021-91305905

دانشگاه قارا آلماس زونگولداک در سال ۱۹۹۲ در شهر زیبای زونگولداک تأسیس شد. این دانشگاه بعدها و در سال ۲۰۱۲ تغییر نام داد و ازآن‌پس دانشگاه بولنت اجویت زونگولداغ (زونگولداک) نام گرفت. با این حال در این مطلب از نام اولیه این دانشگاه استفاده کرده‌ایم.

این دانشگاه حدود ۲۵۰۰۰ دانشجو را در خود جای‌داده است. وظیفه رسیدگی و آموزش به این دانشجویان بر عهده ۱۵۰۰ کارمندی است که در بخش‌های مختلف رفاهی و آموزشی این دانشگاه دولتی به دانشجویان خدمات می‌رسانند.

ویژگی‌های کلی دانشگاه کارا آلماس زونگولدا

دانشجویان در دانشگاه کارا آلماس زونگولدا امکان تحصیل به زبان انگلیسی و ترکی را دارند. این دانشگاه از امکانات رفاهی کاملی برخوردار است و مدیران آن نیز روزبه‌روز به این امکانات اضافه می‌کنند. کادر علمی و آموزشی دانشگاه قارا آلماس تمرکز ویژه‌ای بر ارتقا سطح علمی دانشگاه دارند. در جدول زیر شاهد نمایی کلی از ویژگی‌های این دانشگاه هستیم.

تاریخچه دانشگاه قارا آلماس زونگولداک

دانشگاه قارا آلماس زونگولداک در ابتدای تأسیس فقط به آموزش مهندسی معدن اختصاص داشت. از همان زمان تا به امروز شعار این دانشگاه تبدیل دانش تجربی کار عملی به علم بوده است. علمی که فراگیری آن دانشجویان را به نیروهای کاری متعهد و باسواد تبدیل کند. این دانشگاه امروزه دارای ۱۵ دانشکده است که به‌مرورزمان ساخته شده‌اند.

چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه کارا آلماس زونگولداک

از آنجایی که داشنگاه کارا آلماس زونگولداک دانشگاهی دولتی است شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ترکیه برای ورود به آن ضروری است. آزمون‌های موردقبول این دانشگاه شامل زونگولداک یوس ۲۰۲۳ و SAT هستند.

درخواست ورود به رشته‌های مختلف این دانشگاه کسب حداقل نمره مشخصی را در آزمون‌های ورودی طلب می‌کند که کسب اطلاع از آن برای هر داوطلبی ضروری است. حتی اگر نمره کسب شده توسط داوطلبان مقداری بالاتر از حداقل مشخص شده توسط دانشگاه باشد باز قبولی در رشته موردنظر حتمی نیست. قبولی نهایی به عملکرد سایر داوطلبان بستگی دارد.

در نهایت توصیه می‌شود که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه سعی بر ارائه بهترین عملکرد خود داشته باشید. به این نکته نیز توجه کنید که معدل مقطع پیشین نیز در اخذ پذیرش نهایی از دانشگاه‌های ترکیه، چه خصوصی و چه دولتی، نقش بسیار پررنگی ایفا می‌کند.

زبان تحصیل در دانشگاه قارا آلماس

زبان تحصیلی در دانشگاه قارا آلماس زونگولداک

در دانشگاه قارا آلماس زونگولداک امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و ترکی وجود دارد. درصورتی‌که در این دانشگاه قصد تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشید و درعین‌حال به‌قدر کافی به این زبان مسلط نباشید باید در دوره‌های آموزش زبان دانشگاه قارا آلماس شرکت کنید.

از طرفی تحصیل به زبان ترکی برای دانشجویان غیربومی نیز نیاز به ارائه مدرک تسلط به این زبان دارد. تنها مدرک معتبر تسلط به زبان ترکی نیز مدرک آزمون تومر است. در نهایت باید خاطرنشان کرد که کیفیت آموزش در هر دو زبان به یک اندازه است و نیازی نیست نگران تفاوت سطح علمی استادان دو زبان باشید. حتی در مواردی یک استاد به هر دو زبان تدریس می‌کند.

مدارک موردنیاز برای تحصیل در دانشگاه کارا آلماس زونگولدا

شرایط تحصیل در دانشگاه قارا آلماس زونگولدا به‌گونه‌ای است که هرساله تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی درخواست تحصیل در آن را دارند. از همین رو وجود این امکان که داوطلبان در ابتدا از راه دور و به‌صورت مجازی ثبت‌نام کنند بسیار مفید و ضروری خواهد بود.

در مرحله اول از ثبت‌نام باید اسکنی باکیفیت از مدارک خود را در وبسایت دانشگاه بارگذاری کنید. پس از تأیید اولیه که تا حد زیادی پذیرش نهایی شما را تضمین می‌کند باید برای ثبت‌نام نهایی (و در مواردی انجام مصاحبه) به‌صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنید. در ادامه لیستی از مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در این دانشگاه را آورده‌ایم.

رنکینگ دانشگاه قارا آلماس زونگولداک

نمی‌توان دانشگاه کارا آلماس زونگولدا ترکیه را از لحاظ علمی دانشگاهی سطح بالا به‌حساب آورد. به‌هرحال امکانات و فرصت‌هایی که این دانشگاه در اختیار دانشجویانش می‌گذارد علاوه بر این که امکان ترقی آنها را به اشکال مختلف فراهم می‌کند، می‌تواند در نهایت منجر به ارتقا هرچه بیشتر سطح خود دانشگاه شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه کارا آلماس زونگولدا در طی سالیان این دانشکده را به جایگاه ۵۹۲۲ جهانی، ۲۱۹۶ در آسیا و ۱۲۳ در ترکیه رسانده است. این دانشگاه بیش از هر چیز در حوزه ریاضیات درخشیده است و پس از آن در رشته‌های هنری و علوم اجتماعی، روان‌شناسی، تربیت‌معلم و پزشکی خوش درخشیده است.

برنامه تبادل دانشگاه قاراآلماس زونگولداک

برنامه تبادلی دانشگاه قارا آلماس زونگولداک

همان‌طور که اشاره شد، دانشگاه قارا آلماس تا حد زیادی بر ارتقا سطح آموزشی دانشجویان تمرکز دارد؛ بنابراین علاوه بر شرکت در برنامه تبادلی مانند اراسموس برنامه‌های درسی‌اش را نیز به سبکی بین‌المللی تنظیم کرده است. در کل یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه این است که چارت‌بندی دروس آنها تا حد زیادی به چارت‌بندی دروس در دانشگاه‌های اروپایی شباهت دارد و در نتیجه ادامه تحصیل در دانشگاه‌های غربی را آسان‌تر می‌کند.

برنامه تبادلی اراسموس به دانشگاه‌ها کمک می‌کند که دانشجویان خود را برای ادامه تحصیل به کشورهای اروپایی منتقل کنند. یکی از مزیت‌های بزرگ این برنامه تبادلی کمک‌های فراوانی است که در راستای سهولت هرچه بیشتر تحصیل دانشجویان مهاجر به آن‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که اخذ این بورسیه نیازمند تلاش فراوان و مطالعه مستمر است.

هزینه تحصیل در دانشگاه قارا آلماس زونگولداک

هزینه تحصیل در دانشگاه قارا آلماس زونگولداک بسیار پایین‌تر از دانشگاه‌های خصوصی در کشور ترکیه است. در ادامه شهریه سالیانه حدودی تعدادی از رشته‌های این دانشگاه را در جدول آورده‌ایم. توجه داشته باشید که این شهریه‌ها هر سال به‌روز می‌شوند و در نتیجه برای کسب اطلاعات دقیق دررابطه‌با مبلغ آنها باید به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید.

رشتهشهریه سالیانه
اکثر رشته‌های مهندسی۸۰۰۰ لیر
اقتصاد۶۰۰۰ لیر
کسب‌وکار۶۰۰۰ لیر
پرستاری۵۰۰۰ لیر
فیزیوتراپی۵۰۰۰ لیر
پزشکی۵۰۰۰۰ لیر
دندانپزشکی۱۸۰۰۰ لیر
داروسازی۱۸۰۰۰ لیر

معرفی دانشکده های دانشگاه قارا آلماس زونگولداک

دانشکده‌های متعدد دانشگاه کارا آلماس زونگولدا ظرفیت پذیرش این دانشگاه را بالا برده‌اند. به‌طوری که سالانه و به طور میانگین ۲۵ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. در ادامه لیستی تهیه کرده‌ایم تا بتوانید علاوه بر آشنایی کلی با دانشکده‌های قارا آلماس تعدادی دیگر از رشته‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شوند را حدس بزنید.

رشته های دانشگاه قاراآلماس زونگولداک

معرفی رشته های دانشگاه قارا آلماس زونگولداک

در ۱۵ دانشکده دانشگاه قارا آلماس زونگولداک طیف گسترده‌ای از رشته‌ها تدریس می‌شود. یکی از دلایل تعدد دانشکده‌های این دانشگاه تخصصی‌کردن هرچه بیشتر آموزش بوده است. این رویکرد می‌تواند در بلندمدت تأثیرات بسیار خوبی بر دانشجویان و در نتیجه سطح علمی دانشگاه داشته باشد.

بدیهی است که تحصیل در برخی از رشته‌های این دانشگاه بیش از دیگر رشته‌های توصیه می‌شود و طبعاً داوطلبان ثبت‌نام در آن رشته‌ها بیشتر است. این دانشگاه برای تحصیل در رشته‌هایی که نیاز به اخذ تجربه عملی دارند بسیار مناسب است. وجود آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مختلف در این دانشگاه به دانشجویان اکثر رشته‌ها این امکان را می‌دهد که ابعاد عملی علمی که می‌آموزند را به نحو احسن تجربه کنند. در ادامه لیستی از برخی رشته‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شوند را آورده‌ایم.

امکانات دانشگاه قارا آلماس زونگولداک

شرایط تحصیل در دانشگاه قارا آلماس زونگولداک در کنار امکانات رفاهی و تفریحی این دانشگاه هر ساله تعداد زیادی دانشجوی مشتاق را به سمت این دانشگاه جذب می‌کند. قارا آلماس علاوه بر این که توانسته ملزومات و بدیهیات زندگی دانشجویان را فراهم کند با ارائه امکانات بیشتر زندگی دانشجویی آنها را شیرین‌تر و راحت‌تر کرده است.

این دانشگاه با دارابودن خوابگاه‌های ملکی و شخصی مختلف می‌تواند اکثر دانشجویان را با هزینه‌ای مناسب اسکان دهد. از طرفی، دانشگاه قارا آلماس زونگولداک مسئولیت تغذیه دانشجویان را نیز برعهده دارد و از آن‌ها در سه وعده پذیرایی می‌کند.

این دانشگاه دارای چندین کتابخانه عمومی و تخصصی است که هزاران کتاب را در خود جای‌داده‌اند. امکانات ورزشی این دانشگاه نیز بسیار کامل است و به دانشجویان امکان شرکت در کلاس‌ها و مسابقات والیبال، بسکتبال، فوتسال، شنا و تنیس را می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید در محوطه این دانشگاه از کافه‌ها و سوپرمارکت‌های متعدد خرید کرده و مایحتاج خود را تهیه فرمایید.

موقعیت جغرافیایی دانشگاه قاراآلماس زونگولداک

بررسی موقعیت جغرافیایی دانشگاه قارا آلماس زنگولداک

دانشگاه قارا آلماس زونگولداک در شهر زونگولداک ترکیه واقع شده است. این شهر درگذشته به‌خاطر معدن زغال‌سنگ شهرت داشته است. همان‌طور که اشاره کردیم اولین رشته‌ای که در دانشگاه قارا آلماس تدریس می‌شد نیز رشته مهندسی معدن بود و همین نشان از اهمیت این ثروت طبیعی در این منطقه داشته و دارد.

این شهر با وسعت ۶۰۰ هزار کیلومترمربعی در کنار دریای سیاه واقع شده است. مناظر طبیعی این شهر بیشتر از جنگل و مناطق کوهستانی تشکیل شده است که در کناردریا زیبایی منحصربه‌فردی به این شهر که در شمال ترکیه واقع شده است می‌دهند.

دانشگاه قارا آلماس زونگولداک،‌ دانشگاهی با آینده‌ای روشن

دانشگاه قارا آلماس زونگولداک طیف وسیعی از رشته‌ها را پوشش می‌دهد؛ بنابراین خوانندگان این مطلب می‌توانند داوطلبان آینده بسیاری از رشته‌های این دانشگاه باشند. نکته‌ای که دررابطه‌با دانشگاه قارا آلماس وجود دارد این است که امکان درخشیدن دانشجویان پرتلاش در آن به نسبت از بسیاری از دانشگاه‌های دیگر بیشتر است.

از طرفی می‌دانیم که تحصیل در ترکیه روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند و در نتیجه اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه، به‌ویژه دولتی‌ها، سخت‌تر می‌شود. پس توصیه ما این است که اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید و درعین‌حال شرایط تحصیل در برترین دانشگاه‌های آن را ندارید، هرچه زودتر برای تحصیل در این دانشگاه که قبولی در آن به نسبت راحت‌تر از برخی دانشگاه‌های دولتی دیگر است اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *