021-91305905

با مکان های تفریحی استانبول کمی بیشتر آشنا شوید.

مکان های تفریحی استانبول

فهرست مطالب

استانبول پایتخت تاریخی و فرهنگی ترکیه، با دارا بودن معماری تاریخی منحصر به فرد، مساجد خیره ‌کننده و بازار های پرآوازه، همواره از جمله مکان های پرجاذبه برای گردشگران محسوب می شود. این شهر با داشتن مناظر طبیعی زیبا و فعالیت ‌های تفریحی گوناگون، تجربیات لذت بخش بی شماری را برای بازدیدکنندگان فراهم می ‌کند. این شهر میزبان امکانات فراوانی برای تفریح و لذت بردن است. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با مکان‌ های تفریحی استانبول آشنا کنیم.

جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی استانبول

مکان های تفریحی استانبول

  • تماشای ساحل بسفور و لذت بردن از جشن و پایکوبی شبانه

ساحل بسفور یکی از مکان های تفریحی شهر استانبول به شمار می آید. در ساحل بسفور در شهر زیبای استانبول، شما شاهد برگزاری جشن هایی خواهید بود که تا صبح زود ادامه پیدا می کنند. در این جشن ها دی ‌جی ‌های معروف جهانی حضور می یابند و از غروب تا صبح روز بعد موسیقی های متنوعی را اجرا می ‌کنند. تماشای مناظر بی ‌نظیر ساحل بسفور همراه با صرف غذا های لذیذ، تجربه‌ ای فراموش‌ نشدنی را برای شما به ارمغان می ‌آورد.

  • بازدید از خیابان های بیوگلو

شما می توانید در خیابان‌ های پر جنب و جوش بیوگلو قدم بزنید و از تماشای بافت زیبای آن نهایت لذت را ببرید. خوب است بدانید این خیابان از کوچه‌ های کوچک زیادی تشکیل شده است که در آن ها کافه ها و رستوران ‌های بی شماری دیده می شوند. شما در امتداد این خیابان و کوچه ‌های آن، به فروشگاه ‌های مد، کافه‌ های دوست ‌داشتنی، سالن ‌های سینما و تئاتر های قدمت دار می رسید. بسیاری از بازدیدکنندگان خیابان های بیوگلو را از زیبا ترین مکان های تفریحی استانبول می شمارند.

  • صرف غذای دریایی تازه در پل گالاتا

بهترین انتخاب برای صرف لذیذ ترین ماهی ‌ها در استانبول، گذراندن یک شب به یاد ماندنی در یکی از رستوران ‌های باکیفیت در پل گالاتا است. پس از پیاده ‌روی لذت بخش در امتداد پل، وارد رستورانی خواهید شد که چشمان شما را به سوی خود جلب می ‌کند. می توانید در آنجا یک شام خاطره انگیز را تجربه کنید.

  • آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول از جاذبه‌ های گردشگری معروف استانبول به شمار می آید که در سال ۲۰۱۱ افتتاح گشته است. این آکواریوم بر اساس ۱۷ تم مختلف طراحی شده است که هر کدام به یک منطقه زیستی­­-آبی اختصاص دارند. در مجموعه آکواریوم استانبول، حدود ۱۵۰۰ گونه مختلف جانوران آبزی نمایش داده می ‌شوند. شرایط زیستی این جانوران به صورتی تعبیه شده است که تقریبا با محیط زیست طبیعی آنان مطابقت داشته باشد. در طول تور، بازدیدکنندگان می ‌توانند از تماشای سینمای ۵ بعدی با نمایش ۷ فیلم مختلف لذت ببرند. علاوه بر آن سه کافه و رستوران در داخل مجموعه آکواریوم هست که امکان خرید نوشیدنی و غذا را برای بازدیدکنندگان فراهم می ‌کنند.

مجموعه آکواریوم

  • Istanbul Dolphinarium

در این مکان، بازدیدکنندگان می ‌توانند از نمایش‌ دلفین ها لذت ببرند، در جهان موجودات دریایی مانند دلفین ‌ها، فک‌ های بازیگوش، گراز های بزرگ و نهنگ ‌های سفید زیبا را کاوش کنند و زمانی را با فرزندان خود بگذرانند. این مجموعه علاوه بر نمایش‌ دلفین ها امکانات دیگری مانند نمایش‌ های آموزشی درباره زندگی و رفتار دلفین‌ ها، امکانات تفریحی مانند استخر و تونل ‌های زیرآبی را ارائه می ‌دهد. همچنین این مکان دارای یک فروشگاه سوغاتی است که به بازدیدکنندگان امکان می ‌دهد یادگاری هایی را با خود به همراه ببرند.

  • خیابان بغداد

خیابان بغداد (Bagdat Street) یک خیابان بلند و بسیار زیبا است که از منطقه کادی ‌کوی شروع و به آسیای استانبول ختم می شود. این خیابان پر از فروشگاه ‌های معروف، مراکز خرید بزرگ، رستوران ‌ها، کافه‌ ها، بانک‌ ها و امکانات تفریحی متنوع است. بسیاری از ساختمان‌ ها و فروشگاه ‌های این خیابان از لحاظ معماری طراحی مدرن و زیبایی دارند و جلوه‌ ویژه ‌ای به خیابان می ‌بخشند. خیابان بغداد از بهترین مکان های تفریحی استانبول به شمار می آید.

  • مرکز فرهنگی هوجاپاشا استانبول

مرکز فرهنگی هوجاپاشا (Hodjapasha Cultural Center) یک مرکز فرهنگی و هنری در استانبول است که برنامه‌ های متنوعی را از جمله نمایش‌ رقص های سنتی و تئاتر های محلی، برگزار می‌ کند. این مرکز به دلیل اجرای خواننده ‌های شناخته شده و رقص ‌های محلی، معروف شده است.

  • پارک ساناتکارلار استانبول

این پارک در منطقه ‌ای مرتفع با منظره بسیار زیبا واقع شده است که می توان در آن از ترکیب معماری شهری و طبیعت بکر لذت برد. در پارک ساناتکارلار، علاوه بر فضای سبز و دلنشین، امکاناتی مانند مسیر های پیاده‌ روی، نقاط دیدنی، فضا ‌هایی برای نشستن، استراحت و بازی برای کودکان و مناطق مخصوص عکاسی و ورزشی نیز دیده می شود.

  • بازدید از Jurassic Land استانبول

ژوراسیک لند یک مجموعه سرگرمی و آموزشی در ترکیه است که هنگام بازدید از آن احساس می کنید به عصر دایناسور ها بازگشته اید. در این مرکز 70 مدل دایناسور متحرک هست که مشاهده آن ها برای کودکان و بزرگسالان بسیار جذاب خواهد بود. جالب است بدانید ژوراسیک لند بزرگ ترین پارک تم در اروپا شناخته می ‌شود. بعد از بازدید از موزه، شما می ‌توانید در منطقه ژوراسیک که دارای مساحت 10 هزار متر مربع است، به اکتشاف بپردازید.

Jurassic Land

  • مجموعه خرید استینیه پارک

مجموعه خرید استینیه پارک (Istinye Park Mall) در منطقه ایستینیه واقع شده است و از نظر ابعاد و امکانات، یکی از معروف ‌ترین و پرطرفدار ترین مجتمع‌ های خرید استانبول محسوب می‌ شود. استینیه پارک مجموعه ‌ای گسترده از فروشگاه‌ های مختلف، رستوران ‌ها، کافه‌ ها، سینما ها و سایر امکانات تفریحی و خدماتی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می ‌دهد. این مرکز با بیش از ۳۰۰ فروشگاه معتبر و متنوع، محلی مناسب برای خرید لباس، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی، اکسسوری و محصولات دیگر به شمار می رود.

جمع بندی

استانبول از زیبا ترین شهر های ترکیه به شمار می آید که سالانه پذیرای بازدیدکنندگان زیادی است. پیشنهاد می کنیم برای لذت بردن از این شهر، سری به مکان های تفریحی استانبول بزنید. توصیه می کنیم تماشای ساحل بسفور، بازدید از خیابان ‌های بیوگلو، صرف غذای تازه در پل گالاتا و… را در این شهر از دست ندهید. چنانچه به حیوانات علاقه مند هستید، می توانید در مسیر خود به Istanbul Dolphinarium نیز سر بزنید. در این نوشته تلاش کردیم این مکان های تفریحی را با جزئیات مورد بررسی قرار دهیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.