021-91305905

شرایط ثبت نام آزمون تومر

ثبت نام آزمون تومر

فهرست مطالب

ثبت نام آزمون تومر می تواند شروع راه شما برای اقامت در ترکیه باشد. TOMER مخفف عبارت Turkce Ogretim Merkezi به معنی مرکز آموزش ترکیه است. این آزمون در راستای سنجش مهارت های زبان ترکی متقاضیان تحصیل، کار و یا شهروندی در این کشور، برگزار می شود. در حال حاضر 11 شعبه در 7 شهر بزرگ ترکیه برای برگزاری این آزمون وجود دارد که سالانه مهارت زبانی حدود 55000 متقاضی را بررسی می کند. هدف اصلی مرکز TOMER، آموزش زبان ترکی به مهاجران است؛ بنابراین افرادی که مایل به تحصیل یا کار در این کشور هستند باید حتما از این آزمون نمره خوبی کسب کنند. برای آشنایی بیشتر با شرایط و جزئیات ثبت نام آزمون تومر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آزمون تومر چیست؟

ثبت نام آزمون تومر

قبل از اینکه بخواهید برای ثبت نام آزمون تومر اقدام کنید، بهتر است اطلاعات خود را در مورد این امتحان افزایش دهید.

تومر یکی از مهم ترین پیش نیاز های ورود به دانشگاه های ترکیه برای افرادی است که قصد دارند به زبان ترکی تحصیلات خود را ادامه دهند. این آزمون تحت نظارت دانشگاه آنکارا و به صورت هفتگی برگزار می شود. برای ورود به دانشگاه های ترکیه باید حداقل نمره 60 را در این آزمون دریافت کنید.

آزمون TOMER معمولا 240 سوال دارد که برای موفقیت در آن باید حداقل به 100 سوال پاسخ درست بدهید. نتیجه این تست معمولا ظرف 3 تا 15 روز بعد از برگزاری، اعلام می شود.

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، هدف اصلی آزمون تومر، سنجش میزان مهارت زبان ترکی متقاضیان تحصیل یا کار در ترکیه است. افراد شرکت کننده در این آزمون بعد از قبولی باید 800 ساعت آموزش را پشت سر بگذارند تا بتوانند مدرک زبان ترکی خود را دریافت کنند.

انواع مدرک تومر

به طور کلی با ثبت نام آزمون تومر می توانید دو مدرک diploma و Sertifika را دریافت کنید. برای دریافت مدرک diploma متقاضی باید حداقل نمره C1 را در این آزمون کسب کند. با استفاده از این مدرک متقاضیان می توانند در بهترین رشته ها همچون رشته های پزشکی و داروسازی تحصیل کنند. افرادی که قصد دارند در ترکیه کار کنند نیز باید در سطح C2 قبول شوند. اعتبار مدرک diploma همیشگی است.

مدرک دیگری که می توانید با شرکت در آزمون تومر کسب کنید، Sertifika است. این مدرک دو سطح مبتدی و متوسط دارد که اعتبار سطح متوسط آن 6 ماه و سطح مبتدی آن 2 سال است. برای گرفتن Sertifika مبتدی، دانش زبانی متقاضی باید در حد B2 و برای مدرک متوسط باید حداقل در سطح B1 باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون تومر چیست؟

مدارک

ثبت نام در هر آزمونی به مدارک خاصی احتیاج دارد. ثبت نام آزمون تومر نیز از این قانون مستثنی نیست و شما باید قبل از ثبت نام مدارک زیر را آماده کنید:

  • دو قطعه عکس پرسنلی
  • مدارک شناسایی مانند شناسنامه و گذرنامه
  • فیش پرداخت هزینه آزمون

هنگام ثبت نام باید مشخصات شخصی خود را در فرم مربوطه وارد کنید و مدارک خواسته شده را به صورت پیوست ارسال نمایید.

هزینه آزمون TOMER چقدر است؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که متقاضیان ثبت نام آزمون تومر می پرسند، هزینه شرکت در آن است. هزینه این آزمون می تواند با توجه به نظر تنظیم کننده متفاوت باشد. در صورتی که متقاضی بخواهد بعد از شرکت در آزمون، مدرک diploma را دریافت کند باید 3000 لیر دیگر نیز پرداخت نماید و برای دریافت certificate باید حدود 2000 لیر بپردازد.

هزینه تحصیل در کلاس های تومر از 750 تا 3600 لیر با توجه به ساعات کلاس در هر ترم، متغیر است؛ ولی به طور کلی هزینه نهایی شرکت در کلاس های تومر مبلغی بین 14 تا 20 هزار لیر خواهد بود.

سطوح مختلف آزمون تومر در ترکیه

ثبت نام آزمون تومر

نکته دیگری که هنگام ثبت نام آزمون تومر باید به آن توجه کنید، سطوح مختلف این مدرک است. آزمون تومر به طور کلی 6 سطح متفاوت دارد که به شرح زیر است:

  • سطح A1: در این سطح توانایی متقاضی با پاسخ دادن به سؤالات بسیار ساده مورد سنجش قرار می گیرد و حداقل امتیاز آن 50 است. ابتدایی ترین و ساده ترین سوالات در سطح A1 مورد بررسی قرار می گیرند.
  • سطح A2: در سطح A2 مهارت پایه زبان ترکی متقاضی مورد ارزیابی قرار می گیرد و حداقل نمره قبولی در آن بین 50 تا 59 است. در این سطح، متقاضی باید توانایی صحبت کردن در مورد خود را داشته باشد.
  • سطح B1: افرادی که آشنایی متوسطی با زبان ترکی داشته باشند، می توانند تا حدی کار های روزمره و شخصی خود را انجام دهند و در صورت نیاز با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنند. این سطح از دانش زبان ترکی سطح B1 است و متقاضی باید بین 60 تا 65 امتیاز بگیرد.
  • سطح B2: در این سطح، متقاضی دانش خوب و معقولی نسبت به زبان ترکی دارد و می تواند در شرایط سخت تر ارتباط برقرار کند. امتیاز متقاضی برای قبولی در این سطح باید حداقل بین 66 تا 70 باشد. معمولا از متقاضیان سطح 1B و B2 می خواهند موقعیت های مختلف را مدیریت کنند.
  • سطح C1: داوطلبانی که دانش خوبی از زبان ترکی دارند و می توانند در موارد غیر منتظره نیز به راحتی ارتباط برقرار کنند، در این سطح قرار می گیرند. برای گرفتن مدرک C1 باید حداقل نمره 71 تا 100 را دریافت کنید.
  • سطح C2: بالا ترین سطح در زبان ترکی C2 است. افراد مسلط به آن می توانند درست مانند یک فرد ترک زبان صحبت کنند.

برای تحصیل در رشته های پزشکی و رشته داروسازی به زبان ترکی باید حتما در سطح C1 و یا C2 باشید.

جمع بندی

همانطور که گفته شد هدف اصلی ثبت نام آزمون تومر سنجش میزان دانش زبان ترکی متقاضیان تحصیل و کار در این کشور است. حتی مهاجرانی که قصد دریافت شهروندی ترکیه را دارند باید در این آزمون شرکت کنند و نمره قابل قبولی کسب نمایند. به عبارت دیگر برای تحصیل، کار و یا زندگی در این کشور باید دانش زبان ترکی خود را بالا ببرید تا بتوانید با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید. در این آزمون مهارت های مختلفی چون صحبت کردن، خواندن و نوشتن شما به زبان ترکی مورد سنجش قرار می گیرد.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.