دانشگاه آلتین باش (altınbaş university) حدود 12000 دانشجو دارد که دارای بالاترین نسبت دانشجوی بین‌المللی در بین دانشگاه‌های ترکیه است.

این دانشگاه همچنین دارای بیش از 450 کادر علمی ماهر و مجرب در دانشکده‌های مختلف خود است.

دانشگاه آلتین باش با داشتن کادر علمی قوی که به دانش جهانی، ساختار جهانی، همکاری‌های بین‌المللی و چشم انداز کارآفرینانه، نوآورانه و رقابتی خود ارزش می‌بخشد و دانشجویان را قادر می‌سازد چشم انداز وسیع‌تری را توسعه داده و حفظ کنند تا اطمینان حاصل شود که تمامی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه درمیان رقبای خود برجسته خواهند بود.

پردیس‌‌ها و امکانات دانشجویی

دانشگاه آلتین باش از 3 پردیس تشکیل شده است که اولین آن در منطقه باجگیلار در قسمت اروپایی استانبول تأسیس شده است. مقایسه قدمت این دانشگاه با کیفیت آن نشان می‌دهد که دانشگاه آلتین باش در چندسال اخیر به سرعت در حال توسعه بوده است و در آینده نزدیک به یکی از بهترین مراکز آموزش عالی ترکیه تبدیل خواهد شد.

دانشگاه آلتین باش برای تجربه یک زندگی دانشجویی جالب و فراموش نشدنی در استانبول طراحی شده است. پردیس اصلی دانشگاه نه تنها برای فعالیت‌های داخلی دانشگاه، بلکه برای کنفرانس‌های بین‌المللی و رویدادهای اجتماعی مختلف در طول سال طراحی شده است. همه پردیس‌ها در مکان‌های مرکزی شهر قرار دارند و دانشجویان می‌توانند از کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در شهر لذت ببرند.

نمایی-از-کتابخانه-دانشگاه-آلتین-باش

این دانشگاه همچنین امکانات رفاهی دیگری مانند کتابخانه غنی و مدرن، مرکز بهداشت، مرکز روانشناسی و مراکز ورزشی مختلف را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. مرکز تناسب اندام دانشگاه آلتین باش یکی از مدرن‌ترین و به‌روزترین مراکز با تجهیزات ممکن می‎‌باشد.

این دانشگاه در پردیس محمودبای به دانشجویان خود اسکان می‌دهد. این پردیس همچنین در مرکز استانبول فرار دارد و زندگی شهری عالی و مرفهی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. این خوابگاه‌ها دارای اتاق‌های مختلفی مانند اتاق‌های یک نفره، سه تخته و چهار تخته هستند که دانشجویان می‌توانند هر کدام را انتخاب کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند برنامه غذایی یک‌ترم را با قیمت 810 دلار تهیه کنند و در طول‌ترم تحصیلی نگران غذا نباشند.

مزایای تحصیل در دانشگاه آلتینباش

فضای بین‌المللی دانشگاه در قلب کلانشهر استانبول می‌تواند نکته مهمی برای انتخاب این دانشگاه برای تحصیل باشد. در چنین فضایی، مطمئناً همه دانشجویان می‌توانند علاوه بر دروس دانشگاهی، درباره ملل و فرهنگ‌های دیگر نیز بیاموزند و این موضوع به رشد مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی ان‌ها کمک می‌کند.

یکی از مزیت‌های قابل ذکر دانشگاه آلتینباش، کارکنان بسیار ماهر است. معلمان و اساتید این دانشگاه از برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان فارغ‌التحصیل شده‌اند و چندین سال تجربه تحصیل و تدریس در بهترین مؤسسات آموزشی در سراسر جهان را دارند.

سیستم آموزشی دانشگاه آلتین باش نیز یکی از عوامل قابل تأمل درمورد این دانشگاه است. تمامی کلاس‌ها با حداقل تعداد دانشجو برگزار می‌شوند تا یادگیری به صورت کامل و بدون نقص انجام شود. رسانه آموزشی این دانشگاه به زبان انگلیسی است. بنابراین این دانشگاه برنامه‌های زبان قوی ارائه می‌دهد که به دانشجویان کمک می‌کند تا بر مشکلات زبانی خود غلبه کنند.

دانشکده-های-دانشگاه-آلتین-باش

دانشکده‌ها

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده داروسازی

دانشکده هنرهای زیبا

دانشکده حقوق

دانشکده اقتصاد، علوم اداری و اجتماعی

دانشکده بازرگانی

 دانکشده مهندسی و علوم طبیعی

دانشکده پزشکی

تحصیل-در-رشته-های-پزشکی-دانشگاه-آلتین-باش

مدرسه تحصیلات تکمیلی علوم بهداشت

مدرسه تحصیلات تکمیلی علوم و مهندسی

دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی

دانشکده علمی کاربردی

آزمون-های-مورد-تایید-دانشگاه-آلتین-باش

شرایط پذیرش

دانشجویان باید ابتدا در یکی از آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی مانند SAT و ACT شرکت کنند. از آنجایی که زبان آموزش در اکثر رشته‌های این دانشگاه انگلیسی است، هر دانشجو باید مدرک مهارت زبان را نیز به دانشگاه ارائه دهد. پذیرش در دانشگاه آلتین باش رایگان است.

مدارک مورد نیاز برنامه‌های کاردانی و کارشناسی

مدارک-مورد-نیاز-جهت-ثبت-نام-در-دانشگاه-آلتین-باش

مدارک مورد نیاز برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا

شما دانشجویان عزیز می‌توانید برای اطمینان از مدارک لازم و اطلاع دقیق از شهریه‌های این دانشگاه به وبسایت این دانشگاه به آدرس altinbas.edu.tr مراجعه کنید.

رتبه

بررسی-رنکینگ-دانشگاه-آلتین-باش

رشد و توسعه سریع این دانشگاه باعث شده است که در مقیاس بین‌المللی شناخته شده باشد.

دانشگاه آلتین باش در بین دانشگاه‌های جهان دارای رتبه 5021 در بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. این دانشگاه دارای رتبه 90 در بین بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه است.

تحصیل در دانشگاه آلتین باش

دانشگاه آلتین باش یک دانشگاه جوان است که برای دانشگاهی در اندازه و قدمت خود تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است. این دانشگاه بهترین امکانات و تجهیزات را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد و در یکی از بهترین مناطق استانبول واقع شده است. دانشگاه آلتین باش یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه است است که بارها توسط مؤسسات بین‌المللی شناخته و ذکر شده است. بنابراین اگر به دنبال تحصیل در ترکیه با پرسنل مجرب و امکانات پیشرفته هستید، دانشگاه آلتین باش می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *