021-91305905

تحصیل در آنکارا

تحصیل ذر آنکارا

فهرست مطالب

آنکارا پایتخت ترکیه واقع در شمال غرب کشور ترکیه با داشتن آب‌وهوایی دلنشین و دل‌انگیز؛ همچنین امکانات تحصیلی فوق‌العاده محیط مناسبی برای تحصیل و کار در ترکیه را برای دانشجویان بومی و بین‌المللی فراهم می‌کند. شرایط تحصیل در آنکارا به شما این فرصت را خواهد داد با معتبرترین افراد، شرکت‌ها و مؤسسات در ارتباط باشید و روابط اجتماعی خود را گسترش دهید. از طرفی آنکارا هر ساله یکی از بالاترین آمار جذب توریست در ترکیه را دارد.

همه چیز در رابطه با آنکارا

آنکارا شهری با بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت است. این جمعیت از سراسر نقاط ترکیه در این شهر جمع شده‌اند تا از فرصت‌های زندگی در پایتخت بهره‌مند شوند؛ بنابراین با تحصیل در آنکارا می‌توانید در شهری که جمعیت آن ترکیبی از تمام فرهنگ‌ها در ترکیه است زندگی کنید.

از طرفی تحصیل در آنکارا شما را با دنیایی از زیبایی‌ها روبه‌رو خواهد کرد. این شهر سرشار از کافه‌ها و رستوران‌های باکیفیتی است که خدمات خود را در بهترین حالت ممکن ارائه می‌کنند. در این شهر مراکز خریدی همچون فروم، جپا و آرمادا وجود دارد که از بهترین مراکز خرید در خاورمیانه به‌حساب می‌آیند.

آنکارا همچنین به داشتن جاذبه‌ها تاریخی و گردشگری فراوان نیز شهرت دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به دریاچه موگان، مسجد قوجاتپه، آنیت کبیر، محله تاریخی هامامونو و قلعه انکا اشاره کرد.

تحصیل در آنکارا و هزینه های زندگی

تحصیل در آنکارا می‌تواند یکی از بهترین مسیرهای انتخابی برای تحصیل در ترکیه باشد. اما باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهید که آنکارا پایتخت ترکیه است و به همین دلیل میانگین هزینه‌های زندگی در آن تا حدی از دیگر شهرهای ترکیه بیش‌تر است.

اگرچه بسیاری از دانشگاه‌ها خود را موظف به ارائه خوابگاه به دانشجویان می‌دانند؛ اما برخی از آن‌ها نیز یا خوابگاه ارائه نمی‌کنند و یا ظرفیت خوابگاهی محدودی دارند. در این صورت دانشجویان مجبور به اجاره‌خانه در آنکارا خواهند شد.

درصورتی‌که قصد اجاره آپارتمانی ۱ خوابه در مرکز این شهر را داشته باشید به طور میانگین باید ۲۰۰ دلار در ماه هزینه کنید. درصورتی‌که این آپارتمان در مرکز شهر نباشد اجاره‌بها نصف این مقدار خواهد بود. برای دیگر هزینه‌های زندگی در آنکارا نیز به طور ماهیانه باید مبلغی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار را مدنظر داشته باشید.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل در آنکارا

برترین دانشگاه ها برای تحصیل در آنکارا

شرایط تحصیل در آنکارا می‌تواند برای بسیاری از داوطلبان تحصیل در ترکیه مناسب باشد. این شهر با دارابودن چندین دانشگاه خصوصی و دولتی که تعدادی از آن‌ها از جمله برترین دانشگاه‌های ترکیه و جهان هستند فرصت‌های تحصیلی فراوانی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. در ادامه لیستی از برترین دانشگاه‌های آنکارا ارائه شده است.

تحصیل در آنکارا در دانشگاه حاجت تپه

درصورتی‌که قصد تحصیل در آنکارا را داشته باشید می‌توان گفت تحصیل در دانشگاه حاجت تپه یکی از بهترین انتخاب‌های پیش‌رو خواهد بود. این مرکز علمی پس از دانشگاه استانبول برترین دانشگاه در ترکیه به‌حساب می‌آید و جایگاه دوم رتبه علمی در این کشور را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه حاجت تپه دارای رتبه ۱ در آنکارا، ۹۰ در آسیا و ۵۶۳ در دنیا است. این دانشگاه حدود ۱۶ هزار دانشجو را در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، انواع رشته‌های مهندسی و علوم‌انسانی و بسیاری از حوزه‌های دیگر در خود جای‌داده است. دانشجویان این دانشگاه از ابتدای تأسیس آن تابه‌حال حدود ۳۵ هزار مقاله منتشر کرده‌اند.

تحصیل در دانشگاه آنکارا

پس از دانشگاه حاجت تپه در آنکارا می‌توان بهترین دانشگاه در این شهر را دانشگاه آنکارا به‌حساب آورد. امکان تحصیل به دو زبان ترکی و انگلیسی در این دانشگاه در کنار سطح علمی و آموزشی بالای آن باعث شده است که حدود ۲۹ هزار دانشجو در این دانشگاه عظیم مشغول به تحصیل باشند.

دانشگاه آنکارا از لحاظ علمی در جایگاه ۳ ترکیه، ۹۴ آسیا و ۵۷۷ جهان قرار دارد. ۲۳ هزار مقاله منتشر شده از این دانشگاه نشان می‌دهد که در آن اهمیت بسیار زیادی به تحصیل پژوهش‌محور داده می‌شود. حوزه علوم پزشکی، زیست‌شناسی و شیمی برترین حوزه‌های علمی برای تحصیل در دانشگاه آنکارا هستند.

تحصیل در آنکارا در دانشگاه فنی خاورمیانه

تحصیل در آنکارا در دانشگاه فنی خاورمیانه

درصورتی‌که قصد تحصیل در رشته‌های مهندسی در ترکیه را داشته باشید می‌توان گفت دانشگاه فنی خاورمیانه بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود. این دانشگاه پس از دانشگاه حاجت تپه در جایگاه ۳ آنکارا، ۴ ترکیه، ۹۸ آسیا و ۵۸۱ جهان قرار دارد.

جالب است بدانید که تحصیل در این دانشگاه فقط به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است. نرخ قبولی در دانشگاه فنی خاورمیانه حدود ۸ درصد است که نشان از دشواری اخذ پذیرش در این دانشگاه را دارد. درصورتی‌که این دانشگاه را برای تحصیل مدنظر قرار دادید برای اخذ پذیرش در آن باید سعی در ارائه بهترین خود داشته باشید.

در حال حاضر ۱۵ هزار دانشجو در دانشگاه فنی خاورمیانه مشغول به تحصیل هستند. تابه‌حال حدود ۲۵ هزار مقاله معتبر از این دانشگاه منتشر شده‌اند که برخی به تحولات علمی و مهندسی دنیا کمک‌های شایانی کردند.

تحصیل در آنکارا در دانشگاه قاضی

هرگاه از برترین دانشگاه‌های ترکیه صحبت شود نام دانشگاه قاضی نیز به میان می‌آید. تحصیل در آنکارا می‌تواند در دانشگاه قاضی صورت گیرد. این دانشگاه توانسته در بسیاری از زمینه‌های علمی عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و در حوزه‌ها مهندسی و علوم پزشکی بیش از دیگر حوزه‌ها درخشیده است.

دانشگاه قاضی دارای رتبه ۴ در آنکارا، ۷ در ترکیه، ۱۵۵ در آسیا و ۷۸۹ در دنیا است. حدود ۳۱ هزار دانشجو هر ساله در این دانشگاه به تحصیل می‌پردازند. نرخ قبولی در دانشگاه قاضی حدود ۳۷ درصد است.

دانشگاه بیلکنت برای تحصیل در آنکارا

شرایط تحصیل در آنکارا برای تمام گرایش‌های علمی و تحصیلی مناسب است. دانشگاه خصوصی بیلکنت با ارائه طیف گسترده‌ای از رشته‌ها توانسته حدود ۱۲ هزار دانشجو را در خود جای دهد. اگرچه رشته‌های حوزه علوم پزشکی در بیلکنت تدریس نمی‌شوند؛ اما رشته‌های علوم مهندسی در این دانشگاه در سطح بسیار بالایی قرار گرفته‌اند.

دانشگاه بیلکنت دارای رتبه ۵ در آنکارا، ۱۰ در ترکیه، ۱۹۱ در آسیا و ۸۹۰ در جهان است. دانشجویان و هیئت‌علمی این دانشگاه توانسته‌اند تابه‌حال ۱۱ هزار مقاله علمی معتبر منتشر کنند. امکان تحصیل به دو زبان ترکی و انگلیسی در این دانشگاه وجود دارد.

دانشگاه باشکنت

دانشگاه باشکنت و تحصیل در آنکارا

درصورتی‌که قصد تحصیل در آنکارا و در رشته‌های حوزه علوم پزشکی را داشته باشید دانشگاه باشکنت یکی از پیشنهادهای خوب خواهد بود. این دانشگاه خصوصی طیف گسترده‌ای از رشته‌ها را ارائه می‌دهد؛ اما تمرکز و شهرت اصلی آن در رشته‌های حوزه پزشکی است.

دانشگاه باشکنت توانسته با انتشار حدود ۹ هزار مقاله به یکی از برترین دانشگاه‌های ترکیه تبدیل شود. این دانشگاه دارای رتبه ۶ در آنکارا، ۲۳ در ترکیه، ۴۰۷ در آسیا و ۱۴۷۶ در دنیا است. دانشگاه باشکنت توانسته در حوزه‌های پزشکی، جراحی و زیست‌شناسی در جایگاه برترین مراکز علمی در ترکیه قرار بگیرد.

دانشگاه چانکایا برای تحصیل در آنکارا

دانشگاه چانکایا یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در آنکارا است. این دانشگاه به‌جز رشته‌های حوزه علوم پزشکی تقریباً تمام رشته‌های تحصیلی دیگر را پوشش می‌دهد. عملکرد خوب این دانشگاه در حوزه‌های مهندسی، فیزیک، شیمی، ادبیات و علوم‌انسانی و اقتصاد آن را به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های تحصیلی برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.

دانشگاه چانکایا در جایگاه ۷ ترکیه، ۵۴ ترکیه، ۹۰۹ آسیا و ۲۸۹۰ دنیا قرار گرفته است. تحصیل در این دانشگاه خصوصی فقط به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است و نرخ قبولی در آن ۴۶ درصد است. تابه‌حال ۲۵۰۰ مقاله علمی معتبر از این دانشگاه منتشر شده است.

تحصیل در آنکارا

تحصیل در آنکارا انتخابی هوشمندانه

تحصیل در آنکارا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در ترکیه باشد. دانشگاه‌های این شهر از جمله برترین دانشگاه‌ها در ترکیه هستند. آنکارا پایتخت ترکیه است و درعین‌حال هزینه‌های زندگی در آن اختلاف چندانی با دیگر شهرهای ترکیه ندارد. این شهر یکی از بزرگ‌ترین مراکز جذب توریست در ترکیه است و می‌تواند فرصت‌های اجتماعی بسیار زیادی را برای دانشجویان فراهم کند.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.