021-91305905

معرفی دانشگاه سلیمان دمیرل ترکیه + شهریه ۲۰۲۲-۲۰۲۱

دانشگاه سلیمان دمیرل (Suleyman Demirel University)

  • مقطع

    کارشناسی

  • سال تاسیس

    1992

  • مورد تایید وزارت علوم

    خیر

  • مورد تایید وزارت بهداشت

    خیر

  • نحوه پذیرش

    یوس/SAT

  • نوع دانشگاه

    دولتی

  • شماره تماس

    +90 246 211 10 00

  • رنکینگ جهانی

    14

  • وب سایت

    https://w3.sdu.edu.tr/

  • رنکینگ ملی

    10

  • شهر

    شهر اسپارتا در همسایگی آنتالیا

  • خوابگاه

    1

فهرست مطالب

معرفی دانشگاه سلیمان دمیرل ترکیه + شهریه ۲۰۲۲-۲۰۲۱

دانشگاه سلیمان دمیرل (Suleyman Demirel University) از جمله مراکز دولتی است که هر ساله دانشجویان بین الملل زیادی را پذیرش می کند. اگر خواهان تحصیل در ترکیه هستید، نیاز به اطلاعات کاربردی و کارآمد در رابطه با دانشگاه‎ های متنوع این کشور خواهید داشت. ما در این مقاله اطلاعاتی درباره شهریه‎ و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه سلیمان دمیرل را آماده کرده ‎ایم تا شما متناسب با نیاز خود از آنها بهره ببرید. این اطلاعات به شما کمک می‎کند تا بتوانید تصمیم صحیحی درباره آینده تحصیلی خود اتخاذ کنید. توجه داشته باشید که حتما وب سایت دانشگاه را نیز چک کنید تا از آخرین تغییرات شهریه و سایر اطلاعات بروز دانشگاه آگاهی پیدا کنید.

آشنایی با دانشگاه سلیمان دمیرل

دانشگاه سلیمان دمیرل یا SDU از محبوبترین و معتبرترین دانشگاه های ترکیه است. SDU یکی از دانشگاه‎ های دولتی معروف ترکیه بوده و در اسپارتا واقع شده است. این دانشگاه در ۱۱ ژوئن سال ۱۹۹۲ با ۷۰۰۰۰ دانشجو فعالیت حرفه‎ای خود را در حوزه آموزش تحصیلات تکمیلی آغاز کرد. همچنین، به عنوان دومین موسسه آموزش عالی رتبه ترکیه شناخته می‎شود. سلیمان دمیرل در رشته‎های متنوعی همچون کشاورزی، پزشکی و مهندسی دانشجو می ‎پذیرد. بد نیست بدانید، SDU عضو انجمن دانشگاه‎های اتحادیه اروپایی است و بسیاری از دانشجویان خود را برای تحصیل به کشورهای اروپایی می‎ فرستد.

دانشگاه دولتی سلیمان دمیرل جزء اولین دانشگاه های ترکیه در حوزه مهندسی و معماری است. عده‎ای این دانشگاه را با نام آکادمی مهندسی و معماری دولتی اسپارتا می‎شناسند.  دانشگاه سلیمان دمیرل شامل ۱۵ دانشکده، ۱۲ دبیرستان حرفه‎ای، دو مدرسه عالی و چهار مدرسه مناسب برای تحصیلات تکمیلی است. رتبه این دانشگاه در ترکیه ۱۰ است و جزء ده دانشگاه برتر ترکیه شناخته می‎شود. علاوه بر این، موسسه آموزش عالی سلیمان دمیرل براساس رنکینگ جهانی در در رتبه ۱۴ قرار دارد.

به دلیل اعتبار علمی بالای این دانشگاه دانشجویان بین المللی و داخلی زیادی خواهان تحصیل در آن هستند. SDU یک دانشگاه تحقیق محور است. به همین علت، امکانات بسیاری برای تحقیق و پژوهش در حوزه ‎های مختلف علمی و فناوری برای دانشجویانش فراهم کرده است.

دانشکده‎ های دانشگاه سلیمان دمیرل

همانطور که در ابتدای مقاله به این مسئله اشاره کردیم، دانشگاه ملی سلیمان دمیرل حدود سی و دو دانشکده دارد. این دانشگاه با هدف ارتقای سیستم آموزشی خود امکان تحصیل در رشته‎های تحصیلی مختلف را برای دانشجویانش فراهم کرده است. اکنون با برخی از دانشکده‎های این دانشگاه آشنا شویم:

  • دانشکده هنر و علوم (Faculty of Arts and Sciences)
  • دانشکده دندانپزشکی (Faculty of Dentistry)
  • دانشکده الهیات (Faculty of Theology)
  • دانشکده مهندسی (Faculty of Engineering)
  • دانشکده معماری (Faculty of Architecture)
  • دانشکده آموزش فنی (Faculty of Technical Education)
  • دانشکده پزشکی (Faculty of Medicine)
  • دانشکده کشاورزی (Faculty of Agriculture)
  • دانشکده حقوق (Faculty of Law)

رشته‎ های تحصیلی دانشگاه سلیمان دمیرل

از جمله رشته‌‎های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه می ‎توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • رشته های مهندسی
  • هنرهای زیبای
  • رشته دندان پزشکی
  • رشته حقوق
  • رشته پزشکی

امکانات رفاهی دانشگاه سلیمان دمیرل

امکانات رفاهی این دانشگاه به دانشجویان برای تحقیقات و پژوهش کمک زیادی می ‎کند و شامل مراکز تحقیقاتی زیادی است. از جمله این مراکز تحقیقاتی می ‎توان به بیمارستان تحقیقاتی SDU، مرکز تحقیقاتی اصول آتاتورک و انقلاب ترکیه، مرکز تحقیقات و پیاده سازی علوم کامپیوتری، مرکز تحقیقات و گیاه شناسی گیاهان دارویی، مرکز اجرای CAD/CAM، مرکز تحقیقات و اجرای زلزله و ژئوتکنیک، مرکز تحقیق و پیاده‎ سازی انرژی زمین گرمایی، مرکز تحقیق منابع زیرزمینی و آب معدنی، مرکز تحقیق و پژوهشی تشخیص زودرس سرطان، مرکز تحقیقاتی پژوهش و مطالعات مربوط به زنان و مرکز تحقیق و اجرای موسیقی اشاره کرد.

علاوه بر این، دانشگاه سلیمان دمیرل امکاناتی نظیر کتابخانه، رستوران و کافه تریا، اینترنت و وای فای رایگان، خوابگاه و محوطه دانشگاهی زیبا را برای دانشجویانش فراهم کرده است. محوطه اصلی SDU در حومه Çünür ایسپارتا واقع شده است. این دانشگاه حدودا سیصد هزار متر مربع مساحت دارد. بیشتر دانشگاه ‎ها و دانشکده‎ های آن هم در این مساحت قرار گرفته ‎اند. کتابخانه این موسسه آموزش عالی مجموعه آکادمیک IC شامل ۱۰۰ هزار نسخه کتاب، ۶۴۵۰۰ کتاب الکترونیکی، ۱۳۱۰ اشتراک ژورنالی و 39000 اشتراک مجله الکترونیکی دارد. به همین خاطر، دانشجویان به راحتی می‎ توانند در این دانشگاه به مطالعه و تحقیق بپردازند.

در ضمن این دانشگاه به دانشجویان واجد شرایط، بورسیه تحصیلی نیز ارائه می دهد. سالانه حدود ۷۵۰ دانشجو داخلی و خارجی می ‎توانند از این بورسیه تحصیلی برای پرداخت مخارج تحصیلی خود استفاده کنند. این بورسیه شامل مسکن، خورد و خوراک، استفاده از حمل و نقل عمومی و دیگر خرج‎های زندگی دانشجویی می‎شود.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه سلیمان دمیرل

شما می ‎توانید با ارسال مدارک خواسته شده توسط موسسه آموزش عالی سلیمان دمیرل و قبولی در آزمون یا مصاحبه احتمالی، راهی تحصیل در این دانشگاه شوید. دانشگاه عالی رتبه سلیمان دمیرل جزء برترین دانشگاه های ترکیه و جهان است. به همین علت، پذیرش دانشجو در آن به سختی امکان پذیر است. پس اگر پروسه پذیرش شما با آهستگی پیش می ‎رود، نگران نبوده و صبور باشید. برای آمادگی بیشتر و موفقیت در آزمون می توانید از دوره های آموزشی یونی لند نیز استفاده کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام

از جمله مدارک مورد نیاز برای دانشجویان بین الملل با هدف تحصیل در این دانشگاه می ‎توان به ترجمه ریز نمرات دوره ‎های تحصیلی قبلی دانشجو، پاسپورت و کپی آن، کپی شناسنامه و دو قطعه عکس اشاره کرد. علاوه بر این، شما نیازمند ارائه گواهی سلامت جسمی، مدرک زبان تافل یا تومر ترکی استانبولی و پرداخت هزینه ثبت نام برای دوره کارشناسی حدود ۳۰۰ دلار و برای کارشناسی ارشد و دکترا حدود ۲۰۰ دلار هستید. توجه داشته باشید که این هزینه ها هر سال تغییر می کنند. پس از ارسال مدارک خواسته شده باید منتظر بررسی مدارکتان باشید.

شهریه رشته های مختلف دانشگاه سلیمان دمیرل

شهریه رشته های مختلف دانشگاه ها بر اساس نوع دانشگاه، نوع رشته، مقطع تحصیلی و بسیاری شرایط دیگر متفاوت است. برای اطلاع از آخرین تغییرات در شهریه رشته های مختلف هر دانشگاه، بهتر است به وبسایت رسمی آن مراجعه کنید. ما در ادامه فهرستی از شهریه رشته های مختلف دانشگاه سلیمان دمیرل در سال تحصیلی 2022-2021 را برای شما قرار می دهیم.

  • حقوق بین الملل: هر نیمسال 1800 دلار امریکا
  • رشته های مختلف دانشکده آموزش: هر نیمسال 1800 دلار امریکا
  • مهندسی سیستم های اطلاعاتی: هر نیمسال 2400 دلار امریکا
  • علوم کامپیوتر: هر نیمسال 2400 دلار امریکا
  • دانشکده بازاریابی و تجارت: هر نیمسال 2700 دلار امریکا

این شهریه ها مربوط به نام نویسی اولیه در سال تحصیلی 2022-2021 است.

کمی درباره شهر اسپارتا

شهر اسپارتا از شهرهای تفریحی ترکیه است که دانشگاه سلیمان دمیرل در آن واقع شده است. به همین علت دانشجویان داخلی و خارجی به راحتی می ‎توانند علاوه بر تحصیل به انجام تفریحات سالم پرداخته و از آب و هوای تمیز و طبیعت سرسبز این شهر لذت ببرند. علاوه بر این، شهر اسپارتا در نزدیکی آنتالیا قرار دارد که این خود نیز گزینه مثبت دیگری برای دانشجویان بین الملل است. اما اگر دانشجویان در حوزه مدیریت مسائل مالی خود دقت نکنند به راحتی هزینه زیادی را بابت تفریحات ماهانه خود از دست می دهند. شما می ‎توانید در این شهر به راحتی به خوابگاه‎ های مختلفی دست پیدا کنید.

تحصیل در دانشگاه سلیمان دمیرل

آنچه در این مقاله از مقابل چشمان شما گذشت، معرفی مختصری از دانشگاه سلیمان دمیرل کشور ترکیه بود. امیدواریم این مطالب توانسته باشد سوالاتی که در رابطه با این دانشگاه دارید را پاسخ دهد. چنانچه هرگونه سوال در مورد دانشگاه های دولتی ترکیه و سیمان دمیرل دارید، می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید. سخن پایانی ما با شما این است که به توانایی های خود ایمان داشته باشید و در راه اهدافتان گام بردارید. قبولی در دانشگاه های ترکیه کار سختی نیست، تنها کافی است با برنامه ریزی و تلاش عمل کنید. ما نیز در کنار شما هستیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.