021-91305905

دانشگاه بولنت اجوییت (Zonguldak Bulent Ecevit University) یکی از داشگاه‌های دولتی کشور ترکیه است که در شهر زونگولداغ قرار دارد. تمرکز اصلی این دانشگاه بر مهندسی و معدن بوده ‌است. این دانشگاه  شهرتی جهانی در رشته معدن داشته و تاکنون فارغ‌التحصیلان متخصص زیادی را در این زمینه تربیت کرده‌است. اگر شما هم به دنبال تحصیل در ترکیه هستید امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

دانشگاه بولنت اجویت دارای رتبه 3873 در میان برترین دانشگاه‌های جهان و رتبه 63 در دانشگاه‌های ترکیه است.

رسالت دانشگاه بولنت اجویت، تربیت افرادی جستجوگر، خلاق، مولد، مبتکر، رقابتی، پیشرفته از نظر اجتماعی و میهن‌پرست است که  ارزش‌های اخلاقی را بپذیرند، به برتری قانون اعتقاد داشته باشند و بتوانند به علم، فناوری، فرهنگ و هنر در سطح ملی و بین‌المللی کمک کنند.

معرفی دانشکده‌های دانشگاه بولنت اجویت

نمایی از دانشگاه بولنت آجوییت

دانشکده علوم و هنر

دانشکده علوم و هنر دانشگاه بولنت اجویت واقع در ساحل دریای سیاه واقع شده است. این دانشکده در سال 1992 تاسیس شد و از سال 1993 دوره‌های آموزشی را در پردیس اصلی با گروه‌های فیزیک، ریاضی، شیمی، زیست‌شناسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات ترکی ارائه می‌دهد. تلاش برای توسعه کادر علمی گروه  زبان و ادبیات آلمانی، روانشناسی، فلسفه، باستان‌شناسی و تاریخ ادامه دارد.

دانکشده هنر و علوم فعالیت‌های آکادمیک خود را در دو ساختمان 14700 متر مربعی، با 20 کلاس درس، 30 آزمایشگاه، 4 آزمایشگاه کامپیوتر، 2 سالن سمینار، یک اتاق کنفرانس از راه دور و 59 دفتر دانشکده ارائه می‌کند. همچنین هر ساختمان دارای یک کافه‌تریا است.

دانشکده داندانپزشکی

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بولنت اجویت در سال 2008 تاسیس شده و دارای 8 گروه  می‌باشد. این بخش‌ها عبارت از: رادیولوژی دهان، فک و صورت، اندودنتیکس، پروتزهای دندانی، پریودنتولوژی، ارتودنسی، جراحی فک و صورت، دندان پزشکی کودکان و دندانپزشکی ترمیمی هستند.

کادر آموزشی این دانشگاه متشکل از 1 استاد تمام، 1 دانشیار، 23 استادیار و 16 معاون پژوهشی می‌باشد. تحصیلات کارشناسی دانشکده به مدت 5 سال  بدون احتساب برنامه مقدماتی خواهد بود. زبان آموزش برای تمامی بخش‌ها ترکی است. پس از اتمام موفقیت آمیز یک سال برنامه آمادگی زبان انگلیسی یا امتحانات معافیت، دانشجویان تحصیل خود را از ترم اول آغاز می‌کنند.

تحصیلات تکمیلی در همه گروه‌های دانشکده آغاز نشده است. اما برنامه دکتری مرتبط با موسسه علوم پزشکی دانشگاه غازی در تاریخ 2013/6 در بخش‌های اندودنتیکس و پروتزهای دندانی آغاز شده است. اقدامات برای ارائه تحصیلات تکمیلی برای سایر بخش‌ها درحال انجام است.

این دانشکده، در برنامه آموزش دستیاری پذیرای دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته دندانپزشکی که آزمون دستیاری دندانپزشکی (DUS) را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، است.

اولویت اول این دانشکده توسعه و تشویق رویکردهای معاصر به مطالعات نظری، بالینی و.. .برای دانشجویان است.

دانشکده علوم اقتصادی و اداری

نمایی از دانشکده های دانشگاه بولنت آجوییت

دانشکده  علوم اقتصادی و اداری دانشگاه بولنت اجویت درسال تحصیلی 1988-1987 در پردیس Hacettepe Beytepe آغاز به فعالیت کرد. 3 استاد، 7 دانشیار، 32 دستیار پژوهشی و 2 دستیار آموزشی کادر علمی دانشکده علوم اقتصادی و اداری را تشکیل می‌دهند. این دانشکده شامل 6 گروه  بازرگانی، اقتصاد، دارایی عمومی، اقتصاد کار و روابط صنعتی، تجارت بین‌الملل، علوم سیاسی و مدیریت دولتی است. گروه‌های بازرگانی، اقتصاد و دارایی عمومی دارای برنامه منظم و ثانویه هستند. از سوی دیگر، بخش‌های اقتصاد کار و روابط صنعتی، تجارت بین‌الملل فقط دارای برنامه‌های منظم دارند.

دانشکده مهندسی

دانشکده مهندسی دانشگاه بولنت اجویت درسال 1992 به‌عنوان یکی از هفت دانشکده دانشگاه Zonguldak Karaelmas تاسیس شد. این دانشکده دوره‌هایی را در پردیس اصلی شامل گروه‌های مهندسی معدن، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی عمران، مهندسی محیط زیست، مهندسی زمین شناسی و مهندسی زیست پزشکی ارائه می‌دهد. این دانشکده با کمک 14 استاد، 19 دانشیار، 38 استادیار، 4 مربی، 60 دستیار پژوهشی و 4 متخصص فعالیت‌های آکادمیک را ارائه می‌دهد.

ماموریت اصلی دانشکده فنی، تربیت فارغ‌التحصیلانی است که مسئولیت شغلی دارند، به ارزش‌های اخلاقی احترام می‌گذارند، خلاق و سازنده هستند و توانایی دست‌یابی به اطلاعات و استفاده از آن‌ها برای بهینه سازی منابع در جهت سود عموم را داشته باشند.

دانشکده آموزش

دانشکده آموزش دانشگاه بولنت اجویت در 18 مارس 1997 تاسیس شد. این دانشکده از 7 گروه  زیر تشکیل شده‌است.

کادر آموزشی این دانشکده متشکل از 2 استاد، 10 دانشیار، 35 استادیار، 16 معاون پژوهشی و 4 مدرس می‌باشد. غیر از آموزش کامپیوتر و فناوری‌های آموزشی، گروه‌های علوم تربیتی، آموزش هنرهای  زیبا  و آموزش علوم و ریاضی متوسطه به‌طور فعال به‌صورت روزانه فعالیت می‌کنند. گروه‌های آموزش ابتدایی، آموزش ویژه و آموزش زبان ترکی دانشجویان آموزش شبانه دارند. روش تدریس دانشجویان تحت نظر استادان مجرب بسیار مورد توجه قرار گرفته است. زبان آموزش برای تمامی برنامه‌ها ترکی است.

دانشکده هنرهای زیبا

دانشکده هنرهای زیبا  دانشگاه بولنت اجویت با تصمیم هیئت وزرا در سال 2008 تاسیس شد و گروه‌های نقاشی، طراحی گرافیک و مجسمه سازی با تصمیم کمیته اجرایی به این دانشکده در سال 2009 اضافه شدند. درحال حاضر 47 دانشجو در رشته نقاشی مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی 2010-2011 شروع به ثبت‌نام کرده‌اند.

دانشکده دریانوردی

ترکیه دارای منافع دریایی است که ناشی از موقعیت ژئوپلیتیکی این کشور است که بر مسیرهای زمینی و دریایی بین اروپا و آسیا تسلط دارد. دانشکده دریانوردی با عنوان دانشکده تجارت و مدیریت دریایی در سال 2005 در دانشگاه بولنت اجویت تاسیس شد.

3 گروه  در این دانشکده وجود دارد: گروه  مدیریت بازرگانی دریایی، گروه مهندسی حمل و نقل دریایی و گروه عملیات مهندسی دریایی. با این حال، تنها گروه مدیریت بازرگانی دریایی در این دانشکده فعالیت می‌کند.

این دانشکده در Eregli, Zonguldak واقع شده است که یک شهر ساحلی در غرب منطقه دریای سیاه ترکیه است. دانشجویان این فرصت را دارند که اطلاعاتی که از طریق دوره‌های آموزشی به‌دست می‌آورند، بهبود بخشیده و تمرین کنند. برنامه درسی بر اساس گرایش‌های مرتبط در ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و ترکیه است و درصورت لزوم متناسب با تغییرات اخیر به‌روز رسانی می‌شوند. فارغ‌التحصیلان می‌توانند به‌طور موثر در صنعت دریایی شرکت کرده و فرصت استخدام در عرصه‌های بین‌المللی را داشته باشند.

دوره کارشناسی در دانشگاه بولنت اجویت  شامل 4 سال تحصیلی و یک سال کلاس زبان خارجه اختیاری(انگلیسی) است. در طول 8 ترم عادی، دانشجویان باید در دروس اجباری و انتخابی مجموعا 130 واحد را با موفقیت بگذرانند.

این دانشکده چندین باشگاه اجتماعی دارد تا دانشجویان و کارکنان نه تنها مهارت‌های جدیدی مانند مدل سازی کشتی یا غواصی را کسب کنند، بلکه از کنسرت‌ها، نمایش‌های تئاتر، سفرهای میدانی و فعالیت‌های ورزشی نیز بهره‌مند شوند.

اهداف اصلی دانشکده دریانوردی کمک به منافع دریانوردی کشور از طریق ارائه آموزش به افرادی است که در دستگاه‌های اداری، مدیریتی و فنی موسسات دریایی ملی و بین‌المللی به عهده خواهند گرفت. برای اطلاعات بیشتر به beun.edu.tr مراجعه کنید.

دانشکده پزشکی

دانشگاه بولنت اجویت که در منطقه ساحل دریایی سیاه واقع شده است، درسال 1992 تاسیس شد. پس از تاسیس، اقدامات لازم برای ایجاد دانشکده پزشکی و بیمارستان عملی و تحقیقاتی در بدنه دانشگاه بر اساس نیازهای منطقه آغاز شد. دانشکده پزشکی در تاریخ 1992/3 تاسیس گشت.

دانشکده پزشکی در پردیس علوم بهداشتی و بیمارستان آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه بولنت اجویت در کیلومتر 8 بزرگراه Eregli در Esenkoy, Kozlu واقع شده‌اند. کار ساخت بیمارستان دانشگاه و دانشکده پزشکی در زمینی به مساحت 1154105 متر مربع در سال 1996 آغاز شده و در سال 2010 به پایان رسید.

به منظور رفع نیاز اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی، 28 دستیار پژوهشی در سال 1993 آموزش تخصصی خود در دانشگاه غازی آغاز کردند. با انتصاب ریاست دانشکده پزشکی، این دانشکده در دانشگاه بولنت اجویت فعالیت علمی خود را در ساختمان ریاست سابق دانشگاه در پردیس مرکزی آغاز کرد. بیمارستان عملی و تحقیقاتی با چندین بخش فعال نیز در اکتبر سال 2020 فعالیت خود را آغاز کرد.

با تصویب هیئت آموزش عالی، آموزش دانشجویی با 25 دانشجو در هر ترم و آموزش تخصصی در رشته پزشکی در چندین گروه با توجه به کیفیت آموزش در سال تحصیلی 2000-2001 آغاز شد. اعضای دانشگاهی که دوره‌های تخصصی خود را در اکتبر 2000 به پایان رساندند، به دانشکده پزشکی بازگشتند و در این میان، ساخت دو بلوک بیمارستان شامل کلینیک‌های سرپایی، آزمایشگاه و کلینیک 210 تختخوابی به پایان رسید. ظرفیت این بیمارستان از 70 تخت در سال 2000 به 527 تخت شامل 458 تخت عادی و 69 تخت مراقبت‌های ویژه در پایان سال 2009 افزایش یافت.

دانشکده داروسازی

دانشکده داروسازی دانشگاه بولنت اجویت در تاریخ 2012 تاسیس شد. این دانشکده اولین و تنها دانشکده داروسازی است که در غرب منطقه دریای سیاه واقع شده‌است.

رسالت این دانشگاه آموزش داروسازانی است که در بهبود سلامت عمومی مشارکت دارند، دارای ویژگی‌هایی برای برعهده گرفتن مسئولیت‌ها و وظایف موثر در هر مرحله از تحقیق و توسعه دارو، کمک به پیشرفت علم وو خدمت به دانش به دست آمده برای منافع و پردازش خدمات مربوط به سلامت عمومی است. چشم انداز این دانشکده، داشتن صلاحیت تایید شده در سطح جهانی و تربیت داروسازانی است که واجد شرایط خدمت در سطح بین‌المللی باشند و در ایجاد و به‌کارگیری استراتژی‌های آموزشی و تحقیقاتی مدرن، پیشرو باشند.

شهریه‌های بولنت اجویت

در ادامه شهریه برخی از رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه را به اختصار بیان می‌کنیم. لازم به ذکر است که این هزینه‌ها به اعزای هر سال تحصیلی هستند.

مدارک مورددنیاز ثبت نام بولنت اجویت

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه بولنت آجوییت

برای ثبت‌نام در دانشگاه بولنت اجویت باید مدارک خود را به زبان ترکی ترجمه کرده و اسکن مدارک خود را به وبسایت این دانشگاه به آدرس https://W3.beun.edu.tr ارسال کنید. مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام عبارتند از:

زندگی دانشجویی

دانشگاه بولنت اجویت در 11 پردیس مختلف امکانات زندگی دانشجویی را برای دانشجویان فراهم کرده است. در هر کدام از این پردیس‌ها کتابخانه وجود دارد و کتابخانه پردیس اصلی به مدت 24 ساعت و هفت روز هفته باز است. سایر کتابخانه‌ها از ساعت 8:30 صبح تا 17:30 عصر در روزهای هفته در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرند. این کتابخانه متشکل از کتاب‌ها، متون چاپی، منابع صوتی و تصویری و الکترونیکی است که بیشتر در زمینه‌های مهندسی مکانیک، معدن، زمین‌شناسی، هنر و علوم، برق، ساختمان، معماری، پزشکی، اقتصاد، تجارت، حسابداری، هنرهای  زیبا، موسیقی و زبان‌های خارجه است. در مجموع 61878 کتاب در کتابخانه دانشگاه بولنت اجویت وجود دارد که از این تعداد، 10274 کتاب به زبان‌های خارجه و 51604 کتاب به زبان ترکی است. همچنین 10669 نشریه ادواری وجود دارد که 9228 مورد به زبان ترکی و 1441 نشریه به زبان خارجه هستند.

امکان جستجو در این مجموعه از طریق OPAC در 24 ساعت شبانه روز برای دانشجویان فراهم شده است. همچنین امکان بهره‌مندی از مجموعه کتابخانه‌های سایر دانشگاه‌ها از طریق سامانه امانت بین‌المللی کتابخانه، وجود دارد. علاوه بر این، 36 پایگاه الکترونیکی از طریق صفحه وب کتابخانه قابل دسترسی است. یک شبکه کامپیوتری در تمام پردیس‌ها برای استفاده الکترونیکی از فهرست‌های کتابخانه و ارتقای امکانات آن در دسترس است. دسترسی به اینترنت در تمام طبقات کتابخانه اصلی وجود دارد.

امکانات دانشگاه بولنت اجویت

پردیس دیجیتال

برنامه درسی این دانشگاه دانشجویان را در فضایی به کمک رایانه آموزش می‌دهد که نه تنها شامل مواد آموزشی سنتی مانند فعالیت‌های کلاسی، درس و کتاب است، بلکه شامل آزمایشگاه‌ها، کتابچه‌های مطالعه و مواد مختلف می شود که از طریق کامپیوتر قابل ارائه هستند.

در پردیس اصلی شبکه‌ای با حدود 5000 متر فیبر نوری در 6 طبقه وجود دارد. با استفاده از این شبکه، سرعت اینترنت به 150 مگابایت بر ثانیه از طریق Ulakbim قابل دسترسی است. از آنجایی که دانشکده‌ها و مدارس فنی و حرفه‌ای، آزمایشگاه‌های کامپیوتر مختص خود را دارند، دانشجویان به کامپیوتر و اینترنت رایگان دسترسی دارند.

برنامه اتوماسیون دانشجویی دانشگاه بولنت اجویت تهیه شده توسط مرکز اتوماسیون داده‌ها، بر روی رایانه‌های پردیس اصلی و سایر دانشکده‌ها موجود است. این برنامه روند دسترسی به سوابق دانشجویان، به‌روز رسانی داده‌ها و تولید آمار دانشجویان را آسان می‌کند.

با کمک مرکز اتوماسیون داده، هیئت علمی می‌توانند نمرات هر دانشجو را در شبکه ثبت کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند در ابتدای هر ترم از طریق این شکبه در دوره‌های خود ثبت‌نام کنند. سرویس ایمیل کارآمد با تمدید میل سرور نیز برای کارکنان دانشگاه و دانشجویان ارائه می‌شود.

خدمات اجتماعی و فرهنگی

امکانات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با توجه به علایق و توانایی‌های دانشجویان سازماندهی می‌شود تا بتوانند اوقات فراغت خود را به نحو احسن سپری کنند. دانشجویان درحین ثبت نام با پرکردن یک فرم فعالیت‌هایی که مایلند در آن شرکت کنند را مشخص کرده و به نوبه خود فرصت‌های مرتبط با علایق و توانایی‌ها آن‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

به دانشجویان فرصت‌هایی برای شرکت در بازی‌های بسکتبال، والیبال، فوتبال، تکواندو و مسابقات جاده‌ای ارائه می‌شود. تیم‌های منتخب در مسابقات سالانه با سایر دانشگاه‌ها شرکت می‌کنند.

سرویس غذا

در پردیس اصلی و سایر پردیس‌های دانشگاه بولنت اجویت امکانات غذاخوری و آشپزی وجود دارد که غذاهای سالم و مغذی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. علاوه بر این، سالن‌های غذاخوری نیز وجود دارند که دانشجویان می‌توانند اوغات فراغت خود را در آن‌ها سپری کنند. سالن‌های غذاخوری از ساعت 8:30 صبح الی 23 غذا سرو می‌کنند.

تاسیسات ورزشی

پنج مرکز ورزشی، یازده زمین والیبال، زمین بسکتبال و مراکز روباز در پردیس اصلی و سایر پردیس‌ها برای استفاده دانشجویان در اوقات فراغت وجود دارد. یک مرکز تناسب اندام و استخر شنا نیز برای دانشجویان فراهم شده است. همچنین امکانات بیلیارد و تنیس روی میز در این مراکز ورزشی موجود است.

خدمات دانشگاه بولنت اجویت

TOMER (مرکز آموزش زبان ترکی)

TOMER، مرکز تحقیقات و کاربردهای زبان ترکی و زبان‌های خارجه، با هدف آموزش ترکی به دانشجویان خارجی در ترکیه و انجام تحقیقات درمورد زبان ترکی تاسیس شده است. این مرکز سال‌ها است که زبان ترکی را به دانشجویان خارجی که برای تحصیل یا زندگی به ترکیه می‌آیند آموزش می‌دهد. مراکز  TOMER که تعداد آن‌ها در سراسر شهرهای ترکیه در حال افزایش است، در فعالیت‌هایی مانند کتب درسی، دوره‌ها، سمینارها، مجلات، بازدیدهای میدانی مختلفی مشاکرت دارند. با چنین فعالیت‌هایی، TOMER با ارائه خدمات و انتظارات خود عملکرد مهمی را محقق کرده و نیازهای مورد نیاز در حوزه کاری خود را برآورده می‌کند. در TOMER، دوره‌های آمادگی ترکی توسط مربیان واجد شرایط در کلاس‌های 10-18 نفره تدریس می‌شود. این کلاس‌ها به طور ویژه برای آموزش با زبان مدرن طراحی شده و دانشجویان را قادر می‌سازند تا با مریبان خود تعامل یک به یک داشته باشند.

آزمون تومر دانشگاه بولنت آجوییت

در TOMER، آموزش زبان ترکی با رعایت چارچوب مشترک اروپایی انجام می‌شود. فرایند تدریس در شش سطح به نام‌های  A1, A2,B1,B2,C1,C2 سازماندهی می‌شود. در پایان هرسطح، چهار آزمون Listening، Speaking، Reading و Writing با هدف سنجش مهارت زبانی زبان‌آموزان برگزار می‌شود.

در این کلاس‌ها، آموزش زبان توسط تلویزیون، دی وی دی، پروژکتور و محتواهای صوتی و تصویری پشتیبانی می‌شود. به دانشجویانی که در مقاطع ابتدایی، متوسطه و پیشرفته شرکت کرده و این دوره‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند، توسط مدیریت TOMER گواهینامه اعطا می‌شود. گواهینامه‌های اعطا شده توسط TOMER توسط سازمان‌های دولتی و خصوصی معتبر تلقی می‌شود.

دفتر امور دانشجویی

معاونت دانشجویی یکی از واحدهای اصلی اداری دانشگاه می‌باشد و با همکاری معاونت دانشجویی در کلیه دانشکده‌ها به دانشجویان خدمت رسانی می‌کند. جمع‌آوری مدارک قانونی، انجام مراحل استخدام مرکز گزینش و تعیین تکلیف دانشجو، نگهداری سوابق تحصیلی، انجام فرایندهای فارغ‌التحصیلی، از وظایف دفتر مرکزی است.

معاونت دانشجویی دانشگاه بولنت اجویت کمک‌های اداری در راستای تحقق رسالت‌های دانشگاه در ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در سطوح ملی و بین‌المللی، انجام تحقیقات علمی و تامین علم، فناوری و ارزش‌های فرهنگی را وظیفه اصلی خود می‌داند. از این رو، دفتر مرکزی امور دانشجویی وظیفه مهمی را بر عهده دارد تا این دانشگاه را به یکی از برگزیده‌ترین دانشگاه‌ها با خدمات اداری، آموزشی و فناوری بالا در حوزه آموزش عالی ملی و بین‌المللی تبدیل کند.

بیمه

دانشجویانی که والدین آن‌ها شاغل هستند، تحت امنیت بهداشتی بیمه خانواده خود بوده و می‌توانند هرگونه خدمات بهداشتی را به‌صورت رایگان دریافت کنند.

کلیه هزینه‌های بهداشتی دانشجویان خارجی بهره‌مند از حمایت مالی دولت توسط واحد بهداشت، فرهنگ و ورزش‌ دانشگاه بولنت اجویت تامین می‌شود. توصیه می‌شود دانشجویان بین‌المللی یک بیمه درمانی معتبر صادر شده در کشورهای خود داشته باشند.

تحصیل در دانشگاه بولنت آجوییت

در دانشگاه بولنت اجوییت، هدف اصلی این است که دانشجویان خود را برای زندگی با استفاده از توانمند سازی با آموزش مدرن و به‌روز آماده کنند. با در نظر گرفتن مسئولیت خود در آماده‌سازی دانشجویان برای یک محیط رقابتی در آینده، نه تنها به دانش تئوری آن‌ها اهمیت می‌دهیم، بلکه ویژگی هایی را نیز در ایشان القا می‌کنیم که زندگی حرفه‌ای آن‌ها را نیز بهبود می‌بخشد. دانشگاه بولنت اجویت پذیرای دانشجویانی است که به اهمیت تحقیقات علمی و دانش با هدف ایجاد آینده‌ای روشن برای خود با گام‌های استوار ایمان دارند. در این مقاله به معرفی دانشگاه بولنت اجویت ترکیه پرداختیم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت این دانشگاه به آدرس W3.beun.edu.tr مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *