021-91305905

راهنمای افتتاح حساب بانک ملی در ترکیه

بانک ملی در ترکیه

فهرست مطالب

کشور ترکیه را می توان از محبوب ترین کشور ها برای اقامت، تحصیل، اشتغال و سرمایه گذاری در بین ایرانیان دانست. به همین دلیل نقل و انتقالات مالی برای ایرانیان مقیم ترکیه بین ایران و این کشور بسیار حائز اهمیت است و همین باعث شده تا بانک های مختلف ایران از جمله بانک ملی در کشور ترکیه دارای شعبات مختلفی باشند. هر چند که این شعب به دلیل تحریم های اقتصادی آمریکا خدمات بسیار محدودی ارائه می دهند؛ اما هنوز هم می توانند برای ایرانیان مقیم ترکیه خدمات مناسبی داشته باشند. در این مقاله درمورد بانک ملی در ترکیه و شعب آن توضیح خواهیم داد.

بانک ملی در ترکیه

بانک ملی در ترکیه

از جمله بانک های ایرانی که در ترکیه دارای شعبه است، بانک ملی است. فعالیت های این بانک در حال حاضر به علت تحریم ها بسیار محدود است و خدمات محدودی توسط بانک ملی به شهروندان ایرانی ارائه می شودغ زیرا به دلیل مشکلات و تحریم های اقتصادی امکان ارائه بسیاری از خدمات مانند انتقال پول بین المللی از ایران به ترکیه وجود ندارد. همچنین بانک ملی در ترکیه به سیستم بین المللی مالی نیز متصل نیست. تنها شرط افزایش سطح فعالیت و خدمات این بانک در ترکیه به رفع تحریم ها و فشار های بین المللی علیه ایران بستگی دارد.

برای افزایش سطح خدمات و فعالیت های بانک ملی در ترکیه تلاش های زیادی شده است. برای مثال در سال 2018 محمد رضا حسین زاده مدیر عامل بنک ملی و رئیس شواری هماهنگی بانک های دولتی ایران در دیداری که با حسین آیدین مدیر عامل بانک زراعت و اتحادیه بانک های ترکیه در تهران دیدار داشتند. در طی این دیدار توافق شد که صدور کارت های بانکی مشترک بین این دو کشور راحت تر صورت بپزیرد تا شهروندان ایرانی بتوانند سریع تر از خدمات بانک ملی در ترکیه بهره ببرند.

محمد رضا حسین زاده مدیر عامل بانک ملی همچنین توضیح داد که نتایج این دیدار بسیار مثبت بوده است و بانک زراعت ترکیه تلاش های زیادی برای روان سازی تجارت برای بازرگانان و فعالان اقتصادی ایرانی در ترکیه خواهد کرد.

از دیگر توافق هایی که در این دیدار انجام شد می توان به پیمان سوآپ ارزش اشاره کرد که بر اساس اولین گشایش ها در اعتبار اسنادی یا LC انجام خواهد شد که تا به این جای کار استقبال تجار و فعالان اقتصادی ترکی و ایرانی از آن عالی بوده است.

علاوه بر این امکان صدور کارت های بانکی مشترک از بانک ملی در ترکیه فراهم شده است؛ زیرا هر ساله توریست های زیادی از کشور ایران و ترکیه به هر دو کشور سفر می کنند. استفاده از کارت های بانکی مشترک بین بانک زراعت و بانک ملی ایران باعث می شود تا سفر و اقامت توریست های ایرانی و ترکی راحت تر شود و صنعت گردشگری هر دو کشور بهبود یابد.

همکاری های بانک زراعت با بانک ملی ایران

همکاری های بانک زراعت با بانک ملی ایران

حسین آیدین مدیر عامل بانک زراعت ترکیه و همچنین رئیس اتحادیه بانک های کشور ترکیه اعلام کرده است که روابط دو کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد و امکان استفاده از کارت های مشترک بین بانک ملی در ترکیه و بانک زراعت برای تبادل ارز در هر دو کشور به زودی امکان پذیر خواهد شد تا به رونق تجارت در هر دو کشور کمک کند.

علاوه بر این موارد حسین آیدین از آمادگی کامل برای توسعه همکاری های خود با بانک ملی ایران خبر داد. به همین خاطر کمیته های فنی برای پیگیری امور مختلف بین دو بانک زراعت و بانک ملی در ترکیه ایجاد شده است.

دلیل محدودیت خدمات بانک ملی در ترکیه

مهم ترین محدودیت خدمات بانک ملی در کشور ترکیه و دیگر بانک های ایرانی تحریم هایی بود که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ علیه کشور ایران و سیستم بانکی وضع شد. این باعث شد تا امکان صدور هیچ کارت بانکی مشترکی بین دو کشور وجود نداشته باشد. چنین تحریم هایی امکان مبادلات ارزی را بیش از پیش برای ایرانیان سخت کرد.

تنها امید برای برطرف شدن محدودیت ها کمتر شدن تحریم های علیه ایران و فشار های ناشی از آن است. با کاهش تحریم های بین المللی امکان روابط بهتر و ارائه خدمات بیشتر از بانک ملی در ترکیه و دیگر بانک های ایرانی امکان پذیر خواهد شد.

شعب بانک ملی در ترکیه

شعب بانک ملی در ترکیه

تنها شعبه بانک ملی در کشور ترکیه در شهر استانبول قرار گرفته است. این شعبه در جاده فاتح واقع شده است.

همچنین بانک ملی در دیگر کشور های دنیا نیز دارای شعباتی می باشد که به دلیل تحریم ها تنها برخی از خدمات عادی را به شهروندان ایرانی ارائه می کنند. برخی از شعب خارجی بانک ملی در کشور های مختلف عبارت اند از:

  • شعبه بانک ملی در لندن
  • شعبه بانک ملی در آلمان
  • شعبه بانک ملی در هنک کنگ
  • شعبه بانک ملی در توکیو
  • شعبه بانک ملی در مسکو
  • شعبه بانک ملی در دوبی
  • شعبه بانک ملی در ابوظبی
  • شعبه بانک ملی در باکو
  • شعبه بانک ملی در عمان

ثبت نام در بانک ملی در ترکیه

برای ثبت نام در بانک ملی در ترکیه کافی است که مدارک کافی داشته باشید. مهم ترین شرط، داشتن اقامت ترکیه است. همچنین مدارک مهم دیگری که برای ثبت نام در بانک ملی در کشور ترکیه نیاز خواهید داشت عبارت اند از:

  • کارت شناسایی و پاسپورت
  • کد مالیاتی
  • برگه نفوس که در ثبت احوال ترکیه صادر می شود.
  • آدرس محل سکونت و داشتن قبضی که به نام درخواست دهنده افتتاح حساب باشد.
  • شماره تماس معتبر

جمع بندی

بسیاری از بانک های ایرانی در کشور های مختلف جهان برای ارائه خدمات به شهروندان ایرانی دارای شعبه هستند. یکی از بانک هایی که در کشور ترکیه برای خدمت رسانی به شهروندان ایرانی دارای شعبه مخصوص خود است، بانک ملی است. بانک ملی در ترکیه در شهر استانبول در جاده فاتح قرار گرفته است. البته این بانک به دلیل تحریم هایی که توسط ایالات متحده علیه سیستم بانکداری ایران وضع شده است، خدمات بسیار محدودی را ارائه می دهد؛ اما به لطف دیدار های مدیر عاملان بانک های زراعت و بانک ملی ایران امید برای افزایش سطح فعالیت ها و خدمات ارائه شده توسط دو بانک وجود دارد.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.