021-91305905

دانشگاه کوجاعلی (Kocaeli University) با نام‌های دیگر (کوجالی، کوجاایلی، قوجاایلی، کجاعلی) مطرح است. این دانشگاه یکی از دانشگاه های کشور ترکیه است که با داشتن دانشکده های متعدد فرصت تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. چنان چه متقاضیان ایرانی قصد تحصیل در رشته های هنری، پزشکی، مهندسی و مدیریت تحصیل در دانشگاه کوجاعلی می تواند انتخاب مناسبی باشد. تحصیل پزشکی در دانشگاه کوجاعلی ترکیه به دانشجویان امکان بهره مندی از به روزترین دانش های پزشکی را داده و آن ها را جهت ورود به بازار کار آماده می کند. شما متقاضیان عزیز می‌توانید مقاله ای که توسط یونی لندکه در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

آشنایی با دانشگاه کجاعلی ترکیه

دانشگاه کوجاعلی یک دانشگاه دولتی است که در سال 1992 تأسیس شد و دانشگاه کوجاعلی درحومه شهر کوچک کوجالی واقع شده است. بین سال های 1992 و 1999، دانشگاه Kocaeli فعالیت های آموزشی و تربیتی خود را در مرکز شهر و در 15 منطقه مختلف انجام داد. این دانشگاه در مجموع 11 دانشکده، 6 مدرسه، 21 آموزشگاه حرفه ای، 13 مرکز تحقیقاتی و 9 مرکز تحقیق و توسعه کار می کنند.

دانشکده های دانشگاه کوجاایلی ساغلیک ترکیه

این دانشگاه با داشتن 11 دانشکده متعدد توانسته بیشتر رشته ‌های تحصیلی را ارائه دهد. دانشجویان دانشگاه کوجالی می توانند در طیف وسیعی از رشته‌ های آموزشی به تحصیل مشغول شوند. برخی از دانشکده‌ های مهم این دانشگاه در کشور ترکیه شامل موارد زیر می‌ شوند:

دانشکده دریایی

دانشکده دریایی در سال 2007 با تصمیم شورای وزیران تأسیس شد و آموزش خود را در بخش مدیریت بازرگانی دریایی در سال تحصیلی 2009 – 2008 آغاز کرد. یک دوره آموزش مقدماتی زبان انگلیسی به صورت اختیاری ارائه می شود چشم انداز دانشکده دریایی دانشگاه Kocaeli این است که یک نهاد آموزشی قابل احترام و قابل اعتماد در سطح ملی و بین المللی باشد.

دانشکده هنرهای زیبا

اولین دانشکده دانشگاه Kocaeli که در سال 1992 تأسیس شد “دانشکده هنرهای زیبا” بود. ارزش های موجود در این دانشکده شامل ارتقاء خلاقیت و تفکر اصیل و پایبندی به ارزش های اخلاقی و دانشگاهی است.

دانشکده حقوق

این دانشکده در سال 1992 تأسیس شد. دانشکده حقوق با ارائه مطالعات نظری و عملی در کنار هم، دانشجویان خود را با مهارت های حل مسئله آشنا می کند. 49 عضو هیئت علمی و در این دانشکده وجود دارد و هر ساله تقریباً 300 دانشجو می پذیرد.

دانشکده معماری و طراحی

دانشکده معماری و طراحی دانشگاه Kocaeli در سال 2006 با بخش های معماری، معماری داخلی، برنامه ریزی شهری و منطقه ای و طراحی صنعتی تأسیس شد. مدت زمان تحصیل در این دانشکده سه الی چهار ساله می باشد. هدف از آموزش در این دانشکده تربیت افرادی است که به ارزش های جامعه پایبند بوده و دارای قدرت مدیریت و رهبری هستند.

دانشکده مهندسی

  دانشکده مهندسی از مهم ترین دانشکده های این دانشگاه می باشد که طیف وسیعی از رشته های مهندسی را ارائه می دهد. چشم انداز این دانشکده علاوه بر آموزش های خوب، تبدیل شدن به دانشکده ای است که دارای همکاری های مختلف در داخل و خارج از کشور است.

همچنین بخوانید:
معرفی دانشگاه کارابوک + شهریه 2021

تحصیل پزشکی در دانشگاه کوجاعلی ساغلیک

دانشکده پزشکی دانشگاه کوجاعلی ساغلیک در سال 1992 تأسیس شد. مدت زمان تحصیل در این دانشکده شش ساله است. ارزش هایی که این دانشکده از آن ها پیروی می کند شامل شناخته شدن در سطح جهان، احنرام به حقوق بیماران، دانش به روز و غیره می شود. دانشجویان این دانشکده فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را خواهند داشت.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه قوجاایلی در ترکیه

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه قوجاایلی در سال 2006 تأسیس شد. این دانشکده آموزش خود را با 25 دانشجو در سال تحصیلی 2009 – 2008 آغاز کرد. مدت زمان تحصیل در این دانشکده پنج سال می باشد. گرایش های موجود در دانشکده دندانپزشکی شامل جراحی فک و صورت، رادیولوژی دهان و فک و صورت، اندودنتیکس، دندانپزشکی ترمیمی، پدودنتیکس، پریودنتولوژی، دندانپزشکی پروتز و ارتودنسی است.

رشته های موجود در دانشگاه کوجاایلی ساغلیک ترکیه

دانشگاه کوجاعلی دارای چندین دانشکده گوناگون است که هر کدام از این دانشکده ‌ها فرصت تحصیل در طیف گسترده ‌ای از رشته‌ های تحصیلی را در اختیار دانشجویان خود قرار می ‌دهند. برخی از رشته ‌های تحصیلی پر طرفدار و مهم در این دانشگاه به شرح زیر می ‌باشند:

کارشناسان مجموعه یونی لند آماده ارائه هر گونه مشاوره در خصوص تحصیل در دانشگاه کوجاعلی کشور ترکیه به هموطنان عزیز می باشند.

هزینه تحصیل در دانشگاه کوجاایلی

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این دانشگاه با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی آن ها متغیر خواهد بود. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه کوجالی می توانند جهت کاهش هزینه های تحصیل خود به کارهای دانشجویی مشغول شوند. برخی از هزینه های تحصیل در این دانشگاه به شرح زیر می باشد:

دانشکدههزینه تحصیل
دانشکده پزشکی60،000 لیر
دانشکده دندانپزشکی40،000 لیر
دانشکده علوم فضانوردی30،000 لیر
دانشکده موسیقی20،000 لیر
دانشکده دریانوردی20،000 لیر
دانشکده طراحی و معماری20،000 لیر
دانشکده مهندسی20،000 لیر
دانشکده حقوق20،000 لیر
دانشکده علوم بهداشت20،000 لیر
دانشکده تکنولوژی20،000 لیر
دانشکده اقتصاد و علوم مدیریت15،000 لیر
هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این دانشگاه با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی آن ها متغیر خواهد بود. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه کوجالی می توانند جهت کاهش هزینه های تحصیل خود به کارهای دانشجویی مشغول شوند. برخی از هزینه های تحصیل در این دانشگاه به شرح زیر می باشد: دانشکده تربیت معلم10،000 لیر
دانشکده هنرهای زیبا20،000 لیر
دانشکده الهیات10،000 لیر
دانشکده مدیریت15،000 لیر
دانشکده ورزش10،000 لیر
دانشکده ادبیات و علوم پایه10،000 لیر
رشته های کاردانی5،000 لیر

هزینه های زندگی

دانشجویان بین المللی علاوه بر هزینه تحصیل به هزینه های دیگری از جمله هزینه های زندگی نیز رو به رو می‌باشند. متوسط ​​هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی دانشگاه کوجاعلی بسته به سبک زندگی و عادت های آن ها متغیر می‌باشد. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه Kocaeli در ترکیه می‌توانند جهت کاهش هزینه های خود تا 25 الی 30 ساعت در هفته را کار دانشجویی انجام دهند. برخی از هزینه های زندگی در کشور ترکیه به شرح زیر است:

همچنین بخوانید:
دانشگاه کاتب چلبی + شهریه، نحوه پذیرش
عنوانهزینه
غذا در رستوران ارزان قیمت30.00 لیر
غذا در مک دونالد یا معادل آن25.16 لیر
یک کیلوگرم فیله مرغ21.76 لیر
رفت و آمد ماهانه200.00 لیر
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1،514.61 لیر
آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر996.58 لیر
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر2،654.18 لیر
آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر1،715.13 لیر

شرایط تحصیل در دانشگاه کوجاعلی ترکیه

این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های ترکیه است و متقاضیان تحصیل در دانشگاه کوجالی باید در آزمون ورودی (SAT یا  GCE و یا YOS) شرکت کرده و در آن پذیرفته شوند. از آن جایی که زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی و ترکی است؛ در نتیجه ارائه مدرک معتبر زبان برای متقاضیان الزامی‌ می‌باشد. مدرک فارغ التحصیلی از دبیرستان یا معادل آن از دیگر شرایط اخذ پذیرش از این دانشگاه است. حداقل معدل لازم برای پذیرش از این دانشگاه 12 است.

مدارک لازم

متقاضیان هنگام درخواست پذیرش در رشته های تحصیلی کوجاعلی در کشور ترکیه باید تمام مدارک زیر را آماده کنند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش از این دانشگاه پ به شرح زیر می ‌باشد:

آزمون های ورودی دانشگاه کوجالی در ترکیه

این دانشگاه از طریق چند آزمون اقدام به پذیرش دانشجویان بین المللی می ‌کند که این آزمون ‌ها به شرح زیر می ‌باشند:

آزمونحداقل نمره مورد نیاز
آزمون SATحداقل نمره 1100 از 1600، یا حداقل نمره 1400 از 2400
آزمون GCEحداقل 2 سطح A از گروه های علوم (فیزیک، شیمی، زیست شناسی
آزمون ACTحداقل نمره 25 از هر بخش

رتبه دانشگاه کوجاعلی در ترکیه

این دانشگاه جزو دانشگاه های خوب ترکیه می‌ باشد که همین موضوع باعث افزایش رقابت میان متقاضیان بین المللی به منظور اخذ پذیرش از این دانشگاه شده است. این دانشگاه دارای جایگاه خوبی نیز در میان سایر دانشگاه های دنیا می ‌باشد. رتبه و رنکینگ دانشگاه کوجاعلی در سال 2021 به شرح زیر خواهد بود:

رتبه در جهانرتبه ملی
162639

امکانات موجود در دانشگاه کوجالی در کشور ترکیه

این دانشگاه مانند تمام دانشگاه های ترکیه امکانات متنوعی را برای دانشجویان خود در نظر گرفته است. امکانات آموزشی این دانشگاه شامل آزمایشگاه های پیشرفته، کارگاه های بزرگ، کتابخانه های مجهز و غیره است این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی خود خوابگاه های دانشجویی را در نظر گرفته است. سالن های غذاخوری و کافی شاپ های دانشگاه کوجاعلی انواع غذاهای گرم و خوشمزه را طبخ می کنند. از دیگر امکانات موجود در این دانشگاه می توان به باشگاه های ورزشی در داخل و خارج از محوطه دانشگاه، بانک، فروشگاه و مرکز خرید، کلوب های دانشجویی و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

کار دانشجویی در حین تحصیل در دانشگاه کوجالی ترکیه

دولت کشور ترکیه به دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه کوجاعلی امکان انجام کارهای پاره وقت و دانشجویی را در حین تحصیل می‌دهد. انجام کارهای دانشجویی می‌تواند هزینه زندگی دانشجویان در این کشور را تا حد زیادی کاهش دهد.دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره مهاجرت فرم درخواست اجازه کار را به صورت آنلاین تکمیل کنند

همچنین بخوانید:
دانشگاه دوکوز ایلول + شهریه 2022، نحوه پذیرش

موقعیت دانشگاه کوجاعلی

کوجاعلی یا کوجالی یکی از استان های کشور ترکیه می باشد و این استان در شرقی ترین قسمت دریای مرمره و حوالی خلیج ازمیت واقع شده است. نام مرکز این استان ازمیت می باشد. آب و هوای این شهر مرطوب بوده و تحت تأثیر دریای مدیترانه قرار دارد. از مکان های دیدنی این شهر می توان به برج ساعت، موزه کشتی Gayret، پارک Seka و غیره اشاره کرد. دانشگاه کوجاعلی (KOU) در این شهر جذاب واقع شده است.

سخن آخر

دانشگاه کوجاعلی از جمله دانشگاه ‌های شناخته شده در کشور ترکیه است که هر ساله اقدام به پذیرش دانشجویان بومی و بین المللی از سراسر دنیا می ‌کند. این دانشگاه در برنامه‌های تبادل دانشجو مانند اراسموس، بولونیا، فارابی و مولانا شرکت می ‌کند و دانشجویان امکان ادامه تحصیل در سایر کشورها را خواهند داشت. دولت ترکیه امکانی را برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا این دانشگاه فراهم کرده است تا بتوانند به انجام کارهای دانشجویی مشغول شوند. آموزش های ارائه شده در این دانشگاه مطابق با استانداردهای آموزشی دنیا است.

باتوجه به توضیحات ارائه شده در طول مقاله، آیا این دانشگاه را برای تحصیل در ترکیه انتخاب می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *