021-91305905

قیمت ها در ترکیه در مقایسه با ایران چگونه است؟

قیمت ها در ترکیه

فهرست مطالب

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد برای مهاجرت و زندگی در کشوری دیگر، هزینه های زندگی در مقصد جدید است. هرچند ترکیه همسایه ایران است و از نظر هزینه های زندگی شاید تفاوت چندانی نداشته باشد، اما داشتن اطلاعات کافی درمورد قیمت ها در ترکیه کمک می کند تصمیمات بهتری بگیریم.

از این رو قصد داریم در ادامه هزینه های زندگی در این کشور را بررسی کنیم و با قیمت کالا های اساسی در آن آشنا شویم. پیشنهاد می کنیم پیش از بستن چمدان سفر خود، این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

میانگین قیمت ها در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه ممکن است از شهری به شهر دیگر متفاوت باشد. برای مثال مسلما هزینه خورد و خوراک و مسکن در شهر بزرگی مانند استانبول یا آنکارا نسبت به شهر های کوچک تر بیشتر است. اما به طور میانگین قیمت ها در ترکیه تفاوت چندانی با شهر های بزرگ ایران ندارد و در صورت داشتن یک درآمد متوسط رو به بالا، به راحتی می توان در آن زندگی کرد.

برای مثال اگر اجاره بها در ترکیه را در نظر نگیرید، هزینه زندگی ماهانه یک خانواده چهار نفره در این کشور تقریبا معادل 1266 دلار است. اما یک فرد مجرد می تواند با 365 دلار در ماه در این کشور به آسانی زندگی کند.

در ادامه قیمت اقلام اساسی در ترکیه را بررسی می کنیم.

قیمت ها در ترکیه

  • هزینه لباس در ترکیه

شاید اولین موردی که برای بررسی قیمت ها در ترکیه به ذهن شما برسد، هزینه لباس در این کشور باشد. همان طور که می دانید لباس های ترک در ایران محبوبیت و شهرت بسیاری دارند. بنابراین شما می توانید با پرداخت مبلغ بسیار کمی نسبت به ایران، لباس های برند ترک را تهیه کنید. اما اگر به دنبال لباس های مارک و برند های غربی باشید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

  • هزینه خورد و خوراک در ترکیه

مورد بعدی که در لیست قیمت ها در ترکیه جلب توجه می کند، خورد و خوراک است. وعده غذایی روزانه در این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی مقرون به صرفه تر است و به طور کلی مواد غذایی ارزان هستند. علاوه بر این، اگر به زبان ترکی تسلط داشته باشید و بتوانید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید، می توانید آدرس بازار های هفتگی را که در آن ها اقلام خوراکی با قیمت منصفانه ای عرضه می شود، پیدا کنید و تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

هزینه ها در ترکیه

  • هزینه رستوران رفتن در ترکیه

اگر عادت به رستوران رفتن دارید و اغلب وعده های غذایی را در رستوران میل می کنید، باید بگوییم بسیار خوش شانس هستید؛ زیرا ترکیه از جمله کشور هایی است که رستوران های بسیاری دارد. هرچند هزینه صرف غذا در رستوران بیشتر از هزینه تهیه غذا در منزل می شود، در بیشتر شهر های این کشور رستوران های کوچک محلی یافت می شود که وعده های غذایی را با هزینه معقولی سرو می کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت ها در ترکیه متفاوت است و هزینه رفتن به رستوران در شهر های بزرگ مانند استانبول و شهر آنکارا ممکن است بسیار گران تمام شود.

  • هزینه حمل و نقل در ترکیه

مبحث مهم دیگری که باید در لیست قیمت ها در ترکیه به آن توجه کنید، هزینه حمل و نقل است.

به طور کلی هزینه تهیه بنزین در ترکیه نسبت به سایر کشور های اروپایی کمتر است؛ اما نسبت به ایران قیمت بالا تری دارد. بنابراین داشتن وسیله نقلیه شخصی در اولین سال مهاجرت شاید خیلی به صرفه نباشد. علاوه بر این ترافیک در اکثر شهر های این کشور سنگین است و مطمئنا باید پول زیادی برای ماندن در آن پرداخت کنید.

اما خوشبختانه ترکیه سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوب با قیمت های رقابتی دارد که در کاهش هزینه های زندگی در این کشور بسیار موثر واقع شود. شما می توانید از این سیستم استفاده کنید و بدون زحمت و با صرف هزینه پایین به هر نقطه از ترکیه سفر کنید. پرواز های داخلی این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه هستند.

  • هزینه ماهانه آب و برق

هزینه آب و برق در ترکیه نسبت به ایران بیشتر است و شما باید به صورت ماهانه مبلغ مشخصی برای آن کنار بگذارید. برای مثال با توجه به بررسی قیمت ها در ترکیه هزینه برق در این کشور تقریبا ماهانه بین 50 تا 200 لیر ترکیه است که البته باز هم به میزان مصرف شما و تعداد لوازم برقی موجود در منزل بستگی دارد. با این حال همچنان این هزینه نسبت به سایر کشور های اروپایی ارزان تر است.

قیمت ها در ترکیه-3

  • هزینه تماس و اینترنت در ترکیه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرکت های مخابراتی در این کشور رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند و قیمت های متفاتی را به مشترکین خود پیشنهاد می کنند. هر یک از آن ها سعی می کنند بسته های هیجان انگیز و مقرون به صرفه ای را در اختیار شما قرار دهند و همین موضوع می تواند از نگرانی شما برای دریافت خدمات و  قیمت ها در ترکیه بکاهد.

برای مثال شرکت ترک سل (Turkcell)، ارائه ‌دهنده خدمات مخابراتی در این کشور، به محض ورود توریست ها برای خوش آمد گویی بسته 200 دقیقه مکالمه و 20 گیگابایت اینترنت را با پرداخت ماهانه 149 لیر در اختیار آن ها قرار می دهد.

  • هزینه مسکن در ترکیه

به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین دغدغه های مهاجران برای بررسی لیست قیمت ها در ترکیه ، اجاره بها است. هزینه اجاره کردن منزل در این کشور نسبت به ایران بیشتر، اما در مقایسه با کشور های اروپایی و آمریکایی پایین تر است.

جمع بندی

به طور کلی قیمت ها در ترکیه از شهری به شهر دیگر متفاوت است؛ اما نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار مقرون به صرفه و منطقی تر به نظر می رسد. همین موضوع باعث شده است امروزه ترکیه کشوری شگفت انگیز و نسبتا ارزان برای مهاجرت باشد. البته به طور کلی هزینه های زندگی به شهر انتخابی و سبک زندگی شما بستگی دارد. مسلما زندگی در شهر های بزرگ مانند آنکارا و شهر استانبول، ممکن است گران باشد. خاطرتان باشد با درآمد پایین نمی توان زندگی مجللی در ترکیه داشت.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.