021-91305905

راهنمای تبدیل ریال به لیر در استانبول

تبدیل ریال به لیر در استانبول

فهرست مطالب

طبیعتا قبل از سفر به هر کشور خارجی، لازم است که پول خود را به ارز رایج آن کشور تبدیل کنید. برای تبدیل ارز باید قبل از سفر پول خود را از طریق بانک یا صرافی ها به ارز کشور مقصد تبدیل نمایید. یکی از کشور های خارجی که خیلی از ایرانیان به آن سفر می کنند، ترکیه است. خوشبختانه ترکیه به علت نزدیک بودن به ایران و راحتی سفر بین دو کشور، امکان تبدیل ریال به لیر در شهر استانبول را در مدت زمانی بسیار کوتاه فراهم کرده است. در این مقاله قصد داریم درمورد نحوه تبدیل ریال به لیر در ترکیه صحبت کنیم.

بهترین راه برای تبدیل ریال به لیر در استانبول چیست؟

تبدیل ریال به لیر در استانبول

بهترین راهی که برای تبدیل ریال به لیر چه در استانبول و چه در دیگر شهر های ترکیه پیشنهاد می کنیم، صرافی ها هستند؛ زیرا تبدیل ارز در فرودگاه یا هتل هزینه سنگینی برای شما خواهد داشت. هتل ها و فرودگاه ها برای تبدیل ارز نرخ کمیسیون بسیار سنگینی دریافت می کنند و طبیعتا شما مبلغ بسیار کمتری را پس از تبدیل ارز دریافت خواهید کرد.

برای تبدیل ریال به لیر در استانبول توصیه می کنیم که پول خود را در بانک ها، صافی ها و فروشگاه های جواهر فروشی انجام دهید. همچنین آژانس های گردشگری نیز هستند که می توانند با نرخ کمیسیون پایین ارز شما را از ریال به لیر تبدیل کنند. برای استفاده خدمات تبدیل ارز لازم است که تایید هویت کنید و پاسپورت خود را ارائه دهید.

خوشبختانه کشور ترکیه به علت توریستی بودن، دارای بانک ها و صرافی های متعددی است که می توانند خدمات تبدیل ارز را در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام دهند. برای مثال در نزدیکی بازار بزرگ استانبول می توانید تعداد زیادی صرافی پیدا کنید که با نرخ کمیسیون پایین کار تبدیل ریال به لیر را برای شما انجام خواهند داد.

دو نکته مهمی که برای تبدیل ریال به لیر در استانبول باید بدانید این است که صرافی ها و بانک های ترکیه در روز های شنبه و یکشنبه تعطیل است و ساعت کاری آن ها نیز از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 تا 12 و در شیفت عصر از 13:30 تا 17 است. البته در شهری مانند استانبول که همیشه پر از توریست های خارجی است، ممکن است در روز های تعطیل نیز صرافی هایی را پیدا کنید که تبدیل ریال به لیر را برای شما انجام دهند.

اما نکته مهم دیگری که برای تبدیل ریال به لیر در استانبول باید به آن اشاره کنیم این است که در صورتی که قصد دارید ریال را به صورت اسکناس تحویل دهید، حتما باید از اسکناس های تمیز و نو استفاده کنید؛ زیرا اکثر صرافی اسکناس های قدیمی و پاره را قبول نمی کنند.

آیا لیر واقعا بهترین گزینه برای تبدیل ارز است؟

بهترین گزینه

یکی از سوالاتی رایجی که درمورد تبدیل ریال به لیر در استانبول وجود دارد، این است که آیا واقعا لیر بهترین گزینه برای تبدیل ارز است یا خیر؛ زیرا بسیاری از افراد پیشنهاد می کنند به دلیل افت ارزش کمتر و ثبات بیشتر ارز هایی مانند یورو و دلار، ریال خود را به یکی از این دو ارز تبدیل کنید.

در صورتی که قصد دارید پول خود را برای طولانی مدت نگهداری کنید یا خرید های شما حتما باید به دلار یا یورو باشند، پیشنهاد می کنیم که ارز خود را به یورو یا دلار تبدیل کنید؛ اما از طرفی اگر نمی خواهید که خرید هایی به دلار یا یورو داشته باشید، بهتر است که ریال را به لیر تبدیل کنید؛ چون اختلاف قیمت بین لیر و ریال کمتر از ریال با دلار است و طبیعتا با تبدیل ریال به لیر در استانبول، لیر بیشتری نصیب شما خواهد شد.

موارد استفاده از دلار و یورو در ترکیه

رستوران ها، آژانس های گردشگری و بسیاری از مغازه ها و ارائه دهندگان خدمات مختلف به علت توریستی بودن کشور ترکیه، ارز هایی مانند دلار و یورو را قبول می کنند. حتی شهر هایی مانند استانبول و شهر آنتالیا که توریست های بیشتری جذب می کنند، تمامی قیمت ها در رستوران ها و مغازه ها به یورو یا دلار نشان داده می شود.

آیا امکان استفاده مستقیم از ریال در ترکیه وجود دارد؟

تقریبا تمامی فروشگاه هایی که در ترکیه وجود دارند با لیر و یورو و نهایتا دلار کار می کنند و تنها این ارز ها را می پذیرند. به همین دلیل پیدا کردن فروشگاه ها یا مغازه هایی که ارز ریال را بپذیرند، بسیار کم است. به همین دلیل توصیه می کنیم که کار تبدیل ریال به لیر در استانبول را به محض ورود به این کشور در یکی از صرافی های معتبر انجام دهید تا دچار مشکل در پرداخت های روزمره خود نشوید.

بهترین صرافی های هر منطقه استانبول

صرافی ها

در ادامه قصد داریم برخی از بهترین صرافی های هر منطقه از استانبول را نام ببریم تا با خیال راحت تری تبدیل ریال به لیر در استانبول را انجام دهید:

  • بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول از معروف ترین جاذبه های گردشگری ترکیه است و توریست های زیادی را جذب می کند. به همین دلیل طبیعی است که در اطراف آن صرافی های زیادی وجود داشته باشد. بهترین صرافی هایی که می توانید در اطراف بازار بزرگ استانبول پیدا کنید، صرافی های راسته طلاش فروش ها در نزدیکی ورودی محمود پاشا است.

  • منطقه سلطان احمد

بهترین صرافی های منطقه سلطلان احمد در خیابان دیوان یولو و خیابان وزیرهان قرار گرفته اند و می توانند ارز شما را در زمان بسیار کوتاهی از ریال به لیر تبدیل کنند.

  • منطقه تکسیم

دو مورد از معروف ترین و بهترین صرافی های منطقه تکسیم شامل صرافی های دویز و نظام دویز می شود که در خیابان استقلال قرار گرفته اند.

جمع بندی

یکی از کار هایی که هر مسافر قبل از سفر خارجی باید انجام دهد، تبدیل ارز خود به ارز رایج کشور مقصد است. خوشبختانه کشور ترکیه به عنوان یک کشور دوست و همسایه، امکان تبدیل ریال به لیر را بسیار آسان تر کرده است و شما می توانید تبدیل ریال به لیر در استانبول را با مراجعه به مراکز مختلف مانند فرودگاه ها، هتل ها و یا صرافی ها در مدت زمان کوتاهی انجام دهید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.