021-91305905

بررسی ضرورت آموزش زبان ترکی برای مهاجرت

آموزش زبان ترکی برای مهاجرت

فهرست مطالب

بسیاری از افراد ممکن است در مورد مهارت زبان مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه کنجکاو باشند. پیش نیاز های زبان برای مهاجرت به ترکیه یک نگرانی مشترک است؛ اما آیا با یادگیری زبان انگلیسی می توان با موفقیت در این کشور اقامت کرد؟ کسانی که تصمیم به مهاجرت می ‌گیرند، اغلب نگرانی ‌های متعددی در مورد محیط جدید و توانایی برقراری ارتباط و مشارکت اجتماعی دارند. تسلط به زبان محلی معمولا به عنوان یک مانع مهم در برابر مهاجرت به حساب می آیند. فراگیری زبان جدید در واقع امکان پذیر است و حتی دوره های زبان رایگان برای مهاجران در دسترس است. ترکیه که به عنوان یک مقصد گردشگری برتر در سطح جهانی و موقعیت استراتژیک بین اروپا و آسیا شناخته شده است، یک انتخاب ایده آل برای ایرانیان است که به دنبال محلی با امکانات رفاهی، قرابت های فرهنگی و شباهت های اجتماعی مشابه با سرزمین خود هستند. با ما در این راهنما همراه باشید تا به آموزش زبان ترکی برای مهاجرت و دیگر مسائل پیرامون آن بپردازیم.

سطح زبان مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه

سطح زبان مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه

مهارت زبان مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه بسته به آینده شغلی، تحصیلات و ادغام شما در جامعه متفاوت است. ترکی زبان رسمی در ترکیه است که یکی از قدیمی ترین زبان های جهان با قواعد دستوری و نوشتاری منحصر به فرد محسوب می شود. این زبان، زبان ساده ای نیست و شباهت هایی با آذری و در برخی موارد فارسی دارد. ایرانیان معمولا می توانند با تمرین مداوم و استفاده از روش های آموزشی فشرده به سطح زبان مورد نیاز برای مهاجرت برسند. در صورت علاقه می توانید با مطالعه زبان ترکی لهجه ها و لهجه های دیگر مانند آذری را نیز یاد بگیرید. دانشگاه های ترکیه تحت نظارت سازمان آموزش عالی، برنامه های آموزشی مختلفی را به زبان ترکی ارائه می دهند و مهاجران را تشویق به یادگیری زبان محلی می کنند. با این حال، دانشگاه‌ هایی نیز در ترکیه وجود دارند که می ‌توانید در آن ‌ها تحصیلات خود را به زبان‌ های لاتین، آلمانی و فرانسوی دنبال کنید که منجر به دریافت مدارک معتبر و قابل ترجمه می‌ شود.

آزمون زبان ترکی

آزمون زبان ترکی برای مقاصد مهاجرتی با نام آزمون یوس شناخته می شود. این آزمون جامع مهارت های مختلفی مانند ریاضی، هوش و هندسه را برای تعیین سطح مهارت دانش آموزان ارزیابی می کند. برای مهاجرت دانشجویی یا تحصیلی به ترکیه، داشتن سطح مهارت زبان ضروری است. با این حال، اگر قصد دارید از روش های مهاجرتی جایگزین مانند سرمایه گذاری، خرید ملک یا ازدواج استفاده کنید، هیچ الزامی برای یادگیری زبان رسمی کشور وجود ندارد.

رویکرد های آموزش زبان ترکی برای مهاجرت

آموزش زبان ترکی برای مهاجرت

کسب مهارت های زبانی برای افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند مفید است. اگر قصد شما شامل شروع یک تجارت یا ادامه تحصیلات عالی در دانشگاه ها و کالج های ترکیه است، آموزش زبان ترکی برای مهاجرت شما ضروری است؛ اما اگر این شرایط برای شما صدق نمی کند، هیچ اجباری برای یادگیری زبان وجود ندارد. در ادامه به دو روش کلی برای یادگیری ترکی می پردازیم.

برای خواندن زبان ترکی باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید تا معلوم شود باید دوره ای دارای مدرک بگذارنید یا بدون مدرک نیز می توانید به هدف خود برسید. کسانی که قصد کار یا تحصیل در ترکیه و شهر های آن را دارند باید مدرک زبان دریافت کنند. با این حال، اگر در این دسته قرار نمی گیرید، برای اقامت دائم یا اقامت موقت در ترکیه نیازی به مدارک نیست. در واقع، ترکیه مدارک تحصیلی شما را به رسمیت می شناسد و برای شما ارزش قائل است.

روش های رایگان مختلفی برای یادگیری ترکی وجود پیشنهاد می شود. این روش ها شامل استفاده از فیلم ها، مستند های ترکی و کتاب های الکترونیکی است. با غوطه ور شدن در یک محیط مجازی و کاوش و یادگیری فعال، می توان زبان ترکی را در مدت زمان کوتاه تری به دست آورد. مکالمه با یک فرد ترک که به زبان فارسی مسلط است، دسترسی به کتاب‌ های آموزشی با فرمت PDF از طریق اینترنت و استفاده از سایر برنامه‌ های رایگان فروشگاه ‌های آنلاین، همگی از رویکرد های موثر برای آموزش زبان ترکی برای مهاجرت هستند.

روش های آموزش زبان ترکی برای مهاجرت متفاوت است. به جای رعایت الزامات سخت زبانی، شما می توانید روش های مقرون به صرفه را برای یادگیری ترکی انتخاب کنید. این روش ها شامل کلاس های فشرده ای است که در داخل و خارج از ایران برگزار می شود.

با انتخاب این روش ها می توانید به تدریج در مدت زمان کوتاه تری زبان ترکی را یاد بگیرید. این به دلیل فضای فراگیر و محیط آموزشی ارائه شده است که در آن کلمات اساسی و حیاتی به شما آموزش داده می شود. علاوه بر الزامات زبان برای مهاجرت، که به ویژه در زمینه تحصیل اعمال می شود، ممکن است نیاز به دریافت مدرک زبان نیز داشته باشید.

مدرک های اصلی برای مهاجرت به ترکیه

مدرک های اصلی برای مهاجرت به ترکیه

چهار نوع مدرک اصلی به زبان ترکی وجود دارد که برای مقاصد اقامت ضروری است. این مدارک برای کسانی که مایل به تحصیل یا کار در موسسات دولتی در ترکیه هستند ضروری است.

  • مدرک TYS

مدرک TYS به چند بخش تقسیم می شود تا مهارت های شنیداری، خواندن و نوشتن شما را ارزیابی کند. با این مدرک می توانید از دانشگاه ها و کالج های استانبول پذیرش بگیرید.

  • مدرک YOS

این مدرک نیاز به مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دارد. دو سال اعتبار دارد و برای شهروندان غیرترکیه ای که به دنبال پذیرش در دانشگاه های ترکیه هستند، برگزار می شود.

  • مدرک ALES

این آزمون برای اخذ مدرک زبان در ترکیه بسیار مهم است. برای افرادی که قصد ادامه تحصیل را در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در یک رشته خاص در ترکیه دارند مناسب است. این آزمون دانش ترکی و ریاضی عمومی را می آزماید و یکی از چالش برانگیز ترین آزمون های ورودی در کشور ترکیه به حساب می آید. با این حال، این یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال فرصت های آموزش عالی در ترکیه هستند.

جمع بندی

سوال در مورد یادگیری زبان ترکی و پیش نیاز های زبان برای مهاجرت به ترکیه اغلب توسط افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند مطرح می شود. ترکیه مرز های مشترکی با ایران دارد و در مجاورت ملت ما قرار دارد. علاوه بر این، به عنوان دروازه ای به کشور های اروپایی عمل می کند. در نتیجه سالانه افراد زیادی از ایران اقامت در ترکیه را انتخاب می کنند. افرادی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه ها، مدارس و موسسات آموزشی در ترکیه هستند، باید از قبل مدرک زبان دریافت کنند. در این مقاله، الزامات زبان ترکی را مورد بحث قرار دادیم و تاکید کردیم که یادگیری زبان برای استفاده از مسیر های مهاجرتی جایگزین مانند خرید املاک و سرمایه گذاری اجباری نیست.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.