021-91305905

دانشگاه گیرنه امریکن (GAU) در سال 1958 به‌عنوان اولین موسسه آموزش عالی خصوصی در گیرنه تأسیس شد و اخیراً سی و پنجمین سالگرد خود را جشن گرفت. هدف این دانشگاه از زمان تأسیس خود ارائه آموزش عالی جامع با استانداردهای آمریکا برای دانشجویانی از ملیت‌های مختلف در قبرس شمالی است.

شهر گیرنه در سواحل شمالی قبرس واقع شده است و به دلیل وجود آثار باستانی و تاریخی، دریای آرام، سواحل زیبا، آب و هوای معتدل و طبیعت دلنشین یکی از زیباترین شهرهای منطقه قبرس شمالی به حساب می‌آید.

دانشگاه گیرنه امریکن توسط کنسرسیوم آموزشی آمریکا، یک سازمان بین‌المللی که برای تعامل با مؤسسات آموزشی ارائه دهنده آموزش با سیستم آمریکایی تشکیل شده است، تأسیس شد. این دانشگاه به طور مداوم در حال توسعه و پیشرفت است و همچنین استانداردهای آموزشی بالای تعیین شده توسط سیستم آموزشی را برآورده می‌کند.

آشنایی-با-دانشگاه-گیرنه-امریکن

پردیس‌های GAU در چندین کشور مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان، سنگاپور و ترکیه واقع شده‌اند. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، برنامه‌های حرفه‌ای و اموزشگاه زبان تابستانی ارائه می‌دهد. دانشگاه گیرنه امریکن همچنین با بسیاری از دانشگاه‌های بین‌المللی همکاری می‌کند و به طور فعال برنامه‌های مبادله دانشجو را به کشورهای دیگر ارائه می‌دهد.

این دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران قرار گرفته است. دانشگاه GAU دارای رتبه 3947 در بین بهترین دانشگاه‌های جهان و رتبه پنجم در دانشگاه‌های ترکیه است. این دانشگاه جزء پیشرفته‌ترین و مجهزترین دانشگاه‌های قبرس شمالی است.

روابط بین‌المللی

دانشگاه آمریکایی امریکن گیرنه یک دانشگاه بین‌المللی با بیش از 18000 دانشجو از سراسر جهان است. GAU توسط مرکز اطلاعات تشخیص ملی انگلستان (UK NARIC) به رسمیت شناخته شده است که برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیلات عالی خود در انگلستان و ایجاد شغلی حرفه‌ای برای آینده خود در این کشور را دارند، از بالاترین اهمیت برخوردار است. این دانشگاه عضو انجمن بین‌المللی دانشگاه‌ها (IAU)، فدراسیون دانشگاه‌های جهان اسلام (FUIW)، فدراسیون اروپایی توسعه مدیریت (EFMD)، شورای اعتبار بخشی مدارس و کسب و کارها (ACBSP)، راهنمای مدارس تجاری اروپا (Eurhodip)، شورای اروپایی مدارس بین‌المللی (ECIS)، شورای مدارس بین المللی (CIS) و انجمن بین‌المللی آموزش و پرورش حرفه‌ای (IVETA) است. زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشگاه گیرنه امریکن، اعتبار بین‌المللی آن است. برنامه‌های آموزشی این دانشگاه توسط وزارتخانه‌های آموزش و پرورش در بسیاری از کشورها مانند اروپا، ایالات متحده آمریکا، پاکستان، امارات متحده عربی، عمان، تایلند، ایران، اردن، عراق، لبنان، فلسطین و قزاقستان تأیید شده‌اند.

دانشکده‌ها

دانشگاه امریکن گیرنه برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و برنامه‌های حرفه‌ای را در دانشکده‌های زیر ارائه می‌دهد:

دانشکده-های-دانشگاه-گیرنه-امریکن
معرفی-رشته-های-دانشگاه-گیرنه-امریکن

دانشگاه امریکن گیرنه در رشته‌های زیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد:

همچنین بخوانید:
معرفی دانشگاه آکدنیز + شهریه 2021

دوره دکترا در دانشگاه امریکن گیرنه به صورت 4 ساله و در رشته‌های زیر برگزار می‌شود.

امکانات-دانشگاه-گیرنه-امریکن

امکانات

همه چیز در محوطه دانشگاه گیرنه امریکن انجام شده است تا دانشجویان احساس راحتی کنند. این محوطه شامل یک ساختمان آموزشی مدرن با کلاس‌های درس بزرگ و روشن، باغ، استخر و البته خوابگاه‌هایی برای اسکان دانشجویان است. دانشگاه GAU در محوطه خود برای دانشجویان خوابگاه‌هایی را فراهم کرده است (سه خوابگاه برای دختران و یک خوابگاه برای پسران). خوابگاه‌هایی در کلاس اروپایی که فاصله چندانی با دانشگاه ندارند. سرویس اتوبوس از صبح زود تا 9 شب آماده خدمت به دانشجویان است و از هر خوابگاه تا دانشگاه و همچنین از دانشگاه تا مرکز شهر و برگشت به دانشگاه در گردش هستند.

در پردیس دانشگاه بیش از 20 باشگاه برای ورزش‌های مختلف از جمله تنیس، بسکتبال، والیبال، اسب سواری، بدنسازی و باله و… وجود دارد. این دانشگاه با زیرساخت‌ها و پایگاه فنی عالی، ایستگاه رادیویی و ارتباطات ماهواره‌ای خود، دسترسی به اینترنت را از هر نقطه‌ای در دانشگاه فراهم ساخته است. آزمایشگاه‌های دانشگاه گیرنه امریکن، مراکز تحقیقاتی آموزشی، کتابخانه‌ها و… مجهز به آخرین فناوری‌ها هستند.

مزایای تحصیل در دانشگاه گیرنه امریکن

نحوه-پذیرش-دانشگاه-گیرنه-امریکن

شرایط پذیرش

شرایط عمومی برای پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه گیرنه آمریکن:

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشید یا در دوره‌های زبان انگلیسی که دانشگاه برگزار می‌کند، شرکت کنید. تمام دانشجویان بین‌المللی پس از پذیرش در دانشگاه GAU 50% بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنند. این دانشگاه فرصت شگفت انگیزی را برای دریافت بورسیه تحصیلی 75% پس از اتمام مدرسه تابستانی برای دانشجویان فراهم می‌کند.

دانشگاه گیرنه امریکن علاقمند به جذب جوانان با استعداد، فعال و پویا است که مشتاق به تحصیل دانش هستند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت این دانشگاه به آدرس gau.edu.tr مراجعه کنید.

نمایی-زیبا-از-دانشگاه-گیرنه-امریکن

تحصیل در دانشگاه گیرینه امریکن

تصمیم برای ادامه تحصیل مطمئناً یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی هر شخصی است. اطلاعات درست از ویژگی‌های دانشگاه‌های گوناگون و شرایط ورود و تحصیل در ترکیه می‌تواند به شما در اتخاذ بهترین تصمیم کمک کند. در این مقاله به معرفی دانشگاه گیرنه امریکن پرداختیم. امید است مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *