021-91305905

راهنمای اخذ اقامت توریستی ترکیه

اقامت توریستی ترکیه

فهرست مطالب

ترکیه یک مقصد گردشگری بسیار محبوب با تاریخ غنی و فرهنگی متنوع است. این کشور جاذبه های توریستی فراوانی از جمله مسجد هایی با مناره های بلند، بازار های شلوغ، شهر های تاریخی مانند استانبول و کاپادوکیا را در خود جای داده است. علاوه بر این وجود ساحل های آبی روشن در آنتالیا و بحران اچمه باعث شده است تا ترکیه به یک مقصد محبوب برای سفر های دریایی نیز تبدیل شود. وجود چنین جاذبه هایی باعث شده است تا قوانین اقامت توریستی ترکیه ساده تر شوند و افراد بتوانند هر چه راحت تر به این کشور سفر و از مناظر زیبای آن دیدن کنند.

انواع ویزای ترکیه

اقامت توریستی ترکیه

برای این که بتوانید اقامت ترکیه را بگیرید، راه های بسیار مختلفی وجود دارد؛ اما دو مورد از رایج ترین، بهترین و مطمئن ترین راه ها، به این شرح اند:

  • اقامت توریستی ترکیه

ساده ترین روش که راهی برای اقامت کوتاه مدت در ترکیه محسوب می شود، استفاده از ویزای توریستی است. ویزای توریستی ترکیه تنها 6 ماه مجوز دارد و قابل تمدید نیست. به طور کلی شما می توانید 90 روز را بدون ویزا در این کشور زندگی کنید؛ اما اگر بخواهید از کل زمان اقامت توریستی خود استفاده کنید، باید ویزا 6 ماهه توریستی این کشور را بگیرید.

ویزای 6 ماهه تنها در صورتی به شما ارائه خواهد شد که شما یک قرارداد محضری برای اجاره خانه در ترکیه داشته باشید. همچنین دقت کنید که خانه ای که اجاره کرده اید نباید در مناطق ممنوعه باشد. شما می توانید بعد از ورود به خاک این کشور یک خانه یا آپارتمان برای خود اجاره کنید تا دولت ویزای موقت توریستی شما را تایید کند.

برای این که بتوانید به مدت 6 ماه اقامت توریستی ترکیه را دریافت کنید، باید شرایط لازم را داشته باشید. معمولا مهم ترین شرایط شامل داشتن تمکن مالی و برنامه سفر برای گردشگری می باشد. در صورتی که مشکلات زیر را داشته باشید، به احتمال زیاد درخواست شما رد خواهد شد :

  • داشتن سابقه کیفری
  • داشتن سابقه تبعید
  • عدم حضور در تاریخ تعیین شده برای مصاحبه در اداره مهاجرت ترکیه
  • به تعویق انداختن درخواست اقامت به روز های پایانی 90 روز اقامت بدون ویزا
  • اقامت دائم

ساده ترین، بهترین و مطمئن ترین راه برای این که بتوانید اقامت دائم کشور ترکیه را دریافت کنید، خرید ملک یا آپارتمان است. اگر 6 ماه اقامت توریستی ترکیه نمی تواند کافی باشد، باید یک خانه یا ملک را که حداقل 75 هزار دلار ارزش دارد، خارج از مناطق ممنوعه خریداری کنید. با این کار به سرعت می توانید اقامت دائم ترکیه را دریافت نمایید. به غیر از ساده بودن این راه، خرید ملک در ترکیه روشی مطمئن است و نوعی سرمایه گذاری سودآور محسوب می شود.

البته نکته ای که باید بدانید این است که قیمت املاک در ترکیه از ابتدای سال 2021 روندی صعودی داشته است. به همین دلیل با خرید ملکی به ارزش 75 هزار دلار نه تنها می توانید اقامت دائم این کشور را به جای اقامت توریستی ترکیه که کوتاه مدت است به دست آورید، بلکه شما یک سرمایه گذاری کم ریسک و سود آور را نیز تجربه خواهید کرد. به همین دلیل است که اکثر افراد خرید ملک در ترکیه راحت ترین و بهترین راه برای اخذ اقامت دائم این کشور می دانند.

شرایط دریافت اقامت دائم

اقامت دائم

برای این که اقامت ترکیه را دریافت کنید، لازم است که ابتدا وارد خاک این کشور شوید. هوایی یا زمینی فرقی نمی کند. به محض ورود به این کشور باید مهر را در مرز روی پاسپورت خود داشته باشید. با این تا 90 روز مجاز هستید که در ترکیه اقامت داشته باشید. بعد از 90 روز مجبور خواهید شد که برای اخذ اقامت توریستی ترکیه یا اقامت دائم اقدام کنید.

مراحل اخذ اقامت توریستی ترکیه

برای این که اقامت توریستی این کشور را دریافت کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • خرید سیم کارت ترکیه
  • اجاره رسمی خانه یا آپارتمان در خارج از مناطق ممنوعه
  • دریافت بیمه برای افراد بین 18 تا 65 سال
  • تکمیل و ارسال فرم نوبت دهی
  • تکمیل مدارک مورد نیاز برای مصاحبه اداره مهاجرت (4 قطعه عکس بیومتریک، کپی صفحه اول پاسپورت، کپی مهر ورود به ترکیه بر روی پاسپورت و پرینت رنگی قرار ملاقات)

در صورتی که با سایر اعضای خانواده قصد دریافت اقامت توریستی ترکیه را دارید، باید سند ازدواج رسمی آن را به زبان ترکی همراه داشته باشید.

مراحل اخذ اقامت دائم

  • خرید سیم کارت ترکیه
  • انتخاب ملک یا آپارتمان برای خرید بر اساس بودجه
  • تهیه مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت دائم ترکیه که شامل این موارد می شود:
  1. ترجمه شناسنامه و گذرنامه با تایید رسمی دفاتر اسناد رسمی
  2. عکس بیومتریک (عکس پاسپورت)
  3. ورگی نومارسی (کد مالیاتی ترکیه)
  4. گواهی تبدیل ارز (گواهی پرداخت مبلغ ملک به دلار)
  5. رسید واریز وجوه ملک به حساب فروشنده (فیش بانکی)
  6. بیمه ملک
  • برای این که بتوانید فرآیند درخواست اقامت ترکیه را طی کنید، باید مدارک زیر را نیز تهیه کنید:
  1. اصل و کپی پاسپورت والدین و فرزندان زیر 18 سال (هم برای اقامت توریستی ترکیه و هم اقامت دائم ترکیه)
  2. سند ازدواج و ترجمه رسمی آن در استانبول به زبان ترکی با مهر کنسولگری
  3. اصل برگه و کپی بیمه نامه سلامت از منابع معتبر

سوالات رایج

سوالات رایج

  • چگونه اقامت ترکیه را دریافت کنم؟

برای این که اقامت ترکیه را دریافت کنید راه های زیادی وجود دارد؛ اما مطمئن ترین راه ها ویزای توریستی و خرید ملک هستند.

  • آیا امکان اقامت دائم وجود دارد؟

بله شما می توانید با روش های مختلف مانند خرید ملک اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید.

جمع بندی

ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای بسیاری افراد محسوب می شود. در حال حاضر قوانین این کشور برای اقامت و دریافت ویزای توریستی بسیار ساده تر شده است. افراد می توانند با دریافت ویزای توریستی به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشند. همچنین با خرید ملک نیز، دریافت اقامت دائم این کشور امکان پذیر است. برای آشنایی بیشتر درمورد اقامت توریستی ترکیه و اقامت دائم این کشور در این مقاله توضیح داده شد.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.