021-91305905

رتبه بین‌المللی۱۰۷۴۲
رتبه کشوری۱۷۸
رتبه هیئت علمی در سطح بین‌الملی۷۱۰۵
رتبه پژوهشی در سطح بین‌المللی۶۷۱۱

دانشگاه اوستیم تکنیک در سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرد. این دانشگاه که در شهر زیبای آنکارا واقع شده است توانسته در میان دیگر مؤسسات آموزشی این شهر به نامی شناخته شده تبدیل شود. اگرچه اوستیم تکنیک نسبت به بسیاری از دیگر دانشگاه‌ها در ترکیه تازه تأسیس به حساب می‌آید اما در همین سال‌ها توانسته پیشرفت قابل‌قبولی داشته باشد.

دانشگاه اوستیم تکنیک از جمله دانشگاه‌های خصوصی ترکیه به حساب می‌آید. اگرچه این دانشگاه تأیدیه وزارت علوم ایران را ندارد اما اخذ مدرک آن به شما امکان کار در ترکیه و بسیاری دیگر از کشورهای توسعه‌یافته جهان را می‌دهد.

موقعیت مکانی دانشگاه اوستیم تکنیک

دانشگاه اوستیم تکنیک در محله اوستیم و منطقه ینی محله آنکارا واقع شده است. آنکارا یکی از بزرگ‌ترین شهرها در ترکیه با بیش از ۵.۶ میلیون نفر جمعیت است. مکان‌های گردشگری فراوانی در این کلان شهر وجود دارد که هرساله صدها هزار گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. از جمله این جاذبه‌های می‌توان به موزه نقاشی، تئاتر روم باستان، شهربازی، پارک جنگلی، معبد آگوستوس و مراکز خرید مجلل اشاره کرد.

اوستیم تکنیک در یکی از مراکز تجاری و اداری اصلی انکارا قرار گرفته است که مرکز تجمع بسیاری از تجار، صاحبان کسب‌وکار و نخبگان جهان است. همین مسئله شرایط تحصیل در دانشکاه اوستیم تکنیک را بسیار مناسب تعاملالت اجتماعی مفید کرده است. علاوه بر این واقع شدن اوستیم تکنیک در این منطقه باعث شده است که دانشجویان به تمام وسایل حمل‌و‌نقل عمومی دسترسی داشته باشند و به راحتی به تمام نقاط شهر رفت‌و‌آمد کنند.

رنکینگ دانشگاه اوستیم تکنیک

اگرچه دانشگاه اوستیم تکنیک هنوز در میان دانشگاه‌های برتر ترکیه جایی ندارد اما رتبه نسبتا بالای هیئت علمی این دانشگاه نوید از آینده‌ای درخشان برای آن می‌دهد. به‌طور کلی سیاست‌های مدیریتی اوستیم تکنیک به گونه‌ای پیش می‌رود که همواره دانشجویان و اساتید را به فعالیت‌های عملی و تئوریک پژوهش محور تشویق می‌کند.

دانشکده های دانشگاه اوستیم تکنیک

دانشگاه اوستیم تکنیک شامل سه دانشکده معماری و طراحی، مهندسی و علوم اقتصادی و اداری می‌شود. این دانشکده ها همه‌گی در ساختمان اصلی دانشگاه قرار دارند. علاوه بر این‌ها اوستیم تکنیک دارای چندین مؤسسه آموزشی و مدرسه نیز هست.

معرفی رشته های دانشگاه اوستیم تکنیک

رشته های دانشگاه اوستیم تکنیک

دانشگاه اوستیم تکنیک در حال حاضر فضای نسبتا کوچکی دارد و دانشکده‌های آن ظرفیت چندان بالا نداند. بنابراین تعداد رشته‌هایی که در آن تدریس می شوند تنوع نسبتا پایینی دارند. جالب است بدانید که زبان اول اصلی برای آموزش در این دانشگاه انگلیسی است. در ادامه به تعدادی از رشته‌های این دانشگاه اشاره کرده‌ایم. دقت داشته باشید که تحصیل در این دانشگاه فقط در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان‌پذیر است.

آزمون های ورودی دانشگاه اوستیم تکنیک

اخذ پذیرش از دانشگاه اوستیم تکنیک را‌ه‌های گوناگونی دارد. به صورتی که می‌توانید برای ورود به این دانشگاه خصوصی در یکی از آزمون‌های مورد تأیید این دانشگاه شرکت کرده و یا نمرات دوران تحصیل خود را ارائه کنید. نکته حائز اهمیت این است شرط ورود افراد با ملیت‌های مختلف در آن کمی متفاوت است. برای مثال داوطلبان ایرانی باید دارای معدل دیپلم یا پیش‌دانشگاهی حداقل ۱۳ باشند.

همانطور که اشاره شد از دو طریق می‌توان برای اخذ پذیرش تحصیلی در این دانشگاه اقدام کرد. در صورتی که نمرات تحصیلی خود را معیار قرار دهید نیازی به شرکت در آزمون نیست. اما اگر نمرات پایینی در دوران تحصیل کسب کرده‌اید می‌توانید با شرکت در یکی از آزمون‌های ورودی مورد تأییذ این دانشگاه برای اخذ پذیرش از آن اقدام کنید. آزمون‌های مورد تأیید دانشگاه اوستیم تکنیک شامل SAT و GCE می‌شود.

شهریه رشته های دانشگاه اوستیم تکنیک

شهریه رشته‌های دانشکاه اوستیم تکنیک بسته به دانشکده‌ای است که در آن به تحصیل می‌پردازید. به صورتی که باید برای تحصیل در هر یک از رشته‌های دانشکده مهندسی سالیانه ۱۵ هزار دلار پرداخت کنید. برای تحصیل در دانشکده‌های معماری و طراحی و علوم اقتصادی و اداری نیز باید ۷۵۰۰ دلار در سال بپردازید. دانشجویان ملزم هستند که حداقل نصف شهریه را در ابتدای ترم یک پرداخته و مابقی مبلغ را در ابتدای ترم دو بپردازند. این مبلغ در تمام طول تحصیل فرد ثابت خواهد ماند.

شرایط تحصیل در دانشگاه اوستیم تکنیک با بورسیه نیز فراهم شده است. این بورسیه شامل دانشحویان تمام کشورها می‌شود و بسته به شایستگی‌های فرد ۲۵، ۵۰ یا ۷۵ درصد از مبلغ شهریه کاسته می‌کاهد.

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه اوستیم تکنیک

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه اوستیم تکنیک

ثبت‌نام در دانشگاه اوستیم تکنیک دو مرحله دارد. در مرحله اول باید به وبسایت رسمی این دانشگاه مراجعه کرده و با پر کردن فرم ثبت‌نام اولین بخش مرحله اول را پشت سر بگذارید. سپس نیاز است که مدارک ذیل را در سایت آپلود کرده و یا به صورت حضوری به دانشگاه تحویل دهید. در صورت تأیید این مرحله باید برای ثبت‌نام در مرحله دوم و نهایی اقدام کنید.

امکانات دانشگاه اوستیم تکنیک

امکانات متنوع شرایط تحصیل در دانشگاه اوستیم تکنیک را بسیار مطلوب کرده‌اند. از جمله این امکانات می‌توان به آزمایش‌گاه‌ها و کارگاه‌های مجهز، کتابخانه و کافه‌تریا اشاره کرد. اوستیم تکنیک برای افزایش تعاملات دانشجویی چندین کانون علمی و فرهنگی در دانشگاه دایر کرده است که شرایط پیشرفت و کسب تجربه دانشجویان را بسیار ارتقاء می‌دهد

از طرفی قرارگیری اوستیم تکنیک در میان هزاران شرکت دولتی و خصوصی که بسیاری از آن‌ها با این دانشگاه تعامل مستقیم دارند می‌تواند محیط بسیار مناسبی را برای کارآکوزی و کسب تجربه دانشجویان فراهم کند.

یکی دیگر از امکانات مهم دانشگاه اوستیم تکنیک می‌توان به خوابگاه‌های استیجاری آن اشاره کرد که در نزدیکی دانشگاه قرار دارند. سکونت در این خوابگاه‌ها هزینه‌ای به مراتب کم‌تر از اجاره خانه‌ در آنکارا خواهد داشت.

برنامه تبادل دانشگاه اوستیم تکنیک

برنامه های تبادل دانشگاه اوستیم تکنیک

دانشگاه اوستیم تکنیک در برنامه تبادلی اراسموس پلاس مشارکت دارد. این برنامه به دانشجویان‌، اساتید و کارکنان این دانشگاه امکان تجربه حضور موقت در دانشگاه‌های اروپا و امریکا را می‌دهد. از طرفی افراد مختلفی از دانشگاه‌های سراسر جهان به آوستیم تکنیک می‌آیند و می‌توان با آن‌ها به تبادل فرهنگی پرداخت.

سخن پایانی

دانشگاه اوستیم تکنیک از سال ۲۰۱۷ تا به حال روندی صعودی در شاخص‌های کیفی آموزش داشته است. بنابراین می‌توان گفت که با ورود به این دانشگاه می‌توانید پیشرفتی هرروزه را تجربه کنید و علاوه بر ارتقاء دانش خود، شاهد ارتقاء سطح دانش عمومی دانشگاه باشید.

اگرچه اوستیم تکنیک در حال حاضر مقطع دکتری را پوشش نمی‌دهد اما ممکن است در آینده نزدیک این مقطع را نیز به آموزش خود اضافه کند. می‌توان اوستیم تکنیک را دانشگاهی برای تحصیل در ترکیه به حساب آورد که افق‌ها پیش روی فراوانی را در اختیار دانشجویان می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *