021-91305905

دانشگاه آفیون کوجاتپه (Afyon Kocatepe University) یکی از شناخته شده‌ترین دانشگاه‌های دولتی ترکیه است که در آفیون قره حصار قرار دارد. AKU در سال 1992 تاسیس شد و فعالیت‌های آموزشی خود را در سال تحصیلی 1992-1993 آغاز کرده‌است. با این حال، تاریخچه این دانشگاه به سال 1974 و مدرسه عالی مالی و حسابداری افیون قره حصار باز می‌گردد. این دانشگاه به سرعت در حال رشد است و جایگزین موسسات آموزشی نخبه در سراسر کشور می‌شود. این دانشگاه آموزش با کیفیتی را ارائه می‌دهد که با معیارهای بین‌المللی مطابقت دارد. هدف دانشگاه آفیون کوجاتپه آموزش مردم و ارتباط آن‌ها با اصول اساسی و دموکراسی و جمهوری است.

آشنایی_با_دانشگاه_آفیون_کوجاتپه

آشنایی با دانشگاه آفیون کوجاتپه

دانشگاه آفیون کوجاتپه هرساله از دانشجویان علاقمند به تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه استقبال می‌کند. زبان آموزش در این دانشگاه ترکی بوده و تمام دانشجویان باید به این زبان تسلط کافی داشته باشند.

دانشگاه آفیون کوجاتپه محیطی آرام برای دانشجویان خود فراهم می‌کند تا بتوانند احساسات و افکار خود را به راحتی بیان کنند. آن‌ها همچنین در زمینه‌های مختلف آموزشی با آرامش و امنیت به تحصیل می‌پردازند. این دانشگاه نیازهای اجتماعی  فرهنگی دانشجویان را برآورده می‌کند و همچنین به آن‌ها آموزشی با کیفیت ارائه می‌دهد.

دانشگاه آفیون کوجاتپه از 12 دانشکده، 4 مدرسه حرفه‌ای و 3 موسسه تحصیلات تکمیلی اصلی تشکیل شده است. این دانشگاه مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته‌های پزشکی، آموزش، معماری، علوم منابع، دندانپزشکی، هنرهای آزاد، زیست شناسی، فیزیک، مطالعات انسانی، تاریخ، الهیات، گردشگری، ورزش، شیمی، آمار، مدیریت و… ارائه می‌دهد. مهندسی، علوم محیط، پرستاری، علوم زیستی، علوم بهداشتی، فناوری و بسیاری از دوره‌های دیگر برای دانشجویان در دسترس هستند.

این دانشگاه همچنین دارای ارتباط بین‌المللی با بسیاری از کشورها برای برنامه‌های تحقیقات بالینی است. این دانشگاه مورد تایید ERASMUS، Socrates و EUA است.

تحقیقات و تحصیلات تکمیلی یکی از اساسی‌ترین مسائل برای دانشگاه آفیون کوجاتپه است.این فعالیت‌ها در موسسات تحصیلات تکمیلی (موسسه تحصیلات تکمیلی علوم و مهندسی، موسسه تحصیلات تکمیلی علوم بهداشتی، موسسه تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی، موسسه علوم آموزشی و هنرهای زیبا) انجام می‌شوند. این دانشگاه همچنین از چندین گروه تحقیقاتی در دانشکده‌ها و همچنین آزمایشگاه‌های تحقیقاتی تشکیل شده است.

پردیس_های_دانشگاه_آفیون_کوجاتپه

پردیس‌ها

سه پردیس اصلی دانشگاه آفیون کوجاتپه در مرکز شهر وجود دارد. پردیس احمد نجدت سزر( یکی از رئیس جمهورهای سابق ترکیه که در افیون قره حصار بزرگ شده)، که برای دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی استفاده می‌شود، پردیس علی چتینکایا (یکی از سیاستمدارانی که نقش مهمی در ایجاد جمهوری ترکیه ایفا کرده‌است) که برای واحدهای آموزش بهداشت و بیمارستان دانشگاه استفاده می‌شود و پردیس احمد قره حصاری که مورد استفاده دانشکده معارف اسلامی قرار گرفته است.

دانشگاه آفیون کوجاتپه دارای محوطه‌ای آرام، سرسبز و زیبا است. کل محوطه پردیس دانشگاه مدرنیته و دارای زیرساخت‌های هنری است. محوطه دانشگاه آفیون کوجاتپه مجهز به تئاتر هنرهای نمایشی، آزمایشگاه‌ها، سالن بدنسازی، آمفی تئاتر، کافی شاپ، اتاق ورزش، خوابگاه، اتاق‌های سمعی بصری و… می‌باشد.

کتابخانه دانشگاه کوجاتپه یکی از بزرگترین کتابخانه‌های ترکیه است و کاملا با آخرین نسخه کتاب‌ها، مجلات و کتاب‌های رشته پزشکی، اسناد، مجلات و نسخه‌های خطی تجهیز شده است.

دانشگاه آفیون کوجاتپه بیش از 40000 دانشجو  دارد که شامل 465 دانشجوی خارجی می‌شود و حدود 120000 فارغ‌التحصیل دارد.

امکانات_دانشگاه_آفیون_کوجاتپه

خدمات و زندگی دانشجویی

دانشگاه آفیون کوجاتپه به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های دولتی ترکیه، امکانات گسترده‌ای را در اختیار دانشجویان قرار می‌‌دهد.

خدمات سلامت

کلیه اساتید و دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از خدمات بهداشتی به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند. این مرکز علاوه بر ارائه خدمات پزشکی اولیه، خدمات مشاوره و روانشناسی را به دانشجویان  ارائه می‌دهد.

خدمات ورزشی

دانشگاه آفیون کوجاتپه از امکانات متعددی مانند زمین فوتبال، زمین والیبال، زمین بسکتبال، زمین تنیس، استخرهای سرپوشیده و روباز، سالن‌های بدنسازی و…  برخوردار است.

خدمات_تغذیه_ای_دانشگاه_افیئن_کوجت_تپه

خدمات تغذیه‌ای و اسکان

خوابگاه‌های مجهز در پردیس دانشگاه وجود دارد که دانشجویان زیادی در آن‌ها اسکان دارند. این خوابگاه‌ها تمامی امکانات راهی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. تمامی وعده‌های غذایی به طور رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

رستوران‌ها و کافیه تریا های زیادی در سراسر  پردیس دانشگاه برای خدمت به دانشجویان قرار دارند. کیفیت کلیه غذاهای دانشگاه کوجاتپه به طور مداوم مورد بررسی سازمان بازرسی غذا قرار می‌گیرد و تغذیه دانشجویان در این دانشگاه کاملا سالم و مطابق استانداردهای جهانی است.

دانشکده_های_دانشگاه_آفیون_کوجاتپه

دانشکده‌های دانشگاه آفیون کوجاتپه

دانشکده آموزش

دانشکده علوم و ادبیات

دانشکده هنرهای زیبا

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

دانشکده علوم اسلامی

دانشکده مهندسی

دانشکده فنی

دانشکده گردشگری

دانشکده دامپزشکی

رنکینگ_دانشگاه_آفیون_کوجاتپه

رنکینگ دانشگاه آفیون کوجاتپه

بر طبق آخرین اطلاعات، این دانشگاه دارای رتبه 2520 در بین برترین دانشگاه‌های جهان و رتبه 38 دربین بهترین دانشگاه‌های ترکیه است. این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران نمی‌باشد.

رسالت دانشگاه آفیون کوجاتپه تربیت دانشجویانی مطیع اصول آتاتورک، پویا، روشنفکر، با اعتماد به نفس و مسئولیت پذیر و خدمت به جامعه در کنار فعالیت‌های توسعه آموزشی و پژوهشی  برای خدمت به دنیای علم و فرهنگ نهاد بسته به مشارکت، استراک‌گذاری و کار تیمی است.

اهداف_دانشگاه_آفیون_کوجاتپه

اهداف دانشگاه آفیون کوجاتپه

هدف دانشگاه آفیون کوجاتپه تبدیل شدن به یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی و پیشگام در زمینه همکاری‌ دانشگاه و صعنت و مردم در استان و منطقه، تولید فناوری و اطلاعات باکیفیت جهانی و رسیدن به استانداردهای علمی در جهان است.

دانشجویان خارجی جهت دریافت پذیرش دردانشگاه آفیون قره حصار موظف به شرکت در آزمون یوس مختص این دانشگاه هستند. از آنجایی که زبان آموزش در اکثر رشته‌های این دانشگاه ترکی است، داشتن مدرک زبان تومر برای تمامی ئانشجویان بین‌المللی و خارجی الزامی می‌باشد.

نحوه پذیرش دانشگاه آفیون کوجاتپه

آزمون پذیرش برای متقاضیان محلی به منظور اخذ پذیرش در رشته‌های خاص در دانشگاه آفیون کوجاتپه اجباری است. با این حال، دانشجویان بین‌المللی می توانند SAT(برنامه‌های کارشناسی)، GMAT(علوم مدیریت BBA و MBA) یا GRE( برنامه‌های فارغ‌التحصیلی و فوفق لیسانس غیر از علوم مدیریت) را همراه با دوره گواهی زبان ترکی بگذرانند. دوره‌های زبان ترکی تقریبا در پایتخت همه کشورهای تحت سفارت ترکیه ارائه می‌شود.

سال تحصیلی در دانشگاه آفیون کوجاتپه به دو ترم تقسیم می‌شود: ترم پاییز و بهار. ترم پاییز از سپتامبر تا ژانویه و ترم بهار از فوریه تا ژوئن ادامه دارد. جلسات امتحان بعد از پایان هر ترم برگذار می‌شوند. دانشجویان خارجی دوبار در سال یعنی سپتامبر و ژانیویه پذیرش می‌شوند.

مدارک_لازم_جهت_ثبت_نام_در_دانشگاه_آفیون_کوجاتپه

مدارک لازم برای ثبت نام

برای شروع سال تحصیلی دانشجوباید دارای مدارک زیر باشد:

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت این دانشگاه به نشانی https://www.aku.edu.tr مراجعه کنید.

تحصیل در دانشگاه آفیون کوجاتپه

تحصیل در ترکیه یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت دانشجویان است. از مزایای تحصیل در این کشور می‌توان به هزینه کم زندگی نسبت به کشورهای اروپایی، کیفیت بالای آموزش، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی معتبر و… اشاره کرد. این کشور امروزه یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در سطح جهان به شمار می‌آید. در این مقاله به طور مختصر به معرفی دانشگاه آفیون کوجاتپه پرداختیم. امید است خواندن این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *