021-91305905

دانشگاه اقتصاد ازمیر (Izmir University Of Economics) اولین دانشگاه پایه ازمیر و منطقه دریای اژه است که توسط بنیاد آموزش و بهداشت اتاق بازرگانی ازمیر در سال 2001 تاسیس شد. ماموریت دانشگاه اقتصاد ازمیر آموزش و تجهیز دانشجویان واجد شرایط با ویژگی‌های رهبری، قابلیت‌های کارآفرینی، مهارت‌های تفکر انتقادی و توانایی مشارکت در تحقیقات ارزشمند در زمینه‌های مختلف علمی است. چشم انداز IUE تبدیل شدن به یک موسسه برجسته آموزش عالی در خط مقدم آموزش در سطح جهانی و پیشرو در تحقیقات ارزشمند در رشته‌های مختلف است.

دانشگاه اقتصاد ازمیر برنامه‌های تحصیلی را در طیف گسترده‌ای از واحدها و بخش‌های دانشگاهی ارائه می‌دهد که از به‌روزترین روندها در تجارت فناوری، سیاست، علوم اجتماعی، هنرها زیبا و مطالعات کمی پیروی می‌کنند. این دانشگاه در حال حاضر دارای 8 دانشکده، 2 مدرسه، 3 مدرسه حرفه‌ای، 4 مدرسه تحصیلات تکمیلی و 10 مرکز تحقیقاتی کاربردی است.  این دانشگاه درحال حاضر در مجموع  دارای 6100 دانشجو می باشد.

این واحدهای دانشگاهی 32 برنامه مختلف کاردانی، 35 برنامه مختلف در مقطع کارشناسی، 38 برنامه مختلف تحصیلات تکمیلی و 9 برنامه دکتری را ارائه می‌دهند.

دانشگاه اقتصاد ازمیر دارای توافقنامه برنامه اراسموس با 171 دانشگاه و همچنین با 36 دانشگاه خارج از کشور است.

تحصیل در دانشگاه اقتصاد ازمیر

دانشگاه اقتصاد ازمیر دارای 10 مرکز تحقیقاتی و اجرایی با تمرکز بر حوزه‌های مختلف تحقیقاتی است. علاوه براین، IUE یکی از موسساتی است که پارک علم و فناوری ازمیر را تاسیس نموده است. این دانشگاه همچنین دفتر انتقال فناوریEmbryonix  را اداره می‌کند که برای تقویت ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت از نظر نوآوری و کارآفرینی تاسیس شده است. به دلیل پروژه‌های دانشجویی درمورد کارآفرینی، IUE 3 بار «پرچم کارآفرینی » دریافت کرده است.

این دانشگاه با افزودن دپارتمان‌های جدید هرساله به منظور برآورده کردن نیازهای روبه رشد دانشجویان آینده توسعه می‌یابد. رسانه‌های آموزشی در دانگشاه اقتصاد ازمیر به زبان انگلیسی است. دانشجویان سال اول اول تمام گروه‌ها در هنگام ثبت نام، کامپیوترهای نوت بوک دریافت می‌کنند. باشگاه‌های اجتماعی  در IUE به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های فوق برنامه برای دانشجویان تشکیل می‌شوند. بسیاری از خدمات پشتیبانی دیگر مانند برنامه‌ریزی شغلی،مراکز تحقیقاتی و فرصت‌های تحقیقاتی به دانشجویان و اساتید ارائه می‌شود.

آشنایی با دانشگاه اقتصاد ازمیر

دانشگاه اقتصاد ازمیر یک دانشگاه خصوصی در ساحل دریای اژه ترکیه است. این دانشگاه که در سال 2001 تأسیس شد و تقریباً 9500 دانشجو را در 32 برنامه مختلف کاردانی، 35 دوره کارشناسی و 38 دوره کارشناسی ارشد و 9 برنامه دکتری میزبانی می کند. تمام دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشگاه اقتصاد ازمیر دارای مرکز راهنمای شغلی گسترده ای است که برای حمایت از دانشجویان از طریق تجربه کاری و تقویت ارتباط با کسب و کار ایجاد شده است. این دانشگاه به کارآموزی و برنامه های کاربردی و همچنین مصاحبه های ساختگی برای آماده سازی فارغ التحصیلان برای ورود به دنیای کار کمک می کند.

موقعیت جغرافیایی

دانشگاه نزدیک ساحل در منطقه ای آرام قرار دارد. ساختمان دانشگاه از مرکز شهر ازمیر 11 کیلومتر دورتر است و به راحتی با ماشین یا وسایل نقلیه عمومی برای سینما، بارها و خرید قابل دسترسی است. دانشجویان می توانند به مکان های تاریخی مانند قلعه کادیفکاله در بالای تپه قرن چهارم دسترسی داشته باشند.

ازمیر از جمله شهرهای جذاب و دیدنی ترکیه محسوب می شود. این شهر دارای موقعیتی صنعتی و تجاری است. شهر ازمیر را می توان یکی از امن ترین شهرهای ترکیه دانست. یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در این شهر پایین بودن هزینه های زندگی می باشد. مانند بسیاری از شهرهای اروپایی، این شهر دارای یک شبکه ریلی گسترده است و می توان به راحتی و در سریع ترین حالت ممکن به نقاط مختلف سفر کرد.

دانشکده های دانشگاه اقتصاد ازمیر در ترکیه

این دانشگاه دارای 8 دانشکده مختلف است که فرصت تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می دهد. دانشکده های این دانشگاه خصوصی در شهر ازمیر به شرح زیر می باشند:

همچنین بخوانید:
دانشگاه آنادولو + نحوه پذیرش، امکانات

دانشکده‌ها

دانشکده علوم وهنر

دانشکده هنرهای زیبا

دانشگاه حقوق

دانشگده بازرگانی

دانشکده ارتباطات

دانشکده مهندسی

دانشکده علوم بهداشت

دانشکده علوم مدیریت کاربردی

دانشکده پزشکی

هنرستان فنی حرفه‌ای

ترجمه و کاربردی انگلیسی (انگلیسی)

تحصیل پزشکی در دانشگاه اقتصاد ازمیر

دانشکده پزشکی دانشگاه اقتصاد ازمیر در سپتامبر 2017 افتتاح شد و در تلاش است تا پزشکانی را تربیت کند که راه حل هایی برای مشکلات سلامت جهان و کشور ارائه دهند. دانشگاه اقتصاد ازمیر (IUE)، اولین دانشگاه بنیادی اژه و بزرگ ترین موسسه بهداشتی خصوصی در منطقه است که بیمارستان پارک ازمیر را با هدف آموزش پزشکان شایسته و متخصصان مراقبت های بهداشتی مورد نیاز کشور آموزش می دهد. مدت زمان تحصیل در این دانشکده شش سال و به زبان انگلیسی می باشد.

تحصیل مهندسی در دانشگاه IUE ترکیه

هدف اصلی این دانشکده پرورش مهندسانی است که از اصول مهندسی اطلاعات عمیقی دارند و می توانند از این دانش به طور موثر برای حل مسائل استفاده کنند. پیاده سازی علم و فناوری برای حل مشکلات زندگی در یک دنیای رقابتی و سخت، ضروری است. در این دانشکده 11 برنامه مهندسی مختلف در مقطع کارشناسی ارائه می شود که برنامه های درسی آن ها مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی مانند IEEE ، ACM، IIE  و بولونیا است.

کارشناسان موسسه یونی لند آماده ارائه هر گونه مشاوره در خصوص تحصیل در دانشگاه اقتصاد ازمیر در کشور ترکیه به هم وطنان عزیز می باشند.

شرایط درخواست و اخذ پذیرش

این دانشگاه دارای سیاست پذیرش گزینشی بر مبنای آزمون‌های ورودی و نمرات تحصیلی می‌باشد. دانشجویان رشته‌های اقتصاد و مدیریت به راحتی می‌توانند نامه پذیرش خود را از این دانشگاه اخذ نمایند. کلیه دانشجویان متقاصی تحصیل در این دانشگاه ملزم به شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه و کسب نمره قبولی هستند. برای درخواست به ارائه مدارک زیر نیاز دارید:

مدرک اثبات تمکن مالی

شرایط تحصیل در دانشگاه اقتصاد ازمیر در ترکیه

شرایط تحصیل در دانشگاه  IUE تقریبا مانند تمام دانشگاه های ترکیه است. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کرده و در آن پذیرفته شوند. از آن جایی که زبان تحصیل در این دانشگاه خصوصی انگلیسی است؛ در نتیجه ارائه مدرک معتبر زبان الزامی می باشد. فارغ التحصیلی از دبیرستان یا معادل آن از دیگر شرایط پذیرش در این دانشگاه است.

مدارک لازم

متقاضیان باید هنگام درخواست آنلاین برای پذیرش در دوره های تحصیلی این دانشگاه تمام مدارک زیر را ارسال کنند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش از این دانشگاه به شرح زیر می باشد:

همچنین بخوانید:
دانشگاه مرمره + شهریه 2022، رنکینگ

آزمون های قابل قبول

همان طور که عنوان شد، اخذ پذیرش و تحصیل در این دانشگاه با شرکت در آزمون ورودی همراه است. آزمون های قابل قبول این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

رشته های موجود در دانشگاه اقتصاد ازمیر

همان طور که گفته شد، این دانشگاه دارای هشت دانشکده گوناگون است که هر کدام از این دانشکده ها فرصت تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. برخی از رشته های تحصیلی پر طرفدار در این دانشگاه خصوصی در شهر ازمیر به شرح زیر می باشند:

هزینه تحصیل در دانشگاه اقتصاد ازمیر ترکیه

از آن جایی که این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی در کشور ترکیه محسوب می شود؛ در نتیجه هزینه تحصیل در آن در مقایسه با هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور کمی بالاتر می باشد. هزینه تحصیل بر اساس مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود. هزینه تحصیل در دانشگاه اقتصاد ازمیر در سال 2021  برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر می باشد:

برنامه تحصیلیهزینه تحصیل
کاردانی (دو ساله)4000 دلار
کارشناسی (چهار ساله)8000 دلار
کارشناسی ارشد با پایان نامه7500 دلار
کارشناسی ارشد بدون پایان نامه7500 دلار
تحصیل پزشکی (شش ساله)15000 دلار
دکترا7500 دلار
آمادگی زبان برای مقطع کارشناسی8000 دلار
آمادگی زبان برای مقطع کارشناسی ارشد2500 دلار

هزینه های زندگی

هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی دانشگاه IEU در کشور ترکیه ماهانه در حدود 300 تا 500 دلار آمریکا است. دانشجویان باید برای خوابگاه دانشجویی نیز ماهانه در حدود 200 تا 300 دلار هزینه کنند. برخی از هزینه های زندگی در کشور ترکیه به شرح زیر می باشد:

هر گونه سوال در رابطه با ادامه تحصیل و اخذ پذیرش از دانشگاه اقتصاد ازمیر در ترکیه را با کارشناسان موسسه یونی لند در میان بگذارید.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه اقتصاد ازمیر در ترکیه

این دانشگاه انواع مختلف تخفیف یا بورسیه تحصیلی را بر اساس موفقیت تحصیلی و سابقه متقاضیان ارائه می دهد. برخی از این بورسیه های تحصیلی به شرح زیر می باشند:

رنکینگ دانشگاه اقتصاد ازمیر

رتبه جهانی دانشگاه اقتصاد ازمیر

این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه می ‌باشد که همین موضوع باعث افزایش رقابت میان متقاضیان بین المللی به منظور اخذ پذیرش از این دانشگاه علی الخصوص در رشته پزشکی شده است. این دانشگاه دارای جایگاه خوبی نیز در میان سایر دانشگاه های دنیا می ‌باشد. رتبه و رنکینگ دانشگاه IEU در شهر ازمیر در سال 2021 به شرح زیر خواهد بود:

همچنین بخوانید:
معرفی دانشگاه آنکارا ترکیه + شهریه 2022-2021
رتبه بر اساس THEرتبه بر اساس EECA
800 – 601230 – 221

خوابگاه دانشجویی دانشگاه اقتصاد ازمیر

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه اقتصاد ازمیر محیطی سالم، ایمن و تمیز برا رای دانشجویان بومی و بین المللی ایجاد کرده است. خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه در سال 2006 به بهره برداری رسید و در محوطه دانشگاه واقع شده است. از آن جا که خوابگاه خانه دوم دانشجویان و همچنین بخشی از دانشگاه هستند، این دانشگاه تلاش می کند تا آن ها بتوانند در یک محیط راحت و دلپذیر زندگی کنند.

ظرفیت و امکانات

خوابگاه های دانشجویی دارای ظرفیت 471 دانشجو در محوطه دانشگاه است. همه درها با کلید شخصی باز می شوند و ورودی خوابگاه ها با کارت دانشجویی کار می کنند. دانشجویان می توانند در اتاق های چهار نفره و اتاق های یک نفره اقامت داشته باشند. حمام، تختخواب، کمد لباس، میز، قفسه کتاب، یخچال، تلفن و اینترنت در اتاق ها وجود دارد. بالش، ملحفه، پتو، روکش لحاف توسط خوابگاه ارائه می شود و اتاق ها هر دو روز یکبار تمیز می شوند و ملافه ها هفته ای یک بار تعویض می شوند.

امکانات موجود در دانشگاه اقتصاد ازمیر

علاوه بر 60 کلوب دانشجویی در محوطه دانشگاه، دانشگاه اقتصادی ازمیر دارای سالن های ورزشی فعال است و تیم های قایقرانی و تنیس آن در سطح بین المللی رقابت می کنند. انجمن ها و باشگاه های این دانشگاه شامل فوتبال آمریکایی، تنیس، کوهنوردی و قایقرانی هستند. این دانشگاه همچنین دارای دو زمین بسکتبال در فضای باز، یک زمین فوتبال در فضای باز، یک سالن رقص و یک زمین تنیس است. مجاورت با دریا آن را به مکانی ایده آل برای طرفداران ساحل و ورزش های آبی تبدیل می کند.

محل اقامت

خوابگاه دانشگاه اقتصاد ازمیر دارای ظرفیت 480 دانشجو است که 4 طبقه اول ساختمان به دانشجویان دختر و 4 طبقه دیگر به دانشجویان پسر اختصاص دارد. دانشجویان بین‌المللی با پرداخت هزینه خوابگاه می‌توانند در خوابگاه اقامت کنند. این خوابگاه محیطی بسیار راحت، امن، لذت‌بخش و بهداشتی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا زندگی دانشجویی آن‌ها در طول تحصیل بسیار آسان‌تر شود. از دیگر امکانات رفاهی می‌توان به تهویه مناسب، نظافت هرروزه، آب گرم 24 ساعت، اینترنت و… اشاره کرد.  با توجه به نزدیکی این شهر به مرکز شهر، رفت و آمد برای دانشجویان بسیار راحت است.

کتابخانه

کتابخانه IUE دارای کتابخانه کامپیوتری و مرکز اسناد می‌باشد. این کتابخانه شامل کتاب‌های چاپی و نشریات ادواری و منابع اطلاعات الکترونیکی مانند ابزارهای جستجو، مجلات الکترونیکی، پایگاه‌های اطلاعاتی آنلاین و فهرست کتابخانه آنلاین است.

امکانات کامپیوتری

سیستم‌های اطلاعاتی دانشگاه ظرفیت پیگیری آخرین تحولات را دارند. ساختمان دانشگاه به گونه‌ای طراحی شده است که امکان دسترسی به اینترنت بی‌سیم را از تمام قسمت‌های ساختمان ازجمله کتابخانه، کلاس‌های درس، کافه تریا، رستوران و خوابگاه فراهم کند.

خدمات درمانی

دانشگاه اقتصاد ازمیر یک پزشک و یک پرستار مختص دانشجویان دارد و علاوه براین، مشاوره و کمک روانشناختی برای ایجاد رشد ذهنی، روانی و اجتماعی دانشجویان ارائه می‌شود. همچنین مشاوره و حمایت از دانشجویان توسط مرکز توسعه و مشاوره دانشجویی (SDCC) ارائه می‌شود.

علاوه بر تقریبا 60 باشگاه فعالیت‌های اجتماعی، باشگاه‌های دانشجویی در رشته‌های مختلف ورزشی مانند فوتبال آمریکایی، تنیس، بسکتبال، قایقرانی، کوهنوردی، پیاده‌روی و فوتبال در محوطه دانشگاه وجود دارد. این دانشگاه دارای:

تحصیل در دانشگاه اقتصاد ازمیر

متقاضیان باید پیش از ورود به این کشور برای اخذ ویزای دانشجویی و تحصیلی خود اقدام کنند. این درخواست باید از طریق سفارت ترکیه در تهران پیگیری شود. دانشجویان باید حداکثر ظرف یک ماه بعد از ورود به کشور ترکیه اقامت خود را به پلیس جهت کسب اقامت دانشجویی اقدام نمایند. دانشگاه اقتصاد ازمیر با ارائه بهترین آزموش‌ها در کلیه علوم دانشگاهی، به همراه بهترین خدمات رفاهی، گزینه‌ای مناسب برای تحصیل در ترکیه است. برای کسب اطلاعات بیشتر از روند پذیرش و حضور در این دانشگاه می‌توانید به وبسایت این دانشگاه به آدرس ieu.edu.tr  مراجعه کنید. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید متشکریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *