021-91305905

نام دانشگاهسوتچی امام (Kahramanmaras Sutcu Imam University)
موقعیت مکانیقهرمان مرعش
نوع دانشگاهدولتی
تأیدیه وزارت علوم ایرانندارد
رنکینگ ملی۴۶
رنکینگ جهانی۲۶۰۷
وبسایت دانشگاهhttps://www.ksu.edu.tr/
شماره تماس+90 344 300 10 00

دنشگاه سوتچی امام که با نام دانشگاه قهرمان مرعش نیز شناخته می‌شود در شهر قهرمان مرعش ترکیه واقع شده است. این دانشگاه با ارائه طیف گسترده‌ای از رشته‌های پرطرفدار توانسته متقاضیان داخلی و بین‌المللی فراوانی پیدا کند.

سوتچی امام دانشگاه دولتی است که با دریافت حداقل شهریه ممکن حداکثر امکانات رفاهی و آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. علاوه بر این بورسیه‌های تحصیلی که این دانشگاه به دانشجویان برتر خود ارائه می‌کند شرایط تحصیل در دانشگاه سوتچی امام را مطلوب‌تر نیز کرده است.

تاریخچه و چشم اندازهای دانشگاه سوتچی امام

دانشگاه سوتچی امام در سال ۱۹۹۲ فعالیت‌های علمی-آموزشی خود را آغاز کرد و از همان زمان در حال ترقی بوده است. به‌طوری که امروزه می‌توان نام این دانشگاه را در میان برترین دانشگاه‌های ترکیه یافت.

یکی از دلایل این رشد و ترقی علمی مداوم سیاست‌های آموزشی این دانشگاه بوده است که از همان ابتدای تأسیس آن تا به حال رعایت می‌شده‌اند. سوتچی امام ارزش بسیار زیادی برای تحقیقات علمی، پژوهش و روحیه پرسشگر دانشجویان قائل است. آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌های متعدد این دانشگاه به‌ خوبی موید این مسئله هستند. در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در ۱۴ دانشکده سوتچی امام مشغول به تحصیل هستند.

موقعیت مکانی دانشگاه سوتچی امام

سوتچی امام در در شهر قهرمان مرعش واقع شده است که در جنوب شرقی ترکیه قرار گرفته است. قهرمان مرعش شهری آرام، امن و نسبتا کم جمعیت است و امکانات رفاهی و تفریحی کاملی دارد.

پردیس اصلی دانشگاه سوتچی امام در مرکز شهر و خیابان اون ایکی شوبات ساخته شده است. دانشگاه در مرکز شهر قرار گرفته است و همین یکی از نقاط قوت آن به حساب می‌آید.

رنکینگ دانشگاه سوتچی امام

رنکینگ دانشگاه سوتچی امام

دانشجویان و اساتید دانشگاه سوتچی امام از زمان تأسیس آن تا به حال ۷۲۳۶ مقاله معتبر بین‌المللی به چاپ رسانده‌اند. در نهایت این مقالات باعث شده‌اند که از لحاظ پژوهشی به ترتیب رشته‌های پزشکی، زیست‌شناسی و شیمی برترین حوزه‌های علمی این دانشگاه باشند. در ادامه رنکینگ کلی این دانشگاه و رتبه ملی برترین رشته‌های آن را براساس آمارهای EduRank آورده‌ایم.

رتبه در دنیا۲۶۰۷ از بین ۱۴۱۳۱ دانشگاه
رتبه در آسیا۸۰۳ از بین ۵۸۳۰ دانشگاه
رتبه در ترکیه۴۶ از بین ۱۷۵ دانشگاه
رتبه ملی در پزشکی۳۹
رتبه ملی در زیست‌شناسی۴۲
رتبه ملی در شیمی۴۶

دانشکده های دانشگاه سوتچی امام

دانشگاه سوتچی امام دارای ۱۴ دانشکده است که طیف گسترده‌ای از رشته‌ها در آن‌ها آموزش داده می‌شود. لازم به ذکر است که این دانشگاه چندین مدرسه فنی و حرفه‌ای و مؤسسه آموزشی نیز در سطح شهر دارد. از جمله مؤسسات آموزشی سوتچی امام می‌توان به آموزشگاه‌های زبانی اشاره کرد که برای برخی از دانشجویان بین‌المللی دوره‌های آموزشی سالیانه برگزار می‌کنند. در ادامه لیست تمام دانشکده‌های سوتچی امام را آورده‌ایم.

رشته های دانشگاه سوتچی امام

رشته های دانشگاه سوتچی امام

در ۱۴ دانشکده دانشگاه سوتچی امام تقریبا اکثر رشته‌های روز دنیا تدریس می‌شوند. لازم به ذکر است که این تنوع آموزشی بالا به هیچ عنوان از کیفیت آموزش در هیچ سطحی کم نکرده است و علاقه‌مندان می‌توانند در هر رشته‌ای بدرخشند. بیشترین تنوع رشته‌ای در این دانشگاه در دوران کارشناسی و سپس کارشناسی ارشد وجود دارد. در زیر به تعدادی از رشته‌های این دانشگاه اشاره کرده‌ایم.

زبان تحصیلی در دانشگاه سوتچی امام

شرایط تحصیل در دانشگاه سوتچی امام به گونه‌ای است که برای دانشجویان بین‌المللی نیز مناسب باشد. به همین دلیل بسیاری از رشته‌های پرطرفدار این دانشگاه به هر دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می‌شوند. برای نشان دادن تسلط خود به زبان انگلیسی می‌توانید نتایج آزمون‌های آیلتس یا تافل را به دانشگاه ارائه کنید. برای نشان دادن تسلط به زبان ترکی نیز نتیجه آزمون تومر (TOMER) مناسب است.

در صورتی که به هیچ یک از این دو زبان تسلطی ندارید نیز جای نگرانی نیست. همانطور که پیش‌تر اشاره شد می‌دانیم که سوتچی امام دارای مراکز آموزش زبان معتبری است و این مراکز آموزشی برای متقاضیانی که تسلط کافی به زبان ترکی یا انگلیسی نداشته باشند دوره‌های یک ساله برگزار می‌کند.

آزمون ورود به دانشگاه سوتچی امام

دانشگاه سوتچی امام یک دانشگاه دولتی است و مانند بسیاری از دیگر دانشگاه‌های دولتی ترکیه شرط اصلی ورود به آن شرکت در آزمونی معتبر است. TR-YOS آزمون مورد قبول این دانشگاه است و شرکت در آن برای اخذ پذیرش از این دانشگاه الزامی است.

لازم به ذکر است که تنها شرکت در آزمون و کسب نمره مطلوب در آن قبولی نهایی شما را تضمین نخواهد کرد. سوتچی امام اهمیت زیادی نیز به نمرات مقاطع قبلی به‌ویژه معدل دیپلم می‌دهد؛ بنابراین افرادی که ریزنمرات و معدل دیپلم بهتری داشته باشند شانس قبولی بالاتری در این دانشگاه دارند.

هزینه تحصیل در دانشگاه سوتچی امام

هزینه تحصیل در دانشگاه سوتچی امام

سوتچی امام دانشگاهی دولتی است و تحصیل در آن به نسبت دانشگاه‌های خصوصی هزینه ناچیزی دارد. در دیدگاهی کلی می‌توان گفت که پزشکی گران‌ترین رشته تحصیلی در این دانشگاه به حساب می‌آید و رشته‌ای مانند علوم ورزشی از جمله ارزان‌ترین‌ها است.

در ادامه شهریه رشته‌های دانشگاه سوتچی امام را آورده‌ایم. درصورتی که دانشجویان بتوانند در دسته برترین‌های ورودی خود قرار بگیرند می‌توانند از بورسیه‌های دانشگاه بهره‌مند شوند و شهریه کم‌تری بپردازند.

رشتهشهریه سالیانه برای دانشجویان خارجی
پزشکی۱۵۰ هزار لیر
دندان‌پزشکی۸۰ هزار لیر
آموزش ابتدایی۲۰ هزار لیر
زیست شناسی۲۵ هزار لیر
مهندسی برق۳۰ هزار لیر
مهندسی کامپیوتر۳۰ هزار لیر
اقتصاد کشاورزی۲۲ هزار و ۵۰۰ لیر
تاریخ۲۰ هزار لیر
زبان و ادبیات انگلیسی۲۰ هزار لیر
اقتصاد۲۲ هراز و ۵۰۰ لیر
طراحی مد۳۵ هزار لیر
کشاورزی۳۰ هزار لیر

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه سوتچی امام

ثبت‌نام در دانشگاه سوتچی امام دو مرحله آنلاین و حضوری دارد. در مرحله اول باید اطلاعات خود را به صورت دقیق وارد کنید زیرا مهم‌ترین مرحله سنجش برای قبولی مرحله اولی ثبت‌نام است. دقت داشته باشید که پیش از ثبت‌نام آنلاین باید در آزمون یوس شرکت کرده باشید تا نتایج آن را در سایت دانشگاه آپلود کنید. در ادامه لیست مدارک مورد نیاز برای این مرحله از ثبت‌نام را آورده‌ایم.

در صورت پذیرش اولیه از شما خواسته می‌شود که در موعدی مقرر برای ثبت‌نام نهایی به دانشگاه مراجعه کنید. دقت داشته باشید که عدم مراجعه به موقع به منزله انصراف خواهد بود و شخص دیگری به جای شما ثبت‌نام خواهد شد. در ادامه مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام نهایی را آورده‌ایم.

امکانات دانشگاه سوتچی امام

امکانات دانشگاه سوتچی امام

شرایط تحصیل در دانشگاه سوتچی امام در کنار امکانات متعددی که در اختیار دانشجویان می‌گذارد وضعیت بسیا مطلوبی دارد. امکانات رفاهی و تفریحی این دانشگاه اوقات خوش و آسوده‌ای را برای دانشجویان فراهم می‌کند و اکثر نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند.

دانشگاه سوتچی دارای سوپرمارکت‌ها و کافه تریاهای متعددی است که در سرتاسر پردیس‌های آن به ارائه خدمات می‌پردازند. سالن‌های غذاخوری متعدد این دانشگاه در سه وعده صبحانه، نهار و شام به دانشجویان غذای ارزان و باکیفیت ارائه می‌کنند.

کتابخانه‌ بزرگ و کامل سوتچی امام با استفاده از تکنولوژی و در کنار آزمایش‌گاه‌های این دانشگاه امکانات پژوهشی به‌روز و کاملی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. سالن‌های بدنسازی، زمین‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال و استخر سرپوشیده این دانشگاه می‌توانند اوقات بسیار خوش و سالمی را برای دانشجویان فراهم کنند.

دانشگاه سوتچی امام دارای مجموعه خوابگاه‌های متعددی است که ظرفیت تعداد بالایی دانشجوی دختر و پسر را دارند. از آنجایی که این دانشگاه در مرکز شهر واقع شده است اجاره خانه‌هایی باکیفیت و ارزان در اطراف آن نیز امکان‌پذیر است.

برنامه های تبادل دانشگاه سوتچی امام

دانشگاه سوتچی در برنامه‌های تبادلی اراسموس پلاس، فارابی و مولانا مشارکت دارد. این برنامه‌های تبادلی با شرایط و ویژگی‌های متفاوتی امکان تحصیل و آموزش دانشجویان و اساتید در کشورهای خارج از ترکیه را فراهم می‌کنند.

دانشگاه سوتچی امام

سخن پایانی

دانشگاه سوتچی امام دانشگاهی دولتی است که با ارائه رشته‌های متنوع و آموزش باکیفیت محبوبیت بسیار زیادی در میان علم دوستان دارد. برنامه‌های تبادلی این دانشگاه در کنار امکانات رفاهی و علمی متعدد آن شرایط رشد و ترقی حداکثری دانشجویان را فراهم می‌کند.

برای تحصیل در ترکیه گزینه‌های بسیاری پیش روی خود دارید و تحصیل در سوتچی امام یکی از بهترین‌ انتخاب‌ها است؛ علاوه بر امکانات متعددی که دانشگاه در اختیار شما می‌گذارد شهر قهرمان مرعش نیز با ارائه آرامش و امنیت دوران تحصیل شما را به تجربه‌ای بی‌نظیر تبدیل می‌کند.

دانشگاه سوتچی امام دولتی است یا خصوصی؟

دولتی

دانشگاه سوتچی امام مورد تایید وزارت بهداشت یا علوم ایران است؟

خیر

شهریه سالیانه رشته پزشکی دانشگاه سوتچی امام چقدر است؟

شهریه سالیانه رشته پزشکی دانشگاه سوتچی تقریبا 150 هزار لیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *