021-91305905

دانشگاه عمر حالیس دمیر (Nigde Omer Halisdemir University) فعالیت خود را در سال 1992 به‌عنوان یک دانشگاه خودمختار آغاز کرد. این دانشگاه با نام دانشگاه نیگده شناخته می‌شد و در سال 2016 به دانشگاه عمر حالیس دمیر تغییر یافت. این دانشگاه یک مؤسسه آموزش عالی دولتی است که در نیگده، آناتولی مرکزی ترکیه واقع شده است.

دانشگاه عمر حالیس دمیر، مرکز علمی و تحقیقاتی نیگده که قدمتی ۹۰۰۰ساله دارد و به نام لاهیتا، الهه فراوانی نام‌گذاری شده است، از سال 1992 با رشد علمی و فیزیکی روزافزون توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این دانشگاه به توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان و منطقه کمک می‌کند و هدف آن تبدیل‌شدن به یکی از مهم‌ترین مراکز علمی در ترکیه است.

دانشگاه عمر حالیس دمیر فعالیت‌های آموزشی خود را در  6 دانشکده، 2 مؤسسه، 2 کالج و 6 دانشکده حرفه‌ای ادامه می‌دهد. در حال حاضر حدود 14000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. پردیس این دانشگاه در 6 کیلومتری جنوب غربی نیگده واقع شده است.

مأموریت دانشگاه عمر حالیس دمیر پرورش افرادی محقق، پرسشگر، قادر به تفکر جهانی و دارای ارزش‌های اخلاقی است. این دانشگاه در تلاش است با آگاهی از احترام به محیط‌زیست و امکان توسعه علم، فناوری و هنر، به توسعه کشور و منطقه کمک کند.

چشم­انداز دانشگاه عمر حالیس دمیر تبدیل‌شدن به دانشگاهی پیش­گام و نوآور در خدمت به جامعه، متمرکز بر توسعه منطقه‌ای و متخصص در حوزه‌های مهم در کشور و جهان است.

دانشگاه عمر حالی­ دمیر از سال 2005 در برنامه تبادل دانشجویی اراسموس شرکت کرده و با دانشگاه‎‌های معتبر دنیا به تبادل اطلاعات و دانشجو می‌پردازد.

رتبه دانشگاه عمر حالیس دمیر در بین دانشگاه‌های ترکیه 462 و در بین بهترین دانشگاه‌های جهان 12443 است.

لازم به ذکر است مدارک اعطایی این دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات ایران قرار نگرفته است.

پردیس و امکانات

دانشگاه عمر حالیس دمیر در جهت رفاه دانشجویان خود، امکانات مختلفی را در فضای پردیس فراهم نموده است. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمایی-از-خوابگاه-دانشگاه-عمر-حالیس-دمیر-نیگده

خوابگاه

خوابگاه دانشجویی Ayhan Sahenk  برای دانشجویان پسر و دختر در پردیس مرکزی قرار دارد و در فاصله کمی تا دانشکده‌ها واقع شده است.  این خوابگاه دارای اتاق‌های یک و دونفره است. همچنین‌ مجهز به  امکاناتی مانند حمام و توالت در اتاق‌ها، فضاهای مشترک مانند اتاق مطالعه، اتاق اتو، ماشین لباسشویی، سالن غذاخوری، مینی مارکت، اینترنت رایگان و … است.

امکانات تغذیه

این دانشگاه انواع وعده‌های غذایی باکیفیت و قیمت مناسب را در سالن‌های غذاخوری دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. همچنین دارای 7 کافه تریا در پردیس مرکزی است که در آن‌ها انواع نوشیدنی‌های سردوگرم و خوراکی‌های سالم به دانشجویان ارائه می‌شود.

امکانات ورزشی

دانشگاه عمر حالیس دمیر انواع امکانات ورزشی را برای دانشجویان فراهم نموده است تا بتوانند در زمینه‌های ورزشی موردعلاقه خود شرکت کنند. سالن‌های ورزشی و زمین‌های بازی مختلفی مانند زمین فوتبال، زمین والیبال، تنیس، بسکتبال و… در پردیس مرکزی وجود دارد. دانشجویان و کارکنان دانشگاه عمر حالیس دمیر می‌توانند به صورت رایگان از این امکانات استفاده کنند.

کتابخانه

کتابخانه دانشگاه عمر حالیس دمیر دارای بیش از 18282 کتاب چاپی، 4654 مقاله چاپی، 216343 کتاب الکترونیکی، 46 پایگاه‌داده، 55923 نشریه الکترونیکی و… است. این کتابخانه از سال 2016 فعالیت خود را آغاز کرده و از آن زمان تا به امروز درحال‌توسعه است. کتابخانه در 7 روز هفته آماده خدمت‌رسانی به دانشجویان و کارکنان دانشگاه عمر حالیس دمیر است. همچنین با ظرفیت 750 دانشجو، دارای امکانات مختلفی مانند کافه تریا، سالن کنفرانس، اتاق مطالعه خصوصی و گروهی، سالن اینترنت و سالن‌های مطالعه و… است.

دانشکده‌ها و رشته‌ها

دانشکده آموزش

معرفی-دانشکده-های-عمر-حالیس-دمیر-نیگده

دانشکده علوم و هنر

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

دانشکده ارتباطات

دانشکده علوم اسلامی

دانشکده معماری

دانشکده مهندسی

دانشکده علوم و فنون کشاورزی

معرفی-دانشکده-های-عمر-حالیس-دمیر-نیگده

دانشکده بهداشت

دانشکده پرستاری

دانشکده تربیت‌بدنی و ورزش

شهریه

دانشگاه عمر حالیس دمیر نیگده یکی از دانشگاه‌های دولتی ترکیه است که شهریه به‌صرفه‌ای را از دانشجویان دریافت می‌کند. میزان شهریه دانشگاه عمر حالیس دمیر بر اساس رشته و مقطع تحصیلی متغیر است.  برای مثال در زیر به شهریه تحصیل در برخی از رشته‌های این دانشگاه اشاره می‌کنیم:

شرایط درخواست و اخذ پذیرش

دانشگاه عمر حالیس دمیر یکی از دانشگاه‌های برتر ترکیه است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی و در برخی از رشته‌ها انگلیسی است.  دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه باید مدارک معتبر مهارت زبان انگلیسی (TOEFL،IELTS) و یا زبان ترکی (TOMER) را در هنگام درخواست ارائه دهند. متقاضیان تحصیل در دانشگاه عمر حالیس دمیر که دارای مدرک زبان نیستند، برای تحصیل در این دانشگاه باید در آزمون  و کلاس‌های آمادگی مهارت زبان انگلیسی  و ترکی که توسط دانشگاه برگزار می‌شوند، شرکت کنند. شرط اخذ پذیرش در دانشگاه عمر حالیس دمیر، شرکت در آزمون‌های ورودی SAT ،YOS و کسب نمره مورد قبول دانشگاه است. متقاضیان باید پس از تکمیل فرم درخواست در وب­سایت رسمی این دانشگاه به آدرس https://www.ohu.edu.tr  نسبت به ترجمه و ارسال مدارک خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که فرصت اخذ پذیرش از این دانشگاه در یک بازه زمانی خاص مشخص می‌شود و شامل ماه اکتبر تا ژوئیه هرسال است.

مدارک-لازم-برای-دانشگاه-عمر-حالیس-دمیر-نیگده

مدارک لازم

شرایط تحصیل در دانشگاه عمر حالیس دمیر

با توجه به شرایط پذیرش دانشگاه‌های ترکیه، موقعیت جغرافیایی این کشور و نزدیکی آن به کشور ایران، و همچنین نزدیکی فرهنگ و هزینه‌های زندگی به کشور ایران، جمعیت متقاضیانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند، در چند سال اخیر افزایش چشم­گیری داشته است. دانشگاه عمر حالیس دمیر یکی از دانشگاه‌های معتبر دولتی ترکیه است که در آناتولی مرکزی قرار دارد. این دانشگاه رشته‌های متنوعی را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌دهد. دانشگاه عمر حالیس دمیر با ارائه امکانات آکادمیک و غیر آکادمیک، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل به­صرفه در کشور ترکیه است. در این مقاله به معرفی دانشگاه عمر حالیس دمیر، شرایط تحصیل، رشته‌ها و دانشکده‌ها و… پرداختیم. امید است مطالب فوق برای شما عزیزان در راستای تحصیل در ترکیه مفید واقع شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *