021-91305905

دانشگاه الوداغ بورسا (Bursa Uludag University) در سال 1975 تاسیس شد و در شهر بورسا، کشور ترکیه واقع شده است. بورسا چهارمین شهر بزرگ ترکیه است که از نظر زیبایی طبیعی، امکانات گردشگری زمستانی و تولید ابریشم در جهان شناخته شده است.این شهر یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری‌صنعتی کشور ترکیه به حساب می‌آید.

دانشگاه الوداغ بورسا یک دانشگاه دولتی است و به باورهای جامعه احترام می‌گذارد و به بهبود آن‌ها کمک می‌کند. این دانشگاه از دانشکده‌ها و مدارس حرفه‌ای مختلفی تشکیل شده است و طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهد. این دانشگاه با همکاری صنعت، دوره‌های کارآموزشی و فرصت‌های آموزش عملی را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

دانشگاه اولوداغ دارای 13 دانشکده، 3 مدرسه، 15 مدرسه حرفه‌ای، 1 هنرستان دولتی، 4 دانشکده تحصیلات تکمیلی، 17 مرکز تحقیقاتی و کاربردی و 5 گروه آموزشی است که تحت نظر ریاست این دانشگاه فعالیت می‌کنند. در حال حاضر حدود 70000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که حدود 5000 از آن‌ها دانشجویان بین‌المللی هستند. مراکز مختلف دانشگاهی دانشگاه اولوداغ در سراسر شهر پراکنده شده اند و در نتیجه دسترسی شهروندان را به طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های دانشگاهی تسهیل می‌کند که این امر باعث غنی شدن زندگی فرهنگی شهر بورسا می‌شود.

دانشگاه اولوداغ، آموزش، خدمات و مطالعات تحقیقاتی علمی را از طریق آموزش افرادی که از مسئولیت خود آگاه هستند، به دانشجویان و کارمندان خود برای پیشرفت حرفه‌ای آن‌ها و همچنین اتخاذ بینش مشارکتی در مدیریت، ارائه می‌دهد. این دانشگاه در حل برخی از چالش برانگیزترین مشکلات پیش روی جامعه مشارکت قابل توجهی داشته است.

آشنایی-با-دانشگاه-اولوداغ

هرساله دانشجویان این دانشگاه تشویق می‌شوند تا در برنامه‌های تبادل علمی شرکت کنند، که به دانشجویان فرصت تحصیل در خارج از کشور را برای یک ترم یا یک سال تحصیلی کامل را ارائه می‌دهد. این دانشگاه با موسسات آموزش عالی در سراسر جهان، در کشورهایی مانند فرانسه، روسیه و تایلند همکاری کرده است.

دانشگاه اولوداغ دربین دانشگاه‌های ترکیه در رتبه 15 و در بین دانشگاه‌های جهان در رتبه 1389 قرار دارد. به طور کلی این دانشگاه به‌عنوان برترین دانشگاه بورسا شناخته می‌شود.

شایان ذکر است دانشگاه اولوداغ از طرف وزارت علوم ایران مورد تایید قرار گرفته است اما از نظر وزارت بهداشت مورد تایید نیست.

امکانات

دانشگاه اولوداغ علاوه بر ارائه به‌روزترین امکانات آموزشی، امکانات رفاهی متعددی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است تا تجربه زندگی دانشجویی لذت‌بخشی را برای آن‌ها در طول تحصیل رقم بزند.

دانشگاه اولوداغ خوابگاهی را در محوطه پردیس اصلی دانشگاه برای دانشجویان فراهم کرده است. این خوابگاه دارای اتاق‌های دونفره و آشپزخانه مشترک برای هر دو اتاق است. دانشجویان باید برای اقامت در این خوابگاه، ملحفه تخت، بالش، و ظروف آشپزخانه با خود به همراه داشته باشند.

نمایی-از-سالن-غذاخوری-دانشگاه-اولوداغ

سالن‌های غذاخوری متعددی در محوطه پردیس دانشگاه اولوداغ وجود دارند که همه روزه غذاهای سالم و ارزان را تحت نظر بهترین متخصصان تغذیه برای دانشجویان سرو می‌کنند. همچنین انواع رستوران‌ها و کافه‌ها، رستوران‌های سنتی، فست فود و… در محوطه پردیس دانشگاه وجود دارد.

دانشگاه اولوداغ دارای یک کتابخانه بسیار مجهز است که هزاران کتاب و مقاله آموزشی مختلف را در اختیار دانشجویان و کارکنان قرار می‌دهد. فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی متعددی تحت نظر انجمن‌های دانشجویی این دانشگاه برگزار می‌شوند.

همچنین بخوانید:
معرفی دانشگاه کارادنیز تکنیک + شهریه 2022-2021

از امکانات ورزشی این دانشگاه می‌توان به سالن‌ها و زمین‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس و… اشاره کرد.

مرکز پزشکی اجتماعی این دانشگاه پاسخگوی مشکلات سلامتی دانشجویان و کارکنان دانشگاه است که زیرمجموعه اداره رفاه و ورزش دانشگاه است. دانشجویان می‌توانند در ازای هزینه ناچیز معاینه و درمان شوند و درصورت نیاز به درمیان پیشرفته‌تر به بیمارستان تحقیقاتی و کاربردی هدایت شوند.

دانشکده‌های الوداغ بورسا

دانشکده پزشکی

دانشکده الهیات

دانشکده کشاورزی

معرفی-دانشکده-های-دانشگاه-اولوداغ

دانشکده علوم و هنر

دانکشده دندانپزشکی

دانشکده اقتصاد و مدیریت

دانشکده تعلیم و تربیت

دانشکده مهندسی و معماری

دانشکده هنرهای زیبا

دانشکده حقوق

دانشکده علوم دامپزشکی

موسسه علوم بهداشتی

دانشکده-های-دانشگاه-اولوداغ

موسسه علوم طبیعی و کاربردی

موسسه علوم اجتماعی

درخواست و اخذ پذیرش

دانشگاه اولوداغ به واسطه ایجاد یک محیط آموزشی مدرن، استفاده از اساتید کارآزموده، فرصت‌های کارآموزی متعدد وامکانات رفاهی با کیفیت به یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است و سالانه پذیرای دانشجویان بین‌المللی از بالغ بر 20 کشور دنیا است.

پذیرش-دانشگاه-اولوداغ

زبان آموزشی برنامه‌های ارائه شده در این دانشگاه به زبان ترکی است؛ بنابراین دانشجویان باید در آزمون تومر شرکت کرده و نمره قبولی را به دست آورند. برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی، دانشجویان موظف به شرکت در آزمون YOS و به دست آوردن نمره قابل قبول هستند. همچنین برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، شرکت در آزمون‌های SAT  و GRE الزامی است.

مدارک موردنیاز

تحصیل در دانشگاه الوداغ بورسا

هزینه مناسب تحصیل در ترکیه، امکانات آموزشی و رفاهی باکیفیت، امکان آموزش به زبان انگلیسی و… از عواملی هستند که سبب افزایش چشمگیر مهاجرت تحصیلی به این کشور شده‌اند. دانشگاه اولوداغ ترکیه یکی از بهترین و معتبرترین موسسات آموزش عالی کشور ترکیه است. این دانشگاه با  برخورداری از  شرایط مناسب تحصیلی، می‌تواند به‌عنوان پلی برای دستیابی به بهترین دانشگاه‌های اروپا و آمریکا برای شما باشد. تحصیل در یک محیط بین‌المللی در کنار دانشجویانی از نقاط مختلف دنیا، نزدیکی به کشور ایران، امکانات تحصیلی و رفاهی عالی از مزایای تحصیل در دانشگاه اولوداغ هستند. در این مقاله به معرفی و بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه اولوداغ پرداختیم. شما دانشجویان عزیز می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به وبسایت دانشگاه به آدرسuludag.edu.tr  مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *