021-91305905

دانشگاه مهمت آکف ارسوی (mehmet akif ersoy University) به اختصار (MAKU) در تاریخ 17 مارس 2006 در شهر بوردور تاسیس شد. این دانشگاه دولتی دارای بیش از 50 سال تخصص آموزشی و پژوهشی در زمینه‌هایی مانند آموزش، بهداشت، کشاورزی، دامداری، مهندسی و علوم پایه است و دارای زیرساخت‌های فناوری و کارکنان آکادمیک و اداری مجرب است. این دانشگاه دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک عالی رسمی در چندین زمینه تحصیلی می‌شود.

دانشگاه مهمت آکف ارسوی قدرت خود را از آرمان‌گرایی محمد عاکف ارسوی، که این دانشگاه به نام او نام‌گذاری شده‌است، به دست می‌آورد.

دانشگاه مهمت آکف ارسوی همراه با پیشینه آموزشی و پژوهشی عمیق خود، محیط یادگیری شاد و مفرح و غنی از نظر اجتماعی و فرهنگی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. این دانشگاه، با رویکرد دانشجو محور، دانشگاهی است که برای اهداف اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی و با برنامه‌های درسی با هدف آموزش ایجاد شده است. دانشجویان در این دانشگاه به‌عنوان افرادی با سطح دانش و مهارت، کارآفرینی و فرهنگ تولید آموزش می‌بینند.

دانشگاه مهمت آکف ارسوی، دارای هیئت علمی کارآزموده و مجرب در تحقیقات آکادمیک است و با بیش از 250 دپارتمان و ده‌ها برنامه تحصیلات تکمیلی درمیان دانشگاه‌های ممتاز ترکیه قرار دارد.

دانشجویان در دانشگاه مهمت آکف ارسوی می‌توانند هدف خود را تعیین کنند، حرفه خود را بهبود ببخشند و تصمیم بگیرند که تغییرات قابل توجهی در جامعه ایجاد کنند و همچنین از بودن بخشی از خانواده جهانی MAKU لذت ببرند.

دانشگاه دانشگاه مهمت آکف ارسوی شامل چهار موسسه است که دارای برنامه‌های آموزشی تحصیلات تکمیلی، پنج دانشکده و دو مدرسه عالی که دارای برنامه‌های آموزشی در مقاطع کارشناسی هستند، شش مدرسه حرفه‌ای، چهار مرکز تحقیقاتی و شش بخش مرتبط با ریاست است. درحال حاضر  16500 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه در بین بهترین دانشگاه‌های جهان دارای رتبه 3576 و دربین دانشگاه‌های ترکیه دارای رتبه 73 است.

معرفی-دانشکده-های-دانشگاه-مهمت-آکف-ارسوی

دانشکده‌های دانشگاه مهمت آکف ارسوی

موسسات

مدارس

معرفی-رشته-های-دانشگاه-مهمت-آکف-ارسوی

رشته‌های تحصیلی

امکانات دانشگاه مهمت آکف ارسوی

محل اقامت

خوابگاه‌های وابسته به اداره کل اعتبارات آموزش عالی و خوابگاه‌ها برای اسکان دانشجویان این دانشگاه در دسترس است.

غذا

نیازهای غذایی دانشجویان، دانشگاهیان و پرسنل اداری توسط متخصصین تعذیه در سالن غذاخوری مرکزی پردیس روزانه با محاسبه کالری موردنیاز دانشجویان و پرسنل تامین می‌شود. رستوران‌ها و کافه تریاها نیز در دانشکده‌ها و مدارس عالی به دانشجویان خدمات ارائه می‌کنند.

سلامتی

خدمات بهداشتی برای دانشجویان توسط سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی در بوردور ارائه می‌شود. دانشجویان می‌توانند از هر پرسنل پزشکی که در ریاست اداره بهداشت، فرهنگ و ورزش فعالیت می‌کنند، کمک دریافت کنند.

امکانات-دانشگاه-مهمت-آکف-ارسوی

فرهنگ

فعالیت‌های اجتماعی از طریق مطالعات مشارکی در باشگاه‌های تاسیس شده توسط واحدهای دانشگاهی و انجمن‌های دانشجویی به دانشجویان ارائه می‌شوند.

کنفرانس‌ها، سمینارها و سایر فعالیت‌ها با شرکت مهمانان ملی و بین‌المللی در دانشگاه مهمت آکف ارسوی برگزار می‌شود.

تئاتر، موسیقی، رقص محلی، نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و جشنواره‌های بهاره هرساله در این دانشگاه برگزار می‌شود. دانشجویان فرصتی برای شکوفایی استعدادهای خود در این زمینه‌ها می‌یابند.

در پردیس این دانشگاه یک سینما وجود دارد که تماشای فیلم‌های ترکی و خارجی را برای دانشجویان امکان‌پذیر می‌کند.

زندگی دانشجویی

خدمات ورزشی توسط واحد خدمات ورزشی HCS با هماهنگی بخش تربیت بدنی و ورزش در دانشکده آموزش ارائه می‌شود.

شورای دانشجویی

شورای دانشجویی دانشگاه مهمت آکف ارسوی تنها نهاد قانونی است که وظیفه نمایندگی از حدود 16500 دانشجو را در این دانشگاه برعهده دارد و دارای 13 عضو از 3 دانشکده، 2 مدرسه، 3 موسسه و 6 مدرسه حرفه‌ای است. مسئولیت‌های شورای دانشجویی MAKU عبارتند از:

علاوه بر این مسئولیت‌های اصلی، شورای دانشجویی MAKU رویدادهایی را برای کمک به توسعه اجتماعی و فرهنگی دانشجویان ترتیب می‌دهد.

شرایط اخذ پذیرش

دانشگاه مهمت آکف ارسوی هرساله پذیرای دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان است.برای پذیرش در دانشگاه مهمت آکف ارسوی به مدرک مهارت زبان ترکی یا انگلیسی نیاز دارید.

پذیرش در این دانشگاه مانند دیگر دانشگاه‌های کشور ترکیه مشروط بر گذراندن آزمون ورودی دانشگاه است.

پذیرش-دانشگاه-مهمت-آکف-ارسوی

شما باید ترجمه رسمی اسناد خود را به دانشگاه ارائه  دهید. این مدارک عبارتند از:

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وبسایت دانشگاه مهمت آکف ارسوی به آدرس mehmetakif.edu.tr از آخرین اخبار و شرایط و هزینه تحصیل در این دانشگاه باخبر شوند.

تحصیل در دانشگاه مهمت آکف ارسوی

امروزه تحصیل در ترکیه به یکی از گزینه‌های جذاب برای دانشجویان سراسر جهان تبدیل شده است. افزایش تعداد دانشگاه‌های معتبر و با کیفیت در کشور ترکیه، ارائه رشته‌های تحصیلی متنوع، هزینه زندگی و تحصیل مقرون به صرفه و … باعث استقبال بی سابقه دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در این کشور شده است. مدارک دانشگاهی کشور ترکیه مورد تایید کشورهای مختلف در سراسر دنیا است. بنابراین شما می‌توانید با تحصیل در یکی از دانشگاه‌های این کشور راه خود را برای تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا در اروپا و آمریکا هموار کنید. در این مقاله به معرفی دانشگاه مهمت آکف ارسوی پرداختیم. این دانشگاه با ارائه طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی و امکانات زندگی دانشجویی با کیفیت می‌تواند گزینه خوبی برای تحصیل در کشور ترکیه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *