021-91305905

تحصیل در رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه + آینده شغلی

تحصیل-در-رشته-علوم-سیاسی-و-روابط-بین_الملل-در-ترکیه

فهرست مطالب

هدف از تحصیل در رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه، آموزش متخصصانی است که بتوانند شبکه روابط معاصر را از چارچوب مفهومی تفسیر کنند و تحولات جاری را دنبال کنند. هدف آموزش رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه‌های ترکیه، آموزش افرادی است که از دنیا آگاهی دارند، زبان‌های بین‌المللی را می‌دانند، تفکر تحلیلی اتخاذ می‌کنند، خود را به طور مستمر تجدید می‌کنند، ابتکار عمل دارند، به ارزش‌های اخلاقی احترام می‌گذراند و تمایل به مشارکت دارند. رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل با هدف ارائه توانایی به دانشجویان، برای ارزیابی روابط جهانی از منظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و درک رابطه بین این مفاهیم است. در این مقاله به بررسی تحصیل علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه خواهیم پرداخت.

تحصیل علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه

علوم سیاسی و روابط بین‌الملل شاخه‌ای از علوم اجتماعی است که هر شکلی از روابط سیاسی و روابط بین‌المللی را بررسی می‌کند. این رشته تحصیلی به مطالعه نظام‌های حکومتی، تاریخ سیاسی، فرایندها و نظریه‌ها، سیاست و دولت، روابط بین‌الملل و… می‌پردازد. تحصیل در رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه یکی از فرصت‌های آموزشی بی‌نظیر برای دانشجویان است. دانشگاه‌های ترکیه به دنبال ارتقاء کیفیت برنامه‌های آموزشی برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی هستند. این دانشگاه‌ها همچنین از تمام توانایی خود برای تأمین نیازهای دانشگاه در زمینه سیاست و روابط بین‌الملل استفاده می‌کنند تا از برتری دانشجویان در زمینه‌های آموزش و حرفه‌ای اطمینان حاصل کنند.

رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه‌های ترکیه در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌شود که شامل دوره ۴ساله کارشناسی، دوره ۲ساله کارشناسی ارشد و دوره 3 الی 5 ساله دکتری است.

از جمله مهم‌ترین مزایای تحصیل علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کادر آموزشی باتجربه و با مهارت بالا
  • تعامل فرهنگی و اجتماعی با دانشجویان بین‌المللی در ترکیه
  • برنامه‌های پویا و سازگار با تغییرات و تحولات اخیر در زمینه‌های سیاسی و روابط بین‌الملل
  • آموزش حرفه‌ای با تکنیک‌های دانش چندرشته‌ای
  • امکان تحصیل علوم سیاسی و روابط بین‌الملل به زبان انگلیسی
  • رویکرد آموزشی مدرن که تئوری، عمل و تحقیق را ترکیب می‌کند

تحصیل در مقطع کارشناسی رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه 4 سال به طول می‌انجامد. درصورتی که دانشجو در حین تحصیل در این رشته مدرک زبان (ترکی، انگلیسی) دریافت نکرده باشد، این دوره به یک سال دیگر که به‌عنوان دوره آمادگی زبان شناخته می‌شود، تمدید می‌شود.

شرایط-تحصیل-علوم-سیاسی-و-روابط-بین-الملل-در-ترکیه

شرایط تحصیل علوم سیاسی و روابط بین الملل در ترکیه

همان‌طور که می‌دانید، پذیرش در دانشگاه‌های دولتی ترکیه مشروط به شرکت در آزمون‌های ورودی و کسب نمره مورد قبول دانشگاه موردنظر است. به‌طورکلی 2 آزمون ورودی برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه وجود دارد. آزمون YOS و آزمون SAT که دانشجویان بر اساس دانشگاه موردنظر خود در آن‌ها شرکت می‌کنند. در ادامه به معرفی این دو آزمون خواهیم پرداخت.

آزمون SAT

آزمون SAT یک آزمون بین‌المللی است که در اکثر کشورهای دنیا در بین کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی دارند، برگزار می‌شود. این آزمون به دو قسمت تقسیم می‌شود که آزمون اول شامل دروس ریاضی و زبان است و آزمون دوم شامل دروسی مانند شیمی، فیزیک، زیست و… است. این آزمون 4 بار در سال در ماه‌های اکتبر، دسامبر، مارس و می، برگزار می‌شود. آزمون SAT  1600 امتیاز دارد که 800 امتیاز آن برای درس ریاضی و 800 امتیاز آن مربوط به زبان است.

آزمون YOS

آزمون YOS  مشابه آزمون کنکور ایران است و برای قبولی در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه  یک‌بار در سال برگزار می‌شود. این آزمون شامل سؤالات هوش، ریاضی، هندسه و… است. معمولاً آزمون ورودی یک دانشگاه مورد پذیرش چند دانشگاه دیگر نیز خواهد بود. این آزمون به زبان ترکی و انگلیسی برگزار می‌شود و افراد می‌توانند باتوجه ‌به زبانی که به آن تسلط دارند به سؤالات پاسخ دهند. زمان برگزاری آزمون YOS به هر دانشگاه بستگی دارد و توسط هر دانشگاه به صورت مجزا برگزار می‌شود.

باتوجه‌ به اینکه دانشگاه‌های ترکیه رشته‌های مختلف را به زبان‌های ترکی و انگلیسی ارائه می‌دهند، ارائه مدرک زبان متناسب با زبان رشته موردنظر برای دانشجویان الزامی است. دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان ترکی دارند باید مدرک زبان ترکی (TOMER) و دانشجویانی که می‌خواهند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، باید مدرک زبان انگلیسی (IELTS) یا (TOEFL) ارائه دهند.

برخی از دانشگاه‌های خصوصی و دولتی ترکیه ممکن است شروط خاصی مانند شرط معدل را نیز برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در نظر بگیرند.

شرایط-تحصیل-در-رشته-علوم-سیاسی

در دانشگاه‌های خصوصی شرایط تحصیل در رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، ارائه مدرک دیپلم متوسطه با حداقل معدل 50 درصد و مدرک مهارت زبان است. برخی از دانشگاه‌های ترکیه معدل مشخصی را برای شرط پذیرش دانشجویان مشخص می‌کنند؛ بااین‌حال، برخی از دانشگاه‌ها برای درخواست بورسیه به معدل بالا نیاز دارند.

مدارک لازم برای درخواست پذیرش، بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه موردنظر ممکن است متفاوت باشد. مدارک کلی برای درخواست پذیرش تحصیل علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه عبارت‌اند از:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • سوابق تحصیلی
  • نمرات آزمون ورودی
  • گواهی تمکن مالی
  • توصیه‌نامه
  • رزومه
  • مدرک مهارت زبان
  • انگیزه نامه

مطالعه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه، مستلزم داشتن مهارت‌های کار گروهی، مهارت‌های ارتباطی، مدیریت زمان، اخلاق حرفه‌ای و تفکر اقتصادی است. علاوه بر این، داشتن تجربه کاری در زمینه کاری و برخی مهارت‌های مدیریتی برای تحصیل در این رشته پیشنهاد می‌شود.

دانشگاه‌های ترکیه که برنامه‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل را ارائه می‌دهند، این اطمینان را به دانشجویان می‌دهند که دانشجو در پایان تحصیلات خود می‌تواند مفاهیم نظری را به ‌درستی درک کرده و به کار گیرد و مسیر آموزشی را برای تضمین نتایج و خروجی‌های عالی تسهیل نمایند.

بهترین دانشگاه برای تحصیل علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه

دانشگاه‌های خصوصی و دولتی زیادی در ترکیه، رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل را ارائه می‌دهند. از جمله بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحصیل-علوم-سیاسی-و-روابط-بین‌الملل-در-ترکیه-به-زبان-انگلیسی

تحصیل علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه به زبان انگلیسی

بسیاری از دانشگاه‌های کشور ترکیه رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل را به زبان ترکی ارائه می‌دهند. از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه تحصیل در رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه

هزینه تحصیل علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون‌به‌صرفه است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه بستگی دارد.  معمولاً هزینه تحصیل علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه از 3 الی 9 هزار دلار متغیر است. هزینه تحصیل در رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه از 2000 الی 8000 برآورد می‌شود.

آینده شغلی تحصیل علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه

فارغ‌التحصیلان رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه عموماً در وزارت خارجه، وزارت امور داخلی و سایر سازمان‌های دولتی مشابه، سازمان‌های بین‌المللی و… استخدام می‌شوند. متوسط درآمد یک فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در کشور ترکیه 15300 لیر در ماه برآورد می‌شود.

تحصیل-در-رشته-علوم-سیاسی-و-روابط-بین‌الملل-در-ترکیه

تحصیل در رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه

تحصیل علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه به دانشجویان کمک می‌کند تا بر اساس درک خود از پویایی‌های اجتماعی و همچنین روابط بین‌المللی نمایندگان مردم باشند. در طول تحصیل در این رشته، دانشجویان درمورد نحوه مدیریت و توزیع قدرت سیاسی، نحوه عملکرد دولت‌ها، نحوه ایجاد و تغییر قوانین آموزش خواهند یافت. رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل یکی از رشته‌های خاص در دانشگاه‌های ترکیه است که طرف‌داران خود را دارد. در این مقاله به معرفی رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در ترکیه پرداختیم. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید از شما متشکریم.

کلمه کلیدی: تحصیل علوم سیاسی و روابط بین‌الملل

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.