021-91305905

دانشگاه بزمی عالم (bezmialem university) یک دانشگاه خصوصی در استانبول ترکیه است. این دانشگاه در سال 2010 تأسیس شد. این دانشگاه از اولین بیمارستان مدرن امپراطوری عثمانی که در سال 1845 توسط مادر سلطان بزمی عالم تأسیس شد، سرچشمه گرفت. دانشگاه بزمی عالم یک دانشگاه غیر انتفاعی است که هدف آن پیشرفت در آموزش، تحقیقات و مراقبت‌های بهداشتی است. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 3500 دانشجو دارد.

دانشگاه بزمی عالم یک برنامه درسی متمرکز بر آموزش ارائه می‌دهد که شامل برنامه‌های لیسانس در دانشکده‌های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و سایر علوم بهداشتی مرتبط است. این دانشگاه همچنین دارای مدارس و مؤسسات حرفه‌ای وابسته به آن است. دانشگاه بزمی عالم همچنین برنامه‌های کاردانی را در رشته‌های بهداشت، پزشکی قانونی، علوم زیستی و بیوتکنولوژی و گوارش ارائه می‌دهد. این دانشگاه دارای دانشکده‌ها و مدارس حرفه‌ای است که به این دانشگاه وابسته است.

دستاوردها

دانشگاه بزمی عالم دارای رتبه جهانی 4378 در میان دانشگاه‌های جهان است. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های ترکیه در رتبه 85 قرار دارد. این دانشگاه به دلیل تخصص خود در تجارت، پزشکی، علوم و مهندسی شهرت زیادی دارد.

دانشگاه بزمی عالم دارای تاریخچه علمی پربار است. این دانشگاه در بخش‌ها و زمینه‌های مختلف از پزشکی تا دندانپزشکی و از پرستاری تا بهداشت آموزش می‌دهد. این دانشگاه به دانشجویان کمک کرده تا به قله‌های جدیدی در تعالی و تخصص علوم بهداشتی دست یابند.

آشنایی-با-دانشگاه-بزمی-عالم

دانشگاه بزمی عالم در سه سال گذشته دارای یک تمایز منحصر به فرد بوده است. دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم بهداشتی و دانشکده خدمات مراقبت‌های بهداشتی حرفه‌ای این دانشگاه بر اساس نتایج رتبه بندی YOK (شورای آموزش عالی(در بین دانشگاه‌های برتر ترکیه قرار گرفته‌اند.

اگرچه بیشتر جزئیات فارغ‌التحصیلان به طور رسمی منتشر نشده است. دانشجویان موقعیت‌های برجسته‌ای در بیمارستان‌های سراسر جهان و همچنین بخش‌های دولتی و سایر مؤسسات برجسته در زمینه‌های مرتبط دارند.

زیرساخت‌ها و خدمات

زیرساخت دانشگاه بزمی عالم از یک ساختار آکادمیک و از چهار دانشکده، سه مدرسه تحصیلات تکمیلی و مدرسه حرفه‌ای تشکیل شده است.

زیرساخت-های-دانشگاه-بزمی-عالم

مجموعه‌ای از امکانات دانشجو محور مانند کلاس‌های درس، سالن‌های سخنرانی، فروشگاه‌ها، کافه تریا، فضاهای دانشجویی، کتابخانه‌ها، مراکز تناسب اندام و جدیدترین آزمایشگاه‌های فناوری پیشرفته وجود دارد. این دانشگاه دارای تمام امکانات مدرن و ممتاز مورد نیاز برای برتری دانشجویان است.

پردیس‌ها

دانشگاه بزمی عالم دارای چهار پردیس اصلی است که در مرکز استان استانبول واقع شده‌اند. بهترین امکانات مدرن در محوطه دانشگاه برای دانشجویان فراهم شده است. این دانشگاه دارای آزمایشگاه‌ها، تجهیزات علمی و پرتویی، سالن‌های سمینار و کنفرانس، امکانات ورزشی و تناسب اندام است. این دانشگاه کتابخانه و مناطق اختصاصی دانشجویی، کافه تریا و اتاق‌های جلسه با امکانات صوتی و تصویری وجود دارد.

کتابخانه‌ها

کتابخانه دانشگاه بزمی عالم منبع گسترده‌ای از کتاب‌ها، نسخه‌های خطی، نشریات تحقیقاتی را برای پاسخگویی به نیازهای فکری جامعه دانشگاهی بزمی عالم فراهم می‌کند. کتابخانه مجموعه‌هایی را ایجاد می‌کند که از اهداف یادگیری و تدریس یک موسسه علمی قوی پشتیبانی می‌کند. این دانشگاه دسترسی فکری به منابع علمی را فراهم می‌کند و جامعه دانشگاهی را به سمت کسب مهارت‌های پژوهشی و فنی راهنمایی می‌کند.

خدمات مسکن و امکانات رفاهی

دانشگاه بزمی عالم تعدادی گزینه اقامت در محوطه دانشگاه را به دانشجویان ارائه می‌دهد. در محوطه دانشگاه بزمی عالم همه دانشجویان سال اول کارشناسی در محوطه دانشگاه زندگی می‌کنند و در برنامه غذایی دانشگاه شرکت می‌کنند. یک خوابگاه دخترانه و پسرانه در محوطه دانشگاه وجود دارد. دانشجویانی که در محوطه خوابگاه اقامت دارند از وعده صبحانه به طور رایگان بهره‌مند می‌شوند. برخی از ویژگی‌های این خوابگاه‌ها عبارتند از:

امکانات-دانشگاه-بزمی-عالم

دانشگاه بزمی عالم خدمات اقامت در خارج از پردیس را نیز برای دانشجویان فراهم می‌کند. دانشجویانی که مایل به سکونت در خارج از محوطه دانشگاه‌ هستند باید برخی از معیارها را رعایت کرده و از رئیس امور دانشجویی تأییدیه دریافت کنند. به این ترتیب تأییدیه ارسال می‌شود و دانشجویان می‌توانند در خارج از محوطه دانشگاه اسکان داشته باشند. به طور کلی، دانشجویان محل اقامت را در خارج از محوطه دانشگاه اقتصادی‌تر از داخل محوطه می‌دانند.

دانشگاه بزمی عالم خدمات گوناگونی مانند خدمات پیشگیرانه، آموزش، مراقبت‌های اورژانسی، ارجاع و مدیریت بیماری‌های حاد و مزمن ارائه می‌دهد. مرکز بهداشت دانشجویی در روزهای کاری در ساعات اداری باز و آماده خدمت به دانشجویان است. پزشکان برای کمک به دانشجویان در دسترس هستند و در صورت نیاز آن‌ها را برای کمک‌های پزشکی به بیمارستان راهنمایی می‌کنند.

ارائه-خدمات-روانشناختی-در-دانشگاه-بزمی-عالم

ورزش و تناسب اندام

دانشگاه بزمی عالم فعالیت‌های ورزشی زیادی مانند تمرین‌های بدنسازی، بدنسازی کاردیو، پیلاتس، زومبا، سیکل اسپرس و… را ارائه می‌دهد. بسیاری از رویدادهای ورزشی رقابتی و غیر رقابتی، تناسب اندام، کلاس‌های یوگا برای سلامت جسمانی و تناسب اندام برای دانشجویان سازماندهی شده است. این امکانات برای دانشجویانی که می‌خواهند علاوه بر تحصیل در یک محیط مثبت به سلامت و تناسب ادام خود توجه کنند فراهم شده است.

سلامت و تندرسی

دانشگاه بزمی عالم یک مرکز حمایت روانشناختی برای حمایت از دانشجویان با تعادل عاطفی، محیطی، مالی، فکری، جسمی، اجتماعی و رفاع معنوی فراهم می‌کند. این موسسه دارای مجموعه‌ای از خدمات برای حمایت از سلامت و تندرستی دانشجویان از جمله خدمات مشاوره و بهداشت، مراقبت‌های پزشکی و اورژانسی، منابع سلامتی، امکانات ورزشی و تفریحی است. تندرستی گامی به اساسی به سوی سلامتی است.

دانشجویان همچنین می‌توانند از خدمات متعددی مانند مشاوره و گروه‌های گفتگوی محرمانه سلامت روان استفاده کنند. همچنین در صورت عدم تمایل به ملاقات حضوری، دانشجویان می‌تواند در مشاوره آنلاین شرکت کنند. گروه درمانی نیز برای دانشجویانی است که علاقمند هستند یک گزینه مناسب است.

امکانات-تغذیه-دانشگاه-بزمی-عالم

امکانات تغذیه

دانشگاه بزمی عالم مجموعه‌ای از غذاها را برای صبحانه، ناهار و شام به همراه میان وعده‌های خوشمزه ارائه می‌دهد. نوشیدنی‌های گرم و سرد نیز در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. دانشجویان به غذای سالم دسترسی خواهند داشت. به طور سنتی کباب ترکی، فلافل، نان هوموس و پیتا، شاورما، دونر کباب، رایولی ترکی و برخی از غذاهای دیگر در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

مشاغل دانشجویی و پاره وقت

دانشگاه بزمی عالم در زمینه یافتن فرصت‌های شغلی در انواع زمینه‌ها در دانشگاه به دانشجویان کمک می‌کند. علاوه بر مزایای مالی شغل‌های دانشجویی به دانشجویان کمک می‌کند تامهارت‌های حرفه‌ای و خاص و قابل انتقال را توسعه دهند. دانشجویان باید به سیاست‌ها و رویه‌های استخدام دانشجویی که برای همه کارکنان اعمال می‌شود پایبند باشند.

شغل-دانشجویی-در-دانشگاه-بزمی-عالم

دانشجویان بین‌المللی فقط می‌توانند 24 ساعت در هفته در طول‌ترم کار کنند، اما طبق قوانین تعیین شده توسط دولت، مجاز به کار تمام وقت در طول تعطیلات هستند. به دانشجویان توصیه می‌شود برای ارتباط با کارفرمایان با مشاوران دانشجویی تماس می‌گیرند.

ایمنی دانشجویان

دانشگاه بزمی عالم در شهری امن واقع شده است. این دانشگاه امنیت 24 ساعته در محوطه دانشگاه را علاوه بر نظارت 24 ساعته و هفت روز هفته دوربین مداربسته برای اطمینان از ایمنی و امنیت کلی دانشجویان ارائه می‌دهد.

میزان جرم و جنایت در اطراف محوطه دانشگاه و مسکن بسیار پایین است. این شهر به عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای ترکیه شناخته می‌شود. در مواقع اضطراری، دانشجویان می‌توانند با شماره گیری 155 از کمک پلیس، آتش نشانی یا آمبولانس استفاده کنند.

پذیرش در مقطع کارشناسی

دانشگاه بزمی عالم برنامه‌های کارشناسی در رشته‌های پزشکی، داروسازی، علوم بهداشتی، هنر و علوم، مهندسی، علوم طبیعی و کاربردی و چند مورد دیگر را ارائه می‌دهد.

پذیرش-در-مقطع-کارشناسی-دانشگاه-بزمی-عالم

شرایط پذیرش: اطلاعات زیر هنگام تکمیل درخواست دانشگاه مورد نیاز است:

پذیرش کارشناسی ارشد

دانشگاه بنیاد بزمی عالم برنامه‌های تحصیلات تکمیلی را در رشته‌های پزشکی، داروسازی، علوم بهداشتی، هنر و علوم، مهندسی علوم طبیعی و کاربردی و چند مورد دیگر ارائه می‌دهد.

شرایط پذیرش: اطلاعات زیر در هنگام تکمیل درخواست دانشگاه موردنیاز است:

مدارک-لازم-جهت-ثبت-نام-در-دانشگاه-بزمی-عالم

زمان ثبت درخواست برای ثبت نام در دانشگاه بنیاد بزمی عالم: برای برنامه‌هایی که از بهار شروع می‌شوند، باید تا ماه دسامبر درخواست دهید. برای برنامه‌هایی که از پاییز شروع می‌شود، تا ماه می‌باید درخواست دهید.

 باشگاه‌های دانشجویی در دانشگاه بزمی عالم

دانشگاه بزمی عالم دارای یک تیم امور دانشجویی است که مسئولیت انواع باشگاه‌ها و انجمن‌ها از جمله باشگاه‌های ورزشی، کلوپ‌های سرگرمی، باشگاه‌های مرتبط با برنامه، باشگاه‌های دانشجویی بین‌المللی، باشگاه‌های ورزشی و باشگاه‌های فرهنگی را برعهده دارند. اتحادیه دانشجویی همچنین هرساله تعدادی رویداد و جشنواره برای دانشجویان برگزار می‌کنند.

دانشجویان همچنین می‌توانند از طریق باشگاه‌های نمایش، باشگاه‌های تفریحی، باشگاه روانشناسی، باشگاهه رادیویی، شطرنج، سینما و بسیاری دیگر، بخشی از جامعه دانشجویی باشند.

این دانشکده همچنین در زمینه حمایت از مشاوره روانشناختی برای مقابله با استرس تحصیلی، مسائل شخصی، مشکلات روابط و فراتر از آن، و ارائه حمایت پیشگیرانه، دلسوزانه و مشارکتی به دانشجویان در هنگام غلبه بر این موانع کمک می‌کند.

دوره‌های ارائه شده در دانشگاه بزمی عالم

دانشگاه بزمی عالم یک برنامه درسی متمرکز بر آزمون بهداشت ارائه می‌دهد که شامل برنامه‌های لیسانس در دانشکده‌های اولیه پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و سایر علوم بهداشتی مرتبط است. برنامه‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی شامل:

برنامه-های-دانشگاه-بزمی-عالم

 برنامه‌های تحصیلات تکمیلی ارائه شده

دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه بزمی عالم

دانشگاه بزمی عالم از ویزا و مهاجرت پشتیبانی می‌کند و به دانشجویان بین‌المللی در زمینه شرایط ویزا، مقررات مهاجرت، مقررات مالیاتی و با ارائه پشتیبانی در امور شخصی، علمی و فرهنگی کمک می‌کند.

دانشجویان-بین-المللی-در-دانشگاه-بزمی-عالم

دانشگاه بزمی عالم از دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل در این دانشگاه و به‌عنوان اعضای حیاتی جامعه پردیس استقبال می‌کند. جامعه دانشجویی در تمام مدت حضور در این دانشگاه حمایت می‌شوند. تمامی نگرانی‌های مربوط به زندگی دانشجویی در دانشگاه، فعالیت‌های دانشجویی، رویدادها و موارد دیگر به طور مرتب مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به وبسایت این دانشگاه به آدرس bezmialem.edu.tr مراجعه کنند.

تحصیل در دانشگاه بزمی عالم

تحصیل در دانشگاه بزمی عالم فرصتی بی نظیر برای تمام دانشجویان و متقاضیان رشته‌های پزشکی، داروسازی و بهداشت که می‌خواهند در یکی از بهترین و زیباترین شهر ترکیه تحصیل کنند. در این مقاله به معرفی دانشگاه بزمی عالم پرداختیم. امید است این مقاله به شما در یافتن دانشگاه مناسب برای تحصیل در ترکیه کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *