021-91305905

بررسی مزایای پاسپورت ترکیه

مزایای پاسپورت ترکیه

فهرست مطالب

تقریبا از اواخر سال 2018 افزایش سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران خارجی با هدف اخذ تابعیت ترکیه بسیار افزایش یافته است؛ زیرا پاسپورت و داشتن شهروندی این کشور می تواند مزایای بسیار جذابی را به ویژه برای کشور های سطح پایین تر از ترکیه به همراه داشته باشد. امروزه پاسپورت ترکیه از پاسپورت های نسبتا قدرتمند دنیا محسوب می شود و اعتبار زیادی دارد. در این مقاله درمورد برخی از مزایای پاسپورت ترکیه توضیح خواهیم داد.

مزایای پاسپورت ترکیه

مزایای پاسپورت ترکیه

  • برخورداری از حقوق کامل یک شهروند ترکیه ای

زمانی که پاسپورت ترکیه را به دست می آورید، می توانید از خدماتی که یک شهروند ترکیه ای از آن برخوردار است، استفاده کنید. برخی از خدماتی که با پاسپورت ترکیه به دست خواهید آورد عبارت اند از:

  •  مراقبت های بهداشتی: با داشتن پاسپورت ترکیه و مراجعه به بیمارستان های دولتی ترکیه می توانید از خدمات کاملا رایگان پزشکی برای همه اعضای خانواده بدون محدودیت و حتی بیمه استفاده کنید.
  • تحصیلات: با داشتن پاسپورت ترکیه فرزندان شما می توانند به طور رایگان در مدارس دولتی ترکیه ثبت نام و تحصیل کنند. همچنین دانشگاه های دولتی ترکیه نیز هزینه بسیار کمی برای ثبت نام از شما دریافت می کنند. از مزایای پاسپورت ترکیه این است که با هزینه ثبت نام بسیار کمی که توسط دانشگاه های ترکیه دریافت می شود، شما از سطح پیشرفته از آموزش تئوری همراه با کلاس های عملی برخوردار خواهید بود.
  • حساب های بین المللی: دارندگان پاسپورت ترکیه می توانند به راحتی در بانک های بین المللی و ملی ترکیه حساب افتتاح کنند. با داشتن این پاسپورت می توان به فعالیت های تجاری پرداخت و از بانک اقساط مختلف برای خرید خانه، خودرو و… دریافت کرد.
  • بازنشستگی: از دیگر مزایای پاسپورت ترکیه حقوق دوران بازنشستگی است. بعد از گذراندن چند سال کار و بازنشته شدن می توانید از حقوق بازنشستگی بهره ببرید.
  • حق رای: دارندگان پاسپورت ترکیه مانند شهروند معمولی ترکیه علاوه بر امکان نامزدی برای شرکت در هر مقام سیاسی حق استفاده از حقوق سیاسی خود مانند رای دادن در انتخاب پارلمانی و ریاست جمهوری نیز برخوردار خواهند بود.
  • درگاه الکترونیکی: با داشتن پاسپورت ترکیه می توانید به طور کامل به درگاه الکترونیکی دولت دسترسی داشته باشید تا دیگر برای انجام کار های اداری نیازی به مراجعه به مراکز نباشد.
  • سرمایه گذاری در املاک

از مزایای پاسپورت ترکیه این است که محدودیت شما در زمینه سرمایه گذاری در ترکیه را بر می دارد. در حال حاضر یکی از پر سود ترین تجارت ها در ترکیه سرمایه گذاری روی املاک است. جالب است بدانید برخی از کسانی که از طریق خرید ملک در سال 2018 شهروندی ترکیه را به دست آوردند و روی املاک سرمایه گذاری کردند، حتی موفق شدند تا 300 درصد سود بر اساس دلار نیز به دست آورند.

حتی کسانی که بدون مطالعه عمیق و هیچ گونه تحقیقی در زمینه ملک در ترکیه ملک خریدند نیز حداقل بازدهی 100 درصدی را بر اساس دلار تجربه کردند. همین باعث می شود تا سرمایه گذاری در ترکیه به ویژه در زمینه ملک یک تجارت پر سود و وسوسه کننده باشد.

پاسپورت ترکیه

  • مادام العمر بودن

مادام العمر بودن شهروندی و مدت اعتبار پاسپورت شهروندی ترکیه از مزایای آن محسوب می شود. دارندگان پاسپورت شهروندی این کشور هیچ محدودیتی نسبت به شهروندان معمولی ندارند و می توانند از حقوق طبیعی یک شهروند ترکیه ای تا آخر عمر برخوردار شوند.

  • اخذ تابعیت برای کل خانواده

بر خلاف بسیاری از کشور ها که تابعیت را تنها به خود سرمایه گذار ارائه می دهند، با پاسپورت ترکیه و شهروندی آن توسط یک فرد بالای هجده سال می توان تابعیت را برای همسر و فرزندان سرمایه گذار نیز گرفت.

  • نام و نام خانوادگی جدید

امکان تغییر نام و نام خانوادگی بدون هیچ محدودیتی از جمله مزایای پاسپورت ترکیه است. شما می توانید نام فعلی خود را حفظ کنید یا نام جدیدی در حین صدور پاسپورت و شهروندی برای خود انتخاب کنید. این ویژگی مثبت می تواند برای کسانی که قصد دارند زندگی جدیدی را بدون هیچ ردی از گذشته آغاز کنند، بسیار مفید است.

  • اعتبار بالا

پاسپورت ترکیه از جمله پاسپورت های با معتبر در سطح جهانی است. شما می توانید به 67 کشور بدون ویزا و به 50 کشور با اخذ ویزا در بدو ورود سفر کنید. همچنین می توانید ویزای الکترونیکی 6 کشور را نیز به راحتی به دست آورید. در مجموع پاسپورت ترکیه می تواند امکان سفر به 62 درصد از کشور های دنیا را با حداقل زمان فراهم کند؛ زیرا پاسپورت ترکیه از لحاظ قدرت و اعتبار در رتبه 39 جهانی قرار دارد.

پاسپورت ترکیه

  • زیر ساخت های دائمی در حال تحول

زیر ساخت های دائمی و در حال تحول از مزایای پاسپورت ترکیه محسوب می شوند؛ زیرا زمانی که پاسپورت شهروندی این کشور را به دست می آورید، می توانید از مزایای این زیر ساخت ها بهره مند شوید. در ترکیه به ویژه در استانبول زیر ساخت های دائمی و بسیار زیادی وجود دارد که از عملکرد دقیق دولت برای گسترش مداوم و دستیابی به توسعه بیشتر حکایت دارد.

حضور پروژه های غول پیکری مانند فرودگاه جدید استانبول بزرگ ترین فرودگاه جهان، شهر پزشکی در باشاک شهیر به عنوان جدید ترین و بزرگ ترین شهر پزشکی در جهان و همچنین پارک مردمی بسیار بزرگی که در محل فرودگاه قدیمی آتاتورک ایجاد شده است، تنها بخشی پروژه های بزرگ این کشور است. برای درک ابعاد بزرگی این پروژه کافی است که بدانید پارکی که قرار است در محل فرودگاه قدیمی آتاتورک ایجاد شود 4 برابر مساحت پارک مرکزی نیویورک است و پل و تونل های پیشرفته بسیار زیادی در آن قرار گرفته اند.

جمع بندی

ترکیه یکی از کشور های بسیار محبوب برای مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و زندگی محسوب می شود. این کشور از طریق سرمایه گذاری یا چند سال زندگی در ترکیه به خارجی ها اقامت شهروندی اعطا می کند. با دریافت شهروندی و گرفتن پاسپورت ترکیه از مزایای بسیار زیادی برخوردار خواهید شد. در این مقاله برای آشنایی بیشتر برخی از مزایای پاسپورت ترکیه را نام بردیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.