021-91305905

ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی

ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی

فهرست مطالب

آیا قصد مهاجرت به ترکیه را دارید اما از هزینه های زندگی در آن می ترسید؟ هرچند استانبول و آنکارا از محبوب ترین و جذاب ترین شهر های ترکیه هستند؛ ولی با وجود فرصت های شغلی زیاد، هزینه زندگی در آن ها زیاد است. خوشبختانه در این کشور شهر های بسیاری هستند که علاوه بر خدمات و امکانات سطح بالا، هزینه زندگی در آن ها بسیار مقرون به صرفه است. اگر به دنبال ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شهر عثمان غازی (Osmangazi)

اولین گزینه در لیست ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی، عثمان غازی است. این شهر را که در استان بورسای ترکیه قرار دارد، سال 1811 سلطان محمود دوم عثمانی به عنوان یک شهرک کشاورزی تاسیس کرد؛ اما سال ها بعد، به دلیل وجود یک دریاچه در قلب شهر، نام آن به عثمان غازی تغییر نمود.

در حال حاضر این شهر یک مرکز صنعتی در منطقه بورسا است که محصولات مختلفی همچون ماشین آلات و مبلمان الکترونیکی، منسوجات ریون و پلی استر، مواد شیمیایی و محصولات غذایی همچون ماست و پنیر را تولید می کند.

معتبر ترین دانشگاه این شهر، دانشگاه عثمان غازی است که دانشکده های مختلفی همچون دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشکده کشاورزی و علوم جنگل داری و دانشکده هنر در آن قرار دارد.

ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی

شهر کارتپه (Kartepe)

Kartepe ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی است که در شمال غربی این کشور قرار دارد. این شهر به دلیل داشتن مناظر طبیعی بسیار، در بین گردشگران و مهاجران از محبوبیت خاصی برخوردار است.

هزینه زندگی در کارتپه نسبت به سایر شهر های ترکیه پایین تر است. به عنوان مثال میانگین قیمت خانه در این شهر تقریبا 57000 دلار و میانگین اجاره ماهانه در ​حدود 200 دلار است. این یعنی شما می توانید با یک حقوق متوسط خانه ای زیبا در این منطقه داشته باشید. علاوه بر مسکن هزینه خورد و خوراک نیز در کارتپه بسیار پایین است و شما تنها با پرداخت 2000 دلار در سال می توانید از خوردن غذا های عالی لذت ببرید.

شهر سامسون (Samsun)

در لیست ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی باید از شهر سامسون نیز نام برد که در شمال غربی این کشور قرار دارد. این شهر علاوه بر ارزان بودن به دلیل داشتن مناظر طبیعی همچون جنگل های سرسبز و دریاچه های زیبای خود شهرت بسیاری دارد. سامسون به دلیل نزدیکی به سایر مقاصد توریستی محبوب ترکیه همچون استانبول و آنکارا، یک گزینه عالی برای کار و زندگی است. در این شهر به امکانات مختلفی از جمله فروشگاه های بزرگ کالا های بومی و وارداتی، رستوران های شیک، بیمارستان، درمانگاه و بسیاری امکانات دیگر دسترسی خواهید داشت.

ارزان ترین شهر ترکیه

شهر بولو (Bolu)

بولو شهری زیبا در شمال غربی ترکیه است که به دلیل زیبایی های طبیعی و پیست های اسکی فوق العاده خود، شهرت جهانی پیدا کرده است و  یک مقصد گردشگری عالی برای توریست ها است. این شهر تنها حدود 45000 نفر جمعیت دارد و هزینه زندگی در آن نسبت به شهر های بزرگ ترکیه، بسیار مقرون به صرفه است.

شهر سیلیوری (Silivri)

سیلیوری یکی از شهر ها در لیست ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی است که در 50 کیلومتری غرب دریای مرمره واقع شده است. مستعمره نشینان یونانی که از مگارا آمده بودند، این شهر را در سال 667 قبل از میلاد تاسیس کردند. این شهر تاریخی تا به امروز تاریخ پر رمز و رازی داشته است و ماجرا های زیادی را از سر گذرانده است. امروزه سیلیوری مقصدی ایده آل برای مهاجرانی است که می خواهند با صرف هزینه های مقرون به صرفه، در آرامش کامل زندگی کنند.

شهر زیتون برنو (Zeytinburnu)

زیتون برنو ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی و خرید خانه است. طبق بررسی های انجام شده میانگین قیمت ملک در این شهر حدود 36000 دلار است. علاوه بر این، آب و هوای خوب و جمعیت نه چندان زیاد زیتون برنو، آن را به یک گزینه عالی برای زندگی تبدیل کرده است.

ارزان ترین شهر ترکیه3

شهر بیگا (Biga)

بیگا کوچک ترین و ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی در منطقه مرمره است. این شهر فاصله زیادی با استانبول ندارد و به دلیل داشتن سواحل زیبا و رستوران های غذا های دریایی، یک مقصد گردشگری عالی به شمار می آید.

هرچند بیگا شهر ارزانی است؛ اما فرصت های شغلی چندانی در آن وجود ندارد. این شهر تنها به دو صنعت برجسته خود یعنی سفالگری و تولید روغن زیتون شهرت دارد. اگر در این دو زمینه مهارت داشته باشید، بیگا می تواند ارزان ترین و بهترین شهر ترکیه برای زندگی شما باشد.

شهر کارامان (Karaman)

کارامان نیز ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی است که در جنوب آناتولی مرکزی قرار دارد. این شهر که در حال حاضر جزئی از استان قونیه محسوب می شود، در تابستان آب و هوای گرم و خشک دارد، ولی زمستان آن معتدل و بارانی است. کارامان به دلیل داشتن محله های قدیمی، قلعه های بزرگ، مساجد فراوان و البته چندین موزه، شهرت بسیاری دارد. هرچند در سال های اخیر در خارج از شهر ساخت و ساز های بسیاری انجام شده است؛ اما بافت قدیمی همچنان دست نخورده باقی مانده و به دلیل کمبود فضای تجاری، بیشتر مسکونی تلقی می شود.

شهر شاهین بی (Shahinbey)

اگر به دنبال ارزان ترین شهر در ترکیه برای زندگی و خرید خانه هستید، شاید شاهین بی گزینه مناسبی نباشد؛ زیرا خرید خانه در این شهر برای هر فوت مربع تقریبا حدود 42 دلار است که نصف هزینه خرید خانه در محله های ثروتمند استانبول همچون بشیکتاش و اولوسوی می شود؛ اما اگر به عنوان یک دانشجوی خارجی به دنبال مکانی مقرون به صرفه برای اجاره مسکن و زندگی هستید، شاهین بی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. متوسط ​​اجاره ماهانه در این شهر تقریبا حدود 250 دلار است.

جمع بندی

هرچند هزینه های زندگی در شهر های بزرگی همچون استانبول و آنکارا روز به روز در حال افزایش است؛ اما خوشبختانه در این کشور شهر های کوچک تر با هزینه های مقرون به صرفه تری نیز هستند که می توانید آن ها را برای زندگی انتخاب کنید. به عنوان مثال قیمت پایین ملک در کارتپه باعث شده است که این منطقه ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی از نظر خرید املاک و هزینه ها باشد. البته در این لیست شهر های دیگر همچون سامسون، بلو، سیلوری و… نیز وجود دارد که در طول مقاله در مورد شرایط زندگی در آن ها صحبت کردیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.