021-91305905

تحصیل در استانبول

تحصیل در استانبول

فهرست مطالب

تحصیل در استانبول می‌تواند فرصت‌های شغلی و تحصیل فراوانی را به ارمغان آورد. استانبول، شهری با ۱۵ میلیون نفر جمعیت توانسته به‌عنوان یکی از زیباترین، امن‌ترین و علمی‌ترین شهرهای ترکیه لقب گیرد.

استانبول شهری است که از دیرباز به‌عنوان مرکز اصلی مبادلات فرهنگی ترکیه به حساب می‌آمده است. این کلان‌شهر مانند پلی میان آسیا و اروپا این دو قاره را به یکدیگر متصل کرده است. این اتصال صرفا به صورت فیزیکی صورت نگرفته است و مراودات فرهنگی و علمی این دو قاره سال‌ها است که در این شهر رونق دارد.

شرایط تحصیل در استانبول به گونه‌ای است که آن را بیش از سایر شهرهای ترکیه مناسب دانشجویان بین‌المللی کرده است. یکی از دلایل آن انعطاف و درک فرهنگی مردم بومی این منطقه است. درکی که به زندگی و تحصیل بهتر دانشجویان خارجی در ترکیه کمک شایانی می‌کند.

تحصیل در استانبول، تحصیل در قلب ترکیه

می‌توان از تحصیل در استانبول به‌عنوان تحصیل در قلب ترکیه یاد کرد. دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود این کلان‌شهر را قلب ترکیه به حساب آوریم. استانبول سال‌ها است که یکی از قطب‌های اصلی جذب گردشگر و مهاجر در ترکیه است. بسیاری از چهره‌های شناخته شده ترکیه و دنیا به این شهر رفت‌وآمد دارند و تعدادی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه در استانبول واقع شده‌اند.

مراودات فرهنگی، تجاری و اقتصادی مردم استانبول با مردم سراسر جهان و به‌ویژه اروپاییان استانداردهای زندگی در این شهر را به زندگی در برترین کشورهای دنیا نزدیک کرده است. در نتیجه سطح آموزش در دانشگاه‌های این شهر نیز به برترین‌های دنیا بسیار نزدیک است.

تحصیل در استانبول و هزینه‌ های زندگی

برای تحصیل در استانبول باید انتظار بالاترین هزینه‌ها نسبت به دیگر شهرهای ترکیه را داشته باشید. اگرچه با انجام کارهای دانشجویی می‌توان هزینه تحصیل در استانبول را تا حد زیادی پوشش داد.

در صورتی که سرای دانشجویی ارزان در اختیار افراد قرار نگیرد بیشترین هزینه‌‌‌ی زندگی در استانبول مربوط به اجاره‌بهای خانه خواهد بود. در صورتی که واحدی تک خوابه در مرکز شهر اجاره کنید باید در ماه مبلغی در حدود ۱۵ هزار لیر بپردازید. اگر این واحد دور از مرکز شهر باشد هزینه به ۱۰ هزار لیر تقلیل خواهد یافت.

یک وعده غذا در رستوران ارزان استانبول حدود ۱۵۰ لیر هزینه خواهد داشت. بهای یک لیتر شیر در استانبول ۲۵ لیر و بهای یک قرص نان ۱۲ لیر است. هر کیلو برنج در این شهر به‌طور میانگین ۴۵ لیر قیمت دارد. هزینه تحصیل در استانبول بستگی به دانشگاهی دارد که در آن به تحصیل خواهید پرداخت.

تحصیل در بهترین دانشگاه های ترکیه

برترین دانشگاه ها برای تحصیل در استانبول

در صورتی که قصد تحصیل در استانبول را داشته باشید باید بدانید که تعدادی از برترین دانشگاه‌های ترکیه در این شهر واقع شده‌اند. دانشگاه استانبول که در سال ۲۰۲۳ در جایگاه برترین دانشگاه ترکیه قرار گرفته است در همین شهر واقع شده است. در ادامه ۷ دانشگاه برتر ترکیه را معرفی کرده‌ایم.

تحصیل در دانشگاه استانبول

تحصیل در استانبول در بهترین دانشگاه ترکیه امکان‌پذیر است. دانشگاه استانبول ۳۵ هزار دانشجویی را در خود جای داده است که همواره برای ارتقاء سطح علمی این دانشگاه تلاش می‌کنند. تنها نقطه ضعف دانشگاه استانبول تک زبانه بودن آن است. دروس در دانشگاه استانبول فقط به زبان ترکی ارائه می‌شوند.

دانشجویان دانشگاه استانبول در طی سالیان با انتشار حدود ۳۵ هزار مقاله معتبر جایگاه علمی این دانشگاه را به برترین در ترکیه رسانده‌اند. دانشگاه استانبول توانسنته رتبه ۶۵ در آسیا و ۴۶۵ در دنیا را از آن خود کند. برترین حوزه آموزشی در این دانشگاه حوزه علوم پزشکی و پس از آن مهندسی است.

تحصیل در دانشگاه فنی استانبول

تحصیل در استانبول می‌تواند در یکی از بهترین دانشگاه‌های فنی در ترکیه صورت گیرد. دانشگاه فنی استانبول در جایگاه دوم استانبول، ۵ در ترکیه، ۱۰۹ در آسیا و ۶۴۵ در دنیا قرار دارد. این دانشگاه ۱۵ هزار دانشجو را در خود جای داده است  که می‌توانند در تمام رشته‌ها به زبان ترکی و در برخی رشته‌ها به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

دانشگاه فنی استانبول در رشته‌های مهندسی بهترین عملکرد علمی را داشته است و مهندسی راه  و ساختمان نیز برترین رشته این دانشگاه بوده است. امکان تحصیل تا مقطع دکتری در دانشگاه فنی استانبول وجود دارد.

تحصیل در استانبول در دانشگاه بغازیچی

امکان تحصیل به زبان ترکی در دانشگاه بغازیچی وجود ندارد و تنها زبان آموزشی در این دانشکاه انگلیسی است. در صورتی که می‌خواهید از تحصیل در استانبول برای تحصیل در حوزه مهندسی استفاده کنید دانشکاه بغازیچی یکی از بهترین انتخاب‌های تحصیلی برای شما است. اگرچه این دانشگاه به‌جز رشته‌های حوزه پزشکی اکثر رشته‌های دیگر را ارائه می‌کند اما بیش از هر چیز در رشته‌های حوزه مهندسی شهرت دارد. برترین رشته در این دانشگاه از لحاظ پژوهشی زبان‌شناسی رایانشی است.

دانشگاه بغازیچی دارای رتبه ۳ در استانبول، ۶ در ترکیه، ۱۳۲ در آسیا و ۷۲۲ در دنیا است. تعداد دانشجویانی که هر سال در این دانشگاه به تحصیل می‌پردازند حدود ۴ هزار نفر است که می‌توانند در بسیاری از رشته‌ها تا مقطع دکتری در همین دانشگاه ادامه تحصیل دهند. تا به حال حدود ۱۱ هزار مقاله از این دانشگاه منتشر شده است.

دانشگاه مرمره

دانشگاه مرمره برای تحصیل در استانبول

در صورتی که تمایل به تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی را داشته باشید دانشگاه مرمره می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های پیش رو برای تحصیل در استانبول باشد. این دانشگاه تقریبا تمام رشته‌ها را در دانشکده‌های خود ارائه می‌کند اما بیش از هر چیز در حوزه علوم پزشکی عملکرد خوبی داشته است.

دانشگاه مرمره از لحاظ علمی در جایگاه ۴ استانبول، ۱۱ ترکیه، ۲۰۹ آسیا و ۹۳۱ دنیا قرار دارد. برترین حوزه علمی این دانشگاه جراحی مغز و اعصاب بوده است. عده‌ای از ۱۴ هزار دانشجوی این دانشگاه به زبان انگلیسی و عده‌ای به زبان ترکی تحصیل می‌کنند.

 دانشگاه کوچ و تحصیل در استانبول

دانشگاه کوچ از جمله دانشگاه‌های خصوصی در ترکیه است و هزینه تحصیل در استانبول را بسیار بالا خواهد برد. به‌طوری که هزینه تحصیل در دوره کارشناسی این دانشگاه در رشته‌های مختلف به‌طور میانگین مبلغی ۲۲ هزار دلاری خواهد بود. به هر حال به نسبت هزینه بالای تحصیل در این دانشگاه سطح آموزش بالایی دریافت خواهید کید.

دانشگاه کوچ دارای رتبه  ۵ در استانبول، ۱۴ در ترکیه، ۲۸۲ در آسیا و ۱۱۴۹ در دنیا است. برترین حوزه‌های آموزشی در این دانشگاه به ترتیب علوم پزشکی، مهندسی و فیزیک هستند. در طی سالیان ۹ هزار مقاله از این دانشگاه منتشر شده است.

دانشگاه فنی ییلدیز برای تحصیل در استانبول

شرایط تحصیل در استانبول گزینه‌های بسیاری را در اختیار داوطلبان می‌گذارد. در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاهی فنی را دارید و به هر دلیلی نتوانسته‌اید در دانشگاه فنی استانبول پذیرش بگیرید می‌توانید روی تحصیل در دانشگاه فنی ییلدیز حساب کنید.

دانشگاه فنی ییلدیز ششمین دانشگاه برتر استانبول و پانزدهین دانشگاه برتر در ترکیه است. این دانشگاه دارای رتبه ۲۹۹ در آسیا و ۱۱۹۳ در دنیا است. برترین رشته‌های تحصیل در این دانشگاه رشته‌های حوزه مهندسی شیمی و فیزیک هستند. یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در ترکیه و بسیاری از کشورهای اروپایی مهندسی خودرو است که در این دانشکاه برترین رشته به حساب می‌آید.

تحصیل در استانبول و دانشگاه سابانجی

دانشگاه سابانجی نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقه مندان به مهندسی و تحصیل در استانبول است. این دانشکاه در حوزه مهندسی و به خصوص مهندسی کامپیوتر عملکرد بسیار خوبی داشته است و به هفتمین دانشگاه برتر در استانبول تبدیل شده است.

این دانشگاه خصوصی در جایگاه علمی ۱۷ در ترکیه، ۳۳۵ در آسیا و ۱۲۶۶ در دنیا قرار دارد. هزینه تحصیل در دوره کارشناسی این دانشگاه به‌طور میانگین ۱۶ هزار دلار است که مبلغ قابل توجهی است. تا به حال حدود ۶ هزار مقاله از این دانشگاه منتشر شده است.

تحصیل در استانبول

شرایط تحصیل در استانبول، متنوع و جذاب

در صورتی که تحصیل در استانبول را مد نظر قرار داده باشید انتخاب‌های بسیار گسترده‌ای خواهید داشت. این شهر بیش از ۵۰ دانشگاه دارد که فقط برترین‌های آن در این مطلب معرفی شدند و به هر حال دیگر گزینه‌های تحصیلی در این شهر نیز ارزش علمی نسبتا خوبی دارند.

در آخر می‌توان گفت که تحصیل در استانبول می‌تواند بهترین گزینه انتخابی برای تحصیل در ترکیه باشد. اگرچه بسیاری از شهرها در این کشور اروپایی تعدادی از برترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده‌اند اما همانطور که اشاره شد دانشگاه استانبول برترین دانشگاه در ترکیه است. از طرفی مزیت‌های فراوان زندگی در این شهر در ابتدا مورد اشاره قرار گرفت. بنابراین در صورت امکان تحصیل در این شهر را در الویت قرار دهید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.