021-91305905

دانشگاه های پزشکی کشور ترکیه از نظر هزینه تحصیل به صرفه هستند و از نظر کیفیت آموزشی و امکانات رفاهی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. دانشگاه هایی که رشته پزشکی را ارائه می دهند از کادر علمی مجرب و امکانات پیشرفته بهره می برند. این دانشگاه ها فرصتی عالی برای تحصیل در این رشته برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند. شما می توانید در رشته های پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه های پزشکی ترکیه تحصیل کنید. در ادامه قصد داریم برخی از بهترین دانشگاه های این کشور را در رشته پزشکی نام ببریم.

  1. دانشگاه ایستینیه (Istınye University)

یکی از برترین دانشکده های پزشکی کشور ترکیه در دانشگاه ایستینیه قرار گرفته است. هدف از تاسیس این دانشکده تربیت برترین پزشکان این کشور است که بتوانند به خوبی از فناوری های روز دنیا در حوزه پزشکی استفاده کنند. با توجه به اینکه حضور پزشکان برای توسعه علمی و تحقیقات، ضروری است، این دانشگاه برای آموزش پزشکان از سیستم آموزشی یکپارچه بهره می برد تا کیفیت آموزش هر چه بیشتر افزایش پیدا کند.

یکی از مزیت های دانشگاه پزشکی ایستینیه این است که شما دوره های عملی خود را در بهترین بیمارستان های استانبول مانند بیمارستان لیو سپری خواهید کرد.

  1. دانشگاه مدیپول (Istanbul Medipol University)

دانشگاه مدیپول در استانبول از جمله هدف های بلند مدت کشور ترکیه است. هدف این دانشگاه آموزش بهترین پزشکان در حوزه های تحقیقات بالینی، علوم پایه و تحقیقات خدمات سلامت است.

این دانشگاه بخش های مختلفی از جمله بیمارستان جراحی قلب و عروق، عمومی، انکولوژی و همچنین دندانپزشکی دارد. مدیپول به دلیل تنوع رشته هایی که ارائه می دهد و همچنین داشتن یکی از بهترین بیمارستان های کشور برای تدریس دانشجویان، از برترین دانشگاه های پزشکی ترکیه محسوب می شود.

دانشگاه های پزشکی ترکیه

  1. دانشگاه باهچه شهیر (Bahçeşehir University)

یکی دیگر از دانشگاه های برتر ترکیه در رشته پزشکی، دانشگاه باهچه شهیر است. هدف اصلی این دانشگاه تربیت پزشکانی است که با گذراندن بهترین دوره های آموزشی بتوانند دانش پزشکی خود را با روش های تحقیقاتی ارتقا دهند.

اعضای هیئت علمی دانشگاه باهچه شهیر در بیش از 40 رشته پزشکی تخصص دارند. علاوه بر  این، باهچه شهیر 17 آزمایشگاه بالینی و آموزشی دارد که همین دلیلی برای قرار گرفتن آن در بین بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه است.

  1. دانشگاه آیدین (Istanbul Aydın University)

در بین بهترین دانشگاه های رشته پزشکی ترکیه خوب است که به دانشگاه آیدین استانبول نیز اشاره کنیم. اصلی ترین هدف دانشگاه آیدین، تربیت بهترین پزشکان در حوزه درمان بالینی، آموزش و تحقیقات پزشکی است. علاوه بر این موارد، استادان این دانشگاه خود در بخش های بالینی بیمارستان های دانشگاه و همچنین بخش های علوم پایه در پردیس IAU مشغول به کار هستند.

از جمله دلایلی که باعث می شود دانشگاه آیدین در جمع بهترین دانشگاه های پزشکی کشور ترکیه قرار بگیرد، داشتن امکانات ویژه ای مانند آزمایشگاه های پیشرفته است. علاوه بر این، دانشگاه آیدین یکی از بهترین بیمارستان های دانشگاهی را در منطقه خود با ظرفیت 300 تخت در فضایی به مساحت 51000 متر مربع و همچنین 13 اتاق عمل و 92 پلی کلینیک و تجهیزات فناوری در اختیار دارد.

پزشکی ترکیه

  1. دانشگاه بیرونی (Biruni University)

بخش خصوصی در دانشگاه های ترکیه نقش پررنگی دارد. یکی از برترین دانشگاه های پزشکی ترکیه که مربوط به بخش خصوصی است، دانشگاه بیرونی است. هدف اصلی این دانشگاه تربیت پزشکانی با علم بالا و قابل اعتماد است که قدرت تجزیه و تحلیل بسیار خوبی داشته باشند.

دانشگاه بیرونی ترکیه دو بیمارستان را برای تربیت دانشجویان خود در اختیار دارد. از این دو بیمارستان یکی به صورت تخصصی در حوزه دندانپزشکی فعالیت دارد و بیمارستان دیگر نیز بیمارستان دانشگاه بیرونی است.

  1. دانشگاه هالیک (Haliç University)

دانشگاه هالیک در سال 2014 تاسیس شد و بخش آموزش پزشکی دانشگاه نیز در سال 2017 راه اندازی شد. با اینکه دانشگاه هالیک از دانشگاه های تازه تاسیس ترکیه محسوب می شود، اما به دلیل قرار گرفتن در قلب استانبول، داشتن امکانات متعدد و امکان دسترسی به نقاط مهم شهر از برترین دانشگاه های پزشکی ترکیه است. علاوه بر این موارد، دانشگاه هالیک زمینه را برای رشد هوش اجتماعی و فرهنگی دانشجویان فراهم می کند.

  1. دانشگاه ینی یوزییل (Yeni Yüzyıl University)

از بهترین دانشگاه های پزشکی کشور ترکیه می توان به دانشگاه ینی یوزییل اشاره کرد. این دانشگاه به دلیل ارائه خدمات بهداشتی با کیفیت بالا به جامعه و افراد شناخته شده است.

دانشگاه های پزشکی

  1. دانشگاه قاضی (Gazi University)

از قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی آنکارا می توان به دانشگاه قاضی اشاره کرد. این دانشگاه 21 دانشکده دارد. دانشکده های این دانشگاه رشته های مختلف پزشکی و علوم بهداشتی را با بهترین کلاس های تئوری و عملی ارائه می دهند.

  1. دانشگاه آنکارا (Ankara University)

دانشگاه آنکارا در قلب پایتخت ترکیه قرار گرفته است و بسیاری از رشته های پزشکی را پوشش می دهد. تنها 120 دوره UG و 110 دوره PG در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی و… در این دانشگاه تدریس می شود.

  1. دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)

دانشگاه حاجت تپه از برترین دانشگاه های دولتی رشته پزشکی در ترکیه است. این دانشگاه پژوهش محور است و دانشجویان کشور های مختلف را در تمام علوم پزشکی با کیفیت بالا آموزش می دهد.

جمع بندی

اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی را در خارج از کشور دارید، یکی از بهترین کشور ها برای شما کشور ترکیه است. ترکیه در سال های اخیر با سرمایه گذاری های عظیم روی دانشگاه های خود پیشرفت های زیادی در حوزه آموزش داشته است و بسیاری از دانشگاه های این کشور موفق به کسب رتبه های جهانی شده اند. برای آشنایی بیشتر، برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه را در این مقاله نام بردیم و درمورد آن ها توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *