021-91305905

موارد زیادی وجود دارد که دانشجویان قبل از تصمیم‌گیری درمورد دانشگاهی که می‌خواهند در آن تحصیل کنند، در نظر می‌گیرند. اگر دانشگاه فنی گبزه را در لیست خود قرار داده‌اید، در این مقاله مواردی وجود دارد که به شما برای تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند.

دانشگاه فنی گبزه (Gebze Technical University) به اختصار GTU یک دانشگاه دولتی است که در 4 نوامبر 1992 در منطقه مرمره ترکیه تاسیس شد. این دانشگاه در قلب منطقه‌ای صنعتی قرار دارد که نقطه تلاقی آسیا و اروپا است. این دانشگاه در فاصله  یک ساعته با استانبول قرار دارد. دانشگاه فنی گبزه با تصمیم مجمع ملی ترکیه تاسیس شد. این دانشگاه با وجود جوان بودن، به لطف زیرساخت‌ها، امکانات و کادر علمی خود، تجربه تبدیل شدن به مهم‌ترین قطب علمی در این کشور را دارد. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد.

چشم انداز دانشگاه فنی گبزه تبدیل شدن به دانشگاهی پیشرو در سراسر جهان است که توسعه دانش تولید شده در علوم بنیادی، مهندسی و علوم اجتماعی را شکل می‌دهد و آموزش و تحقیقات در سطوح بالا را ارائه می‌دهد.

دانشگاه فنی گبزه با برخورداری از کیفیت آموزشی و کادر علمی بسیار ماهر، آزمایشگاه‌های مجهز، مراکز تحقیقاتی موقعیت مرکزی در قلب صنعت ترکیه، ماموریت خود را آموزش و تدریس با کیفیت بالا به نفع جامعه، صنعت و منطقه، انجام تحقیقات علمی، ارائه راهکارهای علمی برای مشکلات جامعه و صنعت، بدون خدشه دار شدن ارزش‌های علمی، اخلاقی و اجتماعی عنوان کرده است.

دانشگاه فنی گبزه ارزش‌های آکادمیک اخلاقی جهانی، تفکر انتقادی، تشویق به تحقیق، تفرکر نوآورانه، استقبال از تغییر و داشتن مسئولیت اجتماعی را که به نفع جامعه است، به عنوان ارزش‌های اصلی خود پذیرفته است.

دانشگاه فنی گبزه که با جهش‌هایی که در زمینه‌های علمی و پروژه‌های تحقق یافته و اهدافی که علیرغم جوان بودن دارد، اکنون در کنار موسسات علمی معتبر جهان به  جایگاهی منحصر به فرد در جهان رسیده است. این دانشگاه با گام‌های محکم به سمت هدف خود مبنی بر تبدیل شدن به یک دانشگاه معتبر، همکاری دانش و صنعت و تحقیق درمورد فناوری‌های جدید تاکید دارد.

دانشگاه فنی گبزه در سال 2022 قادر به کسب رتبه 50 در بین دانشگاه‌های کشور ترکیه و 1895 در بهترین دانشگاه‌های جهان شده است.

دانشگاه فنی گبزه با بیش از 100 دانشگاه از 11 کشور مختلف به عنوان بخشی از برنامه اراسموس که بر تبادل بین‌المللی دانشجویان تاکید دارد، قرارداد همکاری امضا کرده است. طبق این برنامه دانشجویان می‌توانند از 3 تا 12 ماه در بهترین دانشگاه‌های اروپا به تحصیل و پژوهش بپردازند.

دانشگاه فنی گبزه فعالیت آموزشی خود را با 4 دانشکده، 18 گروه آموزشی و 9 موسسه ادامه می‌دهد. 70 درصد از اعضای هیئت علمی این دانشگاه دوره دکتری خود را در دانشگاه‌های معتبر آمریکا و اروپا به پایان رسانده‌اند.

این دانشگاه در حال حاضر دارای بیش از 3000 دانشجوی کارشناسی، 4400 دانشجوی کارشناسی ارشد و بیش از 500 هیئت علمی است.

GTU که در سال 2006 با 146 پرسنل دانشگاهی دارای مدرک دکتری مشغول به کار بود، با افزایش تعداد انتشارات علمی در ترکیه رتبه چهارم را در بین تمام دانشگاه‌های ترکیه و رتبه اول را در بین دانشگاه‌های دولتی از نظر تعداد انتشارات به ازای هر نفر کسب نمود.

دانشگاه فنی گبزه دارای 41 آزمایشگاه تحقیقاتی کاملا مجهز به آخرین فناوری‌های روز دنیا و همچنین 4 مرکز تحقیقاتی و کاربردی است. دانشگاه فنی گبزه متعهد به انجام تحقیقات علمی و فناوری سطح پیشرفته، آموزش، پژوهش، تولید و انتشار علم و به کارگیری فناوری‌های مدرن است.

پردیس و امکانات

چنارهای صد ساله پذیرای دانشجویان در پردیس چاییروا هستند که تنها 10 کیلومتر از مرکز شهر گبزه فاصله دارد. این پردیس به راحتی به شهر استانبول دسترسی دارد. این پردیس در ساوانای سرسبز جنگلی به مساحت 245 کیلومتر مربع، در کنار علفزار سلطان قرار دارد، جایی که گفته می‌شود سلطان محمد فاتح آخرین نفس خود را در آنجا کشیده است.

دانشجویان این فرصت را دارند که با حدود 300 فعالیت که توسط 35 انجمن دانشجویی در طول سال سازماندهی شده‌اند، مطابق با علایق خود، توانایی‌های خود را بهبود ببخشند.

این دانشگاه انواع مختلفی از امکانات رفاهی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. خوابگاه‌های دولتی و خصوصی زیادی در شهر گبزه برای اسکان دانشجویان وجود دارد. خوابگاه دولتی در پردیس این دانشگاه واقع شده است. همچنین تعداد زیادی خوابگاه خصوصی و آپارتمان در مرکز شهر وجود دارد.

دسترسی به دانشگاه فنی گبزه به راحتی با اتوبوس‌های استانبول و کوجالی امکان پذیر است. با تکمیل خط Marmaray  که دارای دو ایستگاه در داخل پردیس است، دسترسی به این پردیس بسیار راحت‌تر خواهد بود.

دانشکده زبان‌های خارجه دانشگاه فنی گبزه دانشجویانی که به تازگی وارد دانشگاه شده‌اند و دانش زبانی کافی ندارند را قادر می‌سازد تا مهارت‌های زبان پایه خود را از طریق یک برنامه آموزشی فشرده و با کیفیت بالا کسب کنند و تحصیلات خود را در برنامه مورد نظر ادامه دهند. علاوه براین، دانشگاه فنی گبزه در تلاش است تا یک محیط آموزشی ایجاد کند که در آن دانشجویان بتوانند مهارت‌های زبانی که ممکن است در زندگی حرفه‌ای و در پایان تحصیلات دانشگاهی نیاز دارند را کسب کنند و آن‌ها را توسعه دهند.

کتابخانه-دانشگاه-فنی-گبزه

کتابخانه دانشگاه فنی گبزه در محیطی سرپوشیده به مساحت 4177 متر مربع در پردیس Cayirova  قرار دارد. مجموعه کتابخانه که در سال‌های اخیر به سرعت توسعه یافته است، شامل 18282 نسخه کتاب چاپی، 4654 پایان نامه، 216343 کتاب الکترونیکی، 46 پایگاه داده، 55923 نشریه الکترونیکی و 792 محتوای چند رسانه‌ای است. این کتابخانه دارای چندین سالن مطالعه، اتاق‌های مطالعه، اتاق‌های مطالعه گروهی و کافه تریا است.

اولین مرکز فناوری چاپ سه بعدی ترکیه در سال 2017 به عنوان یک ابتکار GTU با همکاری دانشگاه Gazi در آنکارا راه اندازی شد. این شرکت عمدتا محصولاتی را برای صنایع پرنده، صنایع دفاعی و تولید ماشین طراحی می‌کند.

دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه فنی گبزه

دانشکده بازرگانی

دانشکده مهندسی

دانشکده علوم پایه

دانشکده معماری

معرفی-دانشکده-های-دانشگاه-فنی-گبزه

دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی

موسسه علوم اجتماعی

موسسه فناوری نانو

شهریه-دانشگاه-فنی-گبزه

شهریه دانشگاه فنی گبزه

دانشگاه گبزه یک دانشگاه دولتی است و هزینه تحصیل در آن نسبت به بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه مقرون به صرفه‌تر است. برای اطلاع دقیق از میزان شهریه هر رشته می‌توانید به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید.

شرایط درخواست و پذیرش

دانشجویان بین‌المللی و خارجی جهت تحصیل در دانشگاه گبزه باید در آزمون‌های ورودی این دانشگاه شرکت کرده و نمره مورد قبول در رشته موردنظر خود را کسب کنند. دانشگاه فنی گبزه آزمون YOS را شرط پذیرش دانشجویان قرار داده است. زبان آموزش در این دانشگاه ترکی و انگلیسی است. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید مدارک مهارت زبانی معتبر خود را به دانشگاه ارائه دهند یا در دوره‌های آموزشی زبان دانشگاه شرکت نمایند.

مدارک لازم

برای اطمینان از زمان درخواست و اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت دانشگاه فنی گبزه به آدرس gtu.edu.tr  مراجعه کنید.

تحصیل-در-دانشگاه-فنی-گبزه

تحصیل در دانشگاه فنی گبزه

دانشگاه فنی گبزه یکی از معتبرترین و در حقیقت برترین دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه است. این دانشگاه با فراهم کردن امکانات آموزشی، اجتماعی و رفاهی گوناگن سعی در بهبود روند آموزشی دانشجویان و همچنین فراهم آوردن زمینه‌های موفقیت و رفاه آن‌ها دارد. اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید، دانشگاه فنی گبزه می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما باشد. در این مقاله به بررسی امکانات و شرایط تحصیل در دانشگاه فنی گبزه پرداختیم. از اینکه تا پایان با ما همراه بوید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *