021-91305905

دانشگاه یوزگات بوزوک (yozgat bozok university) یک دانشگاه دولتی تازه تأسیس و پویا است که در یوزگات ترکیه واقع شده است. این دانشگاه در تاریخ 1 مارس 2006 تأسیس شد.

مأموریت این دانشگاه تربیت افرادی است که دارای احساس مسئولیت بالا، ظرفیت رقابت با همسالان خود در هر جنبه‌ای و دارای ارزش‌های اخلاقی درونی هستند. هدف این دانشگاه انجام مطالعاتی به منظور کمک به سلامت، آموزش، اجتماع، اقتصاد و فرهنگ با توجه به موقعیت استراتژیک شهر و ادامه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی به نفع آینده کشور و بشریت است.

چشم انداز دانشگاه یوزگات بوزوک تبدیل شدن به دانشگاهی معتبر در سطح جهانی است که افراد دارای ارزش‌های اخلاقی و ملی را آموزش می‌دهد، فعالیت‌های آموزشی پژوهشی و پروژه‌ای با کیفیت بالا انجام می‌دهد و باعث توسعه منطقه خود می‌شود. رسالت این دانشگاه حفظ کیفیت آموزش، تشویق دانشجویان به مطالعات علمی، تشویق و قدردانی از دانشجویان و کارکنان موفق، هدایت دانشجویان به کسب هویت اجتماعی مطلوب، توسعه همکاری دانشگاه. صنعت، استفاده مؤثر از منابع موجود و… است.

آشنایی-با-دانشگاه-یوزگات-بوزوک

دانشگاه یوزگات بوزوک به طور متوسط حدود 7000 دانشجو می‌پذیرد. آموزش در این دانشگاه به زبان‌های ترکی، عربی و انگلیسی ارائه می‌شود. دانشجویان می‌توانند با توجه به شرایط و مهارت خود یکی از این زبان‌ها را برای تحصیل انتخاب کنند.

دانشگاه یوزگات بوزوک با توجه به فعایلت‌های پژوهشی و تحقیقاتی توانسته جایگاه ویژه‌ای را در رتبه بندی‌های مختلف به خود اختصاص دهد.

این دانشگاه (yozgat bozok university) در بین دانشگاه‌های ترکیه دارای رتبه 103 و رتبه 4955 در میان دانشگاه‌های جهان است. لازم به ذکر است این دانشگاه مورد تأیید دانشگاه وزارت علوم و بهداشت ایران نیست.

پردیس اصلی

پردیس اردوغان آکداغ پردیس اصلی دانشگاه یوزگات بوزوک است. این پردیس در مساحتی حدود 4100 متر مربع در کیلومتر هفتم جاده آتاتورک در مرکز یوزگات واقع شده است. پردیس مرکزی شامل دوازده دانشکده، سه موسسه، پنج مدرسه، یک هنرستان، شانزده مرکز، یک آزمایشگاه مرکزی، بیمارستان تحقیقاتی و کاربردی بوزوک، یک مرکز کنگره، دو مسجد، یک مهمانسرا، خوابگاه‌ها و… است. از دیگر امکانات موجود در پردیس اصلی می‌توان به کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز سلامتی و… اشاره کرد.

امکانات

بسیاری از خوابگاه‌های دانشجویی وابسته به موسسه اعتباری آموزش عالی و خوابگاه‌ها، به دانشجویان دانشگاه یوزگات بوزوک خدمت می‌کنند. خوابگاه دخترانه با ظرفیت 1000 نفر و خوابگاه دانشجویی پسرانه با ظرفیت 500 نفر در پردیس اصلی و خوابگاه پسرانه کیزیلای 350 نفری واقع در نزدیکی پردیس اصلی برای دانشجویان فراهم شده است. علاوه بر این، خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه در اسن تپه با ظرفیت کل 900 دانشجو، اسکان دانشجویان را فراهم می‌کند.

تمامی خوابگاه‌ها دارای گرمایش مرکزی و حمام هستند و همچنین امکاناتی برای رفع نیازهای اجتماعی در این ساختمان‌ها وجود دارد. دانشجویان این دانشگاه می‌توانند در خوابگاه‌های خصوصی نیز اقامت داشته باشند و همچنین فرصت اجاره خانه در مرکز شهر را پیدا کنند.

نمایی-از-خوابگاه-دانشگاه-یوزگات-بوزوک

حمل و نقل دانشجویان از مرکز شهر تا محوطه دانشگاه با اتوبوس‌های شهرداری و اتوبوس‌های محلی امکان پذیر است.

بر اساس آخرین آمار تا سال 2020، 44000 کتاب چاپی، پایان‌نامه فارغ‌التحصیلی، و 300 محتوای سمعی بصری در مجموعه کتابخانه مرکزی دانشگاه یوزگات بوزوک وجود دارد. تمامی کتا‌های چاپی قابل اسکن هستند و تمامی کتاب‌ها غیر از منابع مرجع، قابل امانت به دانشجویان و کارکنان دانشگاه می‌باشند. این کتابخانه با مساحتی حدود 6067 متر مربع و ظرفیت 400 نفر شامل سالن‌های مطالعه عمومی، اتاق کامپیوتر، سالن نشریات ادواری، سالن محتوای سمعی بصری و اتاق‌های مطالعه فردی می‌باشد. کتابخانه مرکزی دانشگاه یوزگات بوزوک همچنین مجلات الکترونیکی و خدمات کتاب‌های الکترونیکی را برای حمایت از تحقیقات علمی دانشگاهیان ارائه می‌دهد. تعداد منابع الکترونیکی قابل استفاده در دانشگاه در سال 2020 افزایش قابل توجهی داشته است.

امکانات رفاهی مختلفی ازجمله امکانات ورزشی توسط دانشگاه یوزگات بوزوک برای دانشجویان فراهم شده است. برای مثال می‌توان به سالن تنیس، سالن‌های سرپوشیده ورزشی، زمین فوتبال، باشگاه‌های تناسب اندام، سالن بسکتبال و… اشاره کرد.

شرایط پذیرش

شرط پذیرش در دانشگاه یوزگات بوزوک (yozgat bozok university) ارائه نتایج آزمون بین‌المللی مانند YOS، SAT و… است.

دانشجویانی که متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستند باید نمره قبولی در این آزمون‌ها را جهت اخذ پذیرش به دانشگاه ارائه دهند. از دیگر ملزومات پذیرش در این دانشگاه ارائه گواهی مهارت زبان ترکی یا انگلیسی است.

مدارک لازم

پس از گذراندن مراحل اولیه اخذ پذیرش در دانشگاه یوزگات بوزوک ترکیه، باید مدارک زیر را به دانشگاه ارائه دهید.

مدارک-لازم-جهت-ثبت-نام-در-دانشگاه-یوزگات-بوزوک-ترکیه

بورسیه

دانشگاه یوزگات بوزوک (yozgat bozok university) تسهیلات مختلفی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. از جمله این تسهیلات می‌توان به وام‌های دانشجویی، مشاغل دانشجویی و بورسیه‌های تحصیلی متنوع اشاره کرد. این دانشگاه هرساله دانشجویان فعال در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی بورسیه‌های تحصیلی ارائه می‌دهد که با توجه به شرایط می‌توانند از 25 تا 100 متغیر باشند.

دانشکده-های-دانشگاه-یوزگات-بوزوک

دانشکده‌ها

رشته‌های تحصیلی

دانشگاه یوزگات بوزوک امکان تحصیل در رشته‌های تحصیلی و مقاطع از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را برای دانشجویان فراهم می‌کند. برخی از رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه عبارتند از:

معرفی-رشته-های-دانشگاه-یوزگات-بوزوک

برای اطلاعات دقیق از رشته‌ها و شهریه هر رشته می‌توانید به وبسایت دانشگاه به آدرس bozok.edu.tr مراجعه کنید.

تحصیل در دانشگاه یوزگات بوزوک

اگر شما هم به دنبال یافتن دانشگاهی مناسب برای تحصیل و تحقق رویاهایتان در خارج از کشور هستید، دانشگاه یوزگات بوزوک می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای شما باشد. این دانشگاه از امکانات رفاهی و آموزشی با کیفیت بالایی برخوردار است و یکی از دانشگاه‌هایی است که برای تحصیل در ترکیه بسیار مناسب می باشد. شما دانشجویان عزیز می‌توانید از این دانشگاه به عنوان پلی برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا و آمریکا استفاده کنید. از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *