021-91305905

نام دانشگاه Uşak Üniversitesi
موقعیت دانشگاه شهر اوشاک
رنکینگ جهانی بر اساس نشریه THE 801-1000
مورد تایید وزارت علوم ایران خیر
شهریه رشته های محبوب 2022-2021

پزشکی: 13926 لیر

مهندسی: 6390 لیر

اقتصاد و مدیریت: 4830 لیر

وبسایت دانشگاه usak.edu.tr

آشنایی با دانشگاه اوشاک

اگر ترکیه را به عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی خود انتخاب کرده ‎اید و یا اگر می‎ خواهید به اطلاعات کارآمد درباره دانشگاه اوشاک دست یابید، این مطلب همان چیزی است که به آن نیاز دارید. ما تمام سعی خود را کرده ‎ایم تا در این مقاله به کلیه سوالات شما در رابطه با این دانشگاه پاسخ دهیم. در ادامه به مواردی همچون مزایای تحصیل در این دانشگاه، نحوه پذیرش، چه رنکینگی در بین دانشگاه‎ های جهان دارد و نکات بسیار دیگری پرداخته‌ ایم.

آشنایی با دانشگاه اوشاک (Uşak University)

کشور ترکیه دانشگاه‎ های فراوانی دارد که دانشگاه اوشاک یکی از بهترین آنهاست. این دانشگاه در سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را آغاز کرد و توسطYÖK  Yüksekögretim Kurulu (شورای آموزش عالی ترکیه) تاسیس شد. شعار این دانشگاه زیر سایه نور ذهن و علم (Under the shine of mind and science) است. دانشگاه دولتی اوشاک فرصت‎های جدیدی را برای دانشجویان بین‎ الملل مخصوصا دانشجویان ایرانی فراهم کرده است.

این دانشگاه در منطقه اژه و شهر اوشاک ترکیه واقع شده است. کل جمعیت شهر اوشاک ۵۰۰ هزار نفر است و این شهر در نزدیکی ازمیر واقع شده است. دانشگاه دولتی اوشاک سعی در ارائه بهترین خدمات تحصیلی برای دانشجویان بین‎ الملل و ترک خود دارد. این دانشگاه رشته‎ های تحصیلی مختلفی همچون پزشکی، آموزش، دندان‎پزشکی و غیره را به دانشجویان خود ارائه می‎ دهد.

رنکینگ جهانی دانشگاه اوشاک

دانشگاه دولتی اوشاک رنکینگ خوبی در دنیا و بین دانشگاه‎ های ترکیه کسب کرده است. رتبه دانشگاه اوشاک در بین دانشگاه‎ های ترکیه ۷۷ است. این در حالی است که رنگینگ جهانی این دانشگاه ۳۷۹۸ است. در بین دانشگاه‎ های آسیا رتبه این دانشگاه ۱۱۳۸ است.

دانشگاه اوشاک دولتی است یا خصوصی

اوشاک در دسته برترین دانشگاه‎ های دولتی ترکیه قرار دارد. دانشجویان بین‎ الملل درصورت دستیابی به بورسیه‎ های تحصیلی ترکیه همچون ترکیه بورسلاری از این دانشگاه می‎ توانند اقدام به تحصیل رایگان در این دانشگاه نمایند.

دانشکده های دانشگاه اوشاک

دانشکده‎ های دانشگاه دولتی اوشاک

دانشگاه‎ های ترکیه سعی در بهبود خدمات تحصیلاتی آکادمیک خود دارند که اوشاک نیز یکی از این دانشگاه‎ ها است. این دانشگاه رشته‎ های متنوع تحصیلی همچون پزشکی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‎ دهد. از جمله دانشکده‎ های فعال اوشاک می‎ توان به دانشگاه‎ های زیر اشاره کرد:

این دانشکده در ۱۶ بخش مختلف فعالیت دارد. در حال حاضر حدود ۴۱۵۶ دانشجوی ترک و بین‎ الملل در آن تحصیل می‎ کنند. این دانشکده با هدف افزایش اطلاعات دانشجویان در حوزه هنر و علوم انسانی و گسترش تفکر نقادانه فعالیت‎هایش را آغاز کرد.

این دانشکده رشته‎ های تحصیلی متنوعی همچون اقتصاد، مدیریت و بازرگانی را ارائه می‎ کند. دانشجویان این دانشکده می‎ توانند به مدت یک یا دو ترم در دانشگاه‎ های اروپایی طرف قرارداد با این دانشگاه تحصیل کنند. به این ترتیب، اگر دانشجویان ایرانی در این دانشکده پذیرش بگیرند می‎ توانند یک یا دو ترم به یکی از دانشگاه‎ های اروپا منتقل شوند.

دانشکده دانشگاه اوشاک رشته‎ های مختلف زبان خارجه و ترکی استانبولی را برای علاقه ‎مندان ارائه می‎ دهد. اگر مایل به تحصیل در رشته‎ های مختلف زبان هستید می‎ توانید به اپلای برای دانشکده زبان و فرهنگ اوشاک هم فکر کنید.

افراد علاقه ‎مند به تحصیل در رشته‎ های پزشکی، پرستاری، دندان‎پزشکی و علوم پایه می‎ توانند در دانشکده پزشکی این دانشگاه تحصیل کنند. این دانشکده با هدف افزایش اطلاعات و دانش دانشجویان ترک و بین‎ الملل در حوزه پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد. مدت زمان تحصیل در دانشکده پزشکی و بهداشت شش ساله است.

این دانشکده با هدف آموزش افراد علاقه ‎مند به رشته مهندسی، معماری، شیمی، ساخت و ساز کار خود را آغاز کرد. دانشکده مهندسی در بخش‎های متنوعی فعالیت‎های خود را ادامه می‎ دهد.

این دانشکده به منظور پیشرفت افراد حرفه‎ای و باهوش در حوزه علم و فناوری فعالیت‎های خود را آغاز کرد. رشته‎ های جدید و مرتبط با تکنولوژی و کامپیوتر در این دانشکده تدریس می‎ شوند.

رشته های تحصیلی اوشاک

رشته‎ های تحصیلی دانشگاه اوشاک

در هر یک از دانشکده های مختلف دانشگاه دولتی اوشاک، رشته های متنوعی ارائه می شود. این تنوع رشته ها آزادی بیشتری برای انتخاب رشته را به متقاضی می دهد. در ادامه رشته های ارائه شده در دانشکده های این دانشگاه را عنوان می کنیم:

رشته‎ های دانشکده هنر و علوم انسانی دانشگاه اوشاک

از رشته‎ های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه هنر و علوم انسانی می‎ توان به موارد زیر اشاره کرد:

رشته‎ های تحصیلی دانشکده علوم اجتماعی و بازرگانی

از رشته‎ های تحصیلی دانشکده علوم اجتماعی و بازرگانی دانشگاه اوشاک می‎ توان به دوره‎ های زیر اشاره کرد:

رشته‎ های تحصیلی دانشکده زبان و فرهنگ

از رشته‎ های تحصیلی فعال در دانشکده زبان و فرهنگ می‎ توان موارد زیر را نام برد:

دانشکده پزشکی و بهداشت دانشگاه اوشاک

دانشکده پزشکی و بهداشت اقدام به ارائه دوره‎ های زیر می‎ کند:

رشته‎ های تحصیلی دانشکده مهندسی

دانشکده مهندسی دانشگاه اوشاک رشته‎ های زیر را ارائه می‎ کند:

امکانات رفاهی دانشگاه اوشاک

امکانات رفاهی دانشگاه اوشاک

از امکانات رفاهی که دانشگاه دولتی اوشاک برای دانشجویان خود فراهم کرده است، می‎ توان به مواد ذیل اشاره کرد:

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه دولتی اوشاک

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر و جزئیات پذیرش درباره دانشکده‎ های مختلف دانشگاه اوشاک می‎ توانید به وب سایت اینترنتی این دانشگاه مراجعه کنید. مراجعه به وبسایت دانشگاه بهترین و معتبرترین مسیر برای دستیابی به اطلاعات به روز است.

حتما برای آزمون یوس که قبل از ورود به دانشگاه‎ های دولتی باید در آن قبول شد، آماده شوید. قبولی در این آزمون از شروط ضروری برای تحصیل در دانشگاه‎ های دولتی ترکیه است. هزینه شرکت در آزمون یوس دانشگاه اوشاک در سال 2021 حدود ۳۰۰ لیر است. این آزمون در آنکارا، استانبول، اوشاک و ازمیر برگزار می‎ شود. هزینه و تاریخ برگزاری آزمون در سال های مختلف، فرق می کند.

آزمون یوس این دانشگاه شامل ۸۰ سوال است. همچنین، مدت زمان ۱۲۰ دقیقه است. دانشجویان می‎ توانند در این آزمون به دو زبان ترکی و انگلیسی شرکت کنند.برای آشنایی بیشتر با این آزمون به بخش یوس ترکیه در سایت یونی لند مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه اوشاک

از جمله مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه می‎ توان به مواردی همچون مدرک زبان که تافل یا تومر است، اشاره کرد. توجه داشته باشید دانشگاه‎ های ترکیه مدرک زبان انگلیسی آیلتس را قبول ندارند. پس حتما قبل از هر گونه اقدامی برای مهاجرت مدرک تافل کسب کنید. همچنین، حتما ریز نمرات تحصیلی خود را به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی ترجمه کنید. پاسپورت معتبری که حداقل شش ماه از مدت اعتبار آن باقی مانده باشد، به سفارت تحویل دهید. مدرکی همچون صورت حساب بانکی به منظور تمکن مالی خود به سفارت تحویل دهید.

شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه اوشاک

هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی اوشاک ۲۵۰ تا ۴۵۰ یورو در ماه است. این هزینه‎ ها شامل هزینه اجاره خانه یا اتاق، هزینه خورد و خوراک، اینترنت، قبض تلفن همراه و هزینه های دیگر است. این هزینه‎ ها متناسب با سبک زندگی دانشجو متغیر هستند. علاوه بر این، دانشگاه دولتی اوشاک خوابگاه‎ های دانشجویی مناسب را به دانشجویان بین‎ الملل و ترک ارائه می‎ دهد. این خوابگاه‎ ها سالن مطالعه، سالن غذاخوری، باشگاه، آرایشگاه، سالن تماشای تلویزیون و امکانات دیگری ارائه می‎ دهند.

شهریه سالانه تحصیل در این دانشگاه با توجه به رشته تحصیلی و دانشکده متغیر است. همچنین این شهریه ها هر سال تغییر کرده و در سایت دانشگاه بارگزاری می شود. به همین منظور، توصیه می‎ شود آدرس اینترنتی دانشگاه را قبل از هر گونه اقدامی بررسی کنید.

شهریه برخی از رشته های پرطرفدار این دانشگاه در سال تحصیلی 2022-2021 مطابق فهرست زیر است: 

آیا دانشگاه دولتی اوشاک مورد تایید وزارت علوم ایران است

باید گفت متاسفانه خیر، دانشگاه اوشاک ترکیه مورد تایید وزارت علوم ایران نیست. پس اگر خواهان تحصیل در این دانشگاه هستید پیشنهاد می‎ شود در ترکیه به ادامه تحصیل و کار در ترکیه بپردازید.

مزایای تحصیل در دانشگاه اوشاک

از مزایای تحصیل در دانشگاه دولتی اوشاک می‎ توان به دستیابی به تجربه زندگی در کشور ترکیه و آشنایی با فرهنگ چندین هزار ساله این کشور، دستیابی به مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه دولتی اوشاک و تحصیل در یکی از دانشگاه‎ های برتر ترکیه اشاره کرد. در ضمن، شما به واسطه تحصیل در این دانشگاه با زبان ترکی استانبولی آشنایی پیدا می‎ کنید. دسترسی به طبیعت زیبای کشور ترکیه همچون سواحل زیبای آنتالیا، شهر قدیمی و زیبای استانبول و یا شهر سنتی بدروم نیز از مزایای تحصیل در این کشور هستند. همچنین، بد نیست بدانید غذاها و شیرینی‎های ترکیه مطابق ذائقه مردم ایران هستند. به همین خاطر، شما با غذاهای خوشمزه فراوانی هم آشنا خواهید شد.

دانشگاه اوشاک

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب شما را با نکات کلیدی و کاربردی درباره دانشگاه اوشاک آشنا کرده باشد. چنانچه قصد تحصیل در این دانشگاه و یا سایر دانشگاه های دولتی ترکیه را دارید، باید با برنامه ریزی عمل کنید. آزمون یوس مهم ترین آزمون ورودی این دانشگاه هاست. برای رسیدن به این هدف باید کمی تلاش کرده و از مشاورین معتمد در این مسیر نیز راهنمایی بگیرید.

در پایان چنانچه سوال دیگری در رابطه با دانشگاه دولتی اوشاک و تحصیل در کشور ترکیه دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما در یونی لند شما را راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *